Advertentie | |
|
![]() |
|
Ongeïnteresseerd pluk ik een chocoladebrokje van mijn gesmolten ijsmars. Als ik denk aan op de bus wachten denk ik aan een eenzame bushalte met een woestenij van planten om zich heen.
Maar als ik wacht op de bus zie ik taterende leerlingen die geen seconde hun mond dicht kunnen houden en tientallen die op de snel in- en uitrijdende bussen springen. Meestal komt er niemand met mij een praatje maken. Dat vind ik fijn zo. Ik wil rustig alleen zijn en een smerige snack eten, terwijl ik denk hoe kut de dag was. Zelfs hij zou moeten wachten. En toch zie ik de tippen van zijn schoenen voor mijn neus stilstaan. Ga weg, denk ik. Ik wil alleen mijn schoenen zien. Ik zie hem twijfelen, maar uiteindelijk blijft hij toch staan. 'Hoi.' Ik besef dat ik niet verlegen naar de grond kan blijven staren. Daarom kijk ik hem een fractie van een seconde aan en richt mijn hoofd snel naar het koude februarizonnetje. 'Hoi,' mompel ik. Waarom moest hij me juist nu storen? Ik prop snel de ijsmars naar binnen zodat ik een reden heb om niet te hoeven praten. Maar ik heb ook geen reden nodig, want ik zie hem vluchtig naar een bus kijken. 'Nou, ik moet gaan.' Volgens mij denkt hij dat ik hem niet heb gehoord, en ik hoor het eigenlijk ook maar half. Wie denkt hij wel dat hij is? Me deze paar minuten voldoening na een rotschooldag niet te gunnen? Nee, zijn ogen staren me nog altijd vriendelijk aan vanuit de bus, zag ik. Ik kijk snel, want hij mag mij niet zien. Hij mag mijn blik niet zien. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
36 treden tot bovenaan The one who I am | 0 | 07-12-2003 20:25 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekverslag meisje niemand.... HELP! flipkip | 2 | 13-06-2003 08:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Coma (drama) Anne | 13 | 11-11-2002 12:22 | |
ARTistiek |
Verhaal - * Jesse en Lisa * Read it :)) U-NiQ | 7 | 14-01-2002 20:20 | |
ARTistiek |
Watervlinder (mijn eerste verhaal) Shackles | 20 | 12-01-2002 10:59 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen ArvidKeemink | 4 | 04-09-2001 19:57 |