Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is het beste verhaal?
Meisje van gedachten 0 0%
Rails 0 0%
De knusse knuffeltjesbus 0 0%
De bus 1 4.17%
Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. 9 37.50%
Er is niet altijd kans. Er is altijd hoop. 1 4.17%
Zijn Openbare Vervoering 2 8.33%
De onvergetelijke treinreis. 1 4.17%
Freddy 10 41.67%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 20:04
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 16-08-2005 @ 20:52 :
Komt gewoon omdat er maar slecht geschreven wordt met thema's Denk ik dan.
Ja, dat idee heb ik ook. Thema's werken klaarblijkelijk niet...
Oud 16-08-2005, 20:34
Changshan
Changshan is offline
Mensen, met dit thema werd slecht geschreven.
Oud 16-08-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 16-08-2005 @ 21:34 :
Mensen, met dit thema werd slecht geschreven.
Ja. Maar dat krijg je als je door een poll het thema kiest . Heel onzin op Openbaar Vervoer stemmen. Die lachen zich nu te barsten omdat er maar twee of drie goede verhalen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 21:23
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Grimm schreef op 16-08-2005 @ 20:52 :
Komt gewoon omdat er maar slecht geschreven wordt met thema's Denk ik dan.
AChteraf gezien ben ik idd toch niet super met t thema omgegaan voor mijn gevoel.
Je gaat je toch op iets focussen en dat kan best beperkend werken, maar als je eenmaal aan het schrijven bent, zie je dat niet.
Oud 17-08-2005, 09:13
Verwijderd
Ik denk dat de truc is dat je je niet helemaal richt op een thema, maar gewoon je verhaal vertelt en het thema erdoor vlecht.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 09:34
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Grimm schreef op 17-08-2005 @ 10:13 :
Ik denk dat de truc is dat je je niet helemaal richt op een thema, maar gewoon je verhaal vertelt en het thema erdoor vlecht.
Heb ik geprobeerd, zonder al te veel succes
Oud 17-08-2005, 13:56
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
WolterB schreef op 17-08-2005 @ 10:34 :
Heb ik geprobeerd, zonder al te veel succes
Het thema moet een hint zijn en je op ideeën kunnen brengen, meer niet. En dit thema kon dat niet goed, iig slechts beperkt. Ik had de gekste ideeën kunnen verzinnen bij de zeven hoofdzonden.
Oud 17-08-2005, 14:49
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Changshan schreef op 17-08-2005 @ 14:56 :
Het thema moet een hint zijn en je op ideeën kunnen brengen, meer niet. En dit thema kon dat niet goed, iig slechts beperkt. Ik had de gekste ideeën kunnen verzinnen bij de zeven hoofdzonden.
Ik ook, maar toen kwam ik hier nog niet
Oud 17-08-2005, 18:02
Flosdraad
Flosdraad is offline
Duidelijk Freddy. Wat een prettig verhaal.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 08:59
Verwijderd
Nog steeds twee verhalen dicht op elkaar en andere verhalen met minder stemmen. Wordt een echte tweestrijd, ben benieuwd of er deze keer ook zoveel foute stemmen zijn
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 09:27
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Toevallig zat ik gisteren nog in de trein. Het was vreemd. Pas halverwege besefde ik hoe vreemd en grappig het zelfs was. Op de een of andere manier leek het of geen enkele trein die avond op tijd wilde rijden, en op de zelfde een of andere manier, moest iedereen gisteren met de trein. Het was in iedergeval bomvol op het perron (natuurlijk gebruikte ik dat woord niet. Elke combinatie met het woord bom op een vol perron, nouja, dat kun je zelf ook wel bedenken...). Uiteindelijk, na 25 minuten vertraging, stopte voor ons de oudste trein die ik ooit heb zien rijden. Het ding leek wel vooroorlogs. Hij rook ook zo. Overal in de gangpaden zaten mensen, de 1e rangs coupés waren overvol, en ik wist ergens achterin, in het niet-roken gedeelte een plaatsje te vinden. vreemd toch, dat er zoveel mensen stonden.

Ik had natuurlijk ook een boek bij me (geen treinreis zonder!), en ik wou net beginnen te lezen toen een zonderling figuur plots opsprong, als een ware Mick Jagger, gitaar in zijn hand, en begon te blèren over zijn verloren liefde. Al zingend en spelend dansde hij het gangpad door. Het leek wel alsof hij bij mij extra lang bleef staan. De seconden waarin ik me ergerde aan zijn haveloze ongeschoren harses leken in ieder geval wel tien keer zo lang te duren. Toen ik even later hem een man duizendmaal zag bedanken om de paar schamele centen die hem in zijn pet werden geworpen, wist ik zeker dat hij niets zou krijgen.
De man verdween en het werd weer rustig, afgezien van het voortdurende gekraak en gepiep van de trein.

De volgende halte leek het echter of de zwerver met zijn gitaar zijn plek had verkocht aan nog verder verloren nozems. Ik werd uit mijn boek gesleurd door het zingerige 'Hare Krishna?', zoals hij dat vragend riep. Ik keek om en zag een slungelige jongen in oranje pij naderen, bij iedere passagier stoppend met zijn vraag. Op zijn rug droeg hij een gigantische backpack, en in zijn hand een heel klein, in plastic geseald boekje. 'Hare Krishna? Hare Krishna?'
Ik begrijp nog steeds niet dat hij serieus hoopte zo een boek te verkopen.

Uiteindelijk kwam ik aan bij Haarlem, station Haarlem. Ik stapte uit, en liep naar de reisinformatieborden. Ik zag dat mijn trein nog minstens een half uur op zich zou laten wachten, dus ik wist net op tijd terug aan boord te springen voor de doorreis naar Sloterdijk. De trein was al iets minder druk en vol, maar had aan gezelligheid weinig ingeboekt. Het tussenportaal waar ik was binnengesprongen was volgeladen met marrokaanse jongeren, duidelijk onder invloed, en ieder geladen met een brandende sigaret. Éen van hen begon te zingen. 'Niet mijn plek.' dacht ik, en terwijl ik me voortzette naar de volgende coupé, hoorde ik hoe de rest inzette en het vreemde lied aanzwol. Drie treinstellen verder had ik eindelijk rust.

Tjeesus, het wordt saai. Ik stop.

(mooiste einde ooit!)
Oud 19-08-2005, 09:56
Verwijderd
Zut, wat the fuck?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 10:13
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja, nou, ik zat gister in de trein, echt waar. Dat wou ik even kwijt. Maar op een gegeven moment dwaalde ik zo ver af dat ik er maar een stop achter zette.

Ik ga in ieder geval nooit meer op een warme zomeravond met de trein. Het zinnetje: 'Dames en heren, wegens onderhoudswerkzaamheden op Amsterdam Centraal rijden er minder treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Centraal station. Ik herhaal...' zit nog steeds in mijn hoofd.
Wat wil je als je dat een half uur lang elke 2 minuten hoort?
Oud 19-08-2005, 10:14
Verwijderd

Ja, zo ken ik er wel meer. Die omroepberichten van de meeting op het meetingpunt maakten me ook helemaal gek.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 19-08-2005 @ 11:13 :
Ja, nou, ik zat gister in de trein, echt waar. Dat wou ik even kwijt. Maar op een gegeven moment dwaalde ik zo ver af dat ik er maar een stop achter zette.

Ik ga in ieder geval nooit meer op een warme zomeravond met de trein. Het zinnetje: 'Dames en heren, wegens onderhoudswerkzaamheden op Amsterdam Centraal rijden er minder treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Centraal station. Ik herhaal...' zit nog steeds in mijn hoofd.
Wat wil je als je dat een half uur lang elke 2 minuten hoort?

Maar dit stuk is overigen wel geweldig
Oud 19-08-2005, 19:09
Changshan
Changshan is offline
... al zaten er wel ongehoord veel rare fouten in.
Oud 19-08-2005, 23:13
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Changshan schreef op 19-08-2005 @ 20:09 :
... al zaten er wel ongehoord veel rare fouten in.
Oh? Ik zie slechts een paar kleine oneffenheden, al moet ik toegeven dat de zinnen af en toe nodeloos ingewikkeld zijn geworden. Maar dat heeft wel wat, vind ik.
Jammer eigenlijk, dat ik de boeiende daaropvolgende voorvallen alweer grotendeels ben vergeten. Een vervolg had dit doodsaaie topic heus wel wat kunnen opleuken, dunkt me.
Oud 20-08-2005, 08:29
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 20-08-2005 @ 00:13 :
Oh? Ik zie slechts een paar kleine oneffenheden, al moet ik toegeven dat de zinnen af en toe nodeloos ingewikkeld zijn geworden. Maar dat heeft wel wat, vind ik.
Ik ben ook voor nodeloos ingewikkelde zinnen
Het kost dan wel wat meer moeite om erdoorheen te komen, maar als ej doorzet, kan je wel de interesse van de lezer vast blijven houden

Spoiler
Oud 20-08-2005, 10:18
Tovenaar
Tovenaar is offline
Er is in de afgelopen maand zoveel met mij en om mij heen gebeurd dat ik geen tijd en/of zin heb gehad om verhalen te lezen. Maar aangezien ik nu terug ben in ons aller Nederlandje, na een welverdiende vakantie ga ik, NU beginnen met lezen.
Oud 20-08-2005, 10:29
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 20-08-2005 @ 11:18 :
Er is in de afgelopen maand zoveel met mij en om mij heen gebeurd dat ik geen tijd en/of zin heb gehad om verhalen te lezen. Maar aangezien ik nu terug ben in ons aller Nederlandje, na een welverdiende vakantie ga ik, NU beginnen met lezen.
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 11:46
Changshan
Changshan is offline
Ik zo, hoop ik.
Oud 20-08-2005, 17:30
Sketch
Sketch is offline
Eindelijk alle verhalen gelezen, en besloten niet te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 17:59
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-08-2005 @ 18:30 :
Eindelijk alle verhalen gelezen, en besloten niet te stemmen.
Welke reden heb je daarvoor?
Oud 20-08-2005, 18:01
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
WolterB schreef op 20-08-2005 @ 18:59 :
Welke reden heb je daarvoor?
Ik stem niet op verhalen met taalfouten, verhalen van Grimm, en verhalen met ... op plaatsen waar een gewone punt volstaat.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:26
Anki
Anki is offline
Offtopic: OMFG, ik zie nu pas dat jij een bambi display hebt.. ik vroeg me steeds af wat het was, maar nu weet ik het WolterB.
Oud 20-08-2005, 18:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-08-2005 @ 19:01 :
Ik stem niet op verhalen met taalfouten, verhalen van Grimm, en verhalen met ... op plaatsen waar een gewone punt volstaat.
Volgens mij is mijn verhaal (zo goed als) vrij van taalfouten en zonder puntjes en ben ik Grimm niet

@Anki: klopt
Oud 21-08-2005, 05:43
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
WolterB schreef op 20-08-2005 @ 19:45 :
Volgens mij is mijn verhaal (zo goed als) vrij van taalfouten en zonder puntjes en ben ik Grimm niet

@Anki: klopt
Meisje van gedachten:
"Het wezen knikte opgelucht en herinnerde zich nog meer. “Ik ben ik,” fluisterde ze."
Het woord 'wezen' is niet vrouwelijk

Rails:
"Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is..oranje."
Een punt en een komma vergeten.

De knusse knuffeltjesbus:
"Maar wisten jullie dat regenbogen ook somsgebruikt worden als wegen?"
Spatie!

De bus:
"De zon brandde fel in mijn nek terwijl ik het zebrapad overstak."
Een zebrapad oversteken?

Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.:
Dit verhaal is gewoon oerslecht, dus ook zonder fouten zou ik hier niet op stemmen

Er is niet altijd kans. Er is altijd hoop.:
"En geen duwende persoon of in de weg staande aktetas zou mij tegenhouden…"
Ik heb een hekel aan ... waar een gewone punt volstaat. Eindigen met drie van die puntjes vind ik al helemaal onvergeeflijk.
"Als ik haar mistte, had ze gesproken,"
Eh ja, één t dus.

Zijn Openbare Vervoering:
"Eén blik op de klok is voor hem voldoende om te weten op welk perron hij op welk tijdsstip een trein naar zijn favoriete bestemming kon verwachten."
Tijdstip. En onconsequent gebruik van tegenwoordige, dan wel verleden tijd.

De onvergetelijke treinreis.:
"ogen die duidelijk maakten dat ze niet wist was ze tegen hem zou vertellen."
Een T
"iets wat alle medewerkers bij de spoorwegen verplicht bij zich moesten dragen"
Dubbelop, het is verplicht, dus 'moesten' kan weggelaten worden.

Freddy:
“Deze gaat wel een andere route hoor.” zei hij op zijn beurt weer, “Deze gaat langs het station.”
Die punt moet een komma zijn, en de tweede 'Deze' moet met een kleine letter.

Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 08:29
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sketch schreef op 21-08-2005 @ 06:43 :
*knip*
Dat jij daar zo vroeg je bed voor uit komt
Oud 21-08-2005, 08:33
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 21-08-2005 @ 09:29 :
Dat jij daar zo vroeg je bed voor uit komt
Jetlag, ik was om 5 uur al wakker.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 20-08-2005 @ 19:01 :

(eigenlijk )
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:07
Verwijderd
Ik ga eens wat commentaar schrijven. Zoveel verstand heb ik er niet van (mijn enige poging om eens een verhaal te schrijven is vrij msilukt) maar ach De rest bespreek ik een andere keer nog wel eens.. als ik tijd heb.

Meisje van gedachten: Het begin vond ik zeer standaard, een soort van oh-wat-is-alles-saai-in-de-trein verhaal leek het wel. De droom is wel origineel beschreven, het lijkt ook echt een realistische droom die ik zou kunnen hebben. Ik vind het jammer dat je na de droom ineens alles gaat uitleggen over Imkrovij en waarom de hoofdpersoon op reis vertrekt, het zou beter en mysterieuzer zijn zonder die uitleg. In verhalen moet je niet alles uitleggen vind ik, het lijkt al snel zo alsof de lezer dan als een dom kind wordt beschouwd
De laatste alinea was dan weer wel goed. Echt een filmeinde

Rails: Een flauw begin maar het wordt wel leuk wanneer je de slechte kanten van hun relatie begint op te sommen. Verder staan er een aantal spelfouten in die zelfs mij opvallen Het einde is wel passend bij het thema, de eeuwige dagelijkse sleur waarin mensen gevangen zitten, maar je springt zowat van de hak op de tak.

De knusse knuffeltjesbus: Ik had al een hekel aan de titel voordat ik eraan begonnen was Het is wel heel kort en past ook niet bepaald bij het thema, en verder kan ik er eigenlijk weinig over zeggen. Het spreekt mij ook echt allemaal niet aan.

De bus: Grappig verhaal. Ik vroeg mij al af wat voor taaltje ze spraken, ik kon het echt niet goed volgen Wel leuk dus maar iets te beschrijvend naar mijn zin. Meer diepgang ofzo was wel leuk geweest.

Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.: Mooi Heel mooi verwoord af en toe, mooi verhaal, mooi einde. Niets meer over te zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:06
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Sketch schreef op 21-08-2005 @ 06:43 :
*knip*
Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje triest om mensen op 1 of 2 typefoutjes af te rekenen, vooral omdat je bij langere verhalen daar meer kans op hebt en ze er zelf niet allemaal uit kunt filteren
Oud 21-08-2005, 17:10
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-08-2005 @ 18:06 :
Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje triest om mensen op 1 of 2 typefoutjes af te rekenen, vooral omdat je bij langere verhalen daar meer kans op hebt en ze er zelf niet allemaal uit kunt filteren
Dat mag. De spelfouten zijn niet de enige reden om niet te stemmen, ik vind het algehele niveau van de verhalen deze wedstrijd sowieso niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:46
Roosje
Roosje is offline
Slik, tot vandaag. Dan stem ik maar gewoon niet.
Oud 21-08-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 21-08-2005 @ 20:46 :
Slik, tot vandaag. Dan stem ik maar gewoon niet.
Lafaard. Je hebt nog zeker drie uur. Dat haal je best
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:47
Roosje
Roosje is offline
Niet als je bedenkt dat ik vannacht op de boot niet heb geslapen, net dertien uur in de auto heb gezeten en dus doodop ben. En ja, ik ben recalcitrant.
Oud 21-08-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 21-08-2005 @ 20:47 :
Niet als je bedenkt dat ik vannacht op de boot niet heb geslapen, net dertien uur in de auto heb gezeten en dus doodop ben. En ja, ik ben recalcitrant.
Maar het lezen van de verhalen duurt tezamen net een half uur. Stemmen ongeveer tien seconden. You can make it.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:26
Roosje
Roosje is offline
Dan lees jij een stuk sneller dan ik.

Edit: Maar ik zal mijn best doen. Verwacht niet teveel. En ik zal ook niet op mezelf stemmen, want ik heb niet meegedaan, geloof ik.

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Wanneer gaat 'ie trouwens dicht???
Oud 21-08-2005, 20:55
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 21-08-2005 @ 21:53 :
Wanneer gaat 'ie trouwens dicht???
Over zo'n 2 uur?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:55
Roosje
Roosje is offline
Ik ga het halen, ik heb er al vier gelezen!
Oud 21-08-2005, 21:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 21-08-2005 @ 21:55 :
Ik ga het halen, ik heb er al vier gelezen!
Hij is dicht

xDDD
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:02
Roosje
Roosje is offline
Dat vind ik heel lullig.

Ik was al bijna klaar! Maar goed, dan lees ik lekker toch door en dan stem ik zeg maar zonder op een knopje te drukken. Kan dat?
Oud 21-08-2005, 21:03
Sketch
Sketch is offline
Ja, maar dan geldt ie niet meer voor de wedstrijd
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:05
Roosje
Roosje is offline
Dat maakt niet uit, het gaat om het idee.
Oud 21-08-2005, 21:08
Sketch
Sketch is offline
Het gaat nu trouwens om de valse stemmen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:14
Roosje
Roosje is offline
Nee, om het idéé! Ik hoef er nog maar eentje, de laatste.

Edit: Nog geen half uur, maar er zaten ook wel erg korte verhaaltjes tussen. Verder vind ik dat er wel heel veel mensen voor de trein springen, beetje jammer. Ik denk dat ik op Freddy had gestemd als hij niet uiteindelijk dood was gegaan, dus nu gaat mijn niet-meer-geldige-stem naar *tromgeroffel* Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel, want daar moest ik eventjes heel hard om lachen. Maar ik sta er wel dubbel in.

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:40
Verwijderd
Omg iekeeeee het kreng is te vroeg dicht !!!!111

Yannick je bent een walgelijk mannetje.

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:51
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grimm schreef op 21-08-2005 @ 22:40 :
Omg iekeeeee het kreng is te vroeg dicht !!!!111

Yannick je bent een walgelijk mannetje.
Dank je, jij ook.

Vorige poll was ook te vroeg dicht, Changshan en ik konden daardoor onze beslissende stemmen niet uitbrengen. Niet zo zeuren, je verdient het toch niet om te winnen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:59
Roosje
Roosje is offline
Wiewiewie?
Reageren

Regels voor berichten