|
|
Bekijk resultaten poll: Nietzsche of Marx | |||
Nietzsche |
![]() ![]() ![]() ![]() |
45 | 54.22% |
Marx |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 45.78% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Naar mijn idee , haalt de "waarschijnlijkheid" in de eerste stelling het niet onderuit. Dwz dat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat iemand pijn voelt als ie een mes in zijn/haar rug krijgt , maar weten we eigenlijk allemaal dat het toch zo is. Ondanks dat we het , wellicht , niet empirisch kunnen bewijzen. Maar das mijn mening ![]() Je laatste stelling klinkt overtuigend . Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk bijna niks van de brede en diepe verbanden in filosofie en wereldgebeurtenissen ![]() ![]() later dude!
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik denk dat marx een belangrijkere invloed heeft gehad, maar dat nietzsche meer bereikte. en natuurlijk stem ik sowieso op nietzsche, aangezien ik marx wat minder vind. in verschillende opzichten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar nu het volgende. Wat is het eindfase van het kapitalisme? waar we nu overigens naar toestreven. Om een voorbeeldje te noemen: Ahold. gaat de strijd aan met Laurus (een van de weinige concurrenties op het moment). ALs ze laurus vernietigen dan wel niet overnemen... wat dan? Dat betekent dat Ahold alleen heerser is? En dan...? Hoe gaat het dan verder? Zou kun je dat in alle sectoren zien, wat gaat er gebeuren als alleen BAM nog bestaat en alle middelgrote weg gevaagd zijn? interessante theorie cq vraagstellning aangezien dit nog nooit eerder plaats heeft gevonden in de mensheid |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, dan is de consument de dupe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eerlijke concurrentie bestaat al lang niet meer, consumenten worden genept waar ze bij staan ![]() Maar met 'marx is achterhaald' bedoel ik zijn historisch materialisme. Het idee dat een proletarische revolutie een noodzakelijk eindstation van de geschiedenis is.
||
Citaat:
Henk Mul !
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Henk Mul !
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goes15 ! Wat wil je er nu mee zeggen? Psy analyse zegt dat je vol met woede en agressie zit... misschien wel omdat je zo'n klein **** hebt... Oh nee dit was niet psy forum! |
![]() |
||
Citaat:
De persoonlijk aanval zegt echter al genoeg over het niveau, je zou een boek van Nietzsche waarschijnlijk niet volgen. (voor mijn daaruitvolgende mening verwijs ik je naar het voorwoord van 'De Antichrist' ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
voor mij is het de freak-show-verkiezing hiero |
![]() |
||
Citaat:
jij wint. ![]()
||
Citaat:
Henk Mul !
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() *zucht* het was geen diss,... het was een observatie en als je uhm niet snapt dan moet je me maar ff PM'en... ONTOPIC ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overzichtelijker, en nog in Nederlands ook. erg kort door de bocht samengevat was Nietzsche een filosoof eind 19e eeuw met een behoorlijk kritische kijk op geloof, een erg nuchtere dan wel pessimistische kijk op de mensheid en een pragmatische instelling.
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 22:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() sorry moest even, ontopic weer. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 | |
Respect voor elkaar tram000 | 75 | 05-01-2005 12:23 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Goede filosoof? Tsu | 36 | 04-06-2002 11:21 | |
ontwikkeling mitsj | 37 | 06-02-2002 21:31 |