Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2008, 17:28
Maureen15jaar
Maureen15jaar is offline
Hee
Ik ga binnenkort met 2 vrienden voor de 1e keer blowen
die vrienden hebben het al vaker gedaan maar ik nog nooit
ik ben 15 jaar en weeg 47 kg .
Ben ik niet te jong om daar al mee te beginnen en kan ik verslaafd raken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2008, 17:34
Wammus
Wammus is offline
Je kunt in principe altijd verslaafd raken aan welke vorm van drugs dan ook. Of dit wel of niet gebeurd hangt er vanaf hoe sterk jij in je schoenen staat. Over het algemeen is het zo dat jongeren (ik doel hiermee op personen jonger dan 18 jaar) een groter risico lopen om verslaafd te raken. Dit omdat ze geen idee hebben waar ze aan beginnen.

Mijn advies is dan ook om te wachten tot je 18 bent. Ook om te voorkomen dat het verkeerd gaat. Wat ik me eigenlijk nog het meest af vraag is waarom je het wilt doen?
Oud 14-07-2008, 17:39
Maureen15jaar
Maureen15jaar is offline
Wat kan er verkeerd gaan?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 17:49
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nu niet de tijd om uitgebreid hierover te gaan typen. Je kunt sowieso de zoekfunctie gebruiken. Daar ga je een hoop mee vinden. Anders even wachten totdat er iemand anders komt om te antwoorden. Ook Google kan je een hoop informatie verschaffen.
Oud 14-07-2008, 19:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Wat kan er verkeerd gaan?
Op korte termijn kan het misgaan in die zin dat het verkeert valt. Je kunt je bijvoorbeeld tijdelijk angstig voelen, het idee dat je achtervolgt wordt e.d.

Op lange termijn kan wiet ook zorgen dat je lakser wordt. Lakser inzake je studie, het oplossen van problemen, sociale contacten enz. Als je merkt dat een middel eigenlijk erg lekker en ontspannend werkt, loop je dergelijke risico's. Ook omdat de aanschafprijs relatief goedkoop is en het makkelijk verkrijgbaar is. Sommige mensen blowen om bepaalde gevoelens te onderdrukken, maar zodra de wiet is uitgewerkt komen deze gevoelens als een soort reboundeffect weer terug.

www.jellinek.nl geeft ook goede info, btw.

Ikzelf begon ook op m'n 14e of 15e met blowen en in die tijd overzag ik niet waar ik mee bezig was. Ik spijbelde dagelijks en hing dan blowend rond in parken. Niet dat ik in jouw situatie uitga van het ergste, maar ikzelf ben natuurlijk ook niet begonnen met die insteek.
Oud 14-07-2008, 20:46
MTpower
MTpower is offline
Je kan beter nog even wachten denk ik, 15 is wel jong om daarmee te gaan beginnen.
Dan ken je vaak je eigen grenzen nog niet helemaal.
Oud 15-07-2008, 01:01
m!ke
m!ke is offline
Hangt er van af.
De eerste keer dat ik echt heb geblowed was op mijn 13 jaar.
Vond het écht verschrikkelijk smerig de eerste keer, een maand of 2 nadien as het erg lekker en gaf het vooral een relaxed gevoel

Ik hoop dat je vrienden genoeg ervaring hebben met blowen en dat ze niet overdrijven als ze stoned zijn..

Je moet natuurlijk niet denken dat je gaat halucineren ofzo (wat ik dus wel dacht de eerste keer.. want dan is het enorm telleurstellend) Voor mij was de eerste joint net een sigaret, daarna nog eentje met meer in en ik was gelijk 4 uur moe/misselijk.

Ik denk niet dat er zoveel kan mislopen, natuurlijk raad iedereen dat je wacht tot je 18 bent.. Maar als je het wil waarom niet? er is niets mis met experimenteren zolang het verantwoordelijk gebeurd

En ohja *tip* neem iets om te eten mee en drink vanvoren genoeg, je zult merken dat je speeksel 'uitdroogt' of een soort van witte 'sneeuw' is, dat is normaaal.
En drinken tijdens je eerste keer blowen is uit den boze, heb ik genoeg zien gebeuren..

Naja, have fun!
Oud 15-07-2008, 11:55
Maureen15jaar
Maureen15jaar is offline
Oke bedankt !
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 12:02
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 12:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je kan beter nog even wachten denk ik, 15 is wel jong om daarmee te gaan beginnen.
Dan ken je vaak je eigen grenzen nog niet helemaal.
dat en vraag je eens af hoe vaak je vrienden blowen en of je dat ook wilt.
Oud 15-07-2008, 13:45
Verwijderd
ach als je nu begint met blowen heb je een grote kans dat je over 2 jaar nog steeds blowt maar dan iedere dag en er dan zo'n 200 euro per maand minimaal aan uitgeeft. Daarbij komt dan nog dat heel erg laks zal worden school zal je geen zak uitmaken je hebt dan waarschijnlijk een maatje die ook verslaafd is en daar blow je dan dagelijks mee, nul productiviteit etc.

dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten