Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is volgens jullie de leukste column?
Koffiebekertjes 9 20.45%
De Ogen 2 4.55%
Sentimentele gedachtes 0 0%
Boos op God? 3 6.82%
Studentenhuis 2 4.55%
Hoe belangrijk is de mug in uw leven? 4 9.09%
Het bittere einde 5 11.36%
NACHTMIJMERING 0 0%
De tunnel 0 0%
Brugpieper? Neeeee!! 1 2.27%
Tijd en verwachtingen 15 34.09%
Stringbikini 1 2.27%
Liefde 2 4.55%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 19:59
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Voel ik me ineens even nuttig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2004, 14:51
Renske
Renske is offline
Citaat:
En dat vind ik nou een belediging voor LUH. ALs ik naar zijn eerdere verhalen kijk, zou hij nooit dit soort kwaliteit produceren.
Niet dat het zo verschrikkelijk is geschreven, maar ik snap niet echt waarom iedereen zo positief is.
Woorden uit mijn mond. Zowel de stijl als de inhoud spraken mij niet echt aan. Ik heb gestemd op Boos op God, omdat die goed geschreven is, mét een zinnig punt
Oud 10-09-2004, 14:52
Renske
Renske is offline
Oja, en ik wil na de wedstrijdtermijn wel eens een gesprekje aanknopen met de schrijver van 'het bittere einde'...
Oud 10-09-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
blaatje schreef op 10-09-2004 @ 15:52 :
Oja, en ik wil na de wedstrijdtermijn wel eens een gesprekje aanknopen met de schrijver van 'het bittere einde'...
Hehe, ik had al verwacht dat het tongen zou losmaken

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben wel benieuwd wie die heeft geschreven ja...

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-09-2004 @ 18:07 :
Ik ben wel benieuwd wie die heeft geschreven ja...

Duivelaartje
Ik niet

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:12
Astuanax
Astuanax is offline
het was inderdaad een redelijk confronterende tekst
Oud 10-09-2004, 17:22
Nijn*
Nijn* is offline
De laatste tijd heb ik het erg druk gehad, maar toch heb ik even tijd gemaakt om dit allemaal te lezen.. En hier mijn (uiteraard ) geweldige commentaar..

Koffiebekertjes
Komt zeker in aanmerking voor mijn stem! Het is lekker los geschreven, 't ritme zit er lekker in, je leest vlot door, en bovendien vind ik het een erg originele column..

De Ogen
Als ik heel eerlijk mag zijn, vond ik het niet een super goede column, maar de laatste paar zinnen vind ik dan weer erg mooi..! Ik vind dit ook eigenlijk meer op de lijn van verhaal dan op de lijn column zitten.. Er zijn niet echt dingen (behalve de laatste zinnen) die mij echt aanspreken hierin.

Sentimentele gedachtes
Tja, eigenlijk vond ik het wel een leuke column, maar niet genoeg om op te stemmen. Uhm, het is wel leuk geschreven, maar daar blijf het voor mij ook eigenlijk bij.

Boos op god?
Al ontsnapte mij een grinnik tijdens het chatstukje, verder vond ik het niet heel speciaal. Tja, niet echt iets voor mij zal ik maar zeggen, hoewel ik het laatste stuk duidelijk mooier vond dat het begin. Ik mis het lekkere ritme erin, dat vind ik erg jammer..

Studentenhuis
Leuk geschreven! Zeker, zeker. Maar op de een of andere manier ook erg.. cliché. Maar, dat ligt aan mij waarschijnlijk. De laatste tijd heb ik om de een of andere duistere reden, steeds van dit soort stukjes gelezen. En wat mij opvalt; ze zijn haast allemaal hetzelfde. Sorry, want opzich is het wel een stijl die ik best leuk vind.

Hoe belangrijk is de mug in uw leven?
Tja, ik weet niet echt goed wat ik ervan moet zeggen. Opzich kon ik er wel om lachen, en vond ik vooral het einde (weer) erg leuk!
Maar om nou te zeggen dat ik dit echt de leukste column vond.. Nee. Je verwoording is wel mooi, en het leest ook lekker vlot..

Het bittere einde
Komt zeker in aanmerking voor mijn stem. Al heb ik wel puntjes ontdekt waarvan ik denk; 'had je niet moeten doehoen!'
Maar, het leest lekker, al bots ik af en toe ergens tegenaan, het is mooi taalgebruik, en de opbouw vind ik ook goed. De bittere waarheid hè Goed hoor..
(Ik heb een vermoeden wie dit heeft geschreven.. )

Nachtmijmering
De titel is o zo mooi, maar ik merkte aan mezelf al dat ik het niet eens helemaal wilde uitlezen (toch gedaan hoor, daar niet van..).
Ik vind het iets té voor een column, het is niet echt wat ik ervan had verwacht, maar goed, ik moet niet oordelen. Ik heb een aantal stukken gelezen waar ik echt op vast liep. Ik moest ze een aantal keer lezen voor ik mijn aandacht weer erbij kon houden. Opzich, is de bedoeling wel mooi, maar niet iets voor mij..

De tunnel
Er wordt niet omheen gelult, je komt meteen to the point. Jammer, want opzich, als je het wat verder uitwerkt, is het best een leuk stuk! Maar goed, dat uitwerken hoef niet natuurlijk, 't is mijn mening

Brugpieper? Neeeee!!
Door de titel schrok ik mij wezenloos en dacht ik meteen; 'Ah nee hè, niet weer zo eentje! *zucht*'. Maar toen ik 'm begon te lezen, leek het al snel mee te vallen.. Toch vind ik het niet geweldig. Het is boven mijn verwachtingen, maar het wil niet zeggen dat het daarmee de top bereikt.. Ik kan niet zo goed uitleggen wat er aan mankeert, maar nee, eigenlijk vind ik het niet super..

Tijd en verwachtingen
Alweer het derde stuk dat in aanmerking komt voor mijn stem. Ik vind het prachtig geschreven, zo eenvoudig en toch zo mooi! De schrijfstijl erg goed, woordengebruik niet bijzonder, maar dat past juist hierbij. Het verhaal staat als een huis.

Stringbikini
*grinnik* Ja, ik kan hier wel om lachen .. Toch zal ik hier niet op stemmen. Waarom? De schrijver/schrijfster had hier veel meer meer kunnen doen, uitwerken! Want het ís een leuke column, daar kun je geen speld tussen krijgen, maar toch, nee. Mijn mening schommelt hier wel een beetje tussen niet leuk en wel leuk. Nu houd ik op want anders komt er alleen maar gezever..

Liefde
Kort maar krachtig; Het is leuk, het is simpel, het is een column, het is niets voor mij. Het is leuk, en daar blijft het bij voor mij.

Na lange vergaderingen met mijzelf, en onmogelijke besluiten te hebben genomen ben ik er toch uit.. Na lang getwijfel tussen de verhalen 'Koffiebekertjes', 'Het bittere einde' &''Tijd en verwachtingen' heb ik besloten te stemmen op het stuk...*tromgeroffel* 'Tijd en verwachtingen'! Om de simpele reden dat dit stuk een tien plus verdiende en de andere twee een tien min. En nog even voor de mensen die het willen weten; 'Koffiebekertjes' staat voor mij op de tweede plaats en 'Het bittere einde' op de derde plaats.

Nijn* - streng, meedogenloos, maar rechtvaardig

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
(PiTT) schreef op 09-09-2004 @ 15:44 :
beetje onzinnig geneuzel dit, maar het idee is duidelijk lijkt me . oftewel, Ieke... wat is het plan verder?
Eerst de tijd volmaken, dus tot volgend weekend loopt de poll. Daarna ga ik kijken naar wie waarop gestemt heeft en de valse stemmen eruit halen (die zitten er altijd wel in) en dan de winnaar vragen om zijn column onder zijn eigen naam te plaatsen waarna het belangrijk gemaakt wordt.
Oud 10-09-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 10-09-2004 @ 21:50 :
Eerst de tijd volmaken, dus tot volgend weekend loopt de poll. Daarna ga ik kijken naar wie waarop gestemt heeft en de valse stemmen eruit halen (die zitten er altijd wel in) en dan de winnaar vragen om zijn column onder zijn eigen naam te plaatsen waarna het belangrijk gemaakt wordt.
Mmm, valse stemmen sucken

Ik hoop dat er niet teveel zijn, want dat is natuurlijk ernstig fout.

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:06
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-09-2004 @ 21:57 :
Mmm, valse stemmen sucken

Ik hoop dat er niet teveel zijn, want dat is natuurlijk ernstig fout.

Grim
BV. op jezelf stemmen? Dubbel stemmen?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:37
Flshman
Flshman is offline
Nieuwe account aanmaken en daarmee stemmen, soms zelfs in meervoud.. Ik geloof dat bij eerdere wedstrijden zoiets al eens voorgekomen is. Zielepieten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Flashman schreef op 10-09-2004 @ 22:37 :
Nieuwe account aanmaken en daarmee stemmen, soms zelfs in meervoud.. Ik geloof dat bij eerdere wedstrijden zoiets al eens voorgekomen is. Zielepieten
Mja, ik hoop dan ook niet dan fanatiek voorstander van mij met 2 accounts gestemd heeft ofzo dan sta ik in no time weer op 0

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:13
Verwijderd
Ieke heeft de macht en de middelen om zulke frauduleuze strapatsen te detecteren en de ongeldige stemmen te verwijderen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-09-2004 @ 23:13 :
Ieke heeft de macht en de middelen om zulke frauduleuze strapatsen te detecteren en de ongeldige stemmen te verwijderen.

LUH-3417
Dat weet ik, ik hoop enkel en alleen dat niemand ongeldig op mij stemt. Stel dat ik nog een fantastische spurt zou maken en alles inhalen, dan wil ik niet dat die overwinning voortkomt uit frauduleuze handelingen.

Grim - strapatsen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Simoen schreef op 10-09-2004 @ 22:06 :
BV. op jezelf stemmen? Dubbel stemmen?
Bijvoorbeeld. Meestal heb ik de zelfstemmers laten staan als die met hun eigen account gebeurt is. Maar als men het erover eens is dat die ook niet mogen, wil ik die best ook verwijderen. Vorige keren heb ik vooral stemmen weggehaald die met accounts gedaan waren waarmee nog nooit ook maar een post gemaakt is op het forum.
Oud 10-09-2004, 23:06
Raakvlak
Raakvlak is offline
ik stemde op 'het bittere eind.'
Manier van schrijven oogt vrij volwassen. Onderwerp is goed voor een column. Alleen beetje onsamenhangend. Geen supercolumn, maar aangezien ik niet op mezelf stem en de andere columns niet heel geweldig vind, de meest logische keuze.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-09-2004 @ 00:02 :
Bijvoorbeeld. Meestal heb ik de zelfstemmers laten staan als die met hun eigen account gebeurt is. Maar als men het erover eens is dat die ook niet mogen, wil ik die best ook verwijderen. Vorige keren heb ik vooral stemmen weggehaald die met accounts gedaan waren waarmee nog nooit ook maar een post gemaakt is op het forum.
Tja, op jezelf stemmen. Het is wel erg makkelijk he. En het kan schelen. Dus mwah, van mij mogen ze wel weggehaald worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 11-09-2004 @ 10:11 :
Tja, op jezelf stemmen. Het is wel erg makkelijk he. En het kan schelen. Dus mwah, van mij mogen ze wel weggehaald worden.
Van mij ook, op jezelf stemmen sucks.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:44
Esther
Esther is offline
Citaat:
Grim schreef op 11-09-2004 @ 10:31 :
Van mij ook, op jezelf stemmen sucks.
Vind ik ook.

Ik heb gestemd op De Ogen, dat vind ik absoluut de beste column. Deze zin "Ik zat daar en vroeg mij af hoe zij de wereld zag. Letterlijk. Heeft ze geruite dromen, geblokte fantasiën, of zou ze gewoon erg rechtlijnig denken? Misschien heeft ze wel last van hokjesgeest!" vind ik echt heel leuk bedacht, net als het einde trouwens. Verder is 'ie gewoon makkelijk leesbaar.
Oud 11-09-2004, 16:51
Flshman
Flshman is offline
Diskwalifiekaatie voor de op-zich-zelf-stemmers!!11

Nee, die mogen inderdaad niet meetellen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:28
Ej.
Ej. is offline
Gestemd op 'Het bittere einde' aangezien ik dit de enige echte column vind. Die over de Mug kan ik nog wel waarderen om de onzinnigheid ervan (absurdisme olé!), en 'De ogen' was totaal mijn stijl.
Maar al die andere 'columns' worden naar mijn mening teveel de hemel in geprezen. Daarom kies ik voor 'Het bittere einde'. Misschien meent de schrijver dit niet, maar ik zeker wel.
Oud 17-09-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ej. schreef op 15-09-2004 @ 21:28 :
Gestemd op 'Het bittere einde' aangezien ik dit de enige echte column vind.
Wat is jouw definitie van een column dan?

Ze zijn er namelijk in zoveel vormen, kleuren, geuren, smaken en maten
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:17
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb toch maar gestemd.

Op liefde/ de liefde. Naja weet ik veel. In ieder geval zoiets. Ik moest er gewoon om lachen en dat vind ik erg belangrijk bij een column.

Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 08:45
Verwijderd
It ends tomorrow
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-09-2004 @ 09:45 :
It ends tomorrow
Morgen ga ik er ook mee aan de slag en een winnaar aanwijzen.
Oud 18-09-2004, 10:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik denk dat het Tijd en Verwachtingen wordt, maar misschien heeft die wel 3 of meer valse stemmen. Dan hebben we 2 winnaars of is Koffiebekers de winnaar.

Ach, we zien wel! Moge de beste winnen!

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-09-2004 @ 11:51 :
Ik denk dat het Tijd en Verwachtingen wordt, maar misschien heeft die wel 3 of meer valse stemmen. Dan hebben we 2 winnaars of is Koffiebekers de winnaar.

Ach, we zien wel! Moge de beste winnen!

Duivelaartje
Mja, er zullen wel wat valse stemmen zijn ja, Tijd en verwachtingen heeft de meeste stemmen en dus de grootste kans op valse stemmen, eigenlijk. We zien wel

De beste zal sowieso winnen, want de beste is uitverkoren door het publiek, niet dan?

Grim
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:17
Raakvlak
Raakvlak is offline
Nee hoor, dat is niet de beste dan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Raakvlak schreef op 18-09-2004 @ 23:17 :
Van dit moment onder het publiek, wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:29
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Je kan eigenlijk nooit zeggen wat het beste is, wat smaak betreft.

Helaas.

Maar goed, als de winnaar is aangewezen zal ik vertellen welke column van mij was en dat zou ik dan ook graag van de rest willen horen!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 10:29 :
Je kan eigenlijk nooit zeggen wat het beste is, wat smaak betreft.

Helaas.

Maar goed, als de winnaar is aangewezen zal ik vertellen welke column van mij was en dat zou ik dan ook graag van de rest willen horen!
Uiteraard
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:33
Ieke
Ieke is offline
Lijkt me duidelijk, Tijd en Verwachtingen heeft gewonnen.
Oud 19-09-2004, 20:04
Changshan
Changshan is offline
Column-schrijvers/schrijfsters, maak u bekend!
Oud 19-09-2004, 21:09
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
RADEN! RADEN!

Kon het ff niet laten ok en koffiebekertjes had dus valse stemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:10
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 19-09-2004 @ 21:04 :
Column-schrijvers/schrijfsters, maak u bekend!
O ja, Changshan, Kristof en Tweeling. Please verraad me niet. Wil ff weten waar mensen mij toe inschatten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:15
Verwijderd
Raad de mijne maar
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:18
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Grim schreef op 19-09-2004 @ 22:15 :
Raad de mijne maar
De ogen??? Nu jij!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 15:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Simoen schreef op 19-09-2004 @ 22:18 :
De ogen??? Nu jij!

Ik gok voor Simoen... Nachtmijmerig?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 15:56
Verwijderd
Raakvlak: Koffiebekertjes
Ik : T&V
Esther: Boos op God?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:30
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
*zucht*

nou, van 1 had ik het goed gegokt, van een ander wist ik het (verteld ofzo? weet dat niet eens meer) en de rest ehh, geen zin om te raden eigenlijk, maar zou het wel gaaf vinden om te weten wie de persoon is die de column met kritiek op de s.com columnisten geschreven heeft!

Charlotte
Oud 20-09-2004, 16:32
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-09-2004 @ 16:46 :

Ik gok voor Simoen... Nachtmijmerig?
Nope! Het is denk de de onzinnigste column van allemaal...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Simoen schreef op 20-09-2004 @ 17:32 :
Ik gokte maar wat... Maar ik zou het echt niet weten. Ik ga nu niet dom zitten gokken. Nu laat ik de anderen even.

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:49
Verwijderd
raad mij maar
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-09-2004 @ 18:49 :
raad mij maar
Studentenhuis?

Duivelaartje - *doet maar een gokje*
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 20-09-2004 @ 17:32 :
mug
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-09-2004 @ 19:12 :
mug

Nou vertel maar!

Tja, soms wil je niet altijd een serieuse column schrijven...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 20-09-2004 @ 21:11 :

Nou vertel maar!

Tja, soms wil je niet altijd een serieuse column schrijven...
Zeer belangrijk. Ik moet toch iets vernietigen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:52
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-09-2004 @ 17:30 :
maar zou het wel gaaf vinden om te weten wie de persoon is die de column met kritiek op de s.com columnisten geschreven heeft!

Charlotte
Ik dacht vanaf de eerste letter dat die van de hand van Tisch was, maar weet eigenlijk niet eens of hij wel mee heeft gedaan

Ik wil nog wel graag weten wie nachtmijmering heeft geschreven, ik gok Tweeling? (Of is dit al bekend :$?)

Trouwens, ik dacht Krummeltje misschien De Liefde? (Niet dat ik jou wanhopig inschat ofzo )
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:36
Verwijderd
Koffiebekertjes
  1. Na de eerste zin afgehaakt...
De Ogen
  1. Gebrek aan diepgang. Bovendien is het geen column.
Sentimentele gedachtes
  1. Zie boven en nog langdradig en zweverig geschreven. Ik wil vaart in een column zien!
Boos op God?
  1. Zie boven.
Studentenhuis
  1. Zie weer boven.
  1. "U kent hem vast wel." - *ZuchT* De meest gevreesde cliché...
Het bittere einde
  1. Zie je wel. Het kan toch! Eindelijk pit. Eindelijk een scherpe pen. Een pakkende, stimulerende opening. Kort en bondig geschreven. Aardig taal gebruik. Prikkelende metaforen en een leuk einde.
NACHTMIJMERING
  1. ...maar dan gaat het weer de verkeerde kant op...
De tunnel
  1. Saai en veel te beschouwend.
Brugpieper? Neeeee!!
  1. ?
Tijd en verwachtingen
  1. Wanneer komt er eens iets verrassends?
Stringbikini
  1. Een veelbelovende eerste alinea, waarna de pit en mijn interesse als polio afsterven.
Liefde
  1. Weer een pagina uit iemand's dagboek.

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Wegens gebrek aan begrip van wat een column is, zou ik bijna op geen van de teksten gestemd hebben, ware het niet dat "Het bittere einde" als enige in de buurt komt van de toon en houding van een columntekst.
En hoewel een dergelijke keuze een negatieve is en daarmee dus niet echt een keuze, zal ik dan maar voor deze stemmen.

Om even een definitie uit vakblad de Journalist te citeren:
  1. "[Een column] moet kort zijn, goed geschreven, altijd een mening geven, een nieuwe waarneming bevatten en kabaal maken. Een column is dus niet zomaar een persoonlijk of objectief verslag van een gebeurtenis of in enig opzicht ook maar het product van journalistiek spit- en speurwerk".

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 22:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten