Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 11:28
strawberry
strawberry is offline
als je een portemonnee op straat vindt, met geld erin. Vanaf welk bedrag zou je m naar de politie brengen? (geen naam, adres)

en als je m zou vinden met naam en adres, wat zou je dan doen? (geld eruit en terugleggen, eerlijk terugbrengen......)

brand maar los
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 12:26
Frondish
Frondish is offline
Nou...als ik een portomonee zou vinden zonder naam adres ofzo en er zit 50 euro in...zou ik het wel houden...

als er wel adres en tel nummer enzo in zit dan zou ik het eerlijk nar de politie brengen en hopen dat de eigenaar zo eerlijk is om 10% van het bedrag dat ie had te geven want dat is verplicht vindersloon heh
Oud 25-08-2003, 13:24
Silver rain
Silver rain is offline
als er geen adres of telefoonnnummer bijzit gewoon houden, anders naar de politie. Misschien reageer ik anders als ik het meemaak
Oud 25-08-2003, 13:55
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou hem terugbrengen als er een adres in zit. en anders zou ik het houden. ik ben daar zelf heel eerlijk in. ik hoop dat ze het bij mij ook doen
Oud 25-08-2003, 14:07
Frondish
Frondish is offline
ja ik ben daar ook eerlijk in... hoewel als je zoiets vind dan denk je zal ik het houden..? maar als je het dan houd dan heb ik een vreemd gevoel en ik geef het ook liever terug want dat doet me dan goed maak ik die mensen weer blij
Oud 25-08-2003, 14:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hmm als er geen naam en adres bij zit zou ik het houden of er moet echt een heel hoog bedrag inziteen (laten we zeggen meer dan 250 euro) en als er wel naam en adres bijzit dan zou ik er goed over na moeten denken.. Ik zou het dan toch naar de politie brengen denk ik, of zelf contact met die persoon opnemen..

Ik hoorde van de week op de radio dat er nederlanders op Kreta waren die vonden daar een tas met 11.000 euro. Dat hebben ze naar de politie gebracht en ze hebben een beloning gekregen, ze bleven gelijk een weekje langer op Kreta
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:20
Miracle
Miracle is offline
Als ik gewoon los geld vind, zonder portemonnee, zonder dat iemand om me heen er iets van weet hou ik het gewoon. Want je vind diegene van wie het is toch nooit terug. (had hij maar beter op moeten letten toch).

Als ik een portemonnee vind met pasjes of meer dan €20 erin dan breng ik hem naar de politie. (als er geen pasjes in zitten en €10, weet ik nog niet wat k zou doen)
Oud 25-08-2003, 18:28
Verwijderd
Ligt eraan, alleen geld zonder pasjes en dergelijk dan zou ik het gewoon houden. Anders zou ik het gewoon terugbrengen denk ik. Zeker weten doe je het toch nooit totdat je het overkomt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:48
Verwijderd
Ik zou die portemonnee altijd terug geven/ naar de politie brengen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 25-08-2003 @ 19:48:
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:54
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ligt aan het bedrag.....
me pa heeft dat eens gehad hij vond 1 met een redeljik hoog bedrag erin, iets rond de 250 gulden dan.
Hij ging dat netjes terugbrengen neemt die vrouw het geld aan en smijt ze de deur dicht voor z'n neus.......

dat is zoo arrogant

ik vraag me dan denk ik af of ik me eigen geld terug zou krijgen als ik het ergens zou verliezen
Oud 25-08-2003, 20:12
iamcj
iamcj is offline
Alleen geld met een portemonnee hou ik, omdat de eigenaar in principe alleen aan kan geven hoeveel erin zit en voor de rest is er geen bewijs. Als het om wat meer geld gaat, zeg meer dan € 150,-, ga ik er over denken, want het kan ook het maandinkomen/boodschappengeld van een bijstandsmoeder e.d. zijn.

Als er voor de rest ook maar iets anders belangrijks inzit, breng ik hem naar de politie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:43
skeleton
skeleton is offline
Whaha...

Mij is ut wel es een X overkomen, dat ik met me vrienden ben uitgegaan in een kroeg, en ik zo.. he verrek.. wat ligt daar op de grond ?

Raap ik zo maar ff 50 € van de grond,

Dat is nog es mooi he, geld verdienen tijdens het uitgaan...
Oud 27-08-2003, 14:48
techno-fan
techno-fan is offline
ik zou portomonee pakken, geld eruit halen en hem weer wegleggen, en ik denk zo nog vele andere nederlanders met mij...
Oud 29-08-2003, 13:56
DjTiesto
DjTiesto is offline
Citaat:
techno-fan schreef op 27-08-2003 @ 15:48:
ik zou portomonee pakken, geld eruit halen en hem weer wegleggen, en ik denk zo nog vele andere nederlanders met mij...
Oud 29-08-2003, 14:05
thunder110
thunder110 is offline
Ik heb eens een portemonnee gevonden met fl. 400.- erin. Inclusief pinpasjes etc. Die heb ik gewoon teruggebracht naar de politie (en de mevrouw was echt heel dankbaar).
Ik heb ook eens fl. 95,- aan briefgeld gevonden op straat (drie van 25 en twee van 10). Dat vond ik wel een beetje vreemd, maar niet voor de buurt waar ik doorheen liep (Buitenveldert, het paradijs voor de witte criminelen).
Oud 29-08-2003, 14:32
telluriet
telluriet is offline
Ik zou het houden, maakt niet uit hoeveel geld erin zit. En ik ben zeker weten niet de enige.
Oud 29-08-2003, 14:44
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ligt eraan. Als ik aan het adres zou kunnen zien dat ze in een landhuizenbuurt wonen, zou ik het houden. Zou ik iets zien wat lijkt op bijstand/uitkering enz. dan zou ik het terugbrengen.
Oud 04-09-2003, 18:44
sexylexy
sexylexy is offline
een goede tip voor als je iets vind (portomonnee, mobieltje etc.)
moet je hem niet afgeven bij de politie, maar aangeven (als iets na een jaar nog niet is teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar, dan is het van de politie, terwijl als je het object aangeeft, na een jaar zelf mag houden.) en ik wed dat jij het beter kan gebruiken dan de politie.
Oud 04-09-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 25-08-2003 @ 14:55:
ik zou hem terugbrengen als er een adres in zit. en anders zou ik het houden. ik ben daar zelf heel eerlijk in. ik hoop dat ze het bij mij ook doen

Citaat:
Alex schreef op 25-08-2003 @ 19:48:
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:42
Verwijderd
Ik heb een keertje 25 gulden gevonden toen ik samen met een vriendinnetje een ijsje ging halen. Daar hebben we het ijsje van betaald en de rest hebben we verdeeld.

Toen ik een keertje naar huisfietste en ik kwam bij pabo/acta/aardbei toen zag ik een pinpas op de grond waaien.. Maar de persoon kon ik niet ontcijferen. Dus toen heb ik hem naar de politie gehad (die zit naast pabo/acta/aardbei dus dat is makkelijk )

Tis dus over mezelf niet echt duidelijk.. De ene keer breng k het wel terug en de andere keer niet...
Tverschilt heel erg..
Maar meestal breng ik portomonees enzo wel terug .. kben zelf ook altijd heel blij als de mijne gevonden is
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:55
Thomas
Thomas is offline
Ik zou het geld eruit halen en hem daarna in de brievenbus doen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 10:10
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Als ik het adres van de eigenaar kan achterhalen, dan zou ik hem terugbrengen. Zo niet, dan zou ik hem zelf halen. Eerlijkheid duurt het langst
Oud 05-09-2003, 12:57
vampiro
vampiro is offline
Ik zou alle geld eruit halen (vindersloon )

Verder hoop ik dat er een adres bijzit zodat ik alle overige pasjes en portomonee weer kan opsturen naar de eigenaar (zolang er genoeg geld in zat om hem te versturen )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:21
Verwijderd
Hoogstwaarschijnlijk zit er wel een kaartje met een naam in, zodat ik contact kan opnemen met de eigenaar en alles terug kan geven. Natuurlijk met alle geld erin, ik ben geen dief.

Als er geen adresgegevens inzitten neem ik contact op met de politie, maar hou ik de portefeuille wel zelf onder me, dit om te voorkomen dat hij ergens in een achterafhokje verdwijnt als niemand zich bij de politie meldt als eigenaar.

Valt me trouwens tegen hoeveel mensen hier het geld zouden houden onder het mom van vindersloon. Dat is gewoon diefstal, for the record, en het is asociaal. Je zou zelf ook niet willen dat dat gebeurde, stelletje egoïstische klojo's.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2003, 15:27
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
telluriet schreef op 29-08-2003 @ 15:32:
Ik zou het houden, maakt niet uit hoeveel geld erin zit. En ik ben zeker weten niet de enige.
je bent niet de enige!
Oud 05-09-2003, 16:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou het nooit naar de politie brengen. Die proberen namelijk de eigenaar niet te vinden, die wachten totdat de eigenaar hem komt ophalen en dat kan hij niet als er geen ID van hem in zit.
Dus als er een adres inzit, zou ik altijd even de portemonnee gaan brengen, zo niet, dan ga ik die avond eens lekker uit met een paar vrienden. Misschien wel op mijn kosten
Oud 05-09-2003, 16:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-09-2003 @ 21:42:
Toen ik een keertje naar huisfietste en ik kwam bij pabo/acta/aardbei toen zag ik een pinpas op de grond waaien.. Maar de persoon kon ik niet ontcijferen. Dus toen heb ik hem naar de politie gehad (die zit naast pabo/acta/aardbei dus dat is makkelijk )
Gevonden pinpasje kun je ook doorbreken en weggooien, wordt toch geblokkeerd en een nieuwe gemaakt. Dan is het alleen maar veiliger als je hem doorbreekt!
Oud 06-09-2003, 13:08
Go
Go is offline
Ik zou d'r in ieder geval voor zorgen dat de persoon waarvan de portemonnee is, pasjes e.d. terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:39
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Als er een adres in zit breng ik hem terug, anders hmz geef ik het aan bij de politie.

Ik ben vorige maand bestolen, identiteitskaart kwijt, geld kwijt, pinpas kwijt, alle belangrijke passen eigenlijk. Het is een heel gedoe om dat opnieuw te krijgen. Ik moet nu tot eind oktober wachten vooraleer ik een nieuwe identiteitskaart krijg en daar moet ik dan ook nog es 8 euro voor betalen, voor mijn andere passen net hetzelfde.
Ik was overigens al 200 euro kwijt (ik had net geld afgehaald omdat ik nog boodschappen moest doen en een paar dingen moest gaan betalen )
Oud 06-09-2003, 13:56
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Grappig dat ik deze nog niet heb gelezen:

Geld eruit halen, daarna terugbrengen naar eigenaar en vertellen dat je het zo gevonden hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 14:09
the_republican
the_republican is offline
M'n buurman heeft vorige week z'n portemonnee verloren.

Pinpassen inclusief pincodes (niet echt slim )
2000 euro contant
Creditcard met opnamelimiet van € 25.000,-

Gisteren teruggevonden in de brievenbus zonder afzender. Alles zat er nog in, en hij had geen enkele kaart geblokkeerd.

Dat was niet echt slim van hem...

Maar gelukkig zijn er nog wel eerlijke mensen....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:08
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
the_republican schreef op 06-09-2003 @ 15:09:
Pinpassen inclusief pincodes (niet echt slim )
2000 euro contant
Creditcard met opnamelimiet van € 25.000,-
Jezus, hoe dom kun je zijn zeg... als je daarmee gaat rondlopen ben je volgens mij echt niet goed bij je hoofd

Maarreh... 't is me nog nooit gebeurd, maar als ik een portomonnee zou vinden zou ik hem terugbrengen naar de eigenaar, of bij de politie afleveren als ik niet achter de eigenaar kan komen. Lijkt me logisch.
Oud 06-09-2003, 18:30
mleen
mleen is offline
ik heb nog nooit een portemonee gevonden, wel kwijtgeraakt. De man heeft toen gebeld en ik ben de portemonee op gaan halen, Ik was echt heel blij dat hij hem teruggegeven heeft. ik zou dat ik dat zelf ook doen. Ik heb hem geen 'vindersloon' gegeven want er zat maar weinig geld in en bovendien was hij een oude rijke man en ik maar een arm klein meisje...

Los geld vinden is een ander verhaal, dat hou ik gewoon. De eigenaar is toch niet meer te achterhalen. Ik heb eens een briefje van 10 gulden gevonden, vond ik best leuk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 06-09-2003 @ 14:56:
Grappig dat ik deze nog niet heb gelezen:

Geld eruit halen, daarna terugbrengen naar eigenaar en vertellen dat je het zo gevonden hebt.
Stelen én liegen!

En dat moet dan straks mijn AOW betalen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb een keer 220 gulden op straat gevonden. zo los bij elkaar. ben naar de politie geweest maar mocht het uiteindelijk houden omdat niemand ernaar kwam vragen.
ik blij
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:12
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou het geld eruit halen en de portemonee naar de politie brengen
Reageren

Regels voor berichten