Advertentie | |
|
28-05-2006, 13:12 | ||
Citaat:
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned? |
28-05-2006, 17:46 | ||
Citaat:
Er gaat overigens een hele uitgebreide theorie schuil achter processens en threads, maar daar moet je maar eens op Google-en of een boek over Operating Systems lezen, dan kom je er wel achter. |
29-05-2006, 09:33 | ||
Citaat:
Envertel me nou niet dat dat ziet zo is, dat staat in het boek "Operating Systems" van stallings. En dat geode vna dat niks multithreaded is gaat er bij mij ook niet in, ik zie toch hoevele threads er draaien op mijn pc, en multithreaded programmeren is ook geen rocket sience. je hebt gewoon een api om van een stuk code een thread te maken, je moet alleen ff opletten dat je je geen deadlock, starvation en of andere problemen krijgt, maar als je ene beetje met Mutexes om kan gaan is dat ook geen probleem kortom kan iemand mij uitleggen waarom 2 processoren dan niet zouden boeien bij een game van nu, miss moet ik het nakijken maar games gebruiken ook meerdere threads, zelf ene simpel spelletje wat ene maat van mij aan het bouwen is die heeft sowieso apparte thread voor textures laden, de AI etc
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
29-05-2006, 09:42 | ||
Citaat:
magoed als gamesfabrikanten alles in 1 thread stoppen, dan heb je gelijk.
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
29-05-2006, 09:44 | ||
Citaat:
en qua je spel, ik neem aan dat de dispatcher van windows dat netjes voor je regeld zodat je game de tijd toegewezen krijgt die hij nodig heeft
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
29-05-2006, 10:14 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
29-05-2006, 11:55 | ||
Citaat:
Vroeger (zeg 1980) dachten ze dat de grens grofweg bij 1 ghz ligt die grens is doorbroken, maar bij hoge snelheden krijg je extra problemen behalve warmte en de standaard problemen. je koperbanen en andere verbindingen moeten extreem klein zijn om de informatie optijd over te brengen (als ze te groot zijn komt de informatie te laat aan) *informatie zoals in bitjes bij 10 ghz zitten de verbindingne zo dicht in de buurt van andere verbindingen (6 atomen ertussen ofzo) dat het niet kleiner kan zonder problemen te krijgen, en je kan je verbindingen ook niet kleiner maken dan een paar atomen groot want anders heb je helemaal geen verbinding meer. daarom ligt de harde gren bij 10 Ghz, in de Kijk heeft daar ook een keer een artikel ingestaan. dus tenzij je het kun weerleggen blijf ik bij dat standpunt, aangezien mijn docent en de kijk deze kijk bevestigen ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is btw en dat intel en amd nu op een andere manier performace willen halen dan door klokken is gewoon logisch, maar dit doet niks af van dat de grens met conventionele elektronica op +- 10 ghz ligt (kijk als we straks nanocomputers hebben ofzo dan is het natuurlijk een heeel ander verhaal)
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
29-05-2006, 12:06 | |||
Citaat:
Oke, maar je begrijpt wel dat de Kijk niet heel erg wetenschappelijk verantwoord is. Je hebt wel deels gelijk; want het overstappen op een kleiner procede kan niet eeuwig doorgaan. En het voorkomen van lekstroom wordt steeds moeilijker bij een kleiner procede. Maar die 'grens' geldt enkel wanneer men conventionele productietechnieken gebruikt. Processorbakkers zijn echter vrij creatief en gebruiken andere materialen en technieken om hun processors te fabriceren, om zo problemen als lekstroom tegen te gaan. Low-K/High-K, Silicon-on-Insulator (SOI) en strained silicium zijn goede bijvoorbeelden van zulke technieken. Als je toekomstvoorspellingen wilt doen, moet je niet uitgaan dat je over 10 jaar nog dezelfde productietechnieken zult gebruiken. Helaas zijn sommige 'voorspellers' alles behalve ruimdenkend en kunnen enkel extrapoleren vanuit de huidige inzichten. Dat is hetzelfde als zeggen dat een encryptiecode pas over 100.000 jaar gekraakt kan worden; niet rekening houdend met de komst van quantumcomputers waardoor de code wellicht over 50 jaar al gekraakt kan worden. Je moet erg open minded zijn om goede voorspellingen te kunnen doen en dan nog kun je nooit alle factoren meerekenen. Citaat:
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
Ads door Google |
29-05-2006, 12:56 | ||
Citaat:
maar met ander materiaal valt ook niet vele meer te rekken, er zitten (naar wat ik begrapen heb) miss no6 atomen tussen verbindingen die lekstroom voorkomen, miss kan dat aantal met een ander materieaal 3 zijn maar dan ergens houd het dus op en ik bedoelde idd quantumcomputers
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000 |
30-05-2006, 17:14 | ||
Citaat:
Tuurlijk, met de huidige stand der techniek is het niet mogelijk verder dan 10GHz te komen (en daar zijn we voorlopig nog niet), maar tegen die tijd vinden ze wel weer een betere halfgeleider uit, of wordt er een ander procede (of zelfs compleet andere architectuur) bedacht. |
30-05-2006, 18:19 | ||
Citaat:
__________________
www.mastermovies.nl
|
30-05-2006, 18:56 | ||
Citaat:
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
05-06-2006, 00:44 | ||
Citaat:
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan |
05-06-2006, 02:17 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
05-06-2006, 10:09 | ||
Citaat:
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
amd64 4000+ stock cooler op X2 4200+? XLucifer | 17 | 16-11-2007 12:00 | |
Software & Hardware |
laptopper bamiPoep | 7 | 30-01-2007 10:42 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Workstation +- 1900 ]{ing | 49 | 07-11-2005 21:54 | |
Software & Hardware |
[Alg] 64 bits op 2x32bits laten draaien? Chilli Dude | 32 | 24-08-2005 13:15 | |
Software & Hardware |
[Systeem] is dit een beetje goed Verwijderd | 63 | 30-05-2005 00:22 | |
Software & Hardware |
[Geheugen]4x512 of 2x 1024 voor Dual Cpu? Jolt | 16 | 27-04-2005 15:05 |