Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 10:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-03-2005 @ 02:02 :
Temeer reden om dat hele SLI te schrappen. Tegen die tijd dat je er een bij wilt zetten zijn er al veel snellere kaarten uit, en wil je geen 200 euro uitgeven voor 35% meer performance en daarnaast flink wat meer warmteontwikkeling en geluidsproductie.
Warmte ontwikkeling??Elke fatsoenlijke kast heeft een goede airflow, een 6600 GT wordt niet zo warm, 60 stressed bij mij op de stock koeler en die loopt dan op 520/1200.

Geluidsproductie, daar heeft met Expertool voor uitgevonden .
Oud 09-03-2005, 19:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
6600GT verbruikt zo tegen de 70W gok ik, dus 2x70W = 140W. Niet gering. Inderdaad dan 2 van die dure koelers kopen die de warme lucht naar buiten werken, maar ook een hoge energierekening.

En wat betreft die diskette. Tja dat is natuurlijk wel de moeilijkheid. Maar dat is maar eenmalig. Je kunt evengoed een diskette uit een oude computer even gebruiken bij het installeren van windows en daarna heb je gewoon geen diskettedrive meer nodig. Pendrive/Netwerk/CD-R(W) zijn goede alternatieven.
Oud 09-03-2005, 19:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-03-2005 @ 20:25 :
6600GT verbruikt zo tegen de 70W gok ik, dus 2x70W = 140W. Niet gering. Inderdaad dan 2 van die dure koelers kopen die de warme lucht naar buiten werken, maar ook een hoge energierekening.

En wat betreft die diskette. Tja dat is natuurlijk wel de moeilijkheid. Maar dat is maar eenmalig. Je kunt evengoed een diskette uit een oude computer even gebruiken bij het installeren van windows en daarna heb je gewoon geen diskettedrive meer nodig. Pendrive/Netwerk/CD-R(W) zijn goede alternatieven.
Duur?
Een Artcic Silencer kost 12 euro, 2x 12 = 24 voor hoge oc potentieel, stilte en betere performance. 30 tot 40 % meer performance op hoge resoluties en AA en AF aan.

Op de asus site staat zelf, dat een 350 Watt voeding genoeg is voor 2x 6600 GT van een degelijk merk.

http://www.asus.com/products/mb/sock.../overview.htm#

Trouwens bijna elk Nforce 4 moederbord heeft 18 Ampere nodig op de 12 volts lijn, dus een goede voeding is zeker gewenst. Liefst met ATX 2.03 ivm met 24 pins connector. Maar dat hoeft niet.
Oud 09-03-2005, 19:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
12 euro? Zo laag is de inkoop nog niet.

Je hebt een Arctic NV Silencer 5 nodig afaik en die kosten rond de 18 euro geloof ik.

Dus en een nieuwe kaart (200 euro?) en twee van die silencers (36 euro) en je hebt een goede voeding nodig (ook weer 50 euro als je die nog niet hebt) en tot slotte heb je ook een duurder mobo nodig die SLI aankan (20 euro extra?). Al met al veel geld voor 30% meer performance en in sommige gevallen misschien 40% (alhoewel ik dat betwijfel).

Gewoon niet doen dus. Spellen draaien prima met 6600GT. En over een jaar ofzo koop je een nieuwe. Veel meer waar voor je geld.

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-03-2005 @ 20:38 :
12 euro? Zo laag is de inkoop nog niet.

Je hebt een Arctic NV Silencer 5 nodig afaik en die kosten rond de 18 euro geloof ik.
Ow dan heb ik de verkeerde te pakken, Vga Silencer is zoveel.
Arctic Cooling NV Silencer 6 (Rev. 2) € 15,07

Wow 2 x 2 euro extra...
Dat doet het echt niet hoor, als je al 1000 euro voor een pc gaat uitgeven.

Sli is helemaal niet slecht, en dan zit het al op het moederbord. Fijn toch .

Ik zelf zou niet voor Asus gaan, maar voor een iets duurdere Msi K8N Neo 4 serie, eventueel Diamond, ivm betere overlock mogelijkheden en de Asus had veel problemen met het geheugen, en nog maar te zwijgen over DFI. Maar die vind ik lelijk.

Ik geloof wel dat Asus K8N Sli het goedkoopste SLI moederbord is.
Oud 10-03-2005, 20:23
Unique Clone
Unique Clone is offline
Deze heb ik vandaag dus gekregen

Ik had geen zin in al dat samenstellen , maar hier kan ik denk ik wel aardig mee uit de voeten. Ik wil alleen het werkgeheugen uitbreiden met 1024 MB.
Oud 10-03-2005, 20:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 10-03-2005 @ 21:23 :
Deze heb ik vandaag dus gekregen

Ik had geen zin in al dat samenstellen , maar hier kan ik denk ik wel aardig mee uit de voeten. Ik wil alleen het werkgeheugen uitbreiden met 1024 MB.
Niet mijn persoonlijke keuze geweest maar jah. (weinig uitbreidings mogelijkheden en zo)
Denk er wel aan, je 3dkaart is flut, een X300Le is bagger, en mede door het langzamere 256 mb geheugen.

Je kan in iedergeval vooruit + je hebt een heel systeem.
Oud 10-03-2005, 21:28
Carriteras
Carriteras is offline
Ik heb je post nog eens doorgelezen enlightenment, en ik kwam een paar minuten geleden met hetzelfde .

Ik ga het nu bestallen, en kies uiteinderlijk voor een MSI K8N Neo4 Platinum. Diskette drive doe ik er gewoon bij...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 21:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Carriteras schreef op 10-03-2005 @ 22:28 :
Ik heb je post nog eens doorgelezen enlightenment, en ik kwam een paar minuten geleden met hetzelfde .

Ik ga het nu bestallen, en kies uiteinderlijk voor een MSI K8N Neo4 Platinum. Diskette drive doe ik er gewoon bij...
Eindelijk iemand met een goede keus!
Owja een ding, die nforce 4 chipset koelers maken beetje veel lawaai. Koop gelijk een fan mate, en zet die ertussen.

Of koop een Zalman 7X00Cu of AlCu erbij krijg je zo een fan mate er gratis bij.
Oud 11-03-2005, 17:05
Carriteras
Carriteras is offline
Ik hebe r meteen een fanmate bijgekocht ;-) (Op 1005 euro maakt die 4 eurootjes ook niks meer uit )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 06:49
Carriteras
Carriteras is offline
Ik heb mijn pc gisteren binnengehad, en meteen in elkaar gezet. Nu doet eht geheugen het alleen niet. Kan het stuk zijn, of werkt het type geheugen er gewoon niet op?

Moederbord: MSI K8N NEO4 Platinun
geheugen: Kingston valueram
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:44
real.scary
real.scary is offline
Ik heb hier ook precies hetzelfde mobo staan en ook kingston valueram en dit werkt gewoon goed. Ik heb ook nog nooit ergens anders gelezen dat deze combinatie niet werkt dus ik denk zelf dat je geheugen kapot is. Probeer anders ff bij een vriend het geheugen te testen.

Edit: Kijk ook even of het geheugen er helemaal goed inzit (weet niet hoeveel ervaring je hebt) maar je moet behoorlijk hard drukken voordat het er goed inzit.
Kijk of die witte clipjes aan de zijkant weer helemaal naar binnen staan, gelijk aan de clipjes van lege slots.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:14
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Carriteras schreef op 09-04-2005 @ 07:49 :
Ik heb mijn pc gisteren binnengehad, en meteen in elkaar gezet. Nu doet eht geheugen het alleen niet. Kan het stuk zijn, of werkt het type geheugen er gewoon niet op?

Moederbord: MSI K8N NEO4 Platinun
geheugen: Kingston valueram
Je hebt ECC registerd geheugen gekocht, je moest gewoon normaal geheugen kopen, ECC registerd is voor servers.
Oud 09-04-2005, 14:16
twain4me
twain4me is offline
dat ecc-reg iets is voor serves spreek ik graag tegen, maar hoe dan ook: jolt heeft wel gelijk... Je mobo ondersteund dit zwaar bouncende geheugen niet helaas.

de bijdrage van msi
[quote]
• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.
• Supports a maximum memory size up to 4GB without ECC.
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM [/qoute]
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:34
Jolt
Jolt is offline
[QUOTE]twain4me schreef op 09-04-2005 @ 15:16 :
dat ecc-reg iets is voor serves spreek ik graag tegen, maar hoe dan ook: jolt heeft wel gelijk... Je mobo ondersteund dit zwaar bouncende geheugen niet helaas.

de bijdrage van msi
Citaat:
• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.
• Supports a maximum memory size up to 4GB without ECC.
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM [/qoute]
Tja, bijna alle server processors slikken alleen maar ECC of Reg geheugen. Xeon na, en sommige Dual Core jongens.
Maar gelukkig de Socket 939 Dual Core jongens niet .
Reageren

Regels voor berichten