Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leuk voorbeeldje uit Taekwondo: Als je een Dwit Chagi (achterwaartse trap) geeft, doe hem tijdens een wedstrijd dan zo dat je voet naar beneden kijkt, maar trap naar boven richting solar-plexus. De kracht van de schop haal je uit de heup, door goed te draaien. Gevolg: jouw hiel gaat met volle vaart op de solar plexus van de tegenstander. Dat is minstens een knock down, misschien wel meer.. |
![]() |
||
Citaat:
PRide en UFVC een beetje en zeer zelden king of the cage |
![]() |
||
Citaat:
![]() En hoe kun je nou tegen een groep verdedigen als je niet eens 1v1 zo goed ervan af komt.... Tegen een groep leg je het eigenlijk sowieso wel af, of je nou freefight doet of Muay thai of karate, behalve met Krav maga kun je het misschien slim overnemen. En Kickbocsken neit gecontroleerd trappen? yeah rrright.. en het meest efficient? haha wat een uit de lucht gegrepen onzin (zie bijvoorbeeld K-1 waar het dus NIET efficient blijkt te zijn, dus wat je zegt klopt gewoonweg NIET) |
![]() |
|
![]() |
TAEKWONDO -> http://www.taekwondobond.nl
||
![]() |
Citaat:
je kan een vechtsport zo hard maken als je zelf wilt....wedstrijden of geen wedstrijden sparren of alleen stijlfiguren lopen [vergelijkbaar met katas van karate].....
||
![]() |
Citaat:
tenminste, ik doe aan karate en er staat op mijn diploma's dat t kyokushinkai stijl is.
||
Citaat:
ik zei Gecoördineerd trappen sukkel. kick boksers schoppen echt wel minder gecoordineerd dan teakwondoers. hun schoppen zijn alleen hard, thats it. en wtf bedoel je met je laatste zin. daar kan ik echt geen brood uit eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En bij Taekwondo moet je altijd met kracht trappen. Snelheid is namelijk belangrijk, anders word je zo onderuit gehaald. Het is alleen zo dat het er bij ITF iets ruiger aan toe gaat. Het aantal blessures ligt bij ITF lager, omdat mensen meer op hun hoede zijn, maar als er iets fout gaat, gaat het goed fout. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jah, dat dacht ik ook. Staat ook op mijn kyokushinkai-karate-diploma's. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ging alles owkee? Netjes gevochten zo te zien ![]() Goede voorbereiding zeker? mawashi geri's komen aan! wanneer moet je weer vechten? greetz |
![]() |
|
![]() |
THANX
![]() ![]() t was eg zo relax joh, dankzij de goede trainingen, we wisten niet hoe de wedstrijden waren, dus hebben we harde trainingen gehad, harder dan de wedstrijd zelf gelukkig goed voorbereiding dus k weet verder niet wanneer de volgende zijn, maar ik hoop zo snel mogelijk, gelukkig bevalt het full contact, dus hebben we nu eindelijk meerdere wedstrijden dit jaar ![]() enige waar k nog beetje last van heb is beetje beurse knie, valt dus best mee ![]() ik weet echt niet waar k trotser op ben joh die KO of me derde prijs ![]() doe jij ook nog wedstrijden trouwens? btw: kyokushin is een stijl ja
|
Verwijderd
|
Swa: ik doe geen wedstrijden meer. Ik heb een keer mun voet verbrijzeld bij een wedstrijd
![]() Greetz |
![]() |
|
![]() |
ja dan geeft het helemaal een goed gevoel a
![]() ![]() maar hoe komt het eigenlijk dat je voet was verbrijzeld? met kick geven ofzo? maar je moet het gewoon proberen ![]() enne thanx J3LL31987MB ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het werd me verteld, omdat er bij ons iemand mee trainde uit Cuba voor het WK. Bij het sparren kon je duidelijk zien dat hij een totaal andere stijl had en zijn dekking laag hield. Mijn trainer gaf toen als verklaring dat ze bij WTF niet naar het hoofd trappen :/ Ik ga het vanavond wel ff uitzoeken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Je zei dat kickbocksers ongecoordineerd trappen, wat dikke onzin is...'sukkel'... En met die laatste zin bedoel ik dat wanneer alle stijlen bij elkaar komen, Kickbocksen/muay thai het meest effectief blijken te zijn (Zie K-1). En dus is die stijl van je helemaal niet het meest efficient. en ********, dat rijtje om te ontwijken is leuk, maar dat is meestal slechts theorie, het toepassen is niet zo makkelijk ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wat doe je liever: een balsport of een vechtsport? Verwijderd | 12 | 22-07-2012 12:51 | |
Algemene schoolzaken |
Vechtsport op school Verwijderd | 12 | 16-03-2012 18:24 | |
Vrije tijd |
meiden & vechtsport bla1991 | 44 | 11-01-2009 09:58 | |
Vrije tijd |
vechtsport Kevin D. | 23 | 26-04-2005 13:34 | |
Vrije tijd |
Vechtsport Upke | 101 | 28-08-2003 19:28 | |
Vrije tijd |
Vechtsport Fade of Light | 9 | 24-12-2002 11:04 |