Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
combat-ki
ik zag laatst ook een film van..die gozer uit the lord of the rings, waarbij er een land was waarbij niemand mogt liefhebben en gevoel mocht hebben..en daarbij gebruikte de "executors" een soort vechttechnieken waarbij ze niet geraakt konden worden en dat ziet er heel gaar uit...mar wel ongelofelijk vet. the ex......nogiets heette die film...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bruce Lee zag dat het systematiek in vechtsporten te strict was, te veel met regels. Dat regels het vloeiende eruit haalde. Daarom heeft hij van elke vechtsport elementen gehaald en bij elkaar toegevoegd. Hij zei ook neem wat je kan gebruiken, verwerp wat je niet nodig hebt, en voeg toe wat je zelf nodig hebt. Als ik ook goed kijkt zie je allerlei vechtsporten in voorkomen. Dus 80 % uit wing chun is onzin. Als het echt waar is wat je zei geef maar bewijs ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is wel even doorlezen maar het haalt je meteen uit de droomwereld, bruce was goed, maar lang niet de beste. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Link1 Link 2 ...... Link 100000000 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 16:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jeet kune do is gewoon gebasseerd op het straatvechten. Enne... ik ben toevallig wel naar Bruce Lee vernoemd ![]()
|
Wat ik trouwens wel vind, is dat zelfverdedigings lessen op zich wel ok zijn, maar uiteindelijk niet.
Want als je bijvoorbeeld wordt aangevallen op straat, hangt er een totaal andere sfeer dan als je gewoon "oefent" zeg maar. Er hangt op zo'n moment een hele erge spanning... en dan kan je weleens in paniek raken.
|
jiu jitsu!
zit ik zelf al 7 jaar op, en je voelt je dr gewoon zekerder door. Ik denk eigenlijk dat iedere sport wel goed is, het is maar net waar je van houd. persoonlijk vind ik boksen of judo nix. Jiu jitsu in een combi van karate en judo, en dus is het wat uitgebreider, en heb je er meer aan...lijkt mij suc6 dr mee *past wel op als ze Ripper tegenkomt ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
karate leer je in het begin niet veel, net als judo. sommige vormen van kungfu zijn ook zeer effectief. en als er een ninpo school is in de buurt moet je daar ook eens kijken, das ook een zeer effectieve vechtsport. kenjutsu zou ik niet doen, je hebt nl. niet altijd een zwaard bij de hand ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jiu jitsu is veel "gemener" en dat is.... goed ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Judo is verzonnen door zon japanner in de eind 19de eeuw die alle veilige technieken van jui jitsu in een vechtsport stopte namelijk judo. Dus judo is zeker wel een slap aftreksel van jui jitsu. Free fight kun je niet eens een vechtsport noemen, stom zinloos geweld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
volgens mij is er geen beste vechtsport, alleen een vechtsport/stijl die het beste bij jezelf past.
als je 1.50 meter en 90kg bent, lijkt me kickboxen niets voor je ben je 2 meter en 60kg dan lijkt me freefight niets voor je ik ben het er ook niet mee eens als mensen zeggen dat hun sport de beste of meest effectieve is. Als dat zo is, waarom doet niet iedereen die sport dan? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben niet Mr Kung Fu, maar ik heb ten minste wel kennis en ervaring met de dingen waar ik het over heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
elkaars sporten afkraken heeft geen zin. Je kunt niet zeggen welke vechtsport de beste is. Het gaat erom of ie goed bij je past en of je het leuk vind. En natuurlijk of je je wilt concentreren op aanvallen, verdedigen of allebij
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan moet ik je teleurstellen: .50 cal is 12.7 mm en een gun heb je weinig aan, mag je neit op straat dragen, bovendien is de terugslag van dat ding groot genoeg om je polsen naar de kloten te helpen ![]() bovendien heeft een .50 erg veel kracht, je schiet er gewoon finaal mee door iemand heen, onhandig... bovendien heb je een vechtsport altijd bij je, niemand kan het zo zien, makkelijk te verstoppen dus. en je kan ermee door metaaldetectors. en freefight is eigenlijk een afkorting: free=freestyle. maw. je mag zelf weten hoe je vecht. best koel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus wat je zegt is eigelijk: Vechtsporten lijkt me een goeie vechtsport???? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Vecht sport/kunst. saturday | 17 | 25-12-2006 11:23 | |
Vrije tijd |
Gister op Veronica: 10 Vechtsporten 00RedBaron | 10 | 20-03-2005 19:44 | |
Vrije tijd |
Ideale vechtsport? Kejos | 31 | 08-07-2004 23:32 | |