Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 15:37
Boy
Boy is offline
Had zo es pillen gekocht voor beter geheugen, vlak voor m'n examen: Ginkogomax heette het, maar het duurde 2 weken voordat je verbetering ging merken , voor niets genomen dus maar mijn vraag is nu of dat echt werkt, want daarna heb ik wel nog genomen maar nix meer gestudeert(vakantie)Nu zijn ze bijna op maar als niemand kan bevestigen dat ze werken koop ik er geen meer he ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 15:46
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat regelmatig (flink) leren en steeds weer de stof herhalen veel beter is voor je geheugen.
Tja, je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:55
Verwijderd
Ik heb gehoord dat die pillen je alleen alerter maken, zodat je je dus beter kan concentreren en daardoor leer je dus beter... en daardoor onthoud je dus meer. Je kan net zo goed een energie drankje nemen of koffie, werkt ook.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:37
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
heej! waar heb je die gekocht?!! lijkt me wel wat voor mij!!
Oud 04-01-2004, 17:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Offtopic: Dextro Energy werkt goed bij mij , echt waar hoor
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 04-01-2004 @ 18:06:
Offtopic: Dextro Energy werkt goed bij mij , echt waar hoor
Druivensuiker
Werkt idd ook. Wat Andijvie zegt: je wordt d'r meer alert (alerter?) van.
Oud 04-01-2004, 17:50
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-01-2004 @ 16:55:
Ik heb gehoord dat die pillen je alleen alerter maken, zodat je je dus beter kan concentreren en daardoor leer je dus beter... en daardoor onthoud je dus meer.
Precies wat ik nodig heb Waar kan je die pillen ergens krijgen? Hoeveel kost dat? Zijn ze schadelijk?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
dexro energy, ja.
Pillen voor beter geheugen? Nee.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 04-01-2004 @ 18:50:
Precies wat ik nodig heb Waar kan je die pillen ergens krijgen? Hoeveel kost dat? Zijn ze schadelijk?
Waarschijnlijk is dat soort pillen gewoon een mix van cafeďne en (druiven)suiker ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 04-01-2004 @ 20:27:
Waarschijnlijk is dat soort pillen gewoon een mix van cafeďne en (druiven)suiker ofzo.
Idd, gebruik gewoon dextro energy en cola, geeft ook succes
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:35
Sannetje
Sannetje is offline
Als je dan toch geld uit wilt geven voor pillen, koop dan visoliecapsules (of verse vette vis)
Oud 05-01-2004, 09:42
Verwijderd
Van dextro e.d krijg ik alleen maar meer zin om mijn huiswerk van het bureau af te slaan, en iets actiefs te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
die pillen zorgen voor betere doorbloeding van de hersenen (zeggen ze). maar dit bereik je ook door tijdens het leren (en je toetsen als het mag, of wanneer je zeker weet dat niemand je ziet) op een kauwgompje te kauwen (echt waar!!!) (*kan echt geen tentamen meer maken zonder kauwgum *)
Oud 05-01-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 05-01-2004 @ 22:42:
die pillen zorgen voor betere doorbloeding van de hersenen (zeggen ze). maar dit bereik je ook door tijdens het leren (en je toetsen als het mag, of wanneer je zeker weet dat niemand je ziet) op een kauwgompje te kauwen (echt waar!!!) (*kan echt geen tentamen meer maken zonder kauwgum *)
Heb ook wel eens gehoord dat kauwgom iets van 10% meer hersenactiviteit tot gevolg heeft
Ontopic: die pillen lijken me helemaal niks. Doe het gewoon met druivensuiker ofzo, volgens mij heeft dat hetzelfde effect
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:45
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 05-01-2004 @ 22:42:
Als die kauwgum echt zou werken, zou het nog niet helpen tijdens een tentamen aangezien je dan niet meer leert, maar moet presteren.

Maar het werkt niet, hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 05-01-2004 @ 22:44:
Heb ook wel eens gehoord dat kauwgom iets van 10% meer hersenactiviteit tot gevolg heeft
Ontopic: die pillen lijken me helemaal niks. Doe het gewoon met druivensuiker ofzo, volgens mij heeft dat hetzelfde effect
ik geloof dat die pillen de bloedvaten soepeler maken waardoor de doorbloeding beter word. Maar ja... dat zeggen ze alleen. dat van die 10 procent klopt, door het kauwen stijgt er meer bloed naar je hoofd . Overigens kun je beter geen dextro eten vlak voor je examen. Al die suiker heeft een slechte invloed in je concentratie omdat je lichaam niet weet wat het met die plotselinge enegrieboost aanmoet. Alleen handig als je intensief sprot en zelfs dan overbodig. Goed eten is beter. bruine boterhammen, iets van fruit en als het kan iets van melk (als we dan toch gezond bezig zijn... ). Alleen niet vlak van tevoren, want om zo'n zware maaltijd te verwerken, word er bloed naar de maag getrokken (terwijl die eigenlijk voor je hersenen bedoeld was).
Reageren

Regels voor berichten