Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 19:51
MH
MH is offline
Daarom staat er ook @ mephostophilis voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 19:55
MH
MH is offline
Geld dat je verdient door prestaties te leveren, geef ik fijner uit dan geld dat ik zo maar krijg zonder er iets voor te doen. Het zal mss mijn middenstands-afkomst zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 20:55 :
Geld dat je verdient door prestaties te leveren, geef ik fijner uit dan geld dat ik zo maar krijg zonder er iets voor te doen. Het zal mss mijn middenstands-afkomst zijn.
Mijn ouders zijn inderdaad stinkend rijk. Mijn vader heeft HBS en mijn moeder had voor haar dertigste geen middelbare school-diploma.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 20:48 :
Geen collegegeld -> E 1500,- pj cadeau (of zelfs E 4500 in het plan, na 5,5 jaar).

@ mephostophilis: dat ze in Eindhoven zulke nerds zijn dat geld geen rol speelt bij studieduur, kan best wezen, maar hier ligt dat toch anders. Ik heb hier in huis een negendejaars bedrijfskunde, wiens ouders een leuke pensioenverzekeraar hebben, om het maar zo te zeggen. Als je het collegegeld afschaft of de huidige situatie behoudt, komt dit nogal vaak voor.
Dus als je het collegegeld verhoogt, verdwijnen alle rijkeluiskindjes. Aha.

Nou ja, je hebt gelijk dat het misbruik toe zal nemen. Het aantal afgestudeerden ook. Ik denk dat het laatste zwaarder weegt. Bovendien is een jaar extra studeren ook een jaar niet werken, waardoor je veel geld misloopt. Studenten belonen voor het afstuderen (desnoods binnen een bepaalde tijd) is dus voldoende motivatie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:01
MH
MH is offline
Mijn ouders hebben de middelbare school niet eens afgemaakt. Van wie ik mijn hersenen heb, is me een raadsel. Mijn opa en oma hadden wel een eigen zaak, maar ik heb nooit een cent van hen willen accepteren als structureel inkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:02
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 21:00 :
Dus als je het collegegeld verhoogt, verdwijnen alle rijkeluiskindjes. Aha.

Nou ja, je hebt gelijk dat het misbruik toe zal nemen. Het aantal afgestudeerden ook. Ik denk dat het laatste zwaarder weegt. Bovendien is een jaar extra studeren ook een jaar niet werken, waardoor je veel geld misloopt. Studenten belonen voor het afstuderen (desnoods binnen een bepaalde tijd) is dus voldoende motivatie.
Ik zie teveel mislukkelingen om me heen om te zien dat het eerste ook heel erg zwaar weegt, mss wel zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 21:01 :
Mijn ouders hebben de middelbare school niet eens afgemaakt. Van wie ik mijn hersenen heb, is me een raadsel.
Ja, dat is mij ook een raadsel
Oud 13-03-2005, 20:27
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 20:42 :
Nare Man heeft eerder in dit topic al gehakt gemaakt van dit nonsense-argument, zoek dat maar eventjes na. En ook al zoú het werken, dan nog blijft er voor studenten geen tijd om hun horizon te verbreden, door bijv. een jaar extra te studeren in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:40
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 20:42 :
Nare Man heeft eerder in dit topic al gehakt gemaakt van dit nonsense-argument, zoek dat maar eventjes na. En ook al zoú het werken, dan nog blijft er voor studenten geen tijd om hun horizon te verbreden, door bijv. een jaar extra te studeren in het buitenland.
Waarom zou dat niet kunnen? Studenten zullen juist meer in zichzelf investeren i.p.v. de beest uithangen tijdens feestjes en alleen maar op het behalen van zesjes gericht zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:43
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 21:00 :
Studenten belonen voor het afstuderen (desnoods binnen een bepaalde tijd) is dus voldoende motivatie.
Alleen al dat we aan zulke maatregelen moeten denken, is al belachelijk. Mensen dienen eens hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en zich inzetten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:43 :
Alleen al dat we aan zulke maatregelen moeten denken, is al belachelijk. Mensen dienen eens hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en zich inzetten.
Maar dat doen ze nu eenmaal bijna nooit, dus kunnen we daar maar beter rekening mee houden in plaats van te dromen van een samenleving vol hardwerkende Ariërs.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:40 :
Waarom zou dat niet kunnen? Studenten zullen juist meer in zichzelf investeren i.p.v. de beest uithangen tijdens feestjes en alleen maar op het behalen van zesjes gericht zijn.
Juist ja. Kom maar terug als je überhaupt eens iets gezien hebt van het studentenbestaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 21:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-03-2005 @ 21:40 :
Waarom kunnen ze niet een jaar extra in het buitenland studeren? Omdat ze daar de tijd niet meer voor hebben, knuppel! Als de plannen van Rutte doorgaan, that is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:05
MH
MH is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 22:37 :
Waarom kunnen ze niet een jaar extra in het buitenland studeren? Omdat ze daar de tijd niet meer voor hebben, knuppel! Als de plannen van Rutte doorgaan, that is.
Volgens mij krijg je daarvoor een aparte internationale beurs en kun je je een jaartje uitschrijven aan je eigen univ.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 23:05 :
Volgens mij krijg je daarvoor een aparte internationale beurs en kun je je een jaartje uitschrijven aan je eigen univ.
Volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:19
MH
MH is offline
Hoezo niet dan? Socratesbeurs...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zeg toch 'volgens mij'. En als ze wel een beurs krijgen voor het buitenland, dan blijven nog de punten staan die Nare Man eerder al noemde. WEl hypocriet van dit kabinet om die plannen uit te willen voeren, terwijl sommigen onder hen zelf jarenlang over hun studie teveel hebben gedaan. Ik noem bijv. een Verhagen: 8 jaar. Over Geschiedenis. Da's het dubele van wat ervoor staat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:56
MH
MH is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 23:21 :
Ik zeg toch 'volgens mij'. En als ze wel een beurs krijgen voor het buitenland, dan blijven nog de punten staan die Nare Man eerder al noemde. WEl hypocriet van dit kabinet om die plannen uit te willen voeren, terwijl sommigen onder hen zelf jarenlang over hun studie teveel hebben gedaan. Ik noem bijv. een Verhagen: 8 jaar. Over Geschiedenis. Da's het dubele van wat ervoor staat.
Nog niet zo gek lang geleden stond er zes jaar voor een gemiddelde studie. Dan praat ik over de jaren '80. Dan is acht jaar nog niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 23:56 :
Nog niet zo gek lang geleden stond er zes jaar voor een gemiddelde studie. Dan praat ik over de jaren '80. Dan is acht jaar nog niet zo veel.
Maar 8 jaar voor een stdie van 4 jaar! n dan nu een beperking stellen. Hypocrieten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 23:00
MH
MH is offline
Ik zeg: in de jaren '80 duurde bijna elke studie al gauw zes jaar. 8-6 = 2. En Rutte deed over die zes jaar zeven jaar, dus maar een jaartje extra. Je redenering klopt dus wel een beetje (ieder semester uitloop is er een teveel, maar helaas ook vrijwel onvermijdelijk), maar niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 23:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MH schreef op 14-03-2005 @ 00:00 :
Ik zeg: in de jaren '80 duurde bijna elke studie al gauw zes jaar. 8-6 = 2. En Rutte deed over die zes jaar zeven jaar, dus maar een jaartje extra. Je redenering klopt dus wel een beetje (ieder semester uitloop is er een teveel, maar helaas ook vrijwel onvermijdelijk), maar niet helemaal.
Ik ben ook maar ex-C&M'er, he.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 09:00
Verwijderd
Geldt de beperking eigenlijk ook voor technische studies?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:30
MH
MH is offline
De beperking geldt voor studieduur+ 1,5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:54
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 22:02 :
Maar dat doen ze nu eenmaal bijna nooit, dus kunnen we daar maar beter rekening mee houden in plaats van te dromen van een samenleving vol hardwerkende Ariërs.
Of simpelweg de mensen aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid en deze als volwassenen behandelen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:55
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 22:33 :
Juist ja. Kom maar terug als je überhaupt eens iets gezien hebt van het studentenbestaan.
Dat heb ik al. Ik ben namelijk zelf student.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:56
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-03-2005 @ 22:37 :
Die tijd hebben ze wel. De tijd die je normaal in Nederland besteed, kun je dan in het buitenland besteden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 16:56 :
Die tijd hebben ze wel. De tijd die je normaal in Nederland besteed, kun je dan in het buitenland besteden.
Denk het niet. De universiteit moet de punten die je in het buitenland hebt gehaald maar net accepteren en je kunt waarschijnlijk ook niet zomaar een stuk van je reguliere programma schrappen omdat je in het buitenland vakken hebt gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 16:55 :
Dat heb ik al. Ik ben namelijk zelf student.
Er zit een wereld van verschil tussen een flut-HBO als MER en een respectabele WO-studie.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:28
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 17:18 :
Er zit een wereld van verschil tussen een flut-HBO als MER en een respectabele WO-studie.
Waarschijnlijk zit er ook een verschil tussen wat een HBO-er aankan, en wat een WO-er aankan. Maar idd, MER stelt volgens ingewijden niet zo veel voor, en zal onder zijn niveau liggen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 14-03-2005 @ 16:30 :
De beperking geldt voor studieduur+ 1,5 jaar.
Wat debiel de kortste studieduur in Delft is gemiddeld 6,4 jaar. En dat is geen eens een echte technische opleiding. En dan wel klagen dat Nederland een tekort aan mensen met een beta opleiding heeft. Ik denk dat door dit beleid er uberhaupt niemand meer aan begint
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:07
MH
MH is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:57 :
Wat debiel de kortste studieduur in Delft is gemiddeld 6,4 jaar. En dat is geen eens een echte technische opleiding. En dan wel klagen dat Nederland een tekort aan mensen met een beta opleiding heeft. Ik denk dat door dit beleid er uberhaupt niemand meer aan begint
Dat zijn toch vijfjarige studies? Dan zitten de meesten dus binnen de 6,5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 14-03-2005 @ 18:07 :
Dat zijn toch vijfjarige studies? Dan zitten de meesten dus binnen de 6,5 jaar.
De makkelijkste studie duurt echter gemiddeld 6,4 jaar...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:08
MH
MH is offline
Hmm benieuwd naar de inhoud van de studie. Maar ja, trucje dat de universiteit kan uitvoeren: gooi die vijf jaar in zes jaar, met een klein extraatje, dan is de relatieve voltooiingstijd korter.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:45
Foresight
Foresight is offline
wat een ontiegelijke LUL die Rutte..

Eerst oproepen tot bezetting, en dan niet komen om vervolgens je "volgelingen" te laten stikken en over te laten aan de knuppels van de ME.

Wat mij betreft gaan die 150 studenten de volgende keer het huis van meneer Rutte bezetten, want die is echt eikel van het jaar 2005.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:45
Mizmor
Mizmor is offline
De UvA is niet de enige universiteit waar zulke dingen gebeuren. In Tel Aviv maken ze het nog bonter; ik steun de studenten volledig, zowel die in Amsterdam als die in Tel Aviv.

Citaat:
TAU bosses to join students' budget protest

By Tamara Traubman

Tel Aviv University will go on strike again on Sunday. This time, however, the strikers won't be students - who shut down the campus for several hours on Wednesday - but the management, which decided to join the campaign against the budget cuts.

Tel Aviv is the first university to launch a public campaign against the threats to higher education.

In a letter sent to Tel Aviv University President Prof. Itamar Rabinovich and Rector Prof. Shimon Yankelevich, as well as to the faculty and students, a large rally was called at the plaza at the campus entrance on Sunday to discuss "the predicament of higher education in Israel." The strike will last until noon. In the arts faculty, students will strike throughout the day.

As a result of a 20 percent budget cut, the university was forced to make a series of reforms. The board of directors yesterday approved the new "strategic plan." According to the decision, "the board of directors adopts the principles of the university's vision for 2010, and instructs the university's management to implement it through dialogue with the faculty and student body."

The board also expressed support for the "campaign of students and faculty to promote higher education in Israel, and reiterates that the central goal of the university vision is to reinforce and preserve Tel Aviv University's standing and excellence."

Some of the expected changes, as reported in Haaretz, are as follows: The theater and French departments have been instructed to reorganize, or their futures "will be reconsidered"; the same message was conveyed to the Eye Research Institute; all Judaic studies departments will be combined into one department, and all literature departments will be merged; the musicology department will be integrated into the music school; the school of practical engineering and the Nature Conservation Institute will be closed; and the nuclear physics department (which has no students) will be joined to the school of physics.

The board of directors was the last body to authorize the plan, and yesterday's approval was final.

The students' campaign has not spread to other campuses, although other universities have suffered from budget cuts over the past years.

At the same time, students from other universities and colleges told the Tel Aviv student organization that they would join the rally on Sunday.

The chair of the Knesset's Education Committee, MK Melli Polishuk-Bloch (Shinui), wrote to Finance Minister Benjamin Netanyahu protesting the budget cuts and asking that the budget for the universities be raised. "Higher education is significantly under-budgeted these days, taking us eight years back," the letter said.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/553741.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten