Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2008, 21:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoi,

Ik ben bang in het donker en wil daar van af. Hoe doe ik dat?



Ok, beetje kort berichtje misschien maar ik weet niet hoe ik het anders brengen moet. Ik vind het te gek voor woorden dat ik 20 ben en nog steeds liever niet 's nachts naar de wc ga in het donker. Maar ik heb er niet genoeg last van om er iets professioneels aan te laten doen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2008, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Hoi,

Ik ben bang in het donker en wil daar van af. Hoe doe ik dat?



Ok, beetje kort berichtje misschien maar ik weet niet hoe ik het anders brengen moet. Ik vind het te gek voor woorden dat ik 20 ben en nog steeds liever niet 's nachts naar de wc ga in het donker. Maar ik heb er niet genoeg last van om er iets professioneels aan te laten doen
Misschien toch eens wél doen? Dus 's nachts in het donker naar de wc gaan. Dan merk je dat er niets gebeurt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 21:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh, ik ga 's nachts wel naar de wc hoor (anders zou het zo'n vieze boel worden). Maar ik vind het wel eng. Zelfs al weet ik dat de kans dat er een man met een enorme bijl achter de deur staat niet zo heeeeul erg groot is
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 22:28
Verwijderd
Dan doe je het licht aan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 22:28
Verwijderd
Oh ik vind het gewoon vervelend als het vollédig donker is, dus we hebben zo'n lampje met sensor die dan aanspringt.

Je zou de lichthoeveelheid kunnen afbouwen dus maar ik vraag me af of volledig wel noodzakelijk is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 09:56
Verwijderd
Dat heb ik ook een tijd gehad. Elke keer dat ik dan bang was dat er een grote man achter de deur/het raam/de wc/in de douche stond, zei ik tegen mezelf (desnoods hardop): 'Stel je niet zo aan! Er staat helemaal niemand en er gebeurd niets.' En dan keek ik ook nog heel even stiekem om om aan mezelf te bewijzen dat er niets was. Heel simpel, maar het hielp.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 12:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je hebt van die nachtlampjes voor kinderen die bang zijn in het donker (van die kleine lampjes die je zo in het stopcontact steekt). Daar zie je voldoende mee om te zien dat er geen grote enge man naar je staat te loeren, maar het blijft er wel relatief donker van. Hang er zo één op de gang en wen er daarmee aan door het donker te lopen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 22:41
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Onderzoeken waarvoor/waardoor je bang bent? Het onbekende? Mensen in het donker? vanuit daar proberen te relativeren en verder te gaan? Met bijvoorbeeld zo'n lampje zoals voorgesteld wordt?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 17:18
Verwijderd
Stiekem ben ik ook nog wel een beetje bang in het donker, soms, omdat ik mezelf heel goed aan kan praten dat er gremlins zitten ofzo Maar ik wil daar niks aan doen, want ik vind het een goed teken dat mijn fantasie nog zo levendig is. Snap niet zo goed dat mensen dat kwijt willen raken
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 04:42
Fashionista!
Avatar van Fashionista!
Fashionista! is offline
Hebben jullie dat ook dat je dan in je eentje zit terwijl er wel mensen om je heen slapen en toch nog steeds bang bent en niks durft? en je fantasie op hol slaat en dat je uiteindelijk niet hebt geslapen?
__________________
Something.... that you just not might like.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:21
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
in je eentje
Citaat:
mensen om je heen slapen
eh?

OT: Dat gaat uiteindelijk wel weg. Nja, er zijn natuurlijk altijd uitzondering, maar dat is de vaste regel.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:44
Fashionista!
Avatar van Fashionista!
Fashionista! is offline
Daar bedoel ik me mee dat je niet alleen bent in huis.Dat de rest rustig in zijn eigen kamer slaapt.En dat je in je eentje wakker bent.
__________________
Something.... that you just not might like.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 09:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ben ook een hele tijd bang geweest in het donker, maar nu valt het wel mee. Soms durfde ik zelfs niet met licht uit te slapen (dat is een jaar geleden ofzo).
Bij mij komt het meestal doordat ik een enge film heb gezien, dan denk ik me allemaal enge dingen in. Zo vond ik het een tijdje eng om in de spiegel te kijken, omdat ik bang was dat er ineens iemand achter mij zou staan of dat mijn spiegelbeeld zou veranderen.
Als het donker was rende ik altijd extra snel de trap op, omdat ik dan verzonnen had dat iemand me bij mijn enkel kon pakken. Ik ben me een keer dood geschrokken omdat een huisgenoot van mij achter de tuindeur was gaan staan. Toen ik door de deur ging, duwde hij hem langzaam dicht. Sindsdien zwaai ik dat ding wagenwijd open en check ik even of er niemand achter staat. Soms dan verbeeld ik me weleens dat er iemand op mijn bed zit als ik mijn slaapkamer in kom, maar dat zijn dan gewoon dekens oid.
Anyway.
Ik probeer gewoon heel rustig te blijven en mezelf niet op te jutten door mijn fantasie.
Als ik de neiging krijg om te vluchten (snel de trap op en in bed springen), dan probeer ik juist op een normaal tempo te blijven lopen. Er gebeurt toch niets. Dan dwing ik mezelf om niet direct het licht aan te doen. Soms lukt dat niet en soms lukt dat wel. Verder kijk ik gewoon geen enge films meer .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 10:17
prulletje
Avatar van prulletje
prulletje is offline
Citaat:
Dan doe je het licht aan.
__________________
For once and for all.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 08:33
Verwijderd
Oh dat heb ik ook hoor. Maar zoveel last heb ik er niet van, dus ik laat het maar zo. Wat wel een beetje irritant is, is dat ik graag enge films kijk, maar bij de erg enge stukjes mijn ogen dicht doe (waardoor ik dus delen van de film mis). Ookal zit ik in de bioscoop.

Laatst gewijzigd op 10-07-2008 om 08:38.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 00:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh ik doe m'n ogen niet dicht.. maar zou dat misschien wel moeten doen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 03:19
Verwijderd
Opzich niet onnatuurlijk? De mens is niet echt een nachtdier, dus je bent uit je element, sommige mensen ervaren dat sterker als anderen. Toen ik in een grijs verleden (Ok, 6 jaar) nog 's nachts moest wachtlopen waren er ook lui die constant paranoia aan het doen waren als ze in een donker bos rondliepen. Vond het zelf alleen maar lekker, beter dan de ochtendvaat doen, haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Bang in donker
J97
7 12-09-2011 15:21
Psychologie bang in het donker
Verwijderd
8 09-09-2010 19:39
Psychologie Angst in het donker
Sad Rebel
14 22-12-2005 22:39
Lifestyle Bang in het donker
Arabian_Laurens
51 04-03-2005 19:03
Psychologie Bang in het donker
Poepenis
17 26-08-2004 17:13
Verhalen & Gedichten Bang in 't donker
Gothic
4 09-03-2003 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.