Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2001, 15:28
Verwijderd
Als je een ongeluk hebt gehad of na een operatie ('k wou restauratie en daarna reperatie schrijven... ) dan krijg je een infuus met glucose, maar als je daar nou niet tegen kunt? Wat dan? Bij een operatie kun je het zeggen, maar bij een ongeluk niet, kun je wel briefje in je portemonaie doen, maar hebben ze een ander soort infuus ook nog dan?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:05
Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij kan een arts daar meer over vertellen.

Maar ik zal het vanavond eens vragen aan een chatvriendin van mij, die werkt op de Intensive Care.
Oud 21-12-2001, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Volgens mij kan een arts daar meer over vertellen.
Dat zal idd best, maar 'k zie niet dagelijks een arts.
Vandaag toevallig wel, maar ja, dan ga ik dat niet vragen.
Als je het wilt vragen, graag. Tnx vast.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:14
snoopy
snoopy is offline
als je dat soort dingen weet van jezelf zou je het inderdaad in je agenda kunnen schrijven ofzow, dat doen ze ook met je bloedgroep enz. En als je een ongeluk hebt gehad, en je bent buiten bewustzijn, dan bellen ze altijd je ouders ofzow op, geloof ik. Om dit soort dingen te weten te komen.
Oud 21-12-2001, 16:16
Verwijderd
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
En als je een ongeluk hebt gehad, en je bent buiten bewustzijn, dan bellen ze altijd je ouders ofzow op, geloof ik. Om dit soort dingen te weten te komen.

Moeten ze wel dat nummer hebben. Ik ben bovendien meerderjarig en uitwonend, denk niet dat ze dat dan nog doen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:45
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
dan krijg je een infuus met glucose, maar als je daar nou niet tegen kunt?
Bestaat er dan ook een allergie voor glucose? Ik dacht dat dat een essentiele lichaamsbouwstof was. Ik dacht dat je er sowieso niet zonder kunt. Maar misschien vergis ik me wel, want mij biologiekennis was nooit zo geweldig en gaat ongetwijfeld met sprongen achteruit nu ik al een half jaar geen biologie meer heb gehad.
Oud 21-12-2001, 18:51
Joseph
Joseph is offline
.. ik heb natuurlijk geen idee hóe ze dat te weten komen, maar meestal als je een infuus krijgt, ben je al geopereerd.. toch? Dus is er toch wat tijd erachter te komen of je er tegen kan of niet... (Als je een kaartje in je portemonnee doet, zullen ze dat vast vinden. Anders vinden ze wel een ID-kaart en zoeken ze familie/vrienden van je op. Die kunnen het vast wel vertellen...)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Joseph schreef:
maar meestal als je een infuus krijgt, ben je al geopereerd.. toch?
Volgens mij bij een ongeluk oid ook al wel eens in de ambulance.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:54
Joseph
Joseph is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
Joseph schreef:
maar meestal als je een infuus krijgt, ben je al geopereerd.. toch?
Volgens mij bij een ongeluk oid ook al wel eens in de ambulance.
Dan krijg je toch meestal bloed of niets?
(De ene keer dat ik in de ambulance lag, kreeg ik bloed..)

... ik weet het ook niet..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:49
Unexplained
Unexplained is offline
Ik geloof dat je dan bloed en/of een zoutoplossing krijgt. Maar pin me daar niet op vast.
Oud 22-12-2001, 09:36
Snufje
Snufje is offline
That's a good question. Maar ik denk dat men niet als een wilde glucose gaat toedienen. Misschien (weet ik ook niet) is het zo dat die glucose op bepaalde delen wordt toegediend waar er geen afstoting oid kan plaatsvinden en geen allergische reactie. Maar glucose ontstaat toch altijd bij de vertering? Ohnee, dat hoeft natuurlijk niet als er geen zetmeel aanwezig is, want dan ontstaat er ook geen maltose uit amylase
Maar ik denk dat het wel gecontroleerd zal worden oid.. Ik weet het eigenljk ook niet. Das de conclusie Dunno
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
That's a good question. Maar ik denk dat men niet als een wilde glucose gaat toedienen.
In die infusen (er zijn ook andere infusen natuurlijk) zit een glucose oplossing. Allergische reactie kan overal plaats vinden, dus 't maakt niet uit waar ze het toedienen, het gaat er om dat ze het toendienen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 10:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik geloof dat je dan bloed en/of een zoutoplossing krijgt. Maar pin me daar niet op vast.
Yep, ontstekingsremmend. Hebben ze bij mijn pa ook gedaan. Glucose wordt alleen gegeven wanneer je duidelijk verzwakt bent.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 13:23
Oen
Oen is offline
Het lijkt me sterk dat daar een allergie voor bestaat, maar als je het hebt zorg dan dat het heel gemakkelijk en duidelijk te zien is.

Oen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 15:41
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb overigens nog geen antwoord gekregen van de persoon waar ik het aan gevraagd heb.
Oud 26-12-2001, 22:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, glucose lijkt me wel riskant, wat als die persoon diabetes mellitus heeft?
Dat heeft 1/30 Nederlanders.

Heeft mijn neefje van 5 ook... dat is echt een rotziekte...

Maar ja, ik weet niet precies hoe het zit. Idee: bel gewoons eens het ziekenhuis op, vraag iemand van de EH, die kunnen je vraag wel beantwoorden.

Ja, gewoon de goede mensen bereiken...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 22:38
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb een antwoord gekregen:
Na een OK krijg je glucosue/zout infusie. Behalve diabeten die spuiten, die krijgen alleen maar glucose. Zaak is dan wel om regelmatig het bloedsuikergehalte te controleren.
Het klinkt raar, je zou zeggen geef hun alleen maar zout, maar de kans op een te lage suikerspiegel is dan groot. Een te hoge suiker is niet zo ernstig als een te lage.
Oud 30-12-2001, 23:12
A loved one
A loved one is offline
BTW: een diëtiste vertelde mij laatst dat je niet allergisch kúnt zijn voor glucose. Een zoutoplossing krijg je in principe altijd.

Love
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 23:17
A loved one
A loved one is offline
Trouwens, bij diabetes: je krijgt glucose binnen, maar het glucosegehalte in je bloed wordt natuurlijk in de gaten gehouden. Mocht dat te hoog zijn, dan geven ze je gewoon insuline, totdat die twee weer in evenwicht zijn.

Love
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 15:02
Mutz
Mutz is offline
daarvoor zijn nu toch die pasjes? heet geloof ik een zorgpas... daar staan echt al je gegevens op! dus erg handig als je een ongeluk krijgt

Regels voor berichten