Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 14:38
Verwijderd
Jep...

Unreal, UT, U2, UT2003.

En beetje klooien met TES Construction Set voor Morrowind.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 15:46
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Dopelord schreef op 02-12-2003 @ 09:20:
btw, dat level towers.bsp was toch cool Deathz0rz ?
Texture gebruik (x1): 5
Onnodig prefab gebruik (x1): 6
Gameplay (x2): 9.5 (ladders zaten kut, vooral die lage in die hoge toren)
dan komen we uit op (5+6+9.5x2)/4=7.5
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 23:40
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Doris50 schreef op 01-12-2003 @ 13:36:
ik weet eigenlijk niets van engine s af. Bestaat er zoveel verschil dan?
Er zit nogal wat verschil in idd, hoe de wereld opgebouwd wordt en hoe de wereld om je heen reageerd op wat je doet is helemaal afhankelijk van de engine. Het aansturen van spites ed is ook bij elke engine anders.

een groot verschil van de q1 en unreal engine bij het bouwen van levels: Bij Quake begin je met een grote leegte en moet je dingen toevoegen om ruimtes te krijgen. (4 muren een vloer en een plafond)
biij Unreal begin je met een groot massief blok waaruit je stukken kan halen, en zo kamers maakt.

De meeste games zijn gebaseerd op de engine van Q1, daar heb ik ook het meeste ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:39
Elky
Avatar van Elky
Elky is offline
Ik vind eigelijk dat die editors gewoon een stuk makkelijker gemaakt moeten worden.
zelf ben ik ook bezig met klote ut2, en dat gaat vrij lastig.
__________________
hi

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:41
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
het leuke is bij UT2003 als je ontwerpt en je kijkt naar een van de orinele level dan denk je echt: shit....
maar het blijft leuk om te proberen hè elky
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:42
Elky
Avatar van Elky
Elky is offline
Citaat:
Doris50 schreef op 03-12-2003 @ 10:41:
het leuke is bij UT2003 als je ontwerpt en je kijkt naar een van de orinele level dan denk je echt: shit....
maar het blijft leuk om te proberen hè elky
En lastig.
__________________
hi
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:45
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
Citaat:
Elky schreef op 03-12-2003 @ 10:39:
Ik vind eigelijk dat die editors gewoon een stuk makkelijker gemaakt moeten worden.
zelf ben ik ook bezig met klote ut2, en dat gaat vrij lastig.
maar ik denk dat het niet makkelijker kan want anders gaan er andere functies verloren. Ik zou eigenlijk geen andere manier weten maargoe wie ben ik hè
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:47
Elky
Avatar van Elky
Elky is offline
Citaat:
Doris50 schreef op 03-12-2003 @ 10:45:
maar ik denk dat het niet makkelijker kan want anders gaan er andere functies verloren. Ik zou eigenlijk geen andere manier weten maargoe wie ben ik hè
Ja, maar een nederlandse uitleg zal wel beter zijn.
__________________
hi
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:48
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
Citaat:
Elky schreef op 03-12-2003 @ 10:47:
Ja, maar een nederlandse uitleg zal wel beter zijn.

een goed begin begint bij jezelf dus dat wordt vertalen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 09:48
Elky
Avatar van Elky
Elky is offline
Citaat:
Doris50 schreef op 03-12-2003 @ 10:48:
een goed begin begint bij jezelf dus dat wordt vertalen
Ik ben niet zo goed in engels .
Maar eigelijk heb je wel gelijk.
__________________
hi
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:03
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Elky schreef op 03-12-2003 @ 10:39:
Ik vind eigelijk dat die editors gewoon een stuk makkelijker gemaakt moeten worden.
zelf ben ik ook bezig met klote ut2, en dat gaat vrij lastig.
Wat GTKRadiant (Q3 en andere games) betreft, denk ik dat een goede handleiding editen veel makkelijker zal maken. Nu ik er bekend mee ben vind ik het echt niet meer zo moeilijk. Alleen met de functies die slecht of weinig gedocumenteerd heb ik problemen mee. De HTML-handleiding die bij die editor word geleverd is beperkt, en je zal het ook voor een groot deel moeten leren van tutorials die verspeid zijn over een groot aantal websites. Een goede handleiding zou het echt veel makkelijker (te begrijpen) maken.

Maar ik geef je wel gelijk, bepaalde handelingen in editors zouden veel gebruiksvcriendelijker gemaakt moeten worden. Bij Quake 3 denk ik aan hint brushes, clip brushes en dergelijke.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:35
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Om te leren editen in een quake engine kan ik Quark erg aanraden, daar heb ik het ook mee geleerd en die vind ik nogsteeds het lekkerst.

www.planetquake.com/quark

De documentatie is ook goed, al zijn de meeste tutorials op inet voor GTKradiant gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:52
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Heb enkele maanden geleden een viertal warcraft 3 mappen gemaakt.

1 was een Big Brother-achtige variant
en de 3 andere deathmatchvarianten
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:37
Elky
Avatar van Elky
Elky is offline
Citaat:
perfectme_007 schreef op 09-12-2003 @ 19:52:
Heb enkele maanden geleden een viertal warcraft 3 mappen gemaakt.

1 was een Big Brother-achtige variant
en de 3 andere deathmatchvarianten
heb je ze upgeload?
__________________
hi
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:56
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ik weet dat er een map werd gespeeld (big-brother variant) in andere games behalve de mijne, maar ondertussen is mijn pc reeds 2maal geherinstalleerd. Mss op mijn broer zijn pc ?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:23
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Ik ben heel erg bedreven geweest in het maken van maps voor Duke Nukem 3D, ze zagen er altijd heel erg leuk uit in vergelijking met de originele levels. I love Build
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:44
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
Heb andere editors geprobeerd maar kblijf toch maar bij ut2004 . Zijn wel veel tutorials voor beschikbaar
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:58
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Heb jaren voor unreal en ut gemapt.
(Voor de geintresseerden, kijk hier maar eens.
En ben nu langzaam aan het overschakelen naar ut2003.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:51
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-04-2004 @ 21:58 :
Heb jaren voor unreal en ut gemapt.
(Voor de geintresseerden, kijk hier maar eens.
En ben nu langzaam aan het overschakelen naar ut2003.
niet voor UT2004 ?
De editor is daarvan verbeterd

btw screens zien er goed uit

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:06
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Doris50 schreef op 05-04-2004 @ 22:51 :
niet voor UT2004 ?
De editor is daarvan verbeterd

btw screens zien er goed uit
Ja, maar het is onwijs wennen geblazen om met die onwijs grote meshes te werken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Oef ja, voor Quake 1 destijds. Halve schoolgebouw nagebouwd. Wel grappig, DM-en 'in' je eigen school
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:04
Doris50
Avatar van Doris50
Doris50 is offline
Citaat:
freyk schreef op 06-04-2004 @ 10:06 :
Ja, maar het is onwijs wennen geblazen om met die onwijs grote meshes te werken.
Kan ik me iets bij voorstellen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:18
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 11:58 :
Oef ja, voor Quake 1 destijds. Halve schoolgebouw nagebouwd. Wel grappig, DM-en 'in' je eigen school
Ik heb hetzelfde gedaan met de build-editor van Duke Nukem 3D, was ik toen onwijs bedreven in. Wel erg leuk, aliens killen in je eigen schoolgebouw
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:28
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Iemand die kan werken met de Bf vietnam editor?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 07-04-2004 @ 19:18 :
Ik heb hetzelfde gedaan met de build-editor van Duke Nukem 3D, was ik toen onwijs bedreven in. Wel erg leuk, aliens killen in je eigen schoolgebouw
Daar ben ik ook mee begonnen, maar je kon daarbij niet echt meerdere verdiepingen boven mekaar maken, en toen had ik er snel genoeg van.

We hebben wel een heel stel hele foute Duke3D levels gemaakt. Voorbeeld: Grote Arena met allemaal zijkamers die je alleen kon vinden als je 't level zelf gemaakt had
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:51
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Ik maakte maps voor Half-Life, daavoor gebruikte ik altijd Worldcraft, maar nu Half Life 2 de wereld gaat veroveren, ga ik daar maps voor maken...
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:06
Purgatori
Purgatori is offline
Voor q3
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:14
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
eerst voor Cs

nu alleen Ns

wel voor beide typen NS en Combat
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-04-2004 @ 11:58 :
Oef ja, voor Quake 1 destijds. Halve schoolgebouw nagebouwd. Wel grappig, DM-en 'in' je eigen school
Hehe, dat heb ik nog met Half-Life geprobeerd...
Qua maten was het vooral veel gokwerk, maar het begon er aardig op te lijken...Ik had al een complete aula, alleen zonder textures

Hm, ik zou nu wel hetzelfde kunnen proberen met 3d Studio Max, though...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:29
tommiegun
Avatar van tommiegun
tommiegun is offline
Jah hier,

Had het geprobeerd met Eod Mod maar is niets van terecht gekomen.
Ben beetje kloten met Operation Flashpoint Mission Editor.
(uitleg http://www.seventh.com.au (weet niet cker of het .com.au is maar moet je beetje mee kijken)
__________________
Amateur PHP'er, Flash Designer, JavaScript Builder, Proffesional HTML builder
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:58
100% Niek
Avatar van 100% Niek
100% Niek is offline
Bij Red Faction wel eens geprobeerd .. na veel zoeken op internet ed kon k een vierkante kamer met wapens erin maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Software & Hardware Hulp bij fotoalbum maken/installeren
Mois
7 04-07-2005 20:45
Levensbeschouwing & Filosofie [godsdienstpsychologie] Waarom geloven?
proycon
50 17-06-2005 08:55
Games games maken, modden, editen, enz.
Diary of Dreams
4 18-11-2004 02:04
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.