Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Programma's als het journaal en actualiteitenrubrieken moeten natuurlijk in vlekkenloos ABN. Wat mij wel opvalt: Kinderen voor Kinderen bestaat altijd voor een heel groot deel uit kinderen met een ongelooflijk Goois accent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 00:52. |
![]() |
|
AHH ik haat het feit dat mensen denken dat als je uit Friesland komt (zoals ik, en proud of it
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Er bestaan ook nog dorpen in de omgeving van Hilversum hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel rijke lui wonen in de dorpjes rondom Hilversum en in Hivlersum wonen echt nog maar weinig kakkers, minder dan 10%, dus de meerderheid spreekt hier gewoon ABN. En in Haarlem spreekt IEDEREEN ABN ??? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een feit? geef eens een bron dan ![]() heeft de overheid heel nederland gehoord ofzo en aan de hand daarvan bepaald of ze wel of geen abn spreken ![]() |
![]() |
|
Niemand praat toch precies ABN? Dat kan toch helemaal niet, wie heeft er dan bedacht hoe dat precies moet klinken, hoe hard je g moet zijn en welke woorden je precies gebruikt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Algemeen Beschaafd Nederlands heet te zijn afgeleid van het ‘dialect’ van Haarlem, een Hollandse variant van het Nederlands dus, en het blijft voor Nederlanders ten noorden van de Zuid-Hollandse Eilanden en ten westen van Utrecht vaak een beetje wennen, die rest van Nederland. Die rest van Nederland heeft omgekeerd weer een beetje moeite met de vanzelfsprekendheid waarmee de Hollander zijn manier van doen en spreken tot ABN verklaart, en niet geheel ten onrechte. http://www.historischhuis.nl/recensies/recensie60.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Excuses voor de spelfouten in het zojuist in Maastrichts dialect getypt zinnetje ![]() Vertaling: Zoals ze altijd zeggen: Maastricht is niet breed maar Maastricht dat is lang!!! Ja, we trekken de woorden altijd lang door met praten, dat bedoelen ze er mee ![]()
|
ABN bestaat lekker gewoon niet
![]() de een zegt haarlem.. de ander hilversum.. ik zeg helmond want dit is mijn ABN ![]() meisjes die plat praten dom? gaaf dan ben ik dom.. hoe kun je nou aan iemand horen of ie dom is of niet.. dan ben je lekker zelf dom
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar soms wel schiet'n en lach'n. Ik vind van mezelf dat ik geen accent heb,maar soms zeggen ze,Elien,zo plat dat dat was. Ach ja.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
forum.saailieren.com #434 TopDrop | 500 | 24-11-2008 20:08 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #86 Verwijderd | 492 | 21-02-2007 20:49 | |
Lifestyle |
Dialecten en accenten.. Susanne | 139 | 09-07-2004 20:41 | |
Lifestyle |