Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 10:06
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hallo forummers,

Ik heb een heel vaag probleem met het geluid van mijn computer, er komt alleen geluid aan de linker kant uit op de een of andere manier. Eerst dacht ik dat het aan de boxen lag, dus heb ik er een nieuw paar opgezet. Dat had hetzelfde probleem... Ook de headset die ik nu heb heeft dat probleem.

Ik had geen idee of ik het nou bij hardware of bij software moest zetten, maar een hardwareprobleem lijkt me uitgesloten omdat ik het met die verschillende paren boxen heb geprobeerd.

Heeft iemand dit probleem gehad en weet hoe die het moet oplossen? Vin het nogal vervelend namelijk. Ik heb de instellingen van het geluid ook al gechecked, maar ik kon niets raars vinden ofzo
Oud 04-12-2005, 11:27
freyk
freyk is offline
Als je nou eens wat gaat prutsen met de geluidsinstellingen.
(configuratiescherm -> spraak, geluid en geluidsapparaten -> geluid en geluidsapparaten -> luidsprekerinstellingen -> geadvanceerd)
Oud 04-12-2005, 12:56
Verwijderd
Je hebt inderdaad dikke kans dat ergens een volume-instelling uitgebalanceerd op links staat.

Bij Windows 2000 kun je via start, instellingen, configuratiescherm, geluiden en multimedia een volumeknop in je system tray zetten, en dan kun je daar kijken hoe het zit.

Als dat het niet is, zou het aan je geluidskaart of aan de driver ervan kunnen liggen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:15
Verwijderd
W-T-F

Kijk eerst even bij de volumeregeling. Staat die centraal, in het midden? Dus niet alleen de uiteindelijke 'master volume' maar ook alle bronnen (CD-audio, wave, etc.)? Daarna kun je nog kijken bij het afzonderlijke speaker volume, zie post freyk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2005 @ 14:15 :
W-T-F

Kijk eerst even bij de volumeregeling. Staat die centraal, in het midden? Dus niet alleen de uiteindelijke 'master volume' maar ook alle bronnen (CD-audio, wave, etc.)? .
Dat heb ik ook wel eens, staat dat schuifje opeens de andere kant op. Of valt het geluid opeens weg. Je kan doen wat je wilt, maar het geluid blijft het niet doen, dus ik zou even daar kijken inderdaad. Overkomt meer mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 13:04
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Heej het is gelukt!

Er stond een schuifje naar links op de een of andere manier... Ik keek de hele tijd bij de NvidiaMixer, en niet naar het originele geluidsinstellingenicoontje... Doh!

Maja, het is gelukt! Bedankt allemaal!
Oud 07-12-2005, 11:43
roman
roman is offline
he is a gift of heaven jee
Oud 07-12-2005, 18:20
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 04-12-2005 @ 11:06 :
Hallo forummers,

Ik heb een heel vaag probleem met het geluid van mijn computer, er komt alleen geluid aan de linker kant uit op de een of andere manier. Eerst dacht ik dat het aan de boxen lag, dus heb ik er een nieuw paar opgezet. Dat had hetzelfde probleem... Ook de headset die ik nu heb heeft dat probleem.

Ik had geen idee of ik het nou bij hardware of bij software moest zetten, maar een hardwareprobleem lijkt me uitgesloten omdat ik het met die verschillende paren boxen heb geprobeerd.

Heeft iemand dit probleem gehad en weet hoe die het moet oplossen? Vin het nogal vervelend namelijk. Ik heb de instellingen van het geluid ook al gechecked, maar ik kon niets raars vinden ofzo
Moet je eens een paar interviews met onze Geert Wilders afdraaien. Dàn heb je pas rechts geluid.
Reageren

Regels voor berichten