Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 14:03
Captain N
Captain N is offline
Lo,

Ik wil een nieuwe PC aanschaffen en nu viel mijn oog op de Aldi pc die woensdag a.s. in de winkels komt te liggen.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/pc1.jpg

Het gaat mij voornamelijk om die dual core aangezien ik nogal vaak progs als Photoshop, Maya en After effects naast elkaar heb open staan, wat momenteel nogal wat van mn systeempje vreet.
Daarnaast spreken de overige functies me ook wel aan.

Ik game verder ook best veel maar hoge resos en max graphics zijn niet mijn prioriteit, ik wil een degelijk systeempje voor een leuke prijs.

Ik kan maar weinig reviews vinden behalve in het duits, nu is mijn duits ronduit kut dus vandaar dat ik hier maar even kom peilen.

De 1000 pleuries waard of niet?
Oud 20-03-2006, 14:49
Verwijderd
Is dat exclusief monitor? Het is naar mijn idee een beetje vreemd systeem. Ik zou sowieso nooit voor een zo hoog geklokte Intel P4 gaan, vanwege de warmte en het energieverbruik. Die harde schijf, waarschijnlijk een 7200.9, is bepaald niet snel. De videokaart is mij onbekend maar de 6x-serie van nVidia is niet meer het neusje van de zalm, echter wel acceptabel als je af en toe gamet en geen superhoge eisen stelt aan allerlei eyecandy. De DVD-brander dan is pretty much standard, WLAN ingebouwd van Medion, niet bepaald een A-merk maar het zal er wel mee doorkunnen. Geluid vervolgens is onboard, en dat is iets waar ik zelf echt allergisch voor ben, maar stel je geen hoge eisen aan de geluidskwaliteit dan kan het prima.

Het grootste probleem met zo'n systeem is dat je niet weet welk moederbord (merk, type, chipset et cetera) er in zit. En het merk en type moederbord bepaalt toch wel in belangrijke mate de uitbreidbaarheid en de betrouwbaarheid van een systeem. Verder zal er wel niet zoveel aandacht zijn besteed aan geluidsproductie en warmte-ontwikkeling; je kunt ervan uitgaan dat alles standaard en boxed is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:13
Captain N
Captain N is offline
Tis idd ex monitor.

ik heb de specs van het mobo gevonden, nu heb ik er zelf weinig verstand van maargoed.

Wat warmte betreft maak ik uit verschillende reviews op dat deze redelijk acceptabel is, dit doordat ze een nieuwe kast gebruiken ofzo.
Veder heb ik nu ook onboard sound waar ik zeer tevreden mee ben dus wat geluid betreft is dat niet zo'n ramp.

Oud 20-03-2006, 16:59
MaHo
MaHo is offline
De Aldi had meetsal erg goede aanbiedingen (mijn PC van 3 jaar geleden was een uitstekende aankoop), maar ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige "aanbieding". Vrij basic specs en dan toch nog 1000 euro...
Ik denk dat je zelf iets beters zou kunnen samenstellen voor dezelfde prijs.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben nog nooit echt onder de indruk geweest van de Aldi-aanbiedingen, maar dit is helemaal een matige config.
Oud 20-03-2006, 18:48
Captain N
Captain N is offline
Schuw uw niet om uwen mening te onderbouwen.

De Lidl heeft ook een aanbieding, is deze beter?

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages...Athlon_64_3700
Oud 20-03-2006, 18:56
Verwijderd
Die ziet er al uit als een betere config, in elk geval vermelden ze het merk en type van het moederbord, dat is al heel wat, voor je het weet krijg je een of ander geval met shared geheugen in je maag gesplitst
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:59
Captain N
Captain N is offline
Hm op GoT zijn ze wel te spreken over die Medion pc.
Wat is er beter aan die van de Lidl dan?

Ok nieuw idee for the sake of mijn portomonee en potentiele miskoop.

Wat als ik nu enkel mijn mobo, video kaart en mijn processor vervang, wat zou dan de beste keus zijn op dit moment?

Momenteel ziet mijn config er als volgt uit.

-Asus A7n8x deluxe
-6600GT
-Amd 2800+

Ik wil heel graag een dual processor dus dat sowieso, maar heb verder geen idee op wat voor mobo die past, verder is mijn kaart wel in orde maar het is een AGP en ik weet niet of er ook een agp slot op de nieuwere mobos zit.

Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:18
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-03-2006 @ 19:59 :
Hm op GoT zijn ze wel te spreken over die Medion pc.
Wat is er beter aan die van de Lidl dan?
medions zijn echt niet slecht.. deze is wat aan de dure kant.. veder niets mis mee
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:23
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 20-03-2006 @ 20:18 :
medions zijn echt niet slecht.. deze is wat aan de dure kant.. veder niets mis mee
upgradeability is om van te huilen anders en de kast is ook écht niet fijn om in te werken.
bovendien wordt nergens vermeld wat voor voeding er in zit.

Als je al gaat upgraden, zou ik eigenlijk die videokaart fijn laten zitten, zó oud is die ook weer niet, die kun je beter een half jaartje later vervangen o.i.d.
Ik zou persoonlijk gaan voor een Athlon64 met een Asus mobo, maar ik heb verder ff geen zin om het nu te onderbouwen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:12
MaHo
MaHo is offline
Mwoah, volgens mij gebruiken ze wel goede voedingen bij Medion hoor, in de mijne (dus wel van 3 jaar oud, maja) zit namelijk gewoon een goede Fortron voeding.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-03-2006 @ 19:59 :
-Asus A7n8x deluxe
-6600GT
-Amd 2800+

Ik wil heel graag een dual processor dus dat sowieso, maar heb verder geen idee op wat voor mobo die past, verder is mijn kaart wel in orde maar het is een AGP en ik weet niet of er ook een agp slot op de nieuwere mobos zit.
De videokaart kun je inderdaad behouden, maar je moet je wel afvragen of je geen moederbord wilt dat PCI-E ondersteunt. Zeker als je er later nog eens een nieuwe videokaart in wilt duwen, kan dat handig zijn. Dan kun je nog wel zeker 60 euro krijgen voor je huidige videokaart.

Dan moet je je nog afvragen of je AMD of Intel wilt. Dual Core processors van AMD beginnen ongeveer bij 300 euro, die van Intel ook ongeveer rond die prijs, misschien één of twee tientjes goedkoper. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar AMD. AMD processoren garanderen hoge prestaties op lagere kloksnelheden en worden dus van zichzelf minder warm. Dual core Intel processoren trekken dan ook tot wel 25% meer vermogen van je voeding.

Een Intel processor lijkt bij het runnen van meerdere applicaties tegelijk ietsjes sneller. Enkelvoudige applicaties worden dan wel weer veel sneller uitgevoerd door Athlon 64 X2 processors in vergelijkbare prijsklassen.
Oud 20-03-2006, 22:02
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2006 @ 15:49 :
Verder zal er wel niet zoveel aandacht zijn besteed aan geluidsproductie en warmte-ontwikkeling; je kunt ervan uitgaan dat alles standaard en boxed is.
Er is hoop, volgens de advertentie: "Buitengewoon stil door BTX-vormgeving met optimale luchtstroom, heatpipe-koeling en stille ventilator". Nou ja, dan hebben ze er in ieder geval bij stilgestaan.

Verder, tja. Ik vind het eigenlijk geen slechte aanbieding - niet supervoordelig maar ook niet slecht. Je krijgt voor 1000 euro gewoon een leuke allround PC waar je van alles mee kunt, maar die eigenlijk op geen enkel gebied echt uitblinkt. Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat het met de kwaliteit wel snor zit, Medion gebruikt gewoon degelijk merkspul (MSI, Sony, Seagate, FSP Group, enz.).
Oud 21-03-2006, 07:45
J-roenn
J-roenn is offline
medion gebruikt idd merkspul, maar alleen de dingen waar consumenten naar kijken ( bijv cpu, brander, ) ik heb thuis een aldi pc staan, en dat is echt een brok ellende, de standaard image cd die er bij zit bevat een veel te slome versie van windows ( opstarten +5 Min na schone install ) en ook de voeding maakt een tyfusherrie. verder zat de kast vrijwel geheel dicht geponst zodat vervangen/uitbreiden ook geen opties zijn.

laat dan gewoon een pc voor je bouwen bij de plaatselijke pc boer, en als je zo nodig een voorgefabriceerd systeem wilt, kijk dan eens bij dell...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 08:52
ExVaal
ExVaal is offline
Hoewel medion écht wel goede PC's zijn, en veel argumenten die hier genoemd worden te verwerpen zijn blijf ik het een verdomd veel te lage prijs vinden voor zo'n machine
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:02
Koen
Koen is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-03-2006 @ 23:02 :
Er is hoop, volgens de advertentie: "Buitengewoon stil door BTX-vormgeving met optimale luchtstroom, heatpipe-koeling en stille ventilator". Nou ja, dan hebben ze er in ieder geval bij stilgestaan.
Dat is waar, maar een garantie op een stille Pc is 't natuurlijk allerminst. Je weet bij dit soort dingen nooit hoe ze zullen klinken, daar kom je pas achter als je 'm thuis aansluit. Ik weet nog wel dat Medion Pc's van pakweg 1,5 jaar geleden enórm veel herrie maakte, juist door de 'heatpipe koeling'. De fan van de CPU direct op de zijkant van de kast plaatsen resulteert in enorm veel herrie van directie airflow en resonantie. Blijft toch een gok, zo'n Pc.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:33
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Vaal schreef op 21-03-2006 @ 09:52 :
Hoewel medion écht wel goede PC's zijn, en veel argumenten die hier genoemd worden te verwerpen zijn blijf ik het een verdomd veel te lage prijs vinden voor zo'n machine
dan is het maar net wat je gewend bent.

de beste pc's blijven toch de zelf in elkaar gezette apparaatjes met uitsluitend A-klasse componenten.

wat die medion pc's al een stuk beter zou maken is een gewone kale windows install zonder al die voorgeinstalleerde troep die tijdens het opstarten word aangeroepen, dit vertraagd de pc echt aanzienlijk.

verder zijn de uitbreidingsmogelijkheden echt minimaal, een videokaart of ram lukt nog wel, maar de hd's kan je niet bij omdat de kast aan 2 kanten zit dichtgeponst.

grafische kaart net zoiets, ze nemen een redelijk goede chip, zetten dit op het lowste budget kaartje die ze kunnen vinden met een botle neck van hier tot tokio zodat je net zo goed een 16MB geforce 2 had kunnen nemen.....

moederboard zelfde verhaal, blijft gewoon low budget troep/ restpartijen met kleine foutjes. word nog veel te warm ook.....

geheugen is ook merkloos, met standaard 2 fouten erin volgens memtest86 ( heb ik verder geen last van, maar het hoort niet zo ! )

[edit]zie net die advertentie, zit hier geen eens windows op ? normaal zetten ze dat er toch wel bij ? [/edit]

nee voor mij nooit meer een aldi pc.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:13
Verwijderd
Lidl heeft ook een systeem.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 20-03-2006 @ 23:02 :
Dat is waar

Maar goed, een heatpipe is natuurlijk geen garantie voor stilte of goede koeling. Er is zoveel troep op de markt op koelgebied. Maar misschien hebben ze wel gewoon makkelijk gedaan en er een Arctic Freezer Pro op gegooid. Die is wel niet bijzonder stil, maar wel goedkoop en hij schijnt behoorlijk goed te koelen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 12:05
Jolt
Jolt is offline
Hoe kut zijn wel de kasten van Medion en Lidyl?

Echt bagger, maja voor het geld is het wel fijn, alleen valt de 8xx serie van Intel tegen en de 3700+ van AMD is ook niet echt geweldig, mits je een goede batch hebt, dan draait hij makkelijk op 3 ghz op air.

Had liever een X2 3800+ erin gezien, bijna even duur.
Oud 21-03-2006, 14:12
Verwijderd
Ja, het soort brave huisvaders dat deze computer koopt is vast geïnteresseerd in het draaien van 3 GHz op air
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:50
MickeyV
MickeyV is offline
Hmm, 't is ongeveer hetzelfde als mijn Dell, met dien verstande dat in die Dell twee keer zoveel geheugen zit, maar wel een kleinere HD (160 gb) en een mindere videokaart (ati radeon 300 Hyp. mem., 128 mb). Oh ja, en geen dual core maar gewoon een p4 3 ghz 2mb cache. Dat is natuurlijk ook wat minder snel. Maar dan betaal je wel 350 euro minder.
Oud 21-03-2006, 15:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 15:12 :
Ja, het soort brave huisvaders dat deze computer koopt is vast geïnteresseerd in het draaien van 3 GHz op air
Nou je moet mijn pa eens horen, die wilt steeds zijn (mijn oude) 2400+ overlocken
Oud 21-03-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-03-2006 @ 16:22 :
Nou je moet mijn pa eens horen, die wilt steeds zijn (mijn oude) 2400+ overlocken
Uitzonderingen.
Regels.
Bevestigingen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:39
Jolt
Jolt is offline
Maja zo ken ik er wel meer hoor

Maja dat zijn ook vaak de zonen, pa koopt eeen Aldi pc, zoon bouwt hem helemaal om
Oud 21-03-2006, 15:49
Verwijderd
helemaal ombouwen zal tegenvallen, onze albert heijn pc (jaja het was gewoon een medion maar goed) was dichtgepopt aan 2 kanten, dus je kon er alleen in om een pci/agp kaart erin te swappen etc, maar meer niet
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 17:22
roman
roman is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 21-03-2006 @ 16:49 :
helemaal ombouwen zal tegenvallen, onze albert heijn pc (jaja het was gewoon een medion maar goed) was dichtgepopt aan 2 kanten, dus je kon er alleen in om een pci/agp kaart erin te swappen etc, maar meer niet
zzz kun je toch uitboren
Oud 22-03-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
roman schreef op 21-03-2006 @ 18:22 :
zzz kun je toch uitboren
zzz dooddoener he .
punt was meer dat áls je gaat oc'en en een pc koopt om ook dingen aan te upgraden, dat je dan géén medion pc koopt.
om een aantal redenen, waarvan de crappy kast er 1 is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 13:03
Fenominal
Fenominal is offline
Prachtig ding qua prijs/performance verhouding. Ga ervoor !

~Fenom.
Oud 16-04-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Fenominal schreef op 16-04-2006 @ 14:03 :

~Fenom.
Beetje loze up
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:28
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
omg "supersnelle 7200 tpm"
Oud 17-04-2006, 14:12
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Fenominal schreef op 16-04-2006 @ 14:03 :

~Fenom.
ga je familie pesten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten