Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Welke column spreekt je het meeste aan?
Monoloog 3 9.38%
Het oude vrouwtje 2 6.25%
Van luchtkasteel naar droompaleis 3 9.38%
WEG MET GYM! 2 6.25%
Vakantieplezier 6 18.75%
De negertjes in Afrika en onze honger 12 37.50%
Kid 2010 4 12.50%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 12:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is eindelijk zo ver. We hebben een goed aantal inzendingen voor zo'n eerste wedstrijd. Maar nu kamt het belangrijkste deel, welke is nu echt het beste?
Poll loopt tot 24 mei, dus stemmen maar
Vergeet de verhalenwedstrijd ook niet: sluitingsdatum is 1 juni en als er nog mensen zijn die een keertje in de jury willen zitten graag een berichtje naar mij.

De inzendingen:
Monoloog
Het oude vrouwtje
Van luchtkasteel naar droompaleis
WEG MET GYM!
Vakantieplezier
De negertjes in Afrika en onze honger
Kid 2010
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 12:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2004, 14:25
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
UIt pure verveling, maar ik heb ze allemaal gelezen en zal ik eens wat vertellen, schrik niet hoor, maar ik vond ze leuk! allemaal.
Echt waar! Het wordt zowaar nog moeilijk om een best te kiezen!

Er vallen er wel al een paar af:

Het oude vrouwtje, tsja, niet zo geweldig en meteen al duidelijk dat het een waarzegster zou zijn, maar nog best oke hoor.

WEG MET GYM! oew, herkenning, maar een beetje geen clue ofzo, ik weet niet, er was te weinig een punt waar naartoe gewerkt werd of een te zwak punt zal ik het misschien gevonden hebben. maar toch zeker niet vervelend om te lezen!

Negertjes in Afrika. Tsja, ehhh, waar, nog best grappig, maar niet geweldig.

Nu de columns waar ik echt tussen moet gaan kiezen.

Monoloog: geweldig afsluitende zin, maar in het begin iets aan de vervelende, misschien standaard kant.

van luchtkasteel...: leuke manier van schrijven, maar ook weinig een punt, toch

Kid 2010: ook een leuke manier van schrijven, alleen toch een soort van jammer van je laatste alineaatje

vakantieplezier: mooie manier van schrijven weer, leuk, verrassend ook, want wanneer ik dacht te weten wat er komen zou gebeurde er iets anders. Toch jammer dat er wel het cliche in voor moest komen dat je net op dat moment een smsje kreeg, al was de reactie erop weer leuk.
Dit wordt ook de column van mijn keuze!

Charlotte
(ik vond deze wedstrijd zowaar nog leuker dan de verhalenwedstrijd, stom he....)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 14:36
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Ik heb gestemd op Vakantieplezier!

Ik vond de rest niet zoveel, vond t ook niet prettig lezen en alleen vakantieplezier wel...dus daarom heb ik daar voor gekozen
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:00
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik heb ze ook allemaal gelezen en eigenlijk was mijn keus snel gemaakt. Ik heb dan ook gestemd op Monoloog. Zelf zat ik ook al een tijdje te denken om een column te schrijven over MSN, maar dat wilde maar niet lukken. En deze vind ik heel goed geslaagd. Hij is goed te lezen en voor mij ook wel de betere uit de keuzes.
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:00
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Het oude vrouwtje
Een grappig stuk, alleen kreeg ik er niet echt een columngevoel bij. Dat zal aan mij liggen, maar het blijft een feit dat het me gewoon niet echt aanstond, hoewel het wel grappig geschreven was. Het einde, met toevoegingen tussen haakjes stoorde me nogal. Wel origineel, dat wel.

Monoloog
Deze column vond ik een beetje… nietszeggend. Weinig universeel ook. Ik bedoel, stel dat je dit stuk in een krant zou zetten, één die ‘iedereen’ leest (iets in de trant van de Spits), hoeveel mensen zouden dit dan vermakelijk vinden? Ik weet het niet, ik vind MSN nou niet een onderwerp om enthousiast van te worden. Je gooit wat computertermen door elkaar en associeert dat met vriendschap. Op de een of andere manier komt het wat ongeloofwaardig op mij over. Sorry.

Van luchtkasteel naar droompaleis
Heel vermakelijk, grappig geschreven, leuk onderwerp. Een paar typefoutjes hier en daar, en het woord ‘gein’ dat verwarring brengt (Nou ken ik het Gein, maar met een kleine letter zal een willekeurige Drentenaar het niet snel in verband brengen met een woonwijk in Amsterdam, dunkt mij). Leuke laatste zin.

WEG MET GYM
Toen ik de titel las dacht ik: ‘Ja hoor, daar gaan we weer, een achtste-groeper die het er niet mee eens is.’ De column achter deze (vergeef me) kinderachtige titel verraste me echter zeer. Goed geschreven, heel origineel, en ontzettend ‘waar’. De laatste alinea vond ik iets minder sterk, maar de rest vond ik echt leuk. Alleen dus die titel…

Vakantieplezier
Grappig. Weer niet echt een ‘column’, naar mijn mening, maar wel leuk. Ik zou het wel leuk hebben gevonden om nog wat meer voorbeelden van het mensen-kijken te hebben gekregen. Nu ging het snel over. Maar toch, leuk stuk. Leuke laatste zin.

De Negertjes in Afrika en onze honger
Héél cru, maar euhm… wel zeer vermakelijk moet ik zeggen. Het onderwerp is er een waar ik normaal helemáál niet tegen kan (de spot drijven met Afrika, grrr) maar de stijl van dit stuk is zo leuk dat ik eerlijk moet toegeven dat ik het echt een goede column vond.

Kid 2010
Wederom een grappig stuk, maar niet echt een column. Het begin vond ik wel sterk, echt grappig, daarna het stuk met die kaarten, dat ik eerst niet snapte maar wel grappig vond toen ik begreep dat het een leraar-leerling-aanvaring moest zijn (denk ik?), en vervolgens een alinea waarin je ineens met tijden gaat gooien en waarin je opeens een naam noemt, wat ik niet zo leuk vond. Het einde vond ik op de een of andere manier een beetje afwijken van de rest van het stuk, maar de laatste zin vond ik wel weer goed bij het begin passen.
Kortom, ik ben verdeeld van mening.

Eigenlijk vond ik dat er niet echt een column uit sprong, ze waren allemaal gewoon wel grappig, er zaten geen hele slechte tussen, maar ook geen hele goede. Ik heb ‘column’ voor mezelf min of meer gedefinieerd als een stuk dat ik, terwijl ik in de trein zou zitten, in de Spits zou zien staan en even leuk zou vinden om tussendoor te lezen. Misschien niet echt een ‘juiste’ methode om columns op te beoordelen, maar goed.
De winnende column is voor mij óf WEG MET GYM óf De Negertjes in Afrika en onze honger . Van de eerste vond ik de titel echt walgelijk (sorry) en van de tweede vond ik het onderwerp persoonlijk erg ‘gevaarlijk’. Maar ik vond dat in beiden de ‘tekortkomingen’ werden vergoed door de stijl van de column, waardoor ze allebei heel vermakelijk werden.
Ik kies voor De Negertjes in Afrika en onze honger , hoewel ik hem echt nét op het randje vind. Maar ik heb er om gelachen, en dat weegt denk ik op tegen het wat zwakke einde en de titel van WEG MET GYM .





(Trouwens, ligt het aan mij of hebben we de huldiging van de winnaar van de laatste verhalenwedstrijd overgeslagen?)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:39
Verwijderd
Gekozen voor Kid 2010 omdat ik de situatie helemaal voor me zie, de column heeft ook iets, mja, kan niet uitleggen, iets anders. Echt de toekomst van de jeugd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:50
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Monoloog

Ja, ik heb bijna medelijden met de schrijver van deze column, zou je echt zo verslaafd aan iets nutteloos als MSN kunnen raken ? Enfin, het columpje boeide me niet echt. Weinig spannends of leerzaams.

Het oude vrouwtje

Er zat wel enige spanning in dit stukje, ik dacht eerst dat het vrouwtje zelf werd beetgenomen door een huisarts oid. Dat ze voor niks voor consult was gekomen bijvoorbeeld, om dan meteen 100 euro te moeten neerleggen, maar het was meer het heksige/waarzegsterige idee eh. Verder vond ik het niet al te prettig lezen.

Van luchtkasteel naar droompaleis

Lekker spontaan verhaaltje van een vrolijk persoontje. Ik heb het wel met plezier gelezen maar het gaf niet echt een boodschap. Toch leuk !

WEG MET GYM!

Deze column vond ik een beetje zeurderig. Het type kinderrebel kwam me meteen voor ogen. Het is zo van een kant bekeken, dus NIET van het sportieve kind af, dat het bijna suf wordt om het te lezen. Nee, dit is niet mijn kopje thee.

Vakantieplezier

Ook dit is niet mijn kopje thee. Beetje afgezaagd, simpel misschien, ik weet het niet maar het doet me weinig, het slaat niet in of iets. De laatste zin vind ik ook maar half.

De negertjes in Afrika en onze honger

Leuk gedaan, Afrikanen het gewoon kwalijk nemen dat ze niks te eten hebben en het onderbouwen ook nog. Leuk dat met gewenning (: toevallig op F&L geweest ? Maar goed, ik stem op deze column, omdat hier ten minste iets leuks wordt beweerd.

Kid 2010

Tja, hier ga ik natuurlijk niet op stemmen. Maar ik vind hem als ik het opnieuw lees toch best een beetje leuk (:
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 06-05-2004 @ 16:00 :
(Trouwens, ligt het aan mij of hebben we de huldiging van de winnaar van de laatste verhalenwedstrijd overgeslagen?)
Die hebben we niet gemist, ik heb de winnaar een mailtje gestuurt, maar daar heb ik nog geen andwoord op gehad. Ze is misschien op vakantie.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:50
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Even snel:

1. De negertjes in Afrika en onze honger
Grappig en je aandacht blijft er goed bij.

2. Van luchtkasteel naar droompaleis
Leuk, maar een beetje aan de lange kant voor een column. De keuze tussen deze en De negertjes in Afrika en onze honger was moeilijk, maar die andere vond ik net iets geiniger.

3. WEG MET GYM!
Best leuk, maar toch niet leuk genoeg. Zo ontzéttend verrassend was het niet, wat er met het onderwerp gedaan is.

4. Monoloog
Wel aardig, maar een beetje oppervlakkig.

5. Het oude vrouwtje
Het ging wel, niet echt super.

6. Vakantieplezier
Kon mij niet zo boeien, kan aan mij liggen, maar het deed mij een beetje denken aan een Tina-topper.

7. Kid 2010
Ook deze vond ik niet zo boeiend, ligt er ook aan dat ik niet meer op de basisschool zit waarschijnlijk.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:34
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Ik vond ze allemaal goed! ("Weer zo'n stomme slijmer!" hoor ik jullie denken)
Maar negertjes in afrika was echt gewoon grappig
(heb daar dan ook op gestemd )
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik op Vakantieplezier.

Ik zat wel te twijfelen tussen Vakantieplezier en de Negertjes in Afrika en onze honger. Maar het is toch Vakantieplezier geworden. Waarom... tja... gewoon een leuk column. Geen onnodig gezwam en niet al te informatief en langdradig.

De rest vond ik matig... Een column moet wel een beetje leuk zijn en een inhoud hebben. Ze boeiden me niet zo...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 06:10
YankeeDoodleNYC
Avatar van YankeeDoodleNYC
YankeeDoodleNYC is offline
De negertjes in Afrika en onze honger
__________________
*Insert loze signature*
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:39
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Weleuh, dit is wat ik ervan denk..

Het oude vrouwtje
Mja, gaat wel, niet echt verrassend, niet echt supervlot. Komt meer over op mij als een verhaaltje of iets, niet als een column..

Monoloog
Bij deze titel had ik aan een veel leuker onderwerp gedacht. Msn is niet bepaald boeiend, dus is het moeilijk om er een boeiende column te schrijven. Jammer.

Van luchtkasteel naar droompaleis
Deze vond ik te lang om aan te beginnen, zo'n lap tekst is niet bepaald aantrekkelijk om te lezen. Het einde las ik wel ( ), en dat was maar slapjes.

Weg met GYM
Tja, begin wel leuk, doet me wel denken aan een Carry Slee boekje. En de zin "dat doet zeer " stoort, pijn zou beter gestaan hebben. Verder maar gewoontjes.

Vakantieplezier
Mjauh, weer zo'n verhaaltje, leuk einde wel.

De negertjes in Afrika...
Aah, was wel grappig om te lezen, vlotjes geschreven ook, 1 van m'n favorieten

Kid 2010
En deze is m'n 2e favoriet, ook leuk. 't Werd kiezen tssn deze 2...

Maar uiteindelijk heb ik gekozen voor:

De negertjes in Afrika Omdat ik het onderwerp net ietsje leuker vond
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Lijkt me duidelijk: De negertjes in Afrika en onze honger heeft gewonnen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Winnaar columnwedstrijd] Het was maar een droom
Verwijderd
26 23-04-2006 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.