Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() maar goed: Ik praat wel nog een beetje licht met accent, maar dat zijn alleen klanken die er anders uitkomen. Ik gebruik geen typische Zeeuwse woorden ofzo ((heb wel een soort van eigen Nederlands, met eigen zinsconsturcties ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Het enige wat bij ons misschien niet klinkt is ken/kan verkeerd gebruiken. ![]() |
![]() |
|
Limburgs vinnik helemaal fantastisch maar das misschien ok omdat iedereen op school ook gewoon limburgs lult ik stoor me der niet aan terwijl ik tog 11 jaar vlakbij rotterdam hep gewoond
en twents is ook nog wel leuk maar fries bijvoorbeeld is hoogirritant omdat alleen friezen het verstaan eigenlijk zolang het voor andere ook maar te verstaan is vinnikket helemaal geweldig ![]() ![]() ![]()
|
Accent kán leuk zijn, dialcet is vreselijk
![]() Ben zelf geboren en getogen Tilburger er heb een kl*re hekel aan het Tilburgse dialect, dat klinkt zo aso! Ik woon al ruim een jaar in 't Gooi en begin dit taalte hier al aardig over te nemen. Mijn vriend (Geboren en getogen Gooier) wijst me dan op mijn uitspraak en verbeter ik mezelf. Iedereen mag horen dat ik uit Brabant kom, als ik iemand op TV hoor die uit Brabant (met name Tilburg) komt denk ik iedere keer weer 'Grr, wat een vreselijk accent heb je toch' maar bij mezelf vind ik het wel lief ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Enne dat ken/kan ligge/legge, motte is toch Amsterdams ![]() |
![]() |
|
![]() |
accenten en dialecten.. daar is niks mis mee. Zelf zal ik voor mensen die niet uit omgeving rotterdam komen misschien wel een beetje plat praten.
dialecten zijn leuk... maar je moet er geen misbruik van gaan maken. Ik was vorig jaar op vakantie in Weert-Limburg. Leuke jongen leren kennen. Maar dan met ze vrienden in het Limburgs gaan zitten lullen terwijl ik net lekker bij hem zit. En heel het gesprek niet kunnen volgen. grrr Verder laat iedereen lekker ze eigen taaltje lullen!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Enne, ik ken 3 'amsterdamse' mensen en die zeggen die woordjes altijd door elkaar en ik ken een stuk of 20 rotterdammers en die zeggen dat geen van allen, die kunnen t wel gewoon, terwijl ze wel t rotterdamse accentje hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een 'n' na een woord klinkt prima ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |