|
|
Bekijk resultaten poll: hoe denk jij over het diernbevrijdingsfront en hun straf? | |||
ik ben het eens met de terrorisme-straf |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 32.20% |
ze moeten wel een straf krijgen, maar niet die van terrorisme |
23 | 38.98% |
ik ben het met het DBF eens |
10 | 16.95% |
ik zou zo met het DBF meedoen |
7 | 11.86% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Mensen spreken altijd over dat dieren geen bewustzijn hebben en dommer zijn, maar in principe is het niet zo. We kunnen ons veel vergelijken met dieren. De communicatie, de emoties, de belevenis, etc. Ik denk dat we de mens alleen hoger kunnen in stellen opdat wij meer gebruik maken van de mogelijkheden om ons heen. Elk dier gebruikt zijn omgeving en improvieert, maar de mens is op dat punt 'technologisch' verder. Dat mensen andere dom noemen is omdat we eigenlijk gewoon raar zijn. Dat gedrag doen we ook bij ons zelf. Hoewel dat steeds verder verdrongen word. Denk aan dat we vroeger vrouwen en negers veel minder vonden. Dit is nog niet voor iedereen anders geworden, maar op een gegeven moment was er wel zo dat men meer ging kijken en denken en waardoor we toch vonden dat vrouwen meer rechten hadden enzo. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Je kunt roepen dat dieren minder intelligentie hebben, maar een dier heeft instinct en dat is iets dat een mens niet kan zeggen... Dat instinct zorgt ervoor dat er voor hun geen zoektocht naar "het goede" is en daarom hebben ze dus geen menselijke intelligentie nodig. Het feit dat je niet kunt communiceren met dieren of eigenlijk vrij weinig over ze weet betekent niet dat ze, in welk opzicht dan ook, minder rechten hebben dan mensen of sterker nog, minderwaardig zijn! Om dieren dan boven mensen te stellen vind ik weer een ander verhaal en daar wil ik me niet eens aan wagen, hoewel ik wel het argument uit mijn eerste alinea kan gebruiken. Dieren gaan beter met deze leefomgeving om dan wij. Als je dan de vraag gaat stellen: Waarom is er een milieu en zijn er dieren? Dan kan ik die vraag enkel terugstellen, waarom zijn wij er? Wij hebben absoluut niets te bieden aan deze natuur en zijn eigenlijk alleen maar balansverstorend geweest. Dieren zijn er (en dat is bewezen) om dit milieu in evenwicht te houden en dat vind ik een taak die nobel genoeg is om te zeggen dat ze "gelijkwaardig" zijn aan mensen... Als je, zoals heel veel theorieen aangeven, zegt dat dit milieu er is als een soort basis om ons als mens op te vestigen, dan stel ik je nu de vraag: Waarom kunnen wij dat dan niet respecteren en waarom gaan wij er dan zo ondankbaar mee om?
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat wij geen instincten meer hebben klopt ook niet, wij hebben die wel degelijk. Wij leven alleen in zo een gemoedelijke samenleving en wij hoeven zo weinig te doen om te overleven dat wij ze niet dagelijks gebruiken zoals dieren dat wel doen. Misschien zit daarin wel het verschil van de mensen t.o.v. het dier, dieren handelen uit instinct en de mens die handelt door er eerst over na te denken en niet meteen uit instinct te handelen. Doordat wij dit kunnen hebben wij ons al boven de dieren geplaatst. Tevens staan wij boven aan de voedselketen en hebben wij geen natuurlijke vijanden meer. Dit maakt ons superieur aan de wezens die onder ons staan.
||
![]() |
Citaat:
Het DBF heeft regels zoals op die sites te lezen is. Anarchisten kunnen ook regels hebben.
||
![]() |
Citaat:
Niet gaan veralgemeniseren...
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Demonstreren okay, maar dergelijke hersenloze acties moeten IMHO flink afgestraft worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het zijn maar een paar groepen mensen die dat doen. Echter word de rest er weer op aangekeken jammer genoeg.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is inderdaad de ratio die ons een bijzondere positie toebedeelt in het dierenrijk (waarmee, natuurlijk, niet gezegd wordt dat andere dieren geheel en al niet-begrijpend zijn), maar dit gegeven werkt niet in de zin die jou voor ogen staat. Veeleer dwingt ons die ratio tot consideratie met alle wezens -onze soortgenoten, maar niet bepaald niet uitsluitend-, tot welke consideratie juist de ratio ons de capaciteit geeft.
||
![]() |
Citaat:
Verder nog enkele 'juicy details' van DBF en ander soortgelijk gespuis: In Groot Brit. zijn farm eigenaren en werknemers van dierproefkundige laboratoria hun leven niet meer zeker. Er worden daar anonieme emails en telefoontjes gestuurd met de boodschap "als je niet vertrekt bij het bedrijf doden we je" of er ze bedreigen je kinderen als ze uit school komen, of er wordt een bom onder je auto geplaatst. Ik Nederland worden door het DBF boeren neergeknuppeld als het DBF 'ff komt huishouden". Ik vind dat je met mensen die dit soort activiteiten verrichten absoluut niet niet te praten valt. Als die DBF'ers eens wisten wat een materiele schade, maar ook een mentale schade ze aan richten bij hun 'acties' Met recht kan je ze terroristen noemen! |
![]() |
||
Citaat:
||
Mensen die aan dit soort acties meedoen dienen vervolgd te worden, maar ze als terroristen bestempelen lijkt me overbodig.
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De definitie van het woord is te groot en niet echt een woord...
||
Citaat:
Zoals ik al zei: die dieren vrijlaten is geen optie, pelsdieren bijvoorbeeld gaan allemaal dood doordat ze verhongeren of aangereden worden. Ik ben ook absoluut tegen de bontproductie, maar dat pak je niet aan door die dieren vrij te laten, dan moeten er alleen maar meer dieren gekweekt worden om aan de vraag te voldoen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus vrijlaten heeft niet echt zin, alleen dat je het bedrijf financieel pakt en soms failliet maakt. Echter dan komt er weer een bedrijfje bij etc etc. Dat blijft doorgaan. De consument is een van de dingen waar je het op moet richten. Zorg dat je de mensen hun kleding laat associeren met de wreedheid e.d. MEnsen bewuster maken is daarom de betere oplossing.
|
Verwijderd
|
hmmm het dierenbevrijdingsfront....
het zijn volgens mij een stelletje idioten die niet weten waar ze mee bezig zijn.. al kan ik me in een manier hun ideeen wel begrijpen ze weten ten eerste niet wat ze de mensen en hun gezinnen aandoen van wie de fokkerijen etc zijn.. ze veroorzaken veel schade en leed bij mensen en die beestjes weten gewoon niet anders [het is niet dat ik beestjes in kleine hokjes niet zielig vind en ik wil wel dat het anders gaat, maar het gebeurt gewoon, als ze het willen laten ophouden moeten ze maar geld beschikbaar stellen om die boerderijen om te bouwen] |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat hier verdomme om duizenden onschuldige, weerloze dieren die alleen overleven dankzij hun overlevingsinstinct, konden ze zelfmoord plegen, dan hadden ze dat allang gedaan. Het huidige politieke klimaat staat niet toe dat er geld vrij komt voor wat dan ook, laat staan voor het 'ombouwen' (afbreken zal je bedoelen) van de 'fabrieken' in deze nutteloze industrietak. "De beestjes weten gewoon niet anders" . Ja hoor, zoveel kinderachtige naiviteit heb ik nog nooit meegemaakt. Loop je geestelijk een beetje achter of ben je iemand die het joodse systeem van massaproductie met als motto 'geld maken ten koste van mens, dier en milieu' met een diep gevoel van onverschilligheid steunt? Over joden gesproken, het gaat hier godverdomme om een holocaust, maar dan op dieren, die nog veel onschuldiger zijn dan voorgenoemden. Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 15:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dierenactivisten beantwoorden geweld met geweld zonder enige constructiviteit in hun aanpak. Ze veroordelen het fokken voor het bond, maar dragen zelf wel leren kistjes, en eten ook vis wat gevoerd is met nertsenvlees. Ze zijn dom en hypocriet en moeten uit hun lijden worden verlost, liefst op dezelfde manier als de nertsen, met een pijnloze executie.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Deze medaille heeft evenwel ook een andere kant, Che mi, die belicht worden moet. Toegegeven, de methoden die dierenactivisten aanwenden zijn niet als doeltreffend aan te merken indien wij die doeltreffendheid direct relateren aan het doel "beeindigen van betreffende praktijken". Niettemin zijn de aangewende methoden inzoverre niet van onwaarde, dat zij, meer dan pacifistische methoden, de aandacht trekken. Negatieve aandacht, het zij toegegeven, maar ach, zoals onze Amerikaanse vrienden reeds lang weten: there's no publicity like bad publicity.
![]() Wanneer dan eenmaal mensen, die onder andere omstandigheden nooit ertoe aangezet worden zouden zich te bezinnen op oa de bio-industrie, daaraan wel enkele gedachten wijden, is niet ondenkbaar dat zij, hoewel zij net als jij de methoden niet billijken kunnen, niettemin zullen sympathiseren met het uieindelijke streven van deze activisten: men zal toch eerst nota genomen hebben moeten van misstanden eer men in staat zijn kan hen af te keuren. Zodra dan voldoende mensen attent gemaakt zijn op deze kwestie(s), eerst dan is aan de conditie voldaan waaraan voldaan moet zijn om vreedzamer methoden -men denke aan demonstraties en politieke instrumenten- doeltreffend te doen zijn.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Niet dat ik er zo erg tegen ben, zolang het gebruik van dierlijke grondstoffen maar in balans is is er toch geen probleem? Helaas is dit niet het geval in een maatschappij, -wat zeg ik?- een wereld die draait om geld, geld, geld. Wie geld heeft, heeft macht, en wie macht heeft, wil meer macht, en wie meer macht wil, krijgt dat door meer geld, enzovoorts. Dier en milieu (en op langere termijn zeker ook de mens) worden daarbij het slachtoffer. Grote veranderingen moeten plaatsvinden, in een democratie schiet dat voor geen meter op. Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 19:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maakt mij niet uit hoe ze genoemt worden als ze maar hard worden aangepakt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Dieren liefhebben? TERRORISTEN ZIJN HET !! JCL | 142 | 13-02-2004 17:54 | |
Flora & Fauna |