Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zweeds systeem mannen motteh ook maar vrij krijgen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar kan het goed voorstellen dat mensen liever mannen aannemen, wantd ie zeuren en klagen minder en als ik het bij mn papa op zn werk zie. nemen ze 4 nieuwe vrouwelijke chirurgen aan, zijn ze binnen een jaar allemaal zwanger! dan wil je toch niet werken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat we voor de huidige verschillen toch echt moeten zoeken in motivatie en eigen levensinvulling, alsook meer traditioneel ingestelde mensen. Het deel van de bevolking met betaald werk nam met 6% toe sinds 1995, tot 71,1% in 2005. Mannen stegen uitgesplitst echter maar 2%, dalend na 2000 vanaf 81,2%, vrouwen stegen in diezelfde periode stabiel met 10,9% vanaf 53,9% naar 64,8%.1 Maar, waarom eindigt dit lager? Ik denk dat er een compenserend effect uitgaat van traditionele groepen. Ten eerste dus tradtionele autochtone groepen, maar bekijk voor de lol de cijfers van verschillende allochtone groeperingen van arbeidsparticipatie vergeleken met migranten uit de EU-15. Recente migranten trekken de statistieken enorm omlaag. Als de temp. files van het CBS na het sluiten van mijn download ervan nog te bekijken zijn kun je het direct bekijken: link Anders even zelf selecteren in Statline onder bevolking -> allochtonen, herkomstgroepering -> migranten, inkomstenbron, geboorteland en werkenden selecteren.
||
Als we nu eens een manier uitvinden om mannen borstvoeding te laten geven...
![]() Of moet mevrouw de chirurg tijdens de operatie maar even weglopen omdat de kleine honger heeft? Inderdaad, vrouwen krijgen kinderen en voeden ze op jonge leeftijd. Maar dat maakt ze niet minder geschikt voor bepaalde functies. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat er sprake was van procentuele mindere betaling bij vergelijkbare werkzaamheden, maar waar dat in godsnaam vandaan zou moeten komen? Echt geen idee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En jaja, bij wet is alles mooi geregeld, nu de praktijk nog...
||
Citaat:
Dit alles overigens met een slag om de arm, want ik weet zeker dat er sprake was van minder beloning, maar of die cijfers gecompenseerd waren zoals hierboven weet ik niet zeker aangezien er nergens berekenmethodes werden gegeven.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Na het selecteren van de gewenste gegevens in de Themaboom verschijnt deze in tabelvorm op je scherm. Klik nu op de vijfde button van onderen (links naast de tabel in het lichtblauwe vak). Kies nu de link die je wilt en voilà Succes verzekerd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij hebben werkgevers ook wel snel door welke vrouwen binnen een paar jaar aan het biggen zijn en welke graag hogerop willen komen. Nog beter om tijdens je sollicitatie aan te geven dat je vrij ambitieus bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Ik heb het onderzoek niet kunnen vinden helaas, er stond niets over op de ned 3 website en met google kwam ik ook niet echt ver.
Citaat:
Citaat:
![]() Als je het echt wilt kan je dan best even de moeite nemen om uit te zoeken of flesvoeding ook echt slecht is. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
het blijft moeilijk te accepteren, maar gelijkheid op papier is nog geen gelijkheid in de praktijk.
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En waarom wil jij er zo graag vanuit gaan dat vrouwen minder gemotiveerd zijn om te werken dan mannen? Denk je nu echt dat de wereld zo eerlijk in elkaar steekt dat alles goed beredeneerbaar is?
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Het lijkt mij sterk dat het lukt om een ander uurloon uit te betalen voor exact dezelfde functie, zonder dat iemand daar achter komt. Daarom denk ik niet dat lagere beloning in de Nederlandse statistieken (=gemiddelde van veel gevallen) simpelweg met discriminatie te verklaren is. Citaat:
Niet noodzakelijk een negatieve karaktertrek, maar een te bescheiden opstelling brengt zelden iemand verder. Het kan best dat die factor een belemmering vormt voor het opklimmen van vrouwen naar hogere functies.
|||
Citaat:
En anders valt er altijd wel een "reden" te vinden. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik begrijp trouwens niet waarom mensen zo graag kinderen willen. ze hebben toch geen enkel voordeel? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groen Links: Nieuw kabinet heeft weinig te bieden op het gebied van emancipatie Kitten | 53 | 11-03-2007 11:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Column: Waardeloze emancipatie bracelance | 13 | 16-05-2005 10:59 | |
Psychologie |
Emancipatie Sade | 22 | 12-09-2004 20:12 | |
Lifestyle |
Hiphop style = anti- vrouwen emancipatie? Anna2004 | 71 | 10-01-2004 15:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is vrouwen-emancipatie eigenlijk wel zinnig? John Sickbock | 54 | 17-11-2002 09:50 | |
Lifestyle |
emancipatie en rolverdeling Ninnoc | 27 | 01-09-2002 21:41 |