Advertentie | |
|
![]() |
|
Kmess (= voor KDE 3) (ook http://sourceforge.net/projects/kmess/)(overigens vreemd dat ik al 1.0 heb. maarja)
Kmerlin (1.0 is ook voor KDE 3, de eerdere versies ook voor 2 dacht ik: http://sourceforge.net/projects/kmsn/)(zie ook http://sourceforge.net/projects/kmerlin/) zie verder ook: http://sourceforge.net/projects/gaim/ (ook voor icq) http://sourceforge.net/projects/gabber/ (ook voor icq) http://sourceforge.net/projects/lmme/ (beetje oud) http://sourceforge.net/projects/gnomemessenger/ (messenger voor gnome) verder zelf ff zoeken op http://sourceforge.net of http://freshmeat.net.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
hmm, ik heb nu dus wel kde3 + kmerlin..
werkt allemaal goed ![]() alleen nu zit ik met nog een vraag.. ![]() ik start kde door het commando kde3 in te geven.. op zich niet erg, alleen krijg ik elke keer die wizard om mijn taal etc in te stellen.. 1x vind ik wel genoeg ![]() hoe gaat dat uit? ![]()
||
Citaat:
dus dat is al een stukje verder.. maar ik zit nogsteeds met die KPersonalizer die elke keer opstart.. ![]() Ik heb ook nog geprobeerd op KPersonalizer te renamen, zodat hij niet gestart kon worden.. maar zelfs dan start hij op! ![]()
|
heb ff gezocht op internet..
en daar vond ik dat er in: ~/.kde/share/config/kpersonalizer de regels: Code:
[General] FirstLogin=false Ik heb dat toen dus ingevuld, maar ipv dat dat het probleem oplost, word er gewoon een kpersonalizer~ aangemaakt, als ik vervolgens die ook aanpas, komt er een kpersonalizer~~ Enz... Iemand nog tips? Wat staat er bij jullie in die file?
||
Citaat:
Code:
total 128 drwx------ 4 talon talon 4096 May 17 20:28 ./ drwx------ 14 talon talon 4096 May 17 18:44 ../ drwx------ 2 talon talon 4096 May 17 18:39 colors/ -rw------- 1 talon talon 247 May 17 18:48 cryptodefaults -rw------- 1 talon talon 58 Mar 25 18:32 emaildefaults -rw------- 1 talon talon 32 May 17 18:34 kab2kabcrc -rw------- 1 talon talon 25 May 17 19:43 kalarmdrc -rw------- 1 talon talon 0 May 17 18:37 kcmdisplayrc -rw------- 1 talon talon 0 May 17 19:43 kcminitrc -rw------- 1 talon talon 0 May 17 18:37 kcminputrc -rw------- 1 talon talon 279 May 17 18:34 kcmnspluginrc -rw------- 1 talon talon 42 May 17 18:39 kcmshellrc -rw------- 1 talon talon 1241 May 17 18:34 kconf_updaterc -rw------- 1 talon talon 190 May 17 18:52 kcontrolrc -rw------- 1 talon talon 4412 May 17 19:43 kdeglobals -rw------- 1 talon talon 994 May 17 18:39 kdesktoprc -rw------- 1 talon talon 6829 Mar 25 18:46 kdeveloprc -rw------- 1 talon talon 28 May 17 18:35 kdewizardrc -rw------- 1 talon talon 1570 May 17 20:28 kickerrc -rw------- 1 talon talon 29 Mar 25 16:01 kioslaverc -rw------- 1 talon talon 32 May 17 18:37 klaunchrc -rw------- 1 talon talon 0 May 17 19:43 klipperrc -rw------- 1 talon talon 90 May 17 18:34 kmailrc -rw------- 1 talon talon 98 May 17 18:35 knotify.eventsrc -rw------- 1 talon talon 497 May 17 19:20 konq_history -rw------- 1 talon talon 20 May 17 18:37 konqiconviewrc -rw------- 1 talon talon 782 May 17 18:48 konquerorrc -rw------- 1 talon talon 134 Mar 25 16:01 konsolerc -rw------- 1 talon talon 0 May 17 19:43 kpersonalizerrc -rw------- 1 talon talon 521 Mar 29 12:19 kpmrc -rw------- 1 talon talon 315 May 17 19:43 ksmserverrc -rw------- 1 talon talon 73 Mar 29 12:45 kvircrc -rw------- 1 talon talon 996 May 17 18:37 kwin.eventsrc -rw------- 1 talon talon 345 May 17 19:43 kwinrc drwxrwxr-x 2 talon talon 4096 May 17 19:43 session/
||
Citaat:
Code:
chmod 400 kpersonalizerrc |
![]() |
||
Citaat:
echt vaag.. het zou moeten werken met die file ![]()
|
probleem opgelost
![]() ik had ook kde 2.2 op mijn systeem staan, en misschien dat er een conflict optrad oid als ik in mijn .xinitrc alleen 'startkde' zette? ik logde dus in als root, en na startx te hebben gegegen, startte ik op in kde 2.2 de oplossing blijkt dus te zijn, op het gehele path in .xinitrc te zetten. dus met /opt/kde3/bin/startkde3 werkt alles hartstikke goed, en zonder rare foutmeldingen.. behalve dan dat mijn soundserver het niet doet.. maar dat is een volgend probleem, dat volgens mij niet echt makkelijk op te lossen is.. tis namelijk een laptop, en dat schijnt niet altijd even goed ondersteund te worden.. tenminste, dat was het een paar maanden geleden niet, maar misschien dat er inmiddels wel al drivers zijn verschenen voor mijn geluidskaart.
|
![]() |
|
Doet je Geluidskaart 't wel?
Code:
cat /proc/interrupts Code:
cat /proc/modules ![]() Code:
chmod 777 /dev/dsp Code:
chown talon /dev/dsp chmod 700 /dev/dsp ![]() |
![]() |
|
het geluid lijkt het, in theorie, te doen..
ik krijg geen foutmeldingen ofzo meer.. als ik met xmms iets afspeel, zie ik hem spelen, hetzelfde geld voor mpg123.. alleen hoor ik niets.. ![]() en naar mijn weten is er niks ge-mute.. nog tips? ![]()
|
het schijnt een bekend probleem te zijn bij deze geluidskaart..
alles lijkt het te doen, maar geen geluid.. volgens een site moest ik dit doen: just copy this file to /lib/modules/2.4.18-6mdk/kernel/drivers/sound/ and reboot die file is ac97_code.0, die heb ik dus gedownload, en daarheen gekopieerd.. maar nogsteeds geen resultaat.. dit stond oa op die site: The problem regarding the Compaq Presario series 700 sound (no sound output, driver working properly) has been solved by initializing the JackSense JSM register. This properly sets the AD1886 on Compaq Presario 700 series and alows audio to actually came out. Sometimes a saturated sound cames out from PCM playback...adjusting volume seems to solve it. But this is at least a beggining of support for the 700 sound. I'll post again when I solve this minos issue. diff -u --new-file --recursive linux-2.4.18/drivers/sound/ac97_codec.c linux/drivers/sound/ac97_codec.c --- linux-2.4.18/drivers/sound/ac97_codec.c Mon Nov 12 15:02:54 2001 +++ linux/drivers/sound/ac97_codec.c Fri Apr 5 03:12:56 2002 bron: http://students.fct.unl.pt/users/fdc...sarioSound.txt heb geen enkel idee wat ik nog meer moet doen.. iemand anders nog enig idee, na dit gelezen te hebben?
|
Hij lijkt hem te laden, output van dmesg:
Via 686a audio driver 1.9.1 PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.5 IRQ routing conflict for 00:07.5, have irq 5, want irq 11 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0a.0 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0b.0 ac97_codec: AC97 Audio codec, id: 0x4144:0x5361 (Unknown) via82cxxx: board #1 at 0x1000, IRQ 5 alleen is er weer eens een conflict ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn probleem is dat ik KMerlin 1.0 niet gecompileerd krijg momenteel :/ hij kan het niet compileren, omdat het configure script QT niet vinden kan .. dit terwijl ik al de --with-qt-dir en de --prefix heb meegegeven. Maar goed, ik hack dat script morgen wel ff ![]() *draait nu zelfgecompileerde KDE 3.0* ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik moest ff in het bestand configure.in.in de regel #MIN_CONFIG(2,2) veranderen naar #MIN_CONFIG en daarna ff een make -f Makefile.cvs en een make distclean doen (in die volgorde dus! niet zoals in de handleiding). Daarna braaf ./configure (met --with-qt-dir en --prefix) en dan make en make install ![]() Dus Ekki, als je dit leest: ik vermoed dat ik die compile error van KMerlin 1.0 voor je heb opgelost ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben nu ff 0.9.4 aan het compileren, KMerlin 1.0 vertoont een paar rare trekjes (na elk bericht springt de berichtenlijst weer naar het begin, erg vervelend bij het chatten). Eens kijken of KMess idd fijner werkt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat 't aan lfs ligt ofzo. maar aangezien m'n hele lfs momenteel vernacheld is (niet door mij, hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik gebruik nu gewoon basis Debian Woody en compileer de rest (KDE 3.0, KMess, etc) gewoon zelf. En als er aan sommige dependencies niet voldaan wordt, voeg ik ze ff toe met APT. Heb ik ook voor KDE 3.0 gedaan: http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/dump/Compiling-KDE.html Heb ik geen aparte partitie e.d. nodig ![]() |
![]() |
|
Blijkbaar vergeet iedereen dat ccmsn ook nog een mooie MSN client voor UNIX is... (Tcl/Tk)
zoek maar op freshmeat.... En..eh... Jabber is ook een goede optie!! (met gabber of psi bijvoorbeeld)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tenzij iemand zo slim is om een server tevens als MP3 speler te gebruiken, kan die gerust naar 777 chmodden hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
600 betekent dat alleen de eigenaar van het bestand erin lezen en schrijven kan en dus niemand anders .. en daarmee kan een standaard gebruiker dus geen gebruik maken van de geluidskaart (suid's daargelaten). In de Linux Sound HOWTO zelf staan de bit's in de bijbehorende inode btw op 666 (zie hier).. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, eerlijk gezegd wel; heeft veel met de LGPL te maken. Ik vind dat het zowel mogelijk moet zijn om open- als closedsource te programmeren voor Linux, zonder dat je gelijk duizenden op tafel moet leggen voor een commerciele licentie. Het lijkt me het beste als mensen meer energie stoppen in GTK om het de standaard opensource toolkit te maken. Belangrijk hiervoor is een goede C++ binding (waar de nadruk op gebruiksvriendelijkheid van de API voor de ontwikkelaar staat, in tegenstelling tot de technische correctheid ervan) en een verdere ontwikkeling van diverse modules (denk maar aan fileselector, zou eigenlijk in GTK moeten zitten ipv GNOME). Daarnaast lijkt me het ook ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat qt-applicaties "lichter" zijn dan gtk-applicaties, dus dat ze sneller laden enz, niet hangen,... nee? ligt dat nu aan mijn verbeelding ![]() ik zeg niet dat er GEEN standaarden moeten zijn in het algemeen, want dat zou wél handig zijn (bijvoorbeeld voor tekstbestanden, die rot .doc-standaard vervangen door bijvoorbeeld .abi/.kwd of een ander open-source standaard) edit: speeling Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 13:05. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
hopster voor linux --anarchy-- | 4 | 26-09-2005 15:42 | |
Software & Hardware |
[Linux] MSN client die de spelletjes ondersteunt McMotion | 11 | 12-12-2004 12:56 | |
Software & Hardware |
[GAIM] Instant messenger voor Linux Martin | 8 | 07-04-2003 11:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Diverse vragen Martin | 6 | 29-03-2003 09:12 | |
Software & Hardware |
[Suse Linux] SImpele vraag: Gedownload programma compilen Preaper | 8 | 15-03-2003 14:51 | |
Software & Hardware |
een klein stukje linux anarpunk | 10 | 20-11-2002 15:31 |