Advertentie | |
|
![]() |
|
de weemoed
![]()
|
Voor zover ik het altijd heb begrepen vallen gedroogde paddo's onder de harddrugs en casual shrooms onder softdrugs.
Er vanuit gaande dat die krengen sterker zijn dus? Overigens geen ervaring met gedroogde paddo's, wel minstens 10x de normale paddo's gehad in vrijwel alle varianten.
||
Citaat:
|
Gedroogde zijn inderdaad sterker, al heb ik dat nooit gemerkt. Maar je hebt los van vers en gedroogd natuurlijk ook heel veel soorten waarvan de sterktes verschillen, dus het hangt er weer vanaf welke gedroogde en welke verse paddo's je hebt.
||
Citaat:
Voor zover ik weet zijn gedroogde juist minder sterk, maar vooral erg anders. Dat door een andere verhouding werkzame stof / rest vd paddestoel. Ook treedt het effect sneller op en neemt het sneller af.
||
Citaat:
![]() Wat mij in de smartshop vorige keer verteld is is dat gedroogde inderdaad wel iets sterker zijn maar dat het zoals Uice ook al zegt wel veel uit maakt welke soort je neemt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft sterkte: ik dacht dat het alleen relatief sterker was, dus dat je minder gram nodig hebt omdat het veel geconcentreerder is (vocht weg) maar lijkt me niet dat ze er meer psilocybine van gaan bevatten? |
![]() |
|
Jellinek schrijft "Gedroogde paddo’s worden gezien als een bewerking of preparaat en zijn dus verboden".
Ik dacht écht dat ze heftiger waren, en daardoor verboden waren :-p> Punten voor Sidhe :')
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt wat betreft de sterkte maar ik kan zo snel geen bevestiging vinden.
|
Smartshophouders verliezen kort geding om paddoverbod
Uitgegeven: 28 november 2008 10:36 Laatst gewijzigd: 28 november 2008 10:48 DEN HAAG - Het paddoverbod gaat door. De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag besloten dat hallucinogene paddestoelen per 1 december verboden worden. Novum Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt taboe, voor de gedroogde variant van de paddenstoelen was dat al het geval. De rechtbank in Den Haag wees de argumenten van de smartshophouders van de hand. De VLOS vindt dat Klink het verbod veel te snel wil invoeren, de branche zou meer tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen. Ook vindt de VLOS dat Klink onvoldoende heeft aangetoond dat het gebruik van verse paddo's schadelijk is voor de gezondheid. http://www.nu.nl/news/1861457/10/Sma...ddoverbod.html |
![]() |
|
![]() |
Hoewel ik helemaal niets heb met drugs ben ik wel tegen het paddoverbod. Dat is echt weer paniekpolitiek, gebaseerd op een paar negatieve verhalen in de media - het feit dat het ineens op zo'n superkorte termijn moet wijst daar ook op. Het is al tijden bekend dat in landen waar softdrugs gedoogd of relatief gedoogd worden, er minder problematisch gebruik van zowel soft- als harddrugs is, een causaal verband is moeilijk te bewijzen maar de correlatie is toch sterk. Ineens alles willen verbieden slaat dus nergens op. Het beter reguleren van de verkoop (bv. leeftijdscontrole consequenter handhaven en verplicht waarschuwen voor overdosering of lange-termijn effecten) lijkt me veel effectiever om de enkele excessen te voorkomen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Eh, wat is dat met die discussie hierboven over de sterkte van gedroogde t.o.v. verse? Logischerwijs zijn gedroogde sterker dan verse want de werkzame stoffen zijn geconcentreerder (vandaar dat volgens mij 1 portie gedroogde paddo's zo'n 3 gram is terwijl een verse portie 30 gram is, zodat de tripsterkte hetzelfde is).
Citaat:
|
![]() |
|
Wat denken jullie, zullen de smartshops de komende maanden (misschien zelfs jaren) nog onder de toonbank doorverkopen? Vooral omdat er een lage prioriteit is gegeven aan het vervolgen door de proceur generaals?
Zo'n growkit, is die makkelijk te onderhouden voor een nitwit als ik? Het is natuurlijk van de zotte dat de paddo illegaal is geworden, nou zal het voor mijn tripbeleving niet veel uitmaken. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar je mist mn punt, paddo's worden niet sterker als ze indrogen, wel wordt een gedeelte van de psychoactieve stoffen afgebroken en verandert de werking van het resterende enigzins omdat de context veranderd is. Ik vraag me ook sterk af wat de kanttekeningen zijn van de rechtbank rond de besluitvorming, en ik vraag me af of er in hoger beroep gegaan gaat worden. @ twanos: de idioot proef philosopher's jar ![]()
||
Citaat:
Nog geen controle paddoverbod Amsterdam maakt voorlopig geen werk van het verbod op paddo's. Burgemeester Cohen zegt dat onduidelijk is wie voor de controle verantwoordelijk is. Hij heeft minister Ter Horst om heldere richtlijnen gevraagd. Cohen wil het verbod alleen handhaven als het op een fatsoenlijke manier is geregeld. De burgemeester weet ook nog niet waar hij de mensen vandaan moet halen voor de controle van smartshops. Volgens het Openbaar Ministerie is de handhaving van het verbod een lokale kwestie. Het paddoverbod is vandaag van kracht geworden. Op overtreding staat een maximumcelstraf van vier jaar. Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...ED2A8A393.html Nederland gedoogland ![]()
||
Vervangen we stiekum Klink's rooibos door paddothee!
Bewijzen wem meteen dat t echt geen kwaad kan zo nu en dan ![]() De verenigde landelijke overleggers smartshops (met meer relevante en centrale documentjes) melden trouwens dat ze zich er niet bij neerleggen. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens mis ik je punt niet, ik negeerde het alleen. ![]() |
![]() |
|
first of all, de helft van het cda is geen gristen
secondly, het gaat om een kamermeerderheid wel of geen paddoverbod kan me verder niet schelen maar zeik niet over gristenhonden, als er een in jullie ogen goed besluit wordt genomen door dit kabinet hebben jullie het ook niet over hoe fantastisch die gristenen toch zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() In mijn ogen faalt dit kabinet in alle beslissingen die het neemt, dus ik ben best eerlijk volgens mij ![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groningen heeft eerste legale rookcafé Gatara | 134 | 26-03-2009 11:38 | |
Drugs & Alcohol |
Vanavond 20.25 NL3 Nieuwslicht Ellesdee | 14 | 05-11-2007 19:55 | |
Drugs & Alcohol |