Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 19:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik wil binnekort misschien een sapkuurtje doen van 1 dag: dus de hele dag geen cast eten alleen water, thee en vruchtensappen. Maar ik had hier een paar vraagjes over:
-Wie heeft dit wel eens gedaan? Wat zijn je ervaringen ermee?
-Raak je de volgende dag dan aan de diarree?
-Mag je smoothies drinken en kruidenbouilllon?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:00
Boogie
Boogie is offline
---> Lichaam & Gezondheid
Oud 14-10-2003, 21:44
Verwijderd
waar zou dat goed voor zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:08
Tulpje6
Tulpje6 is offline
tja stond in de Libelle. Dacht zelf ook altijd dat 1 dagje weinig zin had. Maar blijkbaar kan het dus wel?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 22:47
never mind
never mind is offline
1 dag kan nooit kwaad toch?

email de libelle even zou ik zeggen
Oud 14-10-2003, 23:29
Verwijderd
Wat zou je ermee zuiveren dan?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:36
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Je darmen met name geloof ik, omdat daar onverteerde resten (slakken) in achter kunnen blijven of zoiets.
K'heb de laatste dagen nogal diarree en een warrige stoelgang, dus een beetje alle rotzooi van de laatste tijd (veel te veel slecht gesnackt enzo) eruit gooien kan geen kwaad neem ik aan.
Tja of 1 dag dan genoeg is....echt lang een sapkuur volhouden lijkt me ook weer moeilijk, dagenlang geen vast eten...moet je ook maar net geen verplichtingen hebben zodat je je onbelemmerd ff slap kunt voelen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:40
Verwijderd
Ik zou niet weten of één dag zin heeft, een eliminatiedieet (oid) duurt iig altijd een dag of 10/14 en dat heeft het zelfde soort idee. Nou kun je niet veertien dagen op alleen sap gaan leven, dat lijkt me iig niet verstandig, maar ik weet niet of één dag zin heeft. Idd ff de Libelle mailen ofzo. Misschien als je na die ene dag heel gezond gaat eten ofzo...heel veel fruit, groente, rijst, water ofzo...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:04
Verwijderd
Niet eten is helemaal niet goed vooor je. Gezond eten, daar draait het om
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:23
Verwijderd
Als je maar genoeg sap drinkt, dan kun je daar een jaar of drie op overleven, dus voor 1 dag (of een week ofzo) kan het vast geen kwaad.... als je maar genoeg sap drinkt he . En ook verschillende soorten, dus sinaasappelsap en druivensap en ananassap afgewisseld ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-10-2003 @ 12:23:
Als je maar genoeg sap drinkt, dan kun je daar een jaar of drie op overleven, dus voor 1 dag (of een week ofzo) kan het vast geen kwaad.... als je maar genoeg sap drinkt he . En ook verschillende soorten, dus sinaasappelsap en druivensap en ananassap afgewisseld ofzo.
Het kan, maar het is niet gezond.
Als mensen nou gewoon wat minder rommel zouden eten, dan zou dit soort onzin niet bedacht worden.
Een goede gebalanceerde gezonde voeding is gewoon de oplossing
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
zoiets gaat door onder de naam ontslakking....Dit is inderdaad om de darmen te zuiveren. Vraag het na bij de dokter zou ik zeggen of een gezondheidscemtrum blabla
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 12:07
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Maar niemand persoonlijk ervaring mee dus?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:24
pudding met vel
pudding met vel is offline
ik heb dat wel is gedaan, ik vind het altijd heel verfrissend maar soms is het heel moeilijk vol te houden. ik raad je aan om de avond van te voren iets van laxeerthee te drinken zodat je darmen leeg zijn. anders ga je die slakken opnemen en daar kan je ontzettende hoofdpijn van krijgen.

ik begin zo laat mogelijk met sappen te drinken, dat doe ik pas als ik echt trillerig begin te worden of te zweten. drink wel echt natuurlijke dingen, dus dingen die je zelf geperst hebt of groentesap van een bio merk of zo (dat drink ik ook altijd ) dingen uit een pak zijn niet goed.

drink tussendoor vooral veel water en groene thee. je zou toch minstens 4 liter vocht moeten opnemen, anders is het ongezond.

veel succes ermee! ik hoop dat je er wat aan hebt

ps: de volgende dag beginnen met kleine beetjes eten, om je systeem er weer een beetje aan te laten wennen
Oud 19-10-2003, 20:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 16-10-2003 @ 13:07:
Maar niemand persoonlijk ervaring mee dus?
ik niet, beetje nutteloos, of beter gezegd: onnodig.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:00
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Voor mij niet denk ik, ben zo vaak aan de diarree de laatste tijd Beetje reiniging kan geen kwaad denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
pudding met vel schreef op 19-10-2003 @ 20:24:
ik heb dat wel is gedaan, ik vind het altijd heel verfrissend maar soms is het heel moeilijk vol te houden. ik raad je aan om de avond van te voren iets van laxeerthee te drinken zodat je darmen leeg zijn. anders ga je die slakken opnemen en daar kan je ontzettende hoofdpijn van krijgen.

ik begin zo laat mogelijk met sappen te drinken, dat doe ik pas als ik echt trillerig begin te worden of te zweten. drink wel echt natuurlijke dingen, dus dingen die je zelf geperst hebt of groentesap van een bio merk of zo (dat drink ik ook altijd ) dingen uit een pak zijn niet goed.

drink tussendoor vooral veel water en groene thee. je zou toch minstens 4 liter vocht moeten opnemen, anders is het ongezond.

veel succes ermee! ik hoop dat je er wat aan hebt

ps: de volgende dag beginnen met kleine beetjes eten, om je systeem er weer een beetje aan te laten wennen
Zo moet het dus níét. Niet pas gaan drinken als je duizelig wordt enzo, dat is echt niet goed voor je, en je hebt helemaal niet 4 liter vocht nodig, ik snap niet waar je dat vandaan haalt... als je dat dan toch doet, kun je er beter 4 liter sap van maken, want sap bevat tenminste nog wat calorieen enzo... Sap uit een pak is helemaal niet slecht voor je; het is iets minder gezond dan vers sap, maar nog altijd gezond. Biologisch sap is niet gezonder dan bio-industrie-sap, hoogstens beter voor je gemoed.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 01:13
Verwijderd
Het is inderdaad, niet alleen voor je spijsverteringsstelsel, het gezondst om gezonder te gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:04
pe51
pe51 is offline
Ik heb zelf zo'n sapcentrifuge gekocht, en een tijd heb ik sapjes gedronken van groenten en fruit, maar dan tussen de maaltijden door.

Het idee is, dat je met verse sappen de vitaminen en mineralen wél binnenkrijgt, en iets anders niet. Voedingsvezels niet, geloof ik. Omdat je lichaam minder werk moet verzetten om gezonde voedingsstoffen op te nemen, heeft het dan energie over om zichzelf een keer grondig schoon te maken.

Ik heb er geen nadelige dingen van gemerkt. Gewoon voorzichtig gaan experimenteren kan geen kwaad lijkt me, ik zou niet gelijk gaan stoppen met eten en dan pas sappen gaan nemen.

Het is erg handig als je resten groenten over hebt. Ook wortels en rode bieten (ongekookt!) kan je gebruiken. In de meeste bibliotheken kan je er wel boeken over vinden met recepten, of je gaat zoeken in www.google.nl op 'sapcentrifuge recepten'. Als je goedkope groenten en fruit wilt hebben, dan kan je afvalgroente en afvalfruit vragen bij de groenteboer, of naar de Turkse winkels gaan.

Als je een tijd geëxperimenteerd hebt en je weet welke sapjes je bevallen, dan zou ik pas beginnen met een mini-kuur van bijv. een halve of hele dag.

Ik persoonlijk vind sap uit bio groenten en fruit gezonder, daar zit geen kunstmest in (dat vraagt je lichaam helemaal niet) en ook geen insecticiden (dat is gewoon gif). Maar dat kan duurder zijn, dus wat ik deed was meestal het fruit en bijv. wortels en bieten eerst schillen en de schillen weggooien. Ik kan het verschil tussen bijv. bio-bananen en niet-bio-bananen proeven, ik vind bio duidelijk gezonder. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:26
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tnhx alvast voor de gekregen reacties!
Ben benieuwd hoe t gaat, het sap en drinken in huis dus misschien dat ik morgen maar eens een sap-dag ga houden....een dagje niet eten is toch niet zo heel erg als je voldoende sap naar binnen werkt? Ik hoor nu dat je dat echt heel voorzichtig moet doen enz, maar 1 dag kan toch wel een keer zomaar?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:36
REIE
REIE is offline
Mocht je bang zijn te weinig caloriën binnen te krijgen, Guinness drinken
Oud 20-10-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 19-10-2003 @ 23:00:
Voor mij niet denk ik, ben zo vaak aan de diarree de laatste tijd Beetje reiniging kan geen kwaad denk ik.
Misschien wat behoorlijk voedsel eten kan ook geen kwaad, helemaal niets eten is gewoon dom en onzinnig. Eet wel gewoon wat fruit etc.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 00:17
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 20-10-2003 @ 19:26:
Tnhx alvast voor de gekregen reacties!
Ben benieuwd hoe t gaat, het sap en drinken in huis dus misschien dat ik morgen maar eens een sap-dag ga houden....een dagje niet eten is toch niet zo heel erg als je voldoende sap naar binnen werkt? Ik hoor nu dat je dat echt heel voorzichtig moet doen enz, maar 1 dag kan toch wel een keer zomaar?
Dat voorzichtig doen schreef ik vooral, omdat je dan door ervaring kan vertrouwen dat je er geen diarree van krijgt. En omdat je dan niet de hele dag nerveus hoeft te zijn. Maar als je je al afvraagt of je wel zo voorzichtig moet zijn ... Volgens mij zal t ook wel geen probleem geven. Het is een erg bekende kuur, dus heel veel andere mensen zullen hem ook al gedaan hebben, en als er veel problemen bij waren, dan was het geen bekende kuur geworden.

Alleen zou ik geen suiker in de thee (of kruidenthee) doen als je verder niets eet. Mijn ervaring is dat ik me niet lekker voel als ik op de lege maag suiker neem in thee enz. O ja, en ze zeggen ook dat het slankmakend is omdat er geen hoe heet dat ook al weer, in zitten. (was het nou koolhydraten, voedingsvezels of calorieën?)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:24
Verwijderd
mijn moeder doet het weleens, maar dan een week, met alerlei groentesapjes die bij de natuurwinkel verkrijgbaar zijn.

wat zijn die slakker? ze bewegen toch niet hoop ik?
misschien ga ik ook maar eens zo'n sapkuur doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:59
pe51
pe51 is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 21-10-2003 @ 14:24:
mijn moeder doet het weleens, maar dan een week, met alerlei groentesapjes die bij de natuurwinkel verkrijgbaar zijn.

wat zijn die slakker? ze bewegen toch niet hoop ik?
misschien ga ik ook maar eens zo'n sapkuur doen.
Volgens mij bedoelen ze met slakken de restanten van het eten, afvalstoffen dus, die je lichaam nog niet verwijderd heeft (via zweten, urine of ontlasting). Vroeger had je kolenkachels, als die gebrand hadden dan had je daar onderin de kachel ook restanten van de kolen liggen, die werden ook 'slakken' genoemd. Vandaar denk ik.

peter.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:21
Isa
Isa is offline
Nou, ben vandaag dus een beetje bezig...(maar heb een paar uur geleden al 'gespijbeld' door een klein beetje groentesoep+halve boterham mee te eten met de rest van de fam. )......verder deze dag een halve fles smoothie van de AH (zit dan wel ook yoghurt in maarja...niet echt veel vezels dacht ik) en twee glazen oranje-vruchten sap op....ik voel me wel ok behalve wat hongerig dan...mn darmen zijn niet heel actief bezig met pruttelen en peristaltische bewegingen maken dus dat voelt wel een keertje lekker....ga alleen vanavond toch maar wel spaghetti mee-eten want een hele dag niks echt eten is denk ik voor nu nog even te lang voor mij, vooral als ik ook nog bezig moet zijn met huiswerk en mn zooi opruimen enz. Beetje calorieeen heb ik dan wel nodig...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:22
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Isa schreef op 21-10-2003 @ 16:21:
Nou, ben vandaag dus een beetje bezig...(maar heb een paar uur geleden al 'gespijbeld' door een klein beetje groentesoep+halve boterham mee te eten met de rest van de fam. )......verder deze dag een halve fles smoothie van de AH (zit dan wel ook yoghurt in maarja...niet echt veel vezels dacht ik) en twee glazen oranje-vruchten sap op....ik voel me wel ok behalve wat hongerig dan...mn darmen zijn niet heel actief bezig met pruttelen en peristaltische bewegingen maken dus dat voelt wel een keertje lekker....ga alleen vanavond toch maar wel spaghetti mee-eten want een hele dag niks echt eten is denk ik voor nu nog even te lang voor mij, vooral als ik ook nog bezig moet zijn met huiswerk en mn zooi opruimen enz. Beetje calorieeen heb ik dan wel nodig...

O fuck mn broertje stond nog ingelogd... Bovenstaand bericht is dus weer es van mij, tulpje6
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:54
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb er wel eens wat over gelezen, over de verschillende soorten kuren. Daar stond ook een sap-kuur bij, maar dat was geloof ik wel 3/4 dagen voordat het klaar was.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 08:38
ESCO
ESCO is offline
Klein beetje eten 2 boterhamen huten kaas en een met honing in de ochtend.

2 boterhamen huten kaas 2 soorten fruit een banaan en een sinaasappel in de middag.

avond eten klein beetje pasta ven veel groenten en biefstuk

tussen doortjes rijstenwafels

Val je net zo snel af,je wordt niet ziek en je hebt genoeg energie.

Je kan wel een sap kuur nemen maar je wordt snel ziek en je hebt geen puf meer om iets te doen.

Regels voor berichten