Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Not For Sale, ik denk dat ieder mens naar geluk streeft. Ik bedoel maar; waar streeft hij anders naar? Stel dat hij 's morgens wakker wordt; waarom gaat hij dan iets doen? Omdat hem dat gelukkig maakt [of in ieder geval omdat hij dat denkt...]
Stel dat je niet meer naar geluk streeft, dan doe je dus helemaal niets. Niet dat dat een slechte zaak is hoor, dat kan geen slechte zaak zijn, dat is verlichting. ![]() |
![]() |
|
Nagarjuna en ranonkel,
Jullie beeld van verlichting lijkt me zo'n... eindstation als je begrijpt wat ik bedoel. Statisch, stil, eenzaam. Ik kom mijn bed uit omdat ik benieuwd ben wat me vandaag weer te wachten staat, omdat elke dag anders is, om me heerlijk mee te laten voeren door mijn streven, door mijn verlangens. Ik wil helemaal niet zonder ze! Ik wil lekker ervaren, zien en doen. Dat lijkt in geen enkele zin op wat je beschrijft, maar waarom IS dit niet ? (in de woorden van Ranonkel)
||
![]() |
Citaat:
Streven is ontkenning van jezelf. In feite is iedereen verlicht maar we zijn het vergeten,daarom is er zoveel lijden in de wereld omdat mensen zich afgescheiden voelen van elkaar. We zijn ALLEN EEN en als je je dat realiseert maakt dat een einde aan lijden.Verlichting is dus allesbehalve eenzaanheid;het is meer eenheid maar eigenlijk is het niet te beschrijven. Zodra je het beschrijft geef je er weer een oordeel aan. Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 07:24. |
![]() |
|
![]() |
Nou, als je denkt dat verlichting eenzaamheid is, kun je niet verlicht raken. Daarom kun je ook niet verlicht en eenzaam zijn. Er is dan niet meer zoiets als een afgescheiden zelf en daarom ook kan er geen eenzaamheid zijn. Er is geen beweging meer en daarom kunnen er ook geen gevoelens ontstaan, er is niets meer waarin gevoelens kunnen ontstaan. Het ís de ultieme menselijke werkelijkheid; het ís het geluk zelf, en dat is toch waar mensen naar op zoek zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Westers mensen weten niet beter,dan denken dat het beeld van Boeddha een God is.Ze denken dat ze het weten. Wat lezen is ook handig. ![]() boeddhisme is geen echte (nou ja wat is echt?Zoals men gewend is, een godsdienst, waar een of meerdere goden centraal staan) godsdienst.Het is o.a. een manier van leven en filosofie
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben ook op zoek naar gevoelens, naar contact met andere mensen, naar warmte. Jij niet??
||
![]() |
Citaat:
![]() Trouwens, er is niets wat geluk is of wat niet-geluk is. Maar als je dat helemaal doorhebt, ben je al verlicht. Trouwens wil ik daarmee niet suggereren dat ik zelf verlicht ben (wel dat ben ik wel net als iedereen maar het is uiteraard nog flink ondergesneeuwd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Treinreizigers ontsnapt aan een ramp Gatara | 10 | 25-08-2009 14:04 | |
Ontsnapte tbs'er Schippers klaagt over detentie. Hydrogen | 56 | 28-06-2005 18:51 | |
De Kantine |
"Ontsnapte vogelspin houdt gemoederen bezig" Rabbi Daniel | 43 | 09-09-2002 16:39 | |
Bin Laden ontsnapt onder ogen VS FLH | 14 | 05-05-2002 17:07 | |
ontsnapte tbs-er via De Vries terug Verwijderd | 2 | 04-02-2002 16:26 |