Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ff ter aanvulling van mijn 1e post. merk op dat 3 leugenaars op rij niet gaan omdat dan de middelste de waarheid zegt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Iemand die de waarheid spreekt, geeft de volgende informatie: er geldt dat de persoon links van mij en de persoon rechts van mij leugenaars zijn Een leugenaar zal hetzelfde zeggen, maar daaruit zou het volgende volgen: er geldt niet dat de persoon links van mij en de persoon rechts van mij leugenaars zijn Ik hoop dat je die zinsconstructie een beetje begrijpt; die "niet" is bewust daar geplaatst geweest. De man die de waarheid spreekt geeft logisch de volgende informatie: links van mij AND rechts van mij = leugenaar De leugenaar, geeft ook hetzelfde, maar omdat hij liegt, moet je de uitspraak omkeren: NOT ( links van mij AND rechts van mij = leugenaar ). Daarom staat die niet vooraan in de zin, omdat het geldt over de hele uitspraak. Dat tweede is verder te vereenvoudigen naar het volgende: links van mij OR rechts van mij = NOT leugenaar. Misschien meer in taalgebied: als de leugenaar zegt dat beide mannen naast hem leugenaars zijn, dan betekent dat dat niet beide mannen leugenaars zijn. Als we dan de mogelijkheden bekijken: beide leugenaars: valt af, want "niet beiden" 1 leugenaar, 1 niet-leugenaar: kan, want ze zijn niet allebei leugenaar 2 niet-leugenaars: kan ook, zelfde reden. Dus heb je minstens 1 ervan die een niet-leugenaar is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[wi] Probleem van de week Verwijderd | 16 | 12-05-2005 23:42 | |
[wi]Probleem van de week Verwijderd | 8 | 07-04-2005 10:44 | |
[wi] Probleem van de week (dit is het nieuwe) Verwijderd | 39 | 02-04-2005 13:23 | |
[wi] Probleem van de week Verwijderd | 31 | 30-03-2005 19:11 | |
[wi] Probleem van de week Verwijderd | 14 | 09-03-2005 14:19 | |
[wi] Probleem van de week Verwijderd | 22 | 17-02-2005 19:28 |