![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Bovendien had Cato tussen de 2e en de 3e brief in de senaat een redevoering gehouden, en dáárvan schrijft Cicero dat dat eigenlijk al "genoeg" is, maar dat hij toch een triumphus wil. En die krijgt ie niet ![]() Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 21:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik bedoel dus, wat wil je weten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen heb ik Scipio even opgezocht; Scipio Minor verzette zich in 133 v.C. hevig tegen Tiberius Gracchus en zei in het openbaar dat hij terecht was vermoord, waardoor hij veel vijanden kreeg onder de populares. In 129 v.C. werd hij vermoord, naar men zei door een aanhanger van Tiberius Gracchus. Cicero wist natuurlijk al dat dit was gebeurd, want Cicero schreef die zooi rond 50 v.C. ofzo ![]() Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 14:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
members.home.nl/fam.bootsma Staat alles op ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
en hier: http://www.dnvweb.nl/vakken/latijn
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Ik ben bang dat het net over die paar teksten gaat die ik niet goed snap
![]() Citaat:
![]() [edit]: Vraagje.... wie kan mij het verband van deze zin/het laatste stukje van de tekst met de rest van de tekst uitleggen? Uit De Amicitia, 23 (H10 tekst 3d uit Vita Activa). Quodsi exemeris ex rerum natura benivolentiae coniunctionem, nec domus ulla nec urbs stare poterit, ne agri quidem cultus permanebit. (en verder dus) Bedoelt hij nou dat als de 'welwillendheid' er niet is, niets kan bestaan? > niets kan zonder vriendschap eigenlijk? En dat je dat pas goed ziet als er haatgevoelens zijn oid? Snap dit stuk niet.... ![]() Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 14:26. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar dank je, iig ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga trouwens voor de 5 voor Latijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En omdat ik eigenlijk geen patsie zin heb in leren, omdat ik Latijn zo onderhand bijna verafschuw (verwijt de leraar).. Eerst nog maar eens geschiedenis..
||
Citaat:
Ik heb al een paar teksten gedaan maar ik ken nog lang niet alles goed. Aangezien de vertaling voor mij een drama zal worden moet ik het van de tekstinterpretatie hebben. Het examen bestaat waarschijnlijk weer uit drie bekende Latijnse of verwante Nederlandse teksten en een stukje om te vertalen (10 tot 12 regels). Ik heb eens alle teksten bekeken qua lengte en inhoud en ik verwacht eigenlijk wel een paar van deze: - De amiticia 21-23 - De domo sua 73-76 - De republica (allemaal kleine stukken aan elkaar) - De finibus 63-65 - Pro Sestio 136-139 En dat zijn dan ook de enige teksten die ik nu nog keihard leer, de rest kijk ik wel een beetje.
||
Citaat:
![]() Maar het moet toch.. Ik heb nu tot en met halverwege de droom van Scipio geleerd. Die komt vast in het examen, samen met het hoofdstuk over Epicurisme en Stoïcisme, en Otium cum dignitate.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, maar serieus: je kunt het! Tsjakka! Latijn is veel, heel veel, maar als je je nou eens concentreert op één onderwerp? Of op de teksten? Zoiets? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Blij? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Het is voor je eigen bestwil!" Succes iig morgen allemaal! En remember: als je het niet weet... 'je inzetten voor de staat' is dan het antwoord! ![]() Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 15:00. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat las/lees jij? Belgarath | 31 | 22-06-2007 22:37 | |
Leuke schrijvers Chaucus | 12 | 20-07-2006 12:28 | |
Wat ben jij? nienie | 125 | 14-05-2005 17:31 | |