Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is wellicht interessant
|
![]() |
|
hier heb je toch al wat nuttige antwoorden gekregen?
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of het dan XP of 64 wordt, misschien is het interessant om de andere topics door te lezen, maar het is ook een prijsverhaaltje...
||
![]() |
Citaat:
(al spreken we dan werl over heel veel hdd aanspraken anders zou je toch wel wat verschil moeten zijn) |
![]() |
|
Ik heb net een reactie van 20 regels getypt, op verzenden gedrukt, ben ik niet meer ingelogd
![]() ![]() Maar goed, het kwam erop neer dat je beter naar de prijs kunt kijken, omdat de processoren die nu aantrekkelijk zijn voor consumenten (en dat zijn echt alleen de P4 en de Athlon XP, wat techniekfreaks ook zeggen), ze elkaar qua specificaties nauwelijks ontlopen (technieken als HyperThreading en 3DNow! bieden in de praktijk nauwelijks voordelen). Uiteindelijk zijn moederbord, geheugen, en harde schijf zeker zo belangrijk. En voor bijna alle hedendaagse spellen geldt meestal dat je ze qua processorsnelheid met een 800 Mhz CPU ook nog wel kunt draaien. Het komt veel meer aan op de kracht van je grafische kaart.
||
Citaat:
Anyway, ik ben het niet helemaal met je eens. SSE/3DNow! en SMT kunnen wel degelijk veel winst betekenen mits ondersteund korrekt geïmplementeerd. Maar je hebt gelijk als processor maar één onderdeel is van je computer. Videokaart, chipset en geheugen spelen een zeer belangrijke rol. Maar processor blijft belangrijk, een ATi Radeon 9800 Pro zal niet sneller zijn dan een GeForce 4 Ti op een 1200MHz systeem; daarvoor heb je echt een snellere proc. nodig. Ik raad een 2500+ Athlon XP aan voor onder de 100 euro. Prima proc en kun je ook nog fijn overclocken. ![]()
||
Citaat:
![]() Qua performance streeft het de Pentium 4 echt voorbij en een Newcastle (3000+ dus) is zo duur nog niet eens. Een performanceverschil zul je overigens wel zien met de clawhammer (dus vanaf 3200+), maahaar ik zou niet weten of je er voor de komende 2 jaar qua gaming iets aan hebt. Jah, natuurlijk zul je er wel iets aan hebben, maar of het op dit moment bijna 150 euro prijsverschil waard is kan ik je niet vertellen. Ik heb alleen de newcastle en de clawhammer los in een testomgeving gezien, vooral grafisch gericht.Doordat de grafische toepassingen in verhouding letterlijk naar verwachting draaiden en we in het rapport niet echt spetterende mededelingen konden doen, kan ik je weinig helderheid hierover geven. Ik weet wel dat de clawhammer duidelijk sneller is, maar met AMD sta je vaak voor verassingen (over het algemeen hogere performance dan je met de cijfertjes verwacht)... Binnenkort wel een test met een enorm gekoppeld database systeem, wellicht gaat dat wat opleveren. Maar misschien kun je zelf op internet wel een paar tests vinden om je wat duidelijkheid te geven...
||
![]() |
Citaat:
voor reviews staan er een hoop links onder aan dit bericht (wat opsich al het lezen waard is als je intresse hebt in zo'n proc.) plop Overigens vindt ik het erg meevallen hoe de piv's mee komen in de meeste benchmarks. Een 2,8 pentium 4 presteerd echt niet veel onder een 3000+ amd64. En scheelt in prijs toch weer bijna 30 euro (209 om 236 laagste prijs in de pricewatch). Ik zou de benchmarks er nog maar eens op nakijken, zeker voor boekhoud programma's zou een piv wel eens de betere keus kunnen zijn. Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 21:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @2.2GHz geeft die ook tikken uit aan een 2,8GHz P4, zeker als je de cache unlocked. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |