Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarna loopt 'ie weer vrij rond. Mijn mening: DOODSTRAF, en ik zou 'm zelf wel uit willen voeren. Overigens geldt dat voor alle moordenaars (en verkrachters). |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik was het niet met Pim Fortuyn eens, maar om iemand om zijn mening te vermoorden?!? Hoe ziek kan een mens zijn... Ik ben blij dat ze de dader zo snel hebben weten te pakken! Hoewel de politie het natuurlijk nog een waarschijnlijke dader noemt... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een moord is een moord en een moord is fout onder alle omstandigheden. De enige oplossing die echt iets oplost is om hem (de dader) te straffen volgens de geldende normen, want die zijn er niet voor niks. Als je voor al dit soort gevallen een uitzondering gaat maken door de regels te veranderen, waar zijn de regels dan nog voor? Het enige is dat hij nu de geschiedenis ingaat als 'de man de Pim Fortuyn vermoordde' en niet als 'een moordenaar' en daar de rest van zijn leven over zal horen.
Of je de strafwetten moet veranderen/verzwaren is een heel ander verhaal, maar je moet je er iig aan houden zolang ze geldig zijn. |
![]() |
|
Laatste nieuws:
Ik citeer: "Fortuyn: Dader actief in bio-industrie De maandag opgepakte verdachte van de moord op Pim Fortuyn was de afgelopen jaren actief als milieu-activist bij onder meer Milieu Offensief Wageningen. Hij richtte zich op de bestrijding van de intensieve veehouderij en bontfokkerij. In een biografie stelt de man dat hij niet zozeer handelt uit dierenliefde, maar uit rationaliteit. Hij is voorts van mening dat hij in 2000 veel procedures heeft gehad en gewonnen en dat hij zich meer gaat richten op de zwaardere overtreders van milieu en dierenleed. Opmerkelijk in dit verband is dat Pim Fortuyn onlangs aankondigde dat als hij aan de macht zou komen, hij het komende verbod op het houden van pelsdieren voor bont onmiddellijk zou opheffen. (BAR)" |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
De dader heet: Volkert van der Graaf
En hier is nog een internet-artikel van 'm http://www.animalfreedom.org/paginas...ndergraaf.html Samengevat heb ik duis deze info: de dader is een milieu-activist, 32/33 jaar en heet Volkert van der Graaf, heeft gestudeerd in Wageningen, woont sinds vorig jaar met zijn vrouw en kind in Harderwijk en richtte zich vooral op de bestrijding van de intensieve veehouderij en de bontfokkerij. Zie ook http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=18388 en http://nu.nl/document?n=56290 |
![]() |
|
![]() |
Voor de Engelstaligen uit de cache van google geplukt:
http://www.google.nl/search?q=cache:Iv-w_oEZwTAC:http://www.animalfreedom.org/english...r+Graaf+&hl=nl |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik vind zelf dat de doodstraf wel ingevoerd mag worden. Maar als ik een straf voor deze moordenaar zou mogen bedenken (die nog door de beugel kan) dan zou ik hem 20 jaar geven. Maar dan niet in een hotel (zoals onze gevangenissen nu zijn), maar in een stuk armoedigere omstandigheden, op water en brood om het maar sterk uit te drukken.
groeten
||
Citaat:
Kenny (die niet vind dat de moordenaar gemarteld moet worden) |
![]() |
||
Citaat:
En geen werk, gewoon echt zitten, geen afleiding, laat ze maar eens een flink aantal jaren goed nadenken over wat ze gedaan hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En wat betreft de straf voor de moordenaar van Pim Fortuyn...Wat elk ander persoon ook voor moord zou krijgen...Het is niet zo dat Pim Fortuyn belangrijker was dan een ander mens wat betreft menswaardigheid...De straf mag ook niet zwaarder zijn dan de maximumstraf die voor moord in zo'n geval normaal gesproken wordt gegeven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vroeger waren veel mensen tegen homoseksuelen door de kerk. en hun regels waren dat het bestraft moest worden, net zoals het nu regel is niet te martelen. betekent dit soms dat vroeger homoseksualiteit ook werkelijk slecht was? was geen mening hoor, was een feit want de meeste mensen waren het ermee eens. ![]() Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De replies van mensen van martel de dader dat is gewoon puur haat en daar los je niks mee op. Die mensen moeten eens goed nadenken wat voor nut dat heeft dat martelen. Het is veel nuttiger als deze dader er achter komt dat moorden fout is. Hoewel je natuurlijk nog niks van z'n beweegredenen weet dus ik kan daar eigelijk niks over zeggen; Hij heeft wel een verklaring afgelegd maar daar heb ik nog niks over gehoord.
||
![]() |
Citaat:
Dus de dader zo neerschieten lijkt me een vrij zinloos iets. Zo straf je iemand juist helemaal niet, je verlost hem uit zijn lijden. Waarom zou de dader van deze moord een andere behandeling moeten krijgen dan andere moordenaren? Gewoon dezelfde behandeling. Iemand die een moord pleegt wordt niet 'ff ontoerekeningsvatbaar verklaard' en vervolgens weer op straat gezet. Als zo iemand vrij komt, is dat pas (meestal) na een jaar of 10-12. Dit wil niet zeggen dat ik het met deze mate van straf eens ben. Inderdaad zou een moordenaar van mij langer mogen zitten, maar het moet natuurlijk niet uitmaken dat deze moordenaar nu toevallig een bekend persoon vermoord heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zullen we de straf maar laten bepalen voor mensen die daar verstand van hebben: de rechters?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is dus geen antwoord op ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
ook maar gebaseerd op de meningen van mensen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar Pim Fortuyn wilde niet het Wetboek van Strafrecht afschaffen...en voor zover ik weet valt iemand doodschieten om zijn mening níet onder artikel 1 Grondwet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bron: Nos journaal van 5 uur op nl 1,2 of 3 Als je informatie heel recent is, dan heb ik natuurlijk nix gezegd. |
![]() |
||
Citaat:
nee. ik probeer jullie slechts het vershcil tussen een feit en een mening uit te leggen. en als wij hem straffen dan doen wij dat omdat wij van mening zijn dat het fout is wat hij doet. net zoals de dader idd van mening is dat Pim dood moest. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In dit geval is de mening van de moordenaar opgevolgd door een onveranderlijk feit en dat koestert haat. Niet vreemd, maar zoals Kok zei: probeer kalm te blijven.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
En dat enorme gezeik over moord dat vind ik ook overdreven. Volgens mij sluit ik me daarbij ook aan bij iemand. Maar ik weet niet wie en... ok, ik heb toch de tijd. Ik zoek hem ff op... en ik zal zelfs voor jullie gaan quoten ![]() Citaat:
1. Rationeel gepleegde gedoelde moord uit frustratie - lichtere straf (4- jaar cel of gepaste marteling) en psychische hulp. Waarschijnlijk beseft diegene wel dat wat hij deed eigenlijk fout was maar hij had geen uitweg 2. Rationeel gepleegde gedoelde moord uit overtuiging - middelzware straf (10- jaar als gast daar psychisch tegen bestand is is marteling misschien nog een optie (gezien het veel zou moeten zijn)), meningsverschillen vecht je niet uit met wapens. (nee, ook niet met vuisten). 3. Huurmoord - zoals het nu is - wil je per sé in dienst moorden ofzow ga dan in leger special forces ofzow. 4. Rationeel gepleegde ongedoelde moord - dus vanwege een bepaalde overuiging of frustratie zomaar een willekeurig iemand afmaken. Erg zware straf (tot en met levenslang, marteling geen optie meer) oplopend tot levenslang. TBS ofzow helpt niet op zo'n gast en hij is een bedreiging voor samenleving. (ik neig absoluut NIET naar doodstraf, people can change) 5. Irrationele gedoelde moord - zware straf (tot 20 jaar) en TBS, marteling geen optie. Uit frustratie ofzow zomaar in aggresieve bui ofzow een gast als Pim Fortuyn doodmaken. - gewoon stom en bedreiging voor samenleving 6. Irrationele ongedoelde moord i.a.w zinloos geweld - zware straf (tot 20 jaar) en TBS, marteling geen optie. Deze discussie is al bekend. Achter moord zit een motief en achter de meeste rationele moorden zit een gezond persoon.
|
ik ben het helemaal met je eens met alles wat jij er neer hebt gezet !! die dader moet maar dezelfde straf krijge !! majah dat mag weer niet van de regering !! nou als ze hem niet af moge schieten martel hem dan maar lekker en geef hem dan de doodstraf !! hier vinden ze dat niet kunnen maar ze doen dat in zat buitenlanden !!!!! doe het ook maar is hier al die moordenaars geen 5 tot 20 jaar straf nee de doodstraf !! hier zijn ze met straffen veel te soepel !! in amerika zou iemand de doodstraf of levenslang krijge !! ik wed dat de dader hier dat helemaal niet krijgt !!
|
owjah en en dat martelen dan bedoel ik niet slaan enzo maar psygish !! alle moordenaars moete maar boeten voor hun dade !! ...ennnnn daz mijn mening duz ga niet zitte zeuren dat dat niet kan of dat dit nergens op slaat ofzo!!
||
Citaat:
![]() Nee, maar even serieus, het kan niet en het slaat nergens op. Het feit dat het jouw mening is betekent niet dat ik hem niet ongelofelijk laag mag vinden. Ik denk dat ik het daar maar bij laat. Zo beargumenteer je niet waarom je het vindt. Persoonlijk denk ik dat wraakgevoelens evolutionair bepaald zijn en in een simpele samenleving gunstig zijn. Nu, in onze beschaafde samenleving dienen ze geen nut meer. Zet ze dus opzij.
Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 19:32. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
18! Verwijderd | 253 | 23-04-2003 15:46 | |
Levenslang Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 15 | 02-04-2003 21:45 | |
Volkert van der G. TAFKAB | 233 | 13-08-2002 14:38 | |
Aanklacht tegen politici en pers door advocaten Fortuyn Boogie | 68 | 15-05-2002 08:00 | |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 |