Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2013, 18:14
nieny
nieny is offline
Hallo,
Ik wil voor het eerst meedoen aan een schrijfwedstrijd. Schrijven is altijd al een passie van me geweest en toch blijf ik het moeilijk vinden een verhaal te schrijven. het verhaal leeft altijd zo gepassioneerd in mijn hoofd dat ik het eigenlijk schaad om het op papier te zetten. Zo mooi als dat het is kan ik het nooit verwoorden. Toch ga ik het proberen.

Het thema van de wedstrijd is: niemand mag het weten.
Ik heb een klein begin gemaakt. Ik wil heel graag jullie mening hierover horen.


Niemand mag het weten

Daar sta ik dan. Het begin van mijn nieuwe leven. Uitkijkend over een drukke, chaotische maar toch drukke straat. Aan de overkant van de straat is het begin van mijn nieuwe leven. Mijn leven leidend als iemand die ik wil zijn. Hier kan ik eindelijk alles achter me laten en mezelf zijn. Gewoon mezelf, zonder het gevoel constant beoordeeld te worden op gebeurtenissen die ik niet in de hand heb. De meeste mensen worden gek van een straat vol mensen. Ik niet, ik kan uren naar al die verschillende mensen zitten kijken. Elk persoon heeft zijn eigen geheimen. Iedereen heeft dingen meegemaakt. Maar wat zorgt er nou voor dat mensen zijn wie ze zijn. Welke gebeurtenissen in hun leven nemen ze mee en welke laten ze achter. Achter om te verdwijnen in de vergetelheid.
Oke hier ga ik dan, de eerste stap naar mijn nieuwe leven. Terwijl Kate dat dacht zette ze haar rechtervoet voor haar linkervoet op het grijze asvalt. Ze voelde de warmte van het asvalt door haar dunne sandalen heen. Het moet vandaag wel minstens 30 graden zijn. Het is weer is haar vanochtend compleet ontgaan. Ze was veel te druk met bedenken wat ze aan zou moeten doen. Wat moest ze in hemelsnaam dragen naar een dag als vandaag. Ze wil dat mensen haar aankijken denken: wat is date en frisse, leuke meid. Dus heeft ze naar een uur kledingstuk na kledingstuk aantrekken toch maar gekozen voor een simpel roze jurkje. De spaghettibandjes rusten op haar mooie zongebruinde schouders. Haar slanke figuur komt mooi uit in het jurkje en haar sandalen maken het beeld af. Schattig maar serieus. Ja dat is de look waar ze voor ging.
Eenmaal aangekomen bij het gebouw duwt ze de grote houten deur open.


Alvast bedankt!

-xxx-
Nieny
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2013, 19:43
Verolo
Verolo is offline
Ik vind het tot nu toe wel leuk. Ik wil weten hoe het verder gaat met Kate.
En veel succes met de schrijfwedstrijd! Groetjes van Verolo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 20:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind de tweede zin al erg storend, omdat er twee maal hetzelfde woord "drukke" in zit. Wat je probeert te vertellen vind ik wel mooi, alleen jouw schrijfstijl is niet echt mijn ding.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 23:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je mee doet aan een wedstrijd zou ik er wel wat foutjes uit halen: asfalt. Het (is) weer is haar vanochtend etc. Wat moest ze in hemelsnaam dragen OP een dag als vandaag. Ze wil dat mensen DIE haar aankijken etc. Dus heeft ze NA een uur etc. Succes.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 19:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er zitten inderdaad nog wat fouten in, voordat je het instuurt moet je daar nog even op controleren.
Maar wat denk ik belangrijker is, is de opbouw van je verhaal. Je hebt nu een heel lange gedachtestroom van je hoofdpersonage, maar dat is eigenlijk niet zo interessant. Het is misschien handiger om te beginnen met iets actiefs, als: Kate duwt de zware deur open. Dan raakt de lezer meteen nieuwsgierig: welke deur, waar gaat ze heen?
Je schrijfstijl vind ik verder wel goed, het is ook vooral blijven lezen en oefenen hoor. Veel succes!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Mening: Ben ik Verslaafd of Niet??
gbaspke
26 06-07-2011 12:45
Software & Hardware Jullie mening gevraagt!
Informatie
18 08-03-2010 20:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Mening(en) nodig
Il_Principe
7 10-08-2008 19:23
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie jullie mening gevraagd, wat zouden jullie doen?
poezewoefke
2 07-05-2004 14:28
Psychologie Mening gevraagd over autoforme trekjes.
AngelLena
20 07-02-2004 12:56
Seksualiteit meningen gevraagd over "seksrelaties"?!?
moizelf
24 15-05-2003 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.