![]() |
|
ik heb dat wel is gedaan, ik vind het altijd heel verfrissend maar soms is het heel moeilijk vol te houden. ik raad je aan om de avond van te voren iets van laxeerthee te drinken zodat je darmen leeg zijn. anders ga je die slakken opnemen en daar kan je ontzettende hoofdpijn van krijgen.
ik begin zo laat mogelijk met sappen te drinken, dat doe ik pas als ik echt trillerig begin te worden of te zweten. drink wel echt natuurlijke dingen, dus dingen die je zelf geperst hebt of groentesap van een bio merk of zo (dat drink ik ook altijd ![]() drink tussendoor vooral veel water en groene thee. je zou toch minstens 4 liter vocht moeten opnemen, anders is het ongezond. veel succes ermee! ik hoop dat je er wat aan hebt ps: de volgende dag beginnen met kleine beetjes eten, om je systeem er weer een beetje aan te laten wennen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb zelf zo'n sapcentrifuge gekocht, en een tijd heb ik sapjes gedronken van groenten en fruit, maar dan tussen de maaltijden door.
Het idee is, dat je met verse sappen de vitaminen en mineralen wél binnenkrijgt, en iets anders niet. Voedingsvezels niet, geloof ik. Omdat je lichaam minder werk moet verzetten om gezonde voedingsstoffen op te nemen, heeft het dan energie over om zichzelf een keer grondig schoon te maken. Ik heb er geen nadelige dingen van gemerkt. Gewoon voorzichtig gaan experimenteren kan geen kwaad lijkt me, ik zou niet gelijk gaan stoppen met eten en dan pas sappen gaan nemen. Het is erg handig als je resten groenten over hebt. Ook wortels en rode bieten (ongekookt!) kan je gebruiken. In de meeste bibliotheken kan je er wel boeken over vinden met recepten, of je gaat zoeken in www.google.nl op 'sapcentrifuge recepten'. Als je goedkope groenten en fruit wilt hebben, dan kan je afvalgroente en afvalfruit vragen bij de groenteboer, of naar de Turkse winkels gaan. Als je een tijd geëxperimenteerd hebt en je weet welke sapjes je bevallen, dan zou ik pas beginnen met een mini-kuur van bijv. een halve of hele dag. Ik persoonlijk vind sap uit bio groenten en fruit gezonder, daar zit geen kunstmest in (dat vraagt je lichaam helemaal niet) en ook geen insecticiden (dat is gewoon gif). Maar dat kan duurder zijn, dus wat ik deed was meestal het fruit en bijv. wortels en bieten eerst schillen en de schillen weggooien. Ik kan het verschil tussen bijv. bio-bananen en niet-bio-bananen proeven, ik vind bio duidelijk gezonder. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk. |
![]() |
|
Tnhx alvast voor de gekregen reacties!
Ben benieuwd hoe t gaat, het sap en drinken in huis dus misschien dat ik morgen maar eens een sap-dag ga houden....een dagje niet eten is toch niet zo heel erg als je voldoende sap naar binnen werkt? Ik hoor nu dat je dat echt heel voorzichtig moet doen enz, maar 1 dag kan toch wel een keer zomaar? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen zou ik geen suiker in de thee (of kruidenthee) doen als je verder niets eet. Mijn ervaring is dat ik me niet lekker voel als ik op de lege maag suiker neem in thee enz. O ja, en ze zeggen ook dat het slankmakend is omdat er geen hoe heet dat ook al weer, in zitten. (was het nou koolhydraten, voedingsvezels of calorieën?) |
![]() |
||
Citaat:
peter. |
![]() |
|
Nou, ben vandaag dus een beetje bezig...(maar heb een paar uur geleden al 'gespijbeld' door een klein beetje groentesoep+halve boterham mee te eten met de rest van de fam.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
O fuck mn broertje stond nog ingelogd... ![]() ![]() |
![]() |
|
Klein beetje eten 2 boterhamen huten kaas en een met honing in de ochtend.
2 boterhamen huten kaas 2 soorten fruit een banaan en een sinaasappel in de middag. avond eten klein beetje pasta ven veel groenten en biefstuk tussen doortjes rijstenwafels Val je net zo snel af,je wordt niet ziek en je hebt genoeg energie. Je kan wel een sap kuur nemen maar je wordt snel ziek en je hebt geen puf meer om iets te doen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Sapkuur resort oid Meadow | 4 | 28-09-2008 07:34 | |
Eten & Drinken |
Fruitdag. Verwijderd | 32 | 28-01-2007 22:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
darmen spoelen en ontgiften tommygirl.S | 45 | 22-11-2004 17:23 | |
Lichaam & Gezondheid |