Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 18:45
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik heb besloten voor in mijn nieuwe huis een nieuwe tv aan te schaffen nu twijfel ik tussen een 107 cm plasma of een 106 cm LCD

ik kan op internet eigenlijk nagenoeg niets vinden waaruit wijst welke van deze 2 nu beter is..... en blijft...

plasma schijnt snel in te branden... logo's van rtl enzo...

wie weet hier meer over?
Oud 17-04-2005, 18:49
twain4me
twain4me is offline
je slaat de spijker psies op de kop..

plasma brand in
verbuikt meer stroom
de lichtsterkte neemt met grote stapen af...

oftewel lcd..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:41
Verwijderd
Plasma is van huis uit een onnozele en energieverkwistende technologie die ruimschoots gepasseerd is door LCD op ieder front.

Natuurlijk zullen de zealots dit stellig ontkennen. Vergeet niet dat deze mensen zo'n TV thuis hebben staan en het niet kunnen verkroppen dat ze altijd al het lachertje geweest zijn bij de mannen met clue en dat ze nu zolangzamerhand ook uitgelachen worden door mensen die geen clue hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:40
T_om
T_om is offline
Over plasma: brand tegenwoordig veeeeel minder snel in, vroeger ging dat nog wel.

Ik zou persoonlijk nu eigenlijk nog niet een LCD tv kopen, al die dingen die ik heb gezien hebben naar mijn mening crappy beeldkwaliteit.
Oud 17-04-2005, 21:07
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
M@TRIX schreef op 17-04-2005 @ 19:45 :

plasma schijnt snel in te branden... logo's van rtl enzo...

wie weet hier meer over?
Sommige merken beweren een levensduur van 60,000 branduren te halen, maar dat laatste betwijfel ik toch.

PS: Kijk ook eens op www.hear.nl en www.audiofreaks.nl daar lopen diverse topics over LCD en plasma tv's.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar plasma, het liefst pixelplus van Philips.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:29
JH
JH is offline
LCD, goedkoper, minder kans op inbranden, lager stroomverbruik
Heeft duidelijk een paar streepjes voor op plasma.

Maar het beste beeld heb je nog altijd met een gewone tv van een goed merk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:33
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
JH schreef op 18-04-2005 @ 16:29 :
onzin, dan moet je denken aan projectie met DLP (digital light processing)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Maar niet lang meer, want die zg CRT buizen hebben hun langste tijd gehad, de grote merken investeren al helemaal niet meer in deze 'verouderde' TV techniek.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
LCD is duidelijk beter.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 18-04-2005 @ 19:23 :
LCD is duidelijk beter.
Voor laptop en computergebruik is het een heel goed alternatief in vergelijking tot 'gewone' CRT schermen. Echter voor het betere home cinema werk is een plasma scherm toch te prefereren tov een LCD tv.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:03
SuperSanne
SuperSanne is offline
ze zeggen dat als iedereen in nederland zijn tv bij het oud vuil zou zetten en een plasma toestand in huis zou halen, er minstens 15 energiecentrales bij gebouwd zoudem moeten worden . Ik ben geen licht betreft dit soort dingen (ik weet nog net het verschil tussen een tv en een magnetron ) maar als je een beetje om het milieu geeft neem je een LCD.
Oud 18-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Zou je willen
De meeste beeldbuizen hebben een waardeloos beeld, pas bij de duurdere TV's (2500+) wordt het beeld enigzins goed...
Daarnaast is bij beeldbuizen het beeld niet recht of verkleurt aan de randen.. Alleen zien de meestedit laatste niet (hint, zoek er niet voor, je gaat je eraan ergeren )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens hoorde ik nog een verhaal over inbranden van plasma... iemand zat met z'n X-box te gamen tot de telefoon ging. hij zette het spel op pauze en nam op. Toen hij anderhalf uur (en dan zeggen ze dat wij meiden veel bellen ) later terugkwam was het beeld ingebrand! Ik weet niet of dit waar is, maar ik hoor wel veel van dit soort verhalen over plasma tv's

P.S. triloxen heeft gelijk, als je een echt goede tv wilt moet je flink dokken

en ja, als je houd van goede films, wil je toch ook de beste thuisbioscoop? makkelijk geregeld bij lenen.nl!

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
********** schreef op 18-04-2005 @ 20:06 :
Zou je willen
De meeste beeldbuizen hebben een waardeloos beeld, pas bij de duurdere TV's (2500+) wordt het beeld enigzins goed...
Daarnaast is bij beeldbuizen het beeld niet recht of verkleurt aan de randen.. Alleen zien de meestedit laatste niet (hint, zoek er niet voor, je gaat je eraan ergeren )
Dan zit ik met mijn Sony (KV -S2951 D was een duur toestel) voorlopig wel goed, die verkleuring bij de randen wordt veroorzaakt door konvergentie fouten (waaiers) Als de drie basiskleuren niet mooi samenvloeien onstaat dit hindelijke effect.

Een ander veelvoorkomend probleem bij (CRT) tv's zijn de zg... zakkers dit zijn krommingen die worden veroorzaakt door afbuigfouten bij de afbuigunit, kan eenvoudig verholpen worden door de TV te verplaatsen in een andere hoek van de kamer, dan heb je nog fouten bij de EW, maar die zal ik hier maar liever niet bespreken, evenals het veelvoorkomende... Amplitude fout.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:24
twain4me
twain4me is offline
mja zo kan je bij elk systeem wel nadelen noemen. dlp projectoren hebben bv last van het regenboog effect.

maar ik geloof niet dat het topic daar over gaat
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:55
Verwijderd
EnergieNed: 'Plasma-tv's zijn stroomslurpers'

Hier dacht ik meteen aan toen ik de topicstart las.
Kijk ook maar in de reacties:
"Dit is toch al lang bekend dat Plasma TV's zo belachelijk veel zuipen; 48" trekt volgens mij al 600-700 watt..."

Ik heb ook even snel op GoT gezocht en vond dit: Wat is beter, TFT of Plasma?

En dit: www.plasmatvbuyingguide.com
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 00:33
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 18-04-2005 @ 22:55 :
EnergieNed: 'Plasma-tv's zijn stroomslurpers'

"Dit is toch al lang bekend dat Plasma TV's zo belachelijk veel zuipen; 48" trekt volgens mij al 600-700 watt..."

Dat stroomverbruik van plasma TV's (de eerdere generatie's) is inderdaad wat aan de hoge kant, maar de heren fabrikanten trekken zich dit ook aan, en hebben zeker niet stil gezeten om het stroomverbruik te verminderen zonder aan beeldkwaliteit of formaat te tornen.

Toen in de jaren '50 de eerste zwart/wit buizen televisie op de markt kwam, het zg... Hondenhok was het stroomverbruik ook in verhouding erg groot tov het beeld formaat.

BTW: Die postings op tweekersnet zijn inmiddels ook alweer zo'n twee jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-04-2005 @ 01:33 :
BTW: Die postings op tweekersnet zijn inmiddels ook alweer zo'n twee jaar oud.
Weet ik, maar ik heb ook maar even snel gezocht, niet echt veel tijd om goed te zoeken gisteren
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 17-04-2005 @ 20:41 :
Plasma is van huis uit een onnozele en energieverkwistende technologie die ruimschoots gepasseerd is door LCD op ieder front.

Natuurlijk zullen de zealots dit stellig ontkennen. Vergeet niet dat deze mensen zo'n TV thuis hebben staan en het niet kunnen verkroppen dat ze altijd al het lachertje geweest zijn bij de mannen met clue en dat ze nu zolangzamerhand ook uitgelachen worden door mensen die geen clue hebben.
*voelt zich aangesproken*

Maarja ik vind niet dat ik destijds een slechte keuze heb gemaakt, ik heb er veel plezier aan beleefd. Maar als iemand nu iets dergelijks zou kopen kan hij beter voor LCD gaan denk ik.
Oud 19-04-2005, 19:19
twain4me
twain4me is offline
aghh ik heb een beamer met een mooi regenboog effect, blijkbaar ben ik een minderheid. en ik heb ook geen spijt

Citaat:
The majority of people can't see them at all on any of the current machines.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:28
]{ing
]{ing is offline
je hebt ook projectie TV's met DLP. helaas erg prijzig, net als die beamers

Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:34
twain4me
twain4me is offline
beamer is niet zo duur... en het stoere is dat je ze ook zelf kan bouwen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:57
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
twain4me schreef op 19-04-2005 @ 20:34 :
beamer is niet zo duur... en het stoere is dat je ze ook zelf kan bouwen
Dat een beamer niet meer zo heel duur is, geloof ik best. Maar dat ''zelfbouwen'' hiervan ??
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:15
T_om
T_om is offline
Zelf bouwen van een beamer:
@Tweakers.net
voor zo'n €250,-
Oud 20-04-2005, 12:11
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Cornel schreef op 19-04-2005 @ 21:57 :
Dat een beamer niet meer zo heel duur is, geloof ik best. Maar dat ''zelfbouwen'' hiervan ??
het principe is erg simpel, een lamp achter een lcd , een lens een paar spiegels en een behuizing.. het enige wat je moet weten is een paar afstanden. Aangezien dit moeilijker is dan het lijkt zijn er vele howto's te krijgen o.a. op tweakers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 12:46
JH
JH is offline
Het lijkt mij dat je dan nog altijd wel zeer precies moet weten wat je aan het doen bent wil je een fatsoenlijke beamer bouwen.

Overigens is het wel erg mooi om een donkere ruimte te hebben met een groot scherm en en een goede beamer, is toch het bijna ultieme bioscoop effect wat je dan kan creeëren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je de plek hebt wel ja. Alleen maakt een beamer lawaai en dat vind ik gewoon echt zonde tijdens het kijken. Mijn PDP maakt geen geluid omdat hij passief gekoeld is.
Oud 21-04-2005, 21:48
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2005 @ 22:36 :
Als je de plek hebt wel ja. Alleen maakt een beamer lawaai en dat vind ik gewoon echt zonde tijdens het kijken. Mijn PDP maakt geen geluid omdat hij passief gekoeld is.

Elke vorm van geluid is nog altijd beter dan die irritante kut piep die 50 hrtz tv's produceren, maargoed.

nieuwe beamers hebben techniek voor het geluidsarm koelen van het apperaat. (lijkt veel op de techniek gebruikt door PSU fabrikanten)
fan's in mijn beamer gaan bv zachter draaien als je de lamp niet op volle sterkte gebruikt. waneer een beamer hangt aan het plafond is het geluids nivo gelijk stukken minder hindelijk en komt niet meer boven het normale speaker volume uit van de stereo. als het stil is hoor je hem ja ( net als elk ander apperaat in huis) maar aghh dat beeld van 2,5 meter maakt een hoop goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten