Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 22:20
Xanandu
Xanandu is offline
Pat Metheny
Oud 05-03-2003, 09:28
RHCPPOD
RHCPPOD is offline
flea van de peppers
frusciante van de peppers
marcos van pod
traa van pod
Oud 05-03-2003, 09:56
DeadNation
DeadNation is offline
Sinds wanneer is Flea gitarist van Rhcp? hahaha
Oud 05-03-2003, 10:43
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
uhmz.....

- Matt Bellamy van Muse
- Living end gitarist (zegt strook)
- gitarizt van MudVayne
- Head (tjek de halloween solos!!!!!)
- Wes Borland (sowwie maar tis wel zow! tjek Big Dumb Face maar eenz)

maar goed dit zijn gitaristen die ikw el leuk vint en niet persee technisch de beste die er zijn ofzow!
Oud 05-03-2003, 10:56
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
gitaristen die ik erg bewonder om hun spel, charisma en gevoel in solo's zijn:
john petrucci
kirk hammett
james hetfield
jon schaffer
alexi laiho
mark knopfler
monte montgomery
Oud 05-11-2003, 10:49
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Vraagstuk ''wie is de beste gitarist'' is moeilijk/niet te beantwoorden..

Er zijn er zoveel met elk hun unieke eigen herkenbare stijl.
Oud 05-11-2003, 11:07
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 05-03-2003 @ 10:56:
Sinds wanneer is Flea gitarist van Rhcp? hahaha
basgitarist is toch ook gitarist, als je het zo bekijkt..
Oud 05-11-2003, 11:37
Verwijderd
wat een bak
Oud 05-11-2003, 12:25
NRK
NRK is offline
Joe Satriani
Slash
Mark Knopfler
Uhh, die zanger van The Living End, ff z'n naam kwijt, roelt ook.
Gitarist van Sum41 is ook wel goed..
Oud 05-11-2003, 14:10
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 02-03-2003 @ 21:57:
Tony Macalpine is dat die van "Empire In The Sky"?
Ja.

Ok de grote twee zijn Shawn Lane en Allan Holdsworth.

Daarna zijn hele goeden:

Steve Morse
Bireli Lagrene
Al Dimeola
Pat Metheny
Brett Garsed
Prasanna
Scott Henderson
John Mclauglin
John Scofield
George Bellas
Tony MacAlpine

Op akoestisch gitaar:
John Williams
Ralph Towner
Bireli Lagrene
Paco De Lucia
Stochelo Rosenberg

Vergeet er vast heel veel. Ik heb alleen die van deze tijd opgenoemd. Mensen als Django Reinhardt, Wes Montgomery, Joe Pass, Charlie Christian, John Williams enz zijn allemaal ook heel goed hoor maar allen al jaren dood dacht ik.
Oud 05-11-2003, 14:21
Custom
Custom is offline
Voor wie ik respect heb:

Carlos Santana
Mark Knopfler
Zakk Wylde
Richie Sambora
Mark Tremonti

Der zijn er nog wel meer, maar daar kom ik zo niet op. Verder hou ik meer van goeie bandgitaristen dan van die 20 noten per seconde gozers :-)
Oud 05-11-2003, 14:40
Tsu
Tsu is offline
Jimi Hendrix & Jacco Pastorius
Oud 05-11-2003, 14:44
Daevrem
Daevrem is offline
Lekker kortzichtig elke technisch begaafde gitarist met een soloproject af te doen als "een 20 noten per seconde gozer"

Jaco was een bassist, en een hele goede met nogal een tragisch levens einde.
Oud 05-11-2003, 14:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-11-2003 @ 15:44:
Jaco was een bassist, en een hele goede met nogal een tragisch levens einde.
Dan mag ik hem er nog wel bij zetten
Oud 05-11-2003, 14:49
antigone
antigone is offline
jimi hendrix (the jimi hendrix experience)
matthew bellamy (muse)
john frusciante (red hot chili peppers)
jack white (the white stripes)
james iha (smashing pumpkins, a perfect circle)
jonny greenwood (radiohead)
dan auerbach (the black keys)

die schieten me als eerste te binnen.
Oud 05-11-2003, 15:01
Brutus
Brutus is offline
de superslome eric clapton!!!gewoon geweldig
en jimi hendrix natuurlijk
Oud 05-11-2003, 15:08
FaZ
FaZ is offline
Jannick Gers
Dave Murray
Adrian Smith
Jimi Hendrix
Slash
Steve Vai
Oud 05-11-2003, 15:10
tjeu
tjeu is offline
I like John Scofield. Maar om nu te zeggen dat hij de beste gitarist is... Nou nee. Ik opteer voor Frank Zappa, hoewel er ongtwijfeld technisch perfectere gitaristen zijn geweest.
Oud 05-11-2003, 15:12
lana
lana is offline
Citaat:
Rambo schreef op 05-11-2003 @ 16:01:
de superslome eric clapton!!!gewoon geweldig
en jimi hendrix natuurlijk
+
Mark Knopfler
Ry Cooder
Stevie Ray Vaughan
Jeff Buckley
John Frusciante is ook wel
Ted Nugent
Oud 05-11-2003, 15:37
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb zowat elke gitarist die ik langs heb zien komen wel gehoord en ben fan van meesten. Maar alleen Shawn Lane brengt me elke tot tranen of to eurofie. En het maakt helemaal niets uit of hij nu snel speelt of langzaam, of jazz, klassiek, rock of pop. Het maakt zelfs niet uit of hij gitaar of piano speelt. Er is gewoon die emotionele connectie. Hij is gewoon de beste muzikant die de laatste 50 jaar voortgebracht heeft. En de gitaar had voor hem geen enkele beperking. Als ik Steve Vai hoor dan hoor ik iemand die goed gitaar speelt en inventief bezig is, als ik Jimi Hendrix hoor hoor ik iemand die geniaal zit te prutsen en er zelf helemaal in op gaat. Al ik Allan Holfdsworth hoor hoor in ongekende harmonische texturen en een legatotechniek die 'out of this world' is.

Maar als ik Shawn hoor, dan hoor ik niet iemand die gitaar speelt. Ik hoor hem zelfs, rechtstreekts, ik hoor z'n ziel die schreeuwt, z'n ziel die vibraties creeerd in een andere dimensie maar die ik toch kan horen omdat hij toevallig een gitaar in z'n handen had en er een microfoon bij stond.
Oud 05-11-2003, 15:57
Verwijderd
Angus Young, Deniz Tek & Jerry Hormone.
Oud 05-11-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
axl rose schreef op 28-02-2003 @ 16:00:
Omdat slash een afgelikt klootzak is en al......5 jaar niet meer In GNR zit
En GNR is zo goed als dood, en slash heeft nu Slash's snakepit en heeft 2 zeer goede cd'tjes daarmee gemaakt.
Oud 05-11-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Xanandu schreef op 02-03-2003 @ 23:20:
Pat Metheny
Stoere gast, die Pat.
Oud 05-11-2003, 20:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zit momenteel in m'n Graham Coxon adoratie fase.

Oud 06-11-2003, 07:49
FaZ
FaZ is offline
Sommige idioten hier weten nog niet eens wat goede gitaristen zijn, en dan noem ik voor de verandering eens geen namen. Tip, denk na voordat je post.
Oud 06-11-2003, 10:25
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
FaZ schreef op 06-11-2003 @ 08:49:
Sommige idioten hier weten nog niet eens wat goede gitaristen zijn, en dan noem ik voor de verandering eens geen namen. Tip, denk na voordat je post.
Citaat:
Tip, denk na voordat je post.
Oud 06-11-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
ooit van een een mening gehoord?

ik denk trouwens dat jouw vader&moeder stiekum broer en zus waren als ik die van posts van je zo lees.
Oud 06-11-2003, 13:10
count.me.out
count.me.out is offline
gitaristen van slayer, iron maiden, en ac/dc
das pas funky
Oud 06-11-2003, 13:53
Custom
Custom is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-11-2003 @ 15:44:
Lekker kortzichtig elke technisch begaafde gitarist met een soloproject af te doen als "een 20 noten per seconde gozer"
Was meer om ff simpel uit te drukken dat ik niet zo graag naar hele cd's vol met alleen virtuoos gitaarspel luister. Ik heb er wel respect voor hoor, en sommige dudes maken best vette nummers, zoals Vai, Patrick Rondat, Satriani enzo, maar vaak heb ik het na een of 2 liedjes gehoord, tis gewoon voorkeur, geen lack of recpect, peace?
Oud 06-11-2003, 14:53
Daevrem
Daevrem is offline
Faz heeft wel gelijk. Meningen oke. Maar favoriete artist is heel wat anders dan de 'beste' gitarist. En dan nog, heel veel mensen die een eingelijk totaal onbelangrijk persoon als hun favoriet hebben en die hier als beste gitarist noemen kennen heel veel van die anderen niet eens. Dus hoe weet iemand als Loempia Addict nu dat James Iha een betere gitarist is als een Pat Metheny of een Steve Morse of wie dan ook. Terwijl die laatsten dag in dag uit bezig zijn te proberen nog betere muzikanten te worden geniet James Iha waarschijnlijk van z'n rocksterleven.

En dan kun je wel zeggen "Ja ik geen niets om een uitgebreid repertoire, techniek, moeilijke muziek, instrumentale muziek, om mensen die vele muzieksoorten beheersen maar ik vind Smashing Pumpkins gewoon een hele leuke band." Tja, dan post je gewoon het verkeerde topic.

Als je nu wil weten wie toonaangevend of innovatief zijn in het genre van instrumentale muziek, waar bijna altijd de beste muzikanten te vinden zijn, dan kun je dat hier komen lezen.

Als je wil weten welke gitaristen het populairst zijn ga dan die verschikkelijke lijst van Rolling Stone magazine maar bekijken.

Tuurlijk is er veel discussie mogelijk en zijn er verschillende genres, smaken en meningen. Ik zou zelf wel een lijst van 500 gitaristen kunnen maken die beargumeteerbaar de beste zou zijn als je er dan toch een moet kiezen. Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo goed en die kun je gewoon niet noemen.

Citaat:
maar vaak heb ik het na een of 2 liedjes gehoord, tis gewoon voorkeur, geen lack of recpect, peace?
Soms zijn mensen nogal bevooroordeeld over muziek gespeeld door muzikanten die bijzonder technisch begaafd zijn. Het zou alleen om het snel spelen of moeilijke dingen spelen gaan. En dit zie je vooral in het shred genre, waar het soms terrecht is. Maar het wordt ook gereflecteerd op alle andere technische instrumentale muziek. En elk genre heeft z'n hoek. Jazz, fusion, bijna alle soorten wereldmuziek, en dat zijn er enorm veel, klassieke muziek, rock, flamenco, gypsy, enz enz.

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 14:57.
Oud 06-11-2003, 15:09
Ramble On
Ramble On is offline
Jimi Hendrix
Mark Knopfler
David Gilmour (Pink Floyd)
Jimmy Page (Led Zep)
Carlos Santana
Oud 06-11-2003, 15:51
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Osiris schreef op 06-11-2003 @ 13:59:
ooit van een een mening gehoord?

ik denk trouwens dat jouw vader&moeder stiekum broer en zus waren als ik die van posts van je zo lees.
Mening my ass,

Frusciante is helemaal niet zo'n fantastische gitarist en dat kan gewooon objectief beoordeeld worden dus lul niet.
Oud 06-11-2003, 16:00
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey cut it out man, als iemand kippenvel krijgt van die ene gitarist dat is het voor HEM/HAAR een goede gitarist. Ik ken Frusciante niet eens btw..
Oud 06-11-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 06-11-2003 @ 16:51:
Mening my ass,

Frusciante is helemaal niet zo'n fantastische gitarist en dat kan gewooon objectief beoordeeld worden dus lul niet.

leg mij eens uit wat beste dan wel niet betekent , aan de ene kant is kurt cobain eem geniale gitarist omdat hij met 2 powerchords geniale nummers heeft geschreven , maar aan de andere kant is joe satriani ook een geniale gitarist , en toch luister ik dan liever naar kurt cobain , dan naar iemand die naar mijn idee net ff iets te druk bezig is met technisch te zijn.
Oud 06-11-2003, 16:36
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 06-11-2003 @ 17:03:
leg mij eens uit wat beste dan wel niet betekent , aan de ene kant is kurt cobain eem geniale gitarist omdat hij met 2 powerchords geniale nummers heeft geschreven , maar aan de andere kant is joe satriani ook een geniale gitarist , en toch luister ik dan liever naar kurt cobain , dan naar iemand die naar mijn idee net ff iets te druk bezig is met technisch te zijn.
Een componist is wat anders dan een goede gitarist jong
Oud 06-11-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 06-11-2003 @ 17:36:
Een componist is wat anders dan een goede gitarist jong

leg mij eens uit wie dan de beste gitarist is jong
Oud 06-11-2003, 16:52
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Hij heeft op zich wel gelijk maar ik heb eigenlijk meer respect voor een goeie componist dan een voor een goeie gitarist...

Carlos Santana is technisch heel erg goed, maar personelijk vind ik hem niet creatief genoeg volgens dat hij technisch is...ik zeg wel personelijk

Hendrix was gezegend met beide gaves

Cobain was helemaal geen uitmunter qua techniek, maar ik vond hem idd heel erg creatief

edit: typos, stomme typos

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 16:56.
Oud 06-11-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 06-11-2003 @ 17:50:
ja ik natuurlijk..
Oud 06-11-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef op 06-11-2003 @ 17:53:
ja ik natuurlijk..
op jou na natuurlijk
Oud 06-11-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 06-11-2003 @ 17:54:
op jou na natuurlijk
kijk met jouw kan ik praten
Oud 06-11-2003, 17:29
lana
lana is offline
Citaat:
FaZ schreef op 06-11-2003 @ 16:51:
Mening my ass,

bijvoorbeeld Savior is al een hele tijd een van mijn favoriete nummers, ík vind dat frusciante daarin heel mooi speelt, ik mag dan geen verstand hebben van het instrument, ik vind het mooi, dus voor mij is hij een goede gitarist.
Oud 06-11-2003, 17:53
Daevrem
Daevrem is offline
Cobain een goede componist? Dat vind ik eigenlijk nog belachelijker dan zegen dat hij een goede gitarist is, wat een onderschatting van het vak componist.

Citaat:
omdat hij met 2 powerchords geniale nummers heeft geschreven
Als je twee powerchords hebt, hoeveel ruimte is er dan om iets geniaals te doen? Er is helemaal geen keuzemogelijkheid dus de keuze die je dan maakt is eerder gedwongen door het gebrek aan mogelijkheden dan een geniale ingeving. Een nummer schrijven dat heel populair is heeft helemaal niets met geniaal zijn te maken.

Echte geniale muziek is zo complex en ingewikkeld dat het vreselijk is om naar te luisteren. Maar als je het dan snapt gaat er een wereld voor je open. Totaal nieuwe mogelijkheden van muziek maken.

Het enige waar Cobain goed in was was het zijn van een popster. Die zelfmoord van hem was zijn geniaalste artistieke ingeving en heeft ook de meeste (positieve) invloed op z'n carriere gehad van alle artistieke afwegingen die hij heeft moeten maken. Alleen ben ik persoonlijk niet z'n fan van mensen die zelfmoord plegen, ik vind het een beetje smakeloos.

Ik vind dat Frusciante best mooie melodieen gespeeld heeft. Niet meer dan dat. En verder ben ik helemaal geen van van RHCP.

Citaat:
dus voor mij is hij een goede gitarist.
Nee, hij is jouw favorite gitarist. Goed != mooi.
Oud 06-11-2003, 18:00
lana
lana is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-11-2003 @ 18:53:

Nee, hij is jouw favoriete gitarist. Goed != mooi.
favoriet, zo ver zou ik niet willen gaan, heb ik ook niet gezegd in mijn post, ik zei dat ik hem wel goed vond, de andere gitaristen in mijn post daartegen zijn wel favorieten.

maar dit wordt een beetje offtopic
Oud 06-11-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 06-11-2003 @ 18:53:
Cobain een goede componist? Dat vind ik eigenlijk nog belachelijker dan zegen dat hij een goede gitarist is, wat een onderschatting van het vak componist.

Als je twee powerchords hebt, hoeveel ruimte is er dan om iets geniaals te doen? Er is helemaal geen keuzemogelijkheid dus de keuze die je dan maakt is eerder gedwongen door het gebrek aan mogelijkheden dan een geniale ingeving. Een nummer schrijven dat heel populair is heeft helemaal niets met geniaal zijn te maken.

Echte geniale muziek is zo complex en ingewikkeld dat het vreselijk is om naar te luisteren. Maar als je het dan snapt gaat er een wereld voor je open. Totaal nieuwe mogelijkheden van muziek maken.

Het enige waar Cobain goed in was was het zijn van een popster. Die zelfmoord van hem was zijn geniaalste artistieke ingeving en heeft ook de meeste (positieve) invloed op z'n carriere gehad van alle artistieke afwegingen die hij heeft moeten maken. Alleen ben ik persoonlijk niet z'n fan van mensen die zelfmoord plegen, ik vind het een beetje smakeloos.

Ik vind dat Frusciante best mooie melodieen gespeeld heeft. Niet meer dan dat. En verder ben ik helemaal geen van van RHCP.

Nee, hij is jouw favorite gitarist. Goed != mooi.

dude maak je anders druk ofzo , weet je wat ;als je nou ff mij pm't over wie je de beste gitarist vindt , dan post ik dat , en dan zijn we d'r klaar mee. Zullen we dat dan doen ? ok fijn
Oud 06-11-2003, 18:13
Daevrem
Daevrem is offline
Nee, je snapt het niet. En je maakt een karikatuur van me, wat enkel impliceert dat ik weer gefaald heb mijn stantpunt duidelijk te maken. Ik vind dat muziek als kunstvorm fout begrepen is en dat muziek niet serieus genomen. Ik hoop dat mensen zich meer in muziek gaan verdiepen en zelf ook muziek gaan maken zodat de hele muziekkunst nog rijker en mooier wordt. Hoe dat gebeurd maakt niet uit. Want ieder mens is uniek en iedereen heeft dus een andere visie.
Oud 06-11-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 06-11-2003 @ 19:13:
Nee, je snapt het niet. En je maakt een karikatuur van me, wat enkel impliceert dat ik weer gefaald heb mijn stantpunt duidelijk te maken. Ik vind dat muziek als kunstvorm fout begrepen is en dat muziek niet serieus genomen. Ik hoop dat mensen zich meer in muziek gaan verdiepen en zelf ook muziek gaan maken zodat de hele muziekkunst nog rijker en mooier wordt. Hoe dat gebeurd maakt niet uit. Want ieder mens is uniek en iedereen heeft dus een andere visie.

nou , dan ben ik het toch meer met je eens dan dat ik eerst dacht , ik zie je punt. hetgeen wat mij mateloos irriteerde zijn dit soort waardeloze discussies over wie de beste gitarist is, waar alleen maar gezeik van komt , en waarin nooit iemand zijn gelijk kan halen.
Oud 06-11-2003, 19:04
FaZ
FaZ is offline
Haha Cobain geen goede muzikant, hij heeft de hele muziekindustrie doen verschuiven.. lik jij mijn bolle reet even
Oud 06-11-2003, 19:47
Daevrem
Daevrem is offline
Dus? Er zijn de laatsten jaren mensen geweest die de muziekwereld nog meer verschoven hebben als Cobain en die hebben nog nooit een instrument aangeraakt. Zijn dat dan plotseling ook goede muzikanten?
Oud 06-11-2003, 19:57
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-11-2003 @ 20:47:
Dus? Er zijn de laatsten jaren mensen geweest die de muziekwereld nog meer verschoven hebben als Cobain en die hebben nog nooit een instrument aangeraakt. Zijn dat dan plotseling ook goede muzikanten?

Nee, maar het gaat om de gedachte die erbij hoort. Onbewust de muziekindustrie veranderen met onbewuste bijbedoelingen.
Oud 06-11-2003, 20:03
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Maak je niet druk Daevrem. Ze kunnen er ook niks aan doen dat zen o.a. Shawns muziek niet kunnen waarderen..

Hij komt nou eenmaal niet op mtv he
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten