Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:
onee wacht het is 19.5 trouwens...en er staat bij: ook als je denkt om een paar kilo's afvallen een positief effect zal hebben op je vitaliteit, zelfvertrouwen en je gezondheid...
dan kan ... je ermee helpen
Met zo'n bmi kun je onmogelijk te dik zijn. Echt. Ik zou gewoon gezond maar wel goed eten en lekker sporten, zeker niet diëten. Word je misschien wat strakker en blijf je lekker gezond.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 20:18
Dís
Dís is offline
hoi,

ik weet niet of het hier past, maar ik vroeg me af welke sporten je kan doen om je cellulitis te verminderen?

ik heb gehoord dat zwemmen hier goed voor was?
Oud 10-04-2008, 13:08
honnepon88
honnepon88 is offline
hardlopen? wandelen? als je die spieren maar traint
Oud 10-04-2008, 21:39
Uutrecht
Uutrecht is offline
Ik zou zeggen een mix van cardio, gezond(er) eten en buikspieroefeningen. Buikspieroefeningen alleen heeft weinig nut. Het is prettig om strakke buikspieren te hebben, maar het vet verbrand je voornamelijk door cardio. Je hoeft in elk geval niet vreselijk intensief te gaan sporten. Pilates wil ook nog wel eens helpen; mijn lerares laat ons na elke oefening een buikspieroefening doen. Au!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:16
Verwijderd
Je hoeft geen vet te verbranden om cellulitis te verminderen, voor zover ik weet. Het is meer een kwestie van doorbloeding en vet dat niet goed verdééld is - je kunt (en als ik rondkijk in de kleedkamer van het sportcentrum is dat ook meestal zo) heel goed cellulitis hebben als je geen dikke benen hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 18:46
Dís
Dís is offline
Citaat:
Je hoeft geen vet te verbranden om cellulitis te verminderen, voor zover ik weet. Het is meer een kwestie van doorbloeding en vet dat niet goed verdééld is - je kunt (en als ik rondkijk in de kleedkamer van het sportcentrum is dat ook meestal zo) heel goed cellulitis hebben als je geen dikke benen hebt.
Inderdaad, mijn bmi is 19 en ik heb wel redelijk wat cellulitis aan mijn bovenbenen vind ik. Ik wil dus niet vermageren, enkel die cellulitis wegkrijgen.
Oud 13-04-2008, 10:38
supahmen!
supahmen! is offline
Je kunt elke dag buikspieren doen.. 3 x Maximaal.. dus niet als je iets voelt stoppen, maar doorgaan totdat het pas echt pijn doet! rechte en schuine, allebei 3 x max dus
daarnaast veel hardlopen, crossen.. hierbij gebruik je ook buikspieren.
en natuurlijk letten op wat je eet.. maar daar staat genoeg van op het internet!

Good luck!
Oud 13-04-2008, 10:41
supahmen!
supahmen! is offline
Citaat:
Inderdaad, mijn bmi is 19 en ik heb wel redelijk wat cellulitis aan mijn bovenbenen vind ik. Ik wil dus niet vermageren, enkel die cellulitis wegkrijgen.
Powerplate training is een hele goede work-out tegen cellulitis.. bij ons in de sport school hebben we verschillende dames die zo'n training doen.. allemaal met resultaat
Oud 21-04-2008, 20:00
Selin
Selin is offline
even voor de duidelijkheid:
van spiermassa opbouwen wordt je buik er echt niet minder op. in rust zal je meer calorieën verbranden, maar dat is het ook wel. je moet gewoon meer calorieën verbranden, dat gaat het best dood gewoon de snacks te verbannen, je ouders te bevelen gezond en calorieloos te gaan koken en jezelf niet te laten gaan als je buitens huis bent. ik doe mijn best om af te vallen, en soms schiet is misschien een beetje door. maar ik kan als ik geluk heb ongeveer een 1/2 tot 1 kilo per dag afvallen. maar dat ligt ook aan je genen enzo. mijn moeder valt bijv. niks af maar mijn vader is zo een paar kilo kwijt. ik word nooit meer helemaal dun, maar slanker wordt ik er wel op. & plaatselijk afvallen kan dus helemaal niet. het is eerst; gezicht, borst, benen, billen en dan pas buik. heel erg stom, maar je valt dus geleidelijk af op alle plaatsen in die volgorde. dus apparaten zodat je gaat zweten of trilapparaten helpen dus helemaal niks. je raakt alleen vocht kwijt maar dat komt er zo weer bij op en je lichaam wordt steviger van die trilapparten, maar niet lichter/dunner.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
van spiermassa opbouwen wordt je buik er echt niet minder op. in rust zal je meer calorieën verbranden, maar dat is het ook wel. je moet gewoon meer calorieën verbranden, dat gaat het best dood gewoon de snacks te verbannen, je ouders te bevelen gezond en calorieloos te gaan koken en jezelf niet te laten gaan als je buitens huis bent. ik doe mijn best om af te vallen, en soms schiet is misschien een beetje door. maar ik kan als ik geluk heb ongeveer een 1/2 tot 1 kilo per dag afvallen. maar dat ligt ook aan je genen enzo. mijn moeder valt bijv. niks af maar mijn vader is zo een paar kilo kwijt. ik word nooit meer helemaal dun, maar slanker wordt ik er wel op. & plaatselijk afvallen kan dus helemaal niet. het is eerst; gezicht, borst, benen, billen en dan pas buik. heel erg stom, maar je valt dus geleidelijk af op alle plaatsen in die volgorde. dus apparaten zodat je gaat zweten of trilapparaten helpen dus helemaal niks. je raakt alleen vocht kwijt maar dat komt er zo weer bij op en je lichaam wordt steviger van die trilapparten, maar niet lichter/dunner.

calorieloos eten

Laatst gewijzigd op 23-04-2008 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Per dag een kilo afvallen kan niet eens. Door de hoeveelheid vocht en eten in je lichaam schommel je per dag sowieso al een kilo of wat en je kunt zo de ene dag twee kilo lichter zijn dan de week ervoor zonder dat je ook daadwerkelijk vet kwijt bent. (Als ik ongesteld ben, ben ik altijd twee kilo zwaarder. Verschilt bij mij denk ik ook wel een kilo tussen 's ochtends voor ik heb gegeten en 's avonds).

En ja, calorieloos eten, succes met in leven blijven

...nu heb ik honger
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 15:22
janosch
janosch is offline
Ik ben ooit eens begonnen met hardlopen en daarna gestopt. Toen ben ik meer dan 3 kilo aangekomen omdat ik honger kreeg van het lopen. Nu zit ik dus ook met een buikje Ik pas mijn zomerbroeken van vorig jaar niet eens meer
Dus mijn tip: als je gaat sporten, hou het dan ook vol

En ik heb gehoord dat er een been-oefening is tegen cellulitis. Ik zal 'm proberen te beschrijven:
Je gaat plat op je (platte) buik liggen, met je armen langs je lichaam.
Dan draai je rondjes in de lucht met beide benen in tegengestelde richting.
Ik vond het zelf niet zo fijn voelen, maar het schijnt te helpen

Oh ja en als je jezelf weegt kun je dat het beste op een vast tijdstip doen (nog fijner is als je regelmatig eet enzo)
Als je opstaat, ben je sowieso al lichter (je verliest vocht tijdens je slaap)
En in de avond heb je waarschijnlijk al veel gegeten.
Als ik zo kijk schommelt mijn gewicht ook wel heel erg

Laatst gewijzigd op 23-04-2008 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 05:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een kilo afvallen per dag Dan moet je wel heeel erg veel sporten om dat te kunnen, of extreem ziek zijn. Je lichaam verbruikt namelijk maar ongeveer 2000kcal per dag. En je moet 7000kcal minder eten/meer verbruiken om één kilo kwijt te raken. Dus je moet én niet eten, én 5000kcal meer verbranden (= een marathon lopen). Succes

Gemiddeld is een kilo per twee weken tot maximaal een kilo per week. Dan ben je gezond bezig en heb je de grootste kans dat je kilo's er ook af blijven
Oud 24-04-2008, 19:20
'Melody
'Melody is offline
Maar je hebt dus ook mensen die maar 700 kcal of minder binnenkrijgen per dag..
Ikzelf ben ook bezig met afvallen, en dat gaat me goed af!
Elke avond kwartiertje buikspieroefeningen, hardlopen, sportschool.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 11:20
sainty
sainty is offline
Ik heb wel een platte buik, maar zou wel graag iets meer spieren zien... Als je weinig vet hebt zie je die spieren vanzelf zou je denken, maar ik heb volgens mij echt bijna geen vet, 1,86m en 65 kg, dus een BMI van 18,8. Moet ik daarvoor dan nog wat trainen ofzo?
Oud 26-04-2008, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel een platte buik, maar zou wel graag iets meer spieren zien... Als je weinig vet hebt zie je die spieren vanzelf zou je denken, maar ik heb volgens mij echt bijna geen vet, 1,86m en 65 kg, dus een BMI van 18,8. Moet ik daarvoor dan nog wat trainen ofzo?
Misschien heb je gewoon niet zulke grote spieren? Maar denk dat voor jou een sport waarbij je die buikspieren traint wel eens nuttig kan zijn (prft van karate tot roeien. Of fitness natuurlijk maar dat is stom ). Niet overdrijven alleen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:07
sainty
sainty is offline
Citaat:
Misschien heb je gewoon niet zulke grote spieren? Maar denk dat voor jou een sport waarbij je die buikspieren traint wel eens nuttig kan zijn (prft van karate tot roeien. Of fitness natuurlijk maar dat is stom ). Niet overdrijven alleen
Hmm karate/roeien lijkt me niks en fitness is stom ^_^, dan maar wat situps inplannen... Ik doe nu deze oefeningen, voelt wel goed aan dus zal wel effect hebben na een tijdje.
Oud 02-05-2008, 16:07
Mking
Mking is offline
iets meer sporten werkt vaak het beste ik ken het bij me zelf wilde gewoon lekker blijven eten zoals ik altijd deed maar ben iets meer gaan sporten en dan heb je zo resultaat
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 22:37
Meadow
Meadow is offline
Hoe je ook afvalt, doe het LANGZAAM als je een kilo per week wilt gaan afvallen is de kans erg groot dat je je eigen spierweefsel gaat verteren waardoor je uiteindelijk een groter vetpercentage hebt.
Oud 26-05-2008, 10:14
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik ben ooit eens begonnen met hardlopen en daarna gestopt. Toen ben ik meer dan 3 kilo aangekomen omdat ik honger kreeg van het lopen.
3 kilo is echt niet zoveel toch ? Of kwam het echt alléén op je buik?

Haha, ik wil wel hardlopen, maar ik heb er gewoon de ballen niet voor .
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 10:45
xlauriex
xlauriex is offline
Ik heb ook een buikje... Ben verder niet heel dik ofzo, ben alleen helemaal niet echt slank... En ik wil dat buikje er écht vanaf krijgen... Voel me er vaak heel erg onzeker door.. Ben verder echt niet vervelend om te zien alleen de probleemzone is bij mij gewoon buik/heupen.. die bevatten gewoon veels te veel vet naar mijn zin...heb ook een bmi van 22... en dat wil ik gewoon niet... ik wil niet meer dan 20... en dan moet ik dus 8 kilo afvallen... hoe ga ik dat doen? Ben 17 btw... bijna 18.. heb ook cup 70E... Dus mijn borsten zijn ook wel iets van 3 of 4 kilo ofzo... Maar toch.. Ik wil toch afvallen...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 16:23
Yun_Heart_Joen
Yun_Heart_Joen is offline
Kan je cellulitis op je borsten krijgen? :/
Want ik heb wel zowiets, kleine blauwpaarse plekjes ( soms ook rood..) die wel op cellulitis lijken..
En wat valt daar aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 20:16
Fosca
Fosca is offline
Verkeerde topic. Maar om je vraag te beantwoorden: cellulitis is een bobbelige 'sinaasappelachtige' huid. Wat jij hebt klinkt meer als striae. Dan is je huid onderhuids een beetje gescheurd doordat je gegroeid bent. Heel veel vrouwen hebben dat, het gaat niet meer weg maar dat paarse verdwijnt wel en dan worden het witte strepen.
Oud 13-10-2008, 15:53
mjetx3
mjetx3 is offline
Citaat:
@ Spekkie: dat heb ik dus ook, dat dat verrotte buikje er maar niet afgaat! Voor de rest ben ik eigenlijk al tevreden met hoeveel ik ben afgevallen (23 kilo nu), alleen erger ik me dood aan m'n buik.
hoe krijg je er in vredesnaam 23 kilo af ?
HELP ME! ik ben al een jaar aan het proberen en er is nauwelijks 2 kilo af
help ?
dankje!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 16:52
justhanna
justhanna is offline
Is het nodig om af te vallen? Ben je echt te zwaar? (wat is bijv. je bmi?)

(en misschien kan je je vraag beter stellen in het voedings- en gezondheidtopic, aangezien het hier nogal offtopic is)
Oud 14-10-2008, 14:50
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Zo wil ik het weer
En hoe ziet ie dr nu uit dan?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:10
mjetx3
mjetx3 is offline
Citaat:
Is het nodig om af te vallen? Ben je echt te zwaar? (wat is bijv. je bmi?)

(en misschien kan je je vraag beter stellen in het voedings- en gezondheidtopic, aangezien het hier nogal offtopic is)
okee, sorry ik zal het daar doen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten