Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb wat topics terug dit gevonden:
da is frigo bij ons belgen daar geplogen mee rond te togen e vind ge da ook normaal of vind ge da die manne die buukskes moete bedekken e dat betekent volgens mij iets van ut gaat over mannen met dikke buiken die zonder kleding daarmee rondlopen en en de vraag is moet je dat bedekken oftewel moet je kleding dragen als je zo'n dikke buik heb wel mooi taaltje dat belgisch diacent gewoan kei schon |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
arrrrggghhh...... ik wil jou niet meer meeten hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 08:25. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat zangerige vind ik echt erg mooi ![]() (Ich sprek mich zelf ooch ne bietje plaat ![]() |
![]() |
|
ik hen een keer 2 mensen ontmoet die echt heel erg limburgs praten (zelfs een paar andere limburgers hadden moeite met het verstaan), en voor mij als Rotterdammer was het gewoon bijna onverstaanbaar. Maar zij vonden weer van mij dat ik Rotterdams praatte, terwijl ik dat helemaal niet vind
![]() ontopic: veel nederlandse accenten vind ik lelijk, vooral als ze echt duidelijk hoorbaar zijn in alles wat er gezegd wordt.
||
Citaat:
Die mensen uit het noorden zijn gewoon raar, vooral de mensen op de wadden eilanden. Een voorbeeldje: Ik was daar een keer van mijn fiets afgevallen, komt er zo een boer van 'heeuh mun joh, doeh juh knibbehls zeeh" hij bedoelde dus "Jongen doen je knieen zeer" Wat is er trouwens met die mensen uit eindhoven, die altijd 'kei' zeggen, dat is echt not done hier in de buurt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() hahah tja maar dat is een boer ![]() Ja kei...zelfs een stukje boven Brabant zeggen ze t ook... Ik heb er hier nog nooit iemand over gehoord. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik praat Maastrichts dialect, is cool
![]() ![]() Maar als ik alleen in het gezelschap van mensen ben die Nederlands praten en niet het dialect kunnen verstaan, dan praat ik gewoon Nederlands. In mijn vriendenkring zitten een paar mensen die geen dialect praten, maar die verstaan het wel, dus dan kan ik lekker dialect blijven praten en zij antwoorden Nederlands terug ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik heb niks tegen dialecten hoor, als ik er maar niet de hele tijd naar hoef te luisteren.. Ik vond het wel nep dat ze in Volle Maan Twents probeerden te praten.. ze praatten meer ABN dan twents.. ik bedoel ze vergaten dat ze "Twents" waren.. tja.. |
![]() |
|
helemaal niemand praat ABN.. want iedereen heeft voor iedereen een dialect..
of je nu in brabant of limburg of friesland woont.. zelf woon ik in noord brabant.. iedereen zit ons altijd dom na te doen met onze zachte g en onze korte zinsbouw.. maar misschien beseffen de mensen boven de rivieren.. en vooral in rotterdam en amsterdam en omstreken niet hoe belachelijk ze voor ons klinken.. met hun harde g en rollende r.. fijn als je me hierop aan wil vallen.. dat moet je zelf weten maar zo zie ik t..
|
Ik vind het wel leuk, als mensen dialect spreken. Het heeft gewoon iets, het is juist gaaf dat mensen niet allemaal gelijk spreken.
Stel je voor dat iedereen straks Engels spreekt ,dat zou toch verschrikkelijk zijn? Dat is toch verwaarlozing van de cultuur en zo? Ik kom dus uit Noord-Brabant, spreek nauwelijks dialect en ik vind dat jammer!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*En het moet harder regenen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik praat zelf met een ontzettend plat Rotterdams accent, wat ik zelf niet altijd even charmant vind klinken, maar ik vind accenten in het algemeen altijd wel charmant. Je hoort tenminste waar iemand vandaan komt. Een accent hoort bij je, het bepaald ook voor een gedeelte hoe mensen je zien. Het zou me echt vreselijk lijken als iedereen 'ABN' zou praten. Dat zou zo ontzettend saai zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet dus echt wel dat ik géén accent heb. En wat bedoel je eigenlijk, dat een rollende R een accent is of dat t juist normaal is? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
forum.saailieren.com #434 TopDrop | 500 | 24-11-2008 20:08 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #86 Verwijderd | 492 | 21-02-2007 20:49 | |