Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 09:55
hendrikafox
hendrikafox is offline
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je al best wel lang met iemand bevriend bent en dat loopt over in verliefdheid? Ik heb het gevoel dat we beiden hetzelfde over elkaar denken, maar ik durf niks te zeggen omdat ik anders bang bent dat de vriendschap over gaat. Hebben jullie dat ook. Laat dan effe een berichtje achter.

INKIE
Oud 22-03-2002, 09:59
Starrie
Starrie is offline
heb ik gehad.
Had een hele goede vriend. Alleen hij werd verliefd op mij. Toen ging ik een beetje afstand nemen, en ik besfte dat ik hem miste en ik werd verliefd op hem.
Ik heb er niet aan toegegeven en het aan niemand verteld zodat er niks zou uitlekken en ik ervoor kon proberen te zorgen dat dat gevoel over ging.
Uiteindelijk is de vriendschap toch stukgelopen. Best jammer eigenlijk
Oud 22-03-2002, 10:00
lady_x
lady_x is offline
ik geloof niet dat vriendschap kan uitbloeien tot liefde want de klik moet er zijn vanaf het begin vind ik. ik ben dus meer voor liefde op het eerste gezicht. maar uiteraard moet het kunnen, als je zoiets voelt en als het wederzijds is, nog beter dus.
Oud 22-03-2002, 10:04
hendrikafox
hendrikafox is offline
Citaat:
Starrie schreef:
heb ik gehad.
Had een hele goede vriend. Alleen hij werd verliefd op mij. Toen ging ik een beetje afstand nemen, en ik besfte dat ik hem miste en ik werd verliefd op hem.
Ik heb er niet aan toegegeven en het aan niemand verteld zodat er niks zou uitlekken en ik ervoor kon proberen te zorgen dat dat gevoel over ging.
Uiteindelijk is de vriendschap toch stukgelopen. Best jammer eigenlijk
Daar ben ik ook zo bang voor; dat de vriendschap stuk loopt. Wij zijn ook al vaak naar de Bios geweest enzo en uit eten en ik kom wel es bij hem thuis, maar nooit wat gezegd. Alleen maar omdat ik bang ben om de vriendschap te verliezen.

INKIE

Oud 22-03-2002, 10:10
Starrie
Starrie is offline
Citaat:
hendrikafox schreef:
Daar ben ik ook zo bang voor; dat de vriendschap stuk loopt. Wij zijn ook al vaak naar de Bios geweest enzo en uit eten en ik kom wel es bij hem thuis, maar nooit wat gezegd. Alleen maar omdat ik bang ben om de vriendschap te verliezen.

INKIE

tja misschien moet je je eens goed voorstellen hoe het zal zijn als hij "je vriend" is. Wat jullie nu hebben wat jullie dan niet meer zullen hebben. En als het dan ooit uit zou gaan is de kans echt groot dat er dan geen vriendschap meer is.
Maar het kan ook zijn dat jullie beter bij elkaar passen als koppel dan als gewoon vrienden.
Ik vind het echt een moeilijke situatie voor je. succes!

[Dit bericht is aangepast door Starrie (22-03-2002).]
Oud 22-03-2002, 10:25
luckyleo
luckyleo is offline
Had Melanie C in haar liedje Never be the same ook. Niet goed afgelopen....
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:57
Aurora
Aurora is offline
Jah heb ik gehad bij een goede vriend van me. Hij had het door en hij vond mij ook wel leuk, maar het is dus nix geworden..hij wilde onze vriendschap niet verpesten (wat eigenlijk JUIST gebeurde doordat het nix werd) en viel uiteindelijk dus op jongens Ik vind dat je ervoor moet gaan als je elkaar leuk vindt, majah sommige mensen schijnen daar anders over te denken..Ik heb het hem duz nooit verteld, mara hij is er vanzelf achergekomen doordat ik zo opvallend deed Misschien een ideetje? Gewoon subtiel laten merken dat je hem leuk vindt en kijken hoe hij daarop reageert?
Oud 22-03-2002, 15:51
Psykoman
Psykoman is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Had Melanie C in haar liedje Never be the same ook. Niet goed afgelopen....

Oud 22-03-2002, 18:51
Verwijderd
Niet bekend mee, sorry...
Maar ik zou inderdaad op gaan passen dat de vriendschap niet kapot gaat. Want als het uit zou gaan, als er ooit iets tussen jullie komt, dan is heel vaak de vriendschap wel weg!
Maar daartegenover staat wel dat je verliefdheid toch niet kunt wegstoppen en als het wederzijds is... jah...

Nouja iig succes!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:04
Ultimecia
Ultimecia is offline
toch raar dat iedereen hier zegt dat t zo fout kan gaan...ik heb t ook gehad en eerst was ie een (goeie) vriend van me en nu is e me vriend (in verkering) en we houden nog steeds errug veel van elkaar het hoeft echt niet altijd mis te gaan het ligt er dus aan wat je nou precies voor elkaar voelt of het echt meer is dan vriendschap
anyway het kan dus wel, ookal gaat het in de meeste replies hier mis sorry voor dat mensen
voorderest suc6!!!
-x-us Ultimecia
Oud 22-03-2002, 19:21
Verwijderd
bij mij en georges ging het ook goed
inkie
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:51
Verwijderd
zo ongeveer al mijn liefdes sproten voort uit diepe vriendschap... is toch altijd al goed afgelopen, dusss...

succes!

*blue*
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:23
Rian-x-
Rian-x- is offline
ja wel ervaring mee...
in de brugklas zat ik bij een jongen in de klas waar ik gewoon goed mee op kon schieten. Na een paar maanden in de brug (we waren echt goede vrienden geworden) vertelde een vriend van hem dat die jongen verliefd op mij was. Maar ik was niet op hem. onze vriendschap liep vast.
Na de zomervakantie zaten we niet meer bij elkaar in de klas en hij was inmiddels verliefd geworden op een ander meisje.
We werden weer echt goede vrienden. maar, toen ging het uit tussen hem en zijn vriendin en was hij een tijdje erg depri (liefdesverdriet enzo) en ik heb hem veel getroost en met hem gepraat. Toen zei hij een keer dat ie weer verliefd op me was, en ik dacht dat ik ook op hem was. niet dus. Na 2 weken ging het uit tussen ons omdat t gewoon helemaal niet werkte.

Daarna hebben we een tijdje heel weinig contact gehad, maar na een tijdje kwam hij op school naar me toen en vroeg of we weer zon goeie vrienden konden worden als eerst...
Nou is hij mijn beste vriend.

Dus... het hoeft echt niet altijd fout te gaan als je eerst vrienden bent en daarna verliefd wordt!
Oud 24-03-2002, 12:00
Verwijderd
ik had t met mn huidige vriendin, eerst gewoon goeie vrienden, verder nix, en toen hadden we n keer als vrienden wat afgesproken en ben r toen bezwel leuk gaan vinden, zij vond mij al leuk...en nu hebben we al bijna 7 maanden en nog steeds alles supersjil
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 19:17
moenbase
moenbase is offline
wel, het ligt er maar net aan hoe de vriendschap is. in principe vind ik dat de basis van een relatie moet liggen bij vriendschap. Maar deze moet weer niet ál te hecht wezen. De grens tussen een hechte vriendschap en een normale vriendschap is, tenminste, dat vind ik, moeilijk te onderscheiden. je noemt, als het goed is, niet iedereen 'een vriend(in)' Dit doe je waarschijnlijk alleen bij mensen die je erg dierbaar zijn.
Wel, het vervelende ervan is natuurlijk wanneer jij verliefd bent op die vriend(in), en zij niet op jou. Want ja, dat maakt alles heel anders wanneer je het haar/hem verteld. Zelf zou ik het nooit zo gauw zeggen, maar hopen dat het over gaat...maar ja het ligt er maar net aan hoe goed ik bevriend bent met er. Hoe lang ik er al ken enzo...
Oud 24-03-2002, 19:34
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
hendrikafox schreef:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je al best wel lang met iemand bevriend bent en dat loopt over in verliefdheid? Ik heb het gevoel dat we beiden hetzelfde over elkaar denken, maar ik durf niks te zeggen omdat ik anders bang bent dat de vriendschap over gaat. Hebben jullie dat ook. Laat dan effe een berichtje achter.

INKIE
wel van verliefdheid naar vriendschap maar vice versa? nee nog nooit
Reageren

Regels voor berichten