Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
jimi hendrix (the jimi hendrix experience)
matthew bellamy (muse) john frusciante (red hot chili peppers) jack white (the white stripes) james iha (smashing pumpkins, a perfect circle) jonny greenwood (radiohead) dan auerbach (the black keys) die schieten me als eerste te binnen.
|
![]() |
Ik heb zowat elke gitarist die ik langs heb zien komen wel gehoord en ben fan van meesten. Maar alleen Shawn Lane brengt me elke tot tranen of to eurofie. En het maakt helemaal niets uit of hij nu snel speelt of langzaam, of jazz, klassiek, rock of pop. Het maakt zelfs niet uit of hij gitaar of piano speelt. Er is gewoon die emotionele connectie. Hij is gewoon de beste muzikant die de laatste 50 jaar voortgebracht heeft. En de gitaar had voor hem geen enkele beperking. Als ik Steve Vai hoor dan hoor ik iemand die goed gitaar speelt en inventief bezig is, als ik Jimi Hendrix hoor hoor ik iemand die geniaal zit te prutsen en er zelf helemaal in op gaat. Al ik Allan Holfdsworth hoor hoor in ongekende harmonische texturen en een legatotechniek die 'out of this world' is.
Maar als ik Shawn hoor, dan hoor ik niet iemand die gitaar speelt. Ik hoor hem zelfs, rechtstreekts, ik hoor z'n ziel die schreeuwt, z'n ziel die vibraties creeerd in een andere dimensie maar die ik toch kan horen omdat hij toevallig een gitaar in z'n handen had en er een microfoon bij stond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk trouwens dat jouw vader&moeder stiekum broer en zus waren als ik die van posts van je zo lees. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Faz heeft wel gelijk. Meningen oke. Maar favoriete artist is heel wat anders dan de 'beste' gitarist. En dan nog, heel veel mensen die een eingelijk totaal onbelangrijk persoon als hun favoriet hebben en die hier als beste gitarist noemen kennen heel veel van die anderen niet eens. Dus hoe weet iemand als Loempia Addict nu dat James Iha een betere gitarist is als een Pat Metheny of een Steve Morse of wie dan ook. Terwijl die laatsten dag in dag uit bezig zijn te proberen nog betere muzikanten te worden geniet James Iha waarschijnlijk van z'n rocksterleven.
En dan kun je wel zeggen "Ja ik geen niets om een uitgebreid repertoire, techniek, moeilijke muziek, instrumentale muziek, om mensen die vele muzieksoorten beheersen maar ik vind Smashing Pumpkins gewoon een hele leuke band." Tja, dan post je gewoon het verkeerde topic. Als je nu wil weten wie toonaangevend of innovatief zijn in het genre van instrumentale muziek, waar bijna altijd de beste muzikanten te vinden zijn, dan kun je dat hier komen lezen. Als je wil weten welke gitaristen het populairst zijn ga dan die verschikkelijke lijst van Rolling Stone magazine maar bekijken. Tuurlijk is er veel discussie mogelijk en zijn er verschillende genres, smaken en meningen. Ik zou zelf wel een lijst van 500 gitaristen kunnen maken die beargumeteerbaar de beste zou zijn als je er dan toch een moet kiezen. Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo goed en die kun je gewoon niet noemen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 14:57. |
![]() |
||
Citaat:
Frusciante is helemaal niet zo'n fantastische gitarist en dat kan gewooon objectief beoordeeld worden dus lul niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
leg mij eens uit wat beste dan wel niet betekent , aan de ene kant is kurt cobain eem geniale gitarist omdat hij met 2 powerchords geniale nummers heeft geschreven , maar aan de andere kant is joe satriani ook een geniale gitarist , en toch luister ik dan liever naar kurt cobain , dan naar iemand die naar mijn idee net ff iets te druk bezig is met technisch te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Carlos Santana is technisch heel erg goed, maar personelijk vind ik hem niet creatief genoeg volgens dat hij technisch is...ik zeg wel personelijk Hendrix was gezegend met beide gaves Cobain was helemaal geen uitmunter qua techniek, maar ik vond hem idd heel erg creatief edit: typos, stomme typos
Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 16:56. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Cobain een goede componist? Dat vind ik eigenlijk nog belachelijker dan zegen dat hij een goede gitarist is, wat een onderschatting van het vak componist.
Citaat:
Echte geniale muziek is zo complex en ingewikkeld dat het vreselijk is om naar te luisteren. Maar als je het dan snapt gaat er een wereld voor je open. Totaal nieuwe mogelijkheden van muziek maken. Het enige waar Cobain goed in was was het zijn van een popster. Die zelfmoord van hem was zijn geniaalste artistieke ingeving en heeft ook de meeste (positieve) invloed op z'n carriere gehad van alle artistieke afwegingen die hij heeft moeten maken. Alleen ben ik persoonlijk niet z'n fan van mensen die zelfmoord plegen, ik vind het een beetje smakeloos. Ik vind dat Frusciante best mooie melodieen gespeeld heeft. Niet meer dan dat. En verder ben ik helemaal geen van van RHCP. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar dit wordt een beetje offtopic
||
Verwijderd
|
Citaat:
dude maak je anders druk ofzo , weet je wat ;als je nou ff mij pm't over wie je de beste gitarist vindt , dan post ik dat , en dan zijn we d'r klaar mee. Zullen we dat dan doen ? ok fijn |
![]() |
|
![]() |
Nee, je snapt het niet. En je maakt een karikatuur van me, wat enkel impliceert dat ik weer gefaald heb mijn stantpunt duidelijk te maken. Ik vind dat muziek als kunstvorm fout begrepen is en dat muziek niet serieus genomen. Ik hoop dat mensen zich meer in muziek gaan verdiepen en zelf ook muziek gaan maken zodat de hele muziekkunst nog rijker en mooier wordt. Hoe dat gebeurd maakt niet uit. Want ieder mens is uniek en iedereen heeft dus een andere visie.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou , dan ben ik het toch meer met je eens dan dat ik eerst dacht , ik zie je punt. hetgeen wat mij mateloos irriteerde zijn dit soort waardeloze discussies over wie de beste gitarist is, waar alleen maar gezeik van komt , en waarin nooit iemand zijn gelijk kan halen. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, maar het gaat om de gedachte die erbij hoort. Onbewust de muziekindustrie veranderen met onbewuste bijbedoelingen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
beste gitaristen alive? DerMarlon | 19 | 28-08-2011 20:36 | |
Muziek |
Gitaristen! Issun | 16 | 30-03-2010 14:11 | |
Muziek |
Beste Gitarist Snakeboy | 105 | 19-04-2006 08:08 | |
Muziek |
Jimi Hendrix MrlS | 101 | 28-03-2004 16:25 | |
Muziek |
beste gitarist No return | 89 | 11-08-2003 14:44 | |
Muziek |
Wat heeft Queen dat andere (rock)bands niet hebben? TMLWKY | 98 | 22-07-2002 12:54 |