Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 11:43
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
voorhistorie: Vriendje is gisteren vertrokken op reis (zucht) en komt volgende zondag smorgends terug. Heb 'm de sleutel gegeven, en hij komt dan smorgends nog wat bij mij liggen. Maar aangezien die nacht de eerste nacht van mn regels zijn, wil ik wel smorgends wat proper zijn... dus:

Tampon in snachts ok? Ben er nog maar net (half) mee meg, met tampons, dus zou het eigenlijk niet weten...
Gaat ie niet doorlekken? Want een tampon moet je toch om de 4u verwisselen, niet?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:48
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik gebruik tampons meestal dag en nacht, geen problemen mee hoor. tegen eventueel doorlekken kun je een inlegkruisje gebruiken, maar tampons hoeven net als maandverband 's nachts minder vaak verwisseld te worden. als je maar oplet dat ze er niet langer dan een uur of 8 in zitten is het prima.
Oud 31-01-2004, 11:49
Divina Flor
Divina Flor is offline
Hij hoeft niet door te gaan lekker als je maar een grote tampon indoet. Maar er is wel kans op een ziekte die in verband wordt gebracht met het dragen van tampons. Daarom moet je ze ook regelmatig verwisselen. Hoe het precies zit weet ik zo niet, daarvoor zou je het beste even de bijsluiter kunnen lezen. Bij ob-tampons is het duidelijk beschreven.

- overigens doe ik ook wel 's nachts tampons in en heb hier geen last van, maar of het nou zo handig is weet ik niet.. -
Oud 31-01-2004, 11:50
coopergirl
coopergirl is offline
check de OB-gebruiksaanwijzing! Je kunt 's nachts gewoon tampons gebruiken..
Oud 31-01-2004, 11:53
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
maar geen mini dan neem ik aan...?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:56
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 31-01-2004 @ 12:53:
ik heb aan een mini altijd al zo ongeveer te veel, dus in mijn geval: ja wel een mini
Oud 31-01-2004, 11:58
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Dat lijkt me ook niet..
Voor zover ik weet kan je best 's nachts een (grote) tampon in doen, mits je 's ochtends wel meteen een nieuwe inbrengt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik gebruik mn hele menstruatie ob comfort normal maar meestal zelfs alle dagen mini en als ik elke 4-5u wissel is het eigenlijk nog niet nodig. alleen als ik een paar keer pil heb doorgeslikt gebruik ik de eerste dagen altijd comfort normal maar altijd comfort (zijn kleiner maar kep die gewone gelukkig niet nodig) maar khou ook altijd snachts tampon in en mijn ervaring is dat dat dan niet nodig is om snachts extra te wisselen.. gweoon voor je naar bed gaat en dan sochtends als je wakker word ff checken
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als ik niet langer dan acht uur slaap gebruik ik 's nachts gewoon een OB mini tampon hoor en dat lekt niet door ofzo.
Oud 31-01-2004, 12:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Hangt ervan af hoe erg je ongesteld bent lijkt me. Wat
voor de één absoluut niet voldoende is, kan voor de ander
(meer dan) genoeg zijn.
Oud 31-01-2004, 12:24
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2004 @ 13:16:
Als ik niet langer dan acht uur slaap gebruik ik 's nachts gewoon een OB mini tampon hoor en dat lekt niet door ofzo.
en als ik nu wel een mini gebruik, en per ongeluk 9 uur slaap ofzo, en hij lekt door (als ik dan inlegkruisje nog heb) kan het toch ook niet erg veel kwaad? of wel?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:32
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 31-01-2004 @ 13:24:
en als ik nu wel een mini gebruik, en per ongeluk 9 uur slaap ofzo, en hij lekt door (als ik dan inlegkruisje nog heb) kan het toch ook niet erg veel kwaad? of wel?
Volgens mij kan het niet zo veel kwaad, maar het is gewoon niet zo fris en hygiënisch. Maar misschien kan je dan ook beter een normale nemen.
Oud 31-01-2004, 12:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-01-2004 @ 12:50:
check de OB-gebruiksaanwijzing! Je kunt 's nachts gewoon tampons gebruiken..
Check de gebruiksaanwijzing! Hou de tampon niet langer dan 8 uur in, en aangezien veel mensen langer dan acht uur slapen (zeker in het weekend)....

Ik begreep je voorhistorie trouwens niet helemaal, maar goed, dat maakt niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:05
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
grl schreef op 31-01-2004 @ 13:55:
Ik begreep je voorhistorie trouwens niet helemaal, maar goed, dat maakt niet zo veel uit.
Volgens mij bedoelt ze dat ze 's ochtends "schoner" ed
wil zijn, en daarom tampons wil gebruiken ipv maandverband. Denk ik.
Oud 31-01-2004, 13:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
's nachts ben je amper ongesteld. Althans, je bent wel ongesteld, maar 't komt d'r niet uit omdat je ligt: horizontaal dus het loopt niet automatisch uit je vagina. Maar zodra je opstaat loopt het wel omlaag, dus dan moet je direct naar de wc gaan. Als je het op die manier doet kan je best een mini gebruiken; anders zou ik een grotere tampon in doen of een inlegkruisje d'r bij.
Oud 31-01-2004, 13:36
Verwijderd
En als je bang bent om 'm te lang in te houden, dan zet je toch gewoon je wekker op 8 uur nadat je 'm in deed... en als je dan wakker wordt en je wilt eigenlijk nog doorslapen, dan ga je gauw even je tampon verwisselen en kruip je dan weer in bed
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
grl schreef op 31-01-2004 @ 13:55:
[B]Check de gebruiksaanwijzing! Hou de tampon niet langer dan 8 uur in, en aangezien veel mensen langer dan acht uur slapen (zeker in het weekend)....[B]
Ikzelf kom niet aan 8 uur slaap per nacht ...Overigens, soms wordt er na mijn mening wel erg snel beweerd dat iets schadelijk is (...) Alsof een half uur langer je tampon inhouden Toxic Shock Syndrome tot gevolg zou hebben
Oud 31-01-2004, 13:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-01-2004 @ 14:47:
Ikzelf kom niet aan 8 uur slaap per nacht ...Overigens, soms wordt er na mijn mening wel erg snel beweerd dat iets schadelijk is (...) Alsof een half uur langer je tampon inhouden Toxic Shock Syndrome tot gevolg zou hebben
tuurlijk niet, maar als gebleken is dat het de kans vergroot op een ziekte en als het nou gewoon erg onhygiënisch is, dan is het wel handig om je aan die 8 uur te houden. En je hoeft niet persé slechts 8 uur te slapen. Je kan ook tussendoor even naar de wc gaan en daarna weer verder slapen.
Oud 31-01-2004, 13:50
Verwijderd
Her is nog niet eens bewezen dat tampons de kans op toxic shock syndrome vergroot; tampongebruiksters hebben het syndroom wel vaker dan niet-tampongebruiksters, maar dat verschil is niet significant. Die waarschuwingen in de gebruiksaanwijzing zijn alleen maar voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:08
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Quiana schreef op 31-01-2004 @ 14:05:
idd
mijn vriend komt dan smorgends bij me liggen, en met maandverband lek ik wel eens de eerste nacht. Wil ik dus vermijden.
Het is dus ook maar éénmalig hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:17
Verwijderd
gebruik anders zo'n nieuwe femme ring ofzo, gewoon te koop bij da enzow, tiz een soort cupje ofzow die je in moet brengen en je kan die tot 12 uur in laten zitten ofzow (keb 't zelf niet geprobeerd, maar voor 's nachts is het wel handig)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:45
MieX
MieX is offline
Volgens mij is het geen probleem als je langer dan 8 uur slaapt, je kunt dan denk ik gewoon het beste vlak voordat je gaat slapen en meteen nadat je wakker wordt verwisselen (zo doe ik dat altijd, nooit problemen mee!)
Oud 31-01-2004, 15:03
Roos
Roos is offline
Ik gebruik altijd 's nachts tampons, ook als ik langer dan 8 uur slaap...
Oud 31-01-2004, 16:00
Verwijderd
Ik gebruik altijd 's nachts nooit tampons, maar zoals de meeste hier zeggen (en ik ook denk) kan het geen kwaad, en het formaat tampon hangt af van je hoeveelheid bloedverlies.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 16:08
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je weet zelf wel hoeveel je ong 'lekt' snachts dus ik denk dat jij de enige bent die echt kan bepalen of je ene normale of mini moet gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Quiana schreef op 31-01-2004 @ 14:05:
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:49
Meiseke
Meiseke is offline
Nooit zonder tampons bij mij.

Op de eerste plaats vind ik maandverbang mega irritant !.
Gebruik dag en nacht tampons..
Wanneer je ligt te slapen verlies je minder bloed, dus dat door lekken valt echt mee.

Zelf heb ik dat nog nooit mee gemaakt.
Een tampon wordt "slecht" als je hem echt gigantisch lang inhoudt. Maar dat doet niemand toch

Regels voor berichten