Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 13:06
LaResistance
LaResistance is offline
Misschien is Bluesman niet zo into de actualiteiten dus ik zal wat voorbeelden geven:

Demonstratie tegen Al-Sadr in Najaf

Ongeveer duizend Irakezen hebben vrijdag in de oude wijk van Najaf gedemonstreerd om te eisen dat Muqtada al-Sadr en zijn gewapende volgelingen uit de stad verdwijnen.

"Muqtada, het stuk vuil, is een leider van plunderaars", riepen de demonstranten terwijl zij langs gebouwen liepen die zwaar beschadigd zijn geraakt bij de recente strijd tussen Al-Sadrs militie en het Amerikaanse leger. Zij eisten dat het kantoor van Al-Sdar wordt gesloten. Toen ze naar het kantoor wilden lopen werden ze door de politie tegengehouden.

De demonstranten eisten ook dat de Iraakse regering de praktijken onderzoekt van een religieuze rechtbank die door Al-Sadrs medewerkers is opgezet. Deze fungeerde tot de strijders van Al-Sadr hun greep op de wijk moesten opgeven op grond van een vredesregeling die werd bereikt met behulp van de geestelijk leider van de Iraakse sjiieten, groot-ayatollah Ali Al-Sistani.

Een medewerker van Al-Sadr, sjeik Ali Smeisim, noemde de demonstratie een poging om spanningen te creëren.

bron: nieuws.nl 10-09-2004

Franse moslims tegen ontvoering journalisten

PARIJS - Leiders van de Franse moslimgemeenschap hebben gisteren in scherpe bewoordingen de ontvoering in Irak van twee Franse journalisten veroordeeld.

Een groepering met de naam Islamitisch Leger in Irak heeft de Franse regering een maandagavond aflopend ultimatum gesteld: het hoofddoekjes-verbod op openbare scholen, dat donderdag van kracht wordt, moet van de baan.

Zaterdagavond werden via de Arabische televisiezender Al-Jazeera beelden vertoond van de beide journalisten. Christian Chesnot werkt voor de publieke radio en Georges Malbrunot schrijft voor de kranten Le Figaro en Ouest-France. Vrijdagochtend vertrokken beiden uit Bagdad, richting Najaf. Ze waren van plan verhalen te schrijven voor een nieuw boek. Chesnot en Malbrunot hebben twee recente boeken op hun naam staan: een portret van Saddam en de bekentenissen van de officiele tolk van Saddam.

Dalil Boubakeur, voorzitter van de overkoepelende raad van moslimorganisaties in Frankrijk riep 'uit naam van de islam' de ontvoerders op de journalisten onmiddellijk in vrijheid te stellen. Hij noemde de ontvoering 'chantage' en zei dat de Franse moslimgemeenschap niets met de actie van doen heeft. Ook de voorzitter van de radicalere Raad voor het Moslimgeloof, Lhaj Thami Breze, keurde de ontvoering af. 'De hoofddoekkwestie is een strikt Franse aangelegenheid. Iedere inmenging van buitenaf veroordelen wij', zo zei hij. Aanstaande donderdag wordt het hoofddoekjesverbod officieel van kracht. De Raad voor het Moslimgeloof heeft eerder dit jaar moslimmeisjes opgeroepen het verbod te negeren maar tot afgelopen weekeind is er in Frankrijk nauwelijks discussie meer geweest over de kabinetsmaatregel van afgelopen maart.

Naar aanleiding van kabinetsberaad heeft president Chirac gisteravond besloten om minister Barnier van buitenlandse zaken naar Irak te sturen. Barnier moet proberen de ontvoerders te bewegen de journalisten vrij te laten.

Veluws Dagblad 30/08/04
Oud 10-09-2004, 13:12
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 14:04 :
kijk voor de lol eens naar de realiteit, verboden of niet, wat koop ik daarvoor als mensen afgeslacht worden?

nogmaals: het bestaan van andere problemen betekent niet dat je een probleem niet moet aanpakken, de struisvogelstrategie werkt niet.
NOGMAALS: JIJ MOET LEZEN EN DE WOORDEN LATEN BEZINKEN VOORDAT JE REAGEERT.

Bluesman beweerde dat de godsdienst (in dit geval de islam) jezelf opblazen goedkeurt. Zelfmoord is echter tenstrengste verboden in de islam dus de religie keurt het af. Zo simpel is het, het was een pure feitelijke mededeling om zijn leugen te weerleggen.
Dat is weer iets heel anders dan het feit dat er moslims zijn die wel zelfmoordaanslagen plegen. Dat heb ik ook helemaal niet ontkent maar dat was niet wat Bluesman zei en ik reageerde op hem.

En wat punt 2 betreft: ook dat was op Bluesman gericht. Hij vindt namelijk dat elke willekeurige moslim zou moeten demonstreren tegen wat elke andere willekeurige moslim misdaan heeft. Dat is een belachelijke stelling want dit verwachten we ook niet van christenen, joden en niet-gelovigen mbt de misdaden van hun mede(niet-)gelovigen.

Dat jij daar meteen weer een linkspolitiekcorrectstruisvogelpolitiek-opmerking tegenin moet brengen raakt kant noch wal.

Ik zie ook niet in wat dit te maken heeft met "problemen aanpakken".
Oud 10-09-2004, 13:12
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 14:06 :
Misschien is Bluesman niet zo into de actualiteiten dus ik zal wat voorbeelden geven:

Demonstratie tegen Al-Sadr in Najaf

Ongeveer duizend Irakezen hebben vrijdag in de oude wijk van Najaf gedemonstreerd om te eisen dat Muqtada al-Sadr en zijn gewapende volgelingen uit de stad verdwijnen.

"Muqtada, het stuk vuil, is een leider van plunderaars", riepen de demonstranten terwijl zij langs gebouwen liepen die zwaar beschadigd zijn geraakt bij de recente strijd tussen Al-Sadrs militie en het Amerikaanse leger. Zij eisten dat het kantoor van Al-Sdar wordt gesloten. Toen ze naar het kantoor wilden lopen werden ze door de politie tegengehouden.

De demonstranten eisten ook dat de Iraakse regering de praktijken onderzoekt van een religieuze rechtbank die door Al-Sadrs medewerkers is opgezet. Deze fungeerde tot de strijders van Al-Sadr hun greep op de wijk moesten opgeven op grond van een vredesregeling die werd bereikt met behulp van de geestelijk leider van de Iraakse sjiieten, groot-ayatollah Ali Al-Sistani.

Een medewerker van Al-Sadr, sjeik Ali Smeisim, noemde de demonstratie een poging om spanningen te creëren.

bron: nieuws.nl 10-09-2004

Franse moslims tegen ontvoering journalisten

PARIJS - Leiders van de Franse moslimgemeenschap hebben gisteren in scherpe bewoordingen de ontvoering in Irak van twee Franse journalisten veroordeeld.

Een groepering met de naam Islamitisch Leger in Irak heeft de Franse regering een maandagavond aflopend ultimatum gesteld: het hoofddoekjes-verbod op openbare scholen, dat donderdag van kracht wordt, moet van de baan.

Zaterdagavond werden via de Arabische televisiezender Al-Jazeera beelden vertoond van de beide journalisten. Christian Chesnot werkt voor de publieke radio en Georges Malbrunot schrijft voor de kranten Le Figaro en Ouest-France. Vrijdagochtend vertrokken beiden uit Bagdad, richting Najaf. Ze waren van plan verhalen te schrijven voor een nieuw boek. Chesnot en Malbrunot hebben twee recente boeken op hun naam staan: een portret van Saddam en de bekentenissen van de officiele tolk van Saddam.

Dalil Boubakeur, voorzitter van de overkoepelende raad van moslimorganisaties in Frankrijk riep 'uit naam van de islam' de ontvoerders op de journalisten onmiddellijk in vrijheid te stellen. Hij noemde de ontvoering 'chantage' en zei dat de Franse moslimgemeenschap niets met de actie van doen heeft. Ook de voorzitter van de radicalere Raad voor het Moslimgeloof, Lhaj Thami Breze, keurde de ontvoering af. 'De hoofddoekkwestie is een strikt Franse aangelegenheid. Iedere inmenging van buitenaf veroordelen wij', zo zei hij. Aanstaande donderdag wordt het hoofddoekjesverbod officieel van kracht. De Raad voor het Moslimgeloof heeft eerder dit jaar moslimmeisjes opgeroepen het verbod te negeren maar tot afgelopen weekeind is er in Frankrijk nauwelijks discussie meer geweest over de kabinetsmaatregel van afgelopen maart.

Naar aanleiding van kabinetsberaad heeft president Chirac gisteravond besloten om minister Barnier van buitenlandse zaken naar Irak te sturen. Barnier moet proberen de ontvoerders te bewegen de journalisten vrij te laten.

Veluws Dagblad 30/08/04
Ik heb respect voor de moslims die het lef hebben om te demonstreren. Echt. Alleen jammer dat het er niet zo veel zijn.
Oud 10-09-2004, 13:13
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-09-2004 @ 14:12 :
Ik heb respect voor de moslims die het lef hebben om te demonstreren. Echt. Alleen jammer dat het er niet zo veel zijn.
Wat is veel? En waarom zou de moslim in china zich verantwoordelijk moeten voelen voor wat de moslim in irak doet?
Oud 10-09-2004, 13:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 14:13 :
Wat is veel? En waarom zou de moslim in china zich verantwoordelijk moeten voelen voor wat de moslim in irak doet?
genoeg om de extremisten de macht te ontnemen. doh
Oud 10-09-2004, 13:16
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 14:15 :
genoeg om de extremisten de macht te ontnemen. doh
Ja, want als we met z'n allen met een spanbord op straat gaan staan, hebben de extremisten geen macht meer.

Over ultiem links gesproken...

En als we zo gaan beginnen, zou iedereen moeten demonstreren tegen wandaden van wie dan ook. En niet de moslims tegen de wandaden van andere moslims enz. Dus T_ID en Bluesman, wanneer gaan jullie de dam op?
Oud 10-09-2004, 13:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 14:16 :
En als we zo gaan beginnen, zou iedereen moeten demonstreren tegen wandaden van wie dan ook. En niet de moslims tegen de wandaden van andere moslims enz. Dus T_ID en Bluesman, wanneer gaan jullie de dam op?
wanneer dat iets zou bereiken. iets geeft me het idee dat met een spandoek op straat gaan staan voor mensen als Al-sadr niets uitmaakt.

andere dingen doen werkt echter wel, mijn punt, dat verkeerd geinterpreteerd werd, was dat geen moslimde radicalen zou moeten steunen, of ze demonstreren maakt mij niet uit, als ze mensen als samir A. kennen en dan hun mond houden, of zo iemand helpen, dat maakt voor mij uit.
Oud 10-09-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 10-09-2004 @ 08:00 :
9-11 = Jews

...

De waarheid, zullen we nooit achterkomen.
Ik geloof dat daar toch een redelijke poging toe gedaan is: http://www.gpoaccess.gov/911/
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-09-2004 @ 15:59 :
Ik geloof dat daar toch een redelijke poging toe gedaan is: http://www.gpoaccess.gov/911/
Dat zijn zionisten en ongelovige honden!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-09-2004 @ 16:02 :
Dat zijn zionisten en ongelovige honden!
Inderdaad, er staan een paar Joods aandoende namen in de lijst met medewerkers van de onafhankelijke onderzoekscommissie! Mea culpa, mijn post hier boven dient genegeerd te worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 01:45
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 10-09-2004 @ 13:24 :
Het is de schuld van de moslims zelf. Kijk eens naar het nieuws, elke aanslag wordt trots opgeëist door een willekeurige islamitische terroristen organisatie.

Trots opgeeist.. of de mensen willen je laten geloven dat ze trots zijn om zo meer haat te creeren. Stel heh, dat Bush expres zulke filmpjes uit laat zenden.. dan zou er meer haat zijn en dus uiteindelijk meer steun voor zn oorlogscampagne.. Het is maar een idee.

Ik kan het ook mis hebben en ze kunnen ook echt harteloos zijn.

Voor de rest vind ik maar een beetje dat mensen hier mijn topic lopen te verkrachten

Ik vroeg mij af hoe mensen hun nieuws interpreteren, er rekening mee houden dat het wel eens aangepast kan zijn ten gunste van een groter belang en hoe ze hier mee omgaan. Maar inplaats van dat krijg ik gewauwel of zionisten, fundamentalisten en weet ik wat nog meer.

maarja.....
Oud 11-09-2004, 21:08
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 14:13 :
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 14:16 :
Ja, want als we met z'n allen met een spanbord op straat gaan staan, hebben de extremisten geen macht meer.

Over ultiem links gesproken...

wanneer gaan jullie demonstereren tegen de wandaden van jullie mede-nederlanders?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 00:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 11-09-2004 @ 22:08 :
wanneer gaan jullie demonstereren tegen de wandaden van jullie mede-nederlanders?
omdat ik weet dat dat wordt aangepakt, gebeurd dat niet, dan ga ik wel demonstreren.

op zich is de post waar ik op reageer een redelijk goedkope poging om mensen die in de ogen van skyrise anti-islam zijn als hypocriet af te schilderen...
Oud 13-09-2004, 00:18
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 11-09-2004 @ 02:45 :
Trots opgeeist.. of de mensen willen je laten geloven dat ze trots zijn om zo meer haat te creeren. Stel heh, dat Bush expres zulke filmpjes uit laat zenden.. dan zou er meer haat zijn en dus uiteindelijk meer steun voor zn oorlogscampagne.. Het is maar een idee.
Ik hoop dat dat een grap is. Als je dat meent, zit er echt een storing in je kop.
Oud 13-09-2004, 16:54
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 13-09-2004 @ 01:18 :
Ik hoop dat dat een grap is. Als je dat meent, zit er echt een storing in je kop.
Nee jij bent lekker: consument van de Amerikaanse universele waarheid! If Bush says so; It's TRUE!

Mensen die denken dat de wereld zo in elkaar zit als ons verteld wordt DIE hebben een dikke storing in hun bovenkamer (al dan niet leeg).
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 13-09-2004 @ 17:54 :
Nee jij bent lekker: consument van de Amerikaanse universele waarheid! If Bush says so; It's TRUE!

Mensen die denken dat de wereld zo in elkaar zit als ons verteld wordt DIE hebben een dikke storing in hun bovenkamer (al dan niet leeg).
Jij denkt niet, jij hebt alleen een AAN/UIT-knop.
Oud 13-09-2004, 18:05
WillKillForSex
Citaat:
Bluesman schreef op 13-09-2004 @ 01:18 :
Pardon?
Dit was geen grap hoor, maar als ik het goed begrijp heb ik een storing in mn "bovenkamer" omdat ik jou mening niet deel? Dat is best wel een beetje kansloos en zegt wat over hoe bekrompen je denkt.

Wat ik ermee aan wil geven is dat alles wat je op tv ziet als zoete koek moet slikken of wil jij soms zeggen dat arabische nieuwszenders het ook 100% bij het rechte eind hebben? Immers onze (amerikaanse) nieuwszenders hebben het ook volgens jouw.

Het zou denk ik voor jou geen kwaad kunnen om je horizon een tikkeltje te verbreden en ook eens te luisteren naar "de slechte" kant. De waarheid ligt immers altijd in het midden en iets als een eerlijk politiek beleid bestaat niet want dan zou de mens oncorruptbaar zijn en ik denk dat je daarvan wel weet of dat wel of niet waar is.

Hier heb je nog een gedachte waar ik net op stuinde. Osama heeft een aanslag gepleegt om de wereld kenbaar te laten maken dat er moslims zijn die niet houden van de westerse economie.

Omdat wij nu in dagelijkse angst leven voor terroristische aanslagen gaan wij, met name, arabieren en midden-oost volk met een scheef oog aankijken en in sommige gevallen slecht behandelen. Dit reflecteerd op een samenleving dat de moslims er "ineens" niet meer bij horen wat de integratie meer tegen werkt en zo dus een uitstekende voedselbodem creert voor moslims die zich hiertegen willen verzetten. Dit geeft ons weer het gevoel van "zie je wel! ze zijn echt rebels en slecht!" waardoor het steeds moeizamer loopt en uiteindelijk uitloopt op een burgeroorlog.

Je kan dan wel gokken wie de lachende derde is. Dus moet je dan maar niks doen? Dat nou ook weer niet... Ik denk zelf wel dat het opgeblazen is, ondanks dat de media zegt dat er veel "rel moslims" zijn valt het verhoudingsgewijs wel mee denk ik zelf. Maargoed, ik denk dat niemand echt invloed erop heeft uiteindelijk loopt het toch uit op een burgeroorlog maar das meer mijn visie.
Oud 13-09-2004, 18:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-09-2004 @ 18:33 :
Jij denkt niet, jij hebt alleen een AAN/UIT-knop.
ouch, die zal hard aankomen.
Oud 13-09-2004, 18:31
WillKillForSex
echt kansloos dat gekanker op elkaar

Reageren

Regels voor berichten