Advertentie | |
|
![]() |
|
het enige wat me aan het denken zet, en dat is heel gek, zijn bepaalde personen rond de 50 jaar (verder geen uitleg)...
uhm dat een vrouwtje van 80 je sip aankijkt, komt omdat hun vel hangt en dus lijkt het 'altijd' alsof ze sip kijken. Ze hoeven zich helemaal niet sip te voelen. en je gaat toch dood, netzo als het lieve opaatje aan de overkant. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat herken ik wel.
Ik werk sinds kort in een ziekenhuis en laatst ging ik daar een kamer poetsen.. En daar lag een vrouw van nog geen 50. En ze begon te vertellen, dat ze leukemie had en bijna doodging. Ze mocht thuis sterven, want de dokters hadden haar toch geen hoop meer gegeven. Dinsdag mocht ze naar huis, want dan kon ze bij haar zoon haar laatste dagen slijten. Laatste dagen.. dat is iets voor mensen van 80, 90. Niet voor mensen van in de 40 die weten dat ze bijna doodgaan. Dat doet me weer meer beseffen hoe oneerlijk leven is, en hoe je toch altijd zo hard mogelijk moet vechten om gelukkig te zijn en om de tijd dat je hier bent nuttig te gebruiken... No way dat ik zelfmoord pleeg, hoewel ik vaak genoeg anders heb gedacht. |
![]() |
|
tja...
ik weet het niet zo goed, met dit soort dingen.. tuurlijk zou ik blij moeten zijn met het feit dat ik gezond ben enz.. maar ja, ik kan natuurlijk niet gelukkig zijn, omdat ik weet dat het niet eerlijk is dat ik dood wil en gezond ben en iemand die niet dood wil, erg ziek is, oid en wel dood gaat.. ![]() dit is zo moeilijk, heb hier vaak overnagedacht, en me ook heel schuldig gevoeld, zeker toen er iemand op sterven lag met kanker, en k eigenlijk dood wou, en hij juist zoveel wilde doen... diegene waarvan het een familielid was, heeft me toen heel duidelijk gemaakt dat ik me niet schuldig moest voelen, het was niet te vergelijk vond zij altijd,.. wel vond ik het onwijs moeilijk.. pfff.. echt iets waar ik nog wel vaker over na zal denken. |
![]() |
|
ik ben het met leonoor eens dat leven ( of het willen leven ) ook sterk afhangt van psychische gezondheid.
verder denk ik dat als je bijvoorbeeld 40 bent en je krijgt kanker enz. maar je hebt wel een erg gelukkig leven gehad, dat het dan niet minder erg is, maar dat je dan dood gaat van, mijn leven heeft toch nog enkele zin gehad. als je zelfmoor pleegt mag je aannemen dat diegene zo ongelukkig is geweest, dat hij zij leven niet meer de moeite waard vond. dus dan ben je misscien wel gezond, maar dat heeft op dat vlak dan nog geen enkele zin. sorry voor dit een beetje vage verhaal ![]()
|
Xia: doodgaan is iets voor de levenden. Als je wordt geboren, ga je dood. Of dat nou snel of langzaam is, het is 'tijd' wanneer het nu eenmaal zo is. Je kunt niet te jong zijn om dood te gaan. Het is lullig en lastig, omdat je nog zoveel had willen doen misschien, maar toch was het blijkbaar je tijd om te sterven.
Klinkt misschien hard, maar dan had men maar niet geboren moeten worden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
.. blub; zelf zie ik het leven ook wel als een kado en ben er dankbaar voor. Ik ben immers ontstaan uit het niets, en ben daar blij mee. Ik heb ook nooit serieus aan zelfmoord gedacht, simpelweg omdat me gewoon het ergste lijkt, om weer niets te worden. Ik ben ook blij en dankbaar met hoe mijn leven gelopen is en met de mensen die me erin geholpen hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je je been gebroken hebt weet je hoelang het duurt voordat je weer beter bent en zien andere mensen ook wat je hebt. Een depressie is daarentegen veel vager/ abstracter voor veel mensen... Wanneer je zelf aan een depressie lijdt, zie je soms behalve dood geen andere uitweg...
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan voor alles wel dankbaar zijn, je kan voor de dood ook erg dankbaar zijn. Bij zoiets denk ik eerder hoe, overduidelijk klote deze wereld is. En wat het inhoud om ergens "dankbaar" voor te zijn.
|
ik krijg ook een schuldgevoel.
maar meer zo van 'waarom kan zo'n kindje niet hier leven, een gelukkig leven leiden, waar hij/zij naar verlangt, dan ga ik daar wel heen'. dan zouden we beide ons zin hebben en toen een jongen uit mijn klas vorig jaar ernstig ziek was, hij had kanker, dacht ik, waarom hij....?! kon ik die ziekte maar overnemen. natuurlijk weet ik dat ik dat niet mag zeggen, ik heb het nog nooit gehad, en weet niet hoe verschrikkelijk het voelt. ik kan alleen de pijn van mensen maar zien, die daaraan leiden. maar ik bedoel, die mensen willen vaak nog zo veel, en ik niet... maar ik ben over het algemeen gezond, en zij niet. WAAROM KAN DAT NIET ANDERSOM. xxx
|
het bovenstaande gevoel hebk ook...
mijn zus heeft kanker gehad, ze is er van genezen, maar het was kantje boord... mijn opa is opt moment ernstig ziek en het is een medisch wonder dat die man nog leeft, jaren lang hebben ze gezegd: ik denk niet dat hij de zomer nog haalt, met kerst zat hij gewoon aan tafel mee te chinezen ![]() nu heeft hij zijn tijd gehad, en hij wil niet gaan, hij is bang... ik voel me ook niet schuldig dat ik liever zelf zou gaan, dat is mijn keus, en ik ben hier ook gewoon niet gelukkig, mijn moeder heeft me dat erg duidelijk uitgelegd toen mijn tante zelfmoord had gepleegd, dat sommige mensen 'hier' gewoon niet gelukkig zijn... toch houd ik mezelf hier nog even vast, ook al ben ik hier niet gelukkig, er zijn wel gelukkige of leuke momenten om het maar cru te zeggen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb ook als ik hoor dat iemand is overleden, ik gelijk denk" was ik dat maar" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, het leven is hard, en sommige mensen hebben zonder reden een kloteleven. Lady Luck is a strange beast ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat is jou doel in het leven..? anonymous888 | 30 | 15-03-2009 09:18 | |
Lifestyle |
Wat is jou doel in het leven..? anonymous888 | 1 | 12-02-2009 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Psychologie |
Dankbaarheid Yana | 33 | 30-01-2007 18:18 | |
Psychologie |
Gaan voor het leven. idmind | 28 | 23-03-2004 23:20 | |
Psychologie |
Een doel hebben in je leven moon | 24 | 14-11-2003 11:36 |