Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) geen last van gehad 3) ik betaal niet 4) die uitspraak is zo nietszeggend dat ik er niet eens op in kan gaan
||
Citaat:
ik zit nu op windows 2000 (advanced server) en dat is zo faking stabiel! ik heb vandaag de dag nog nooit een vastlopertje gehad! Hij draait nu al 3 weken stabiel zonder fouten. en qua games is het niet erg want ik game toch niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarre --> Ik was altijd gebakken aan 98Se omdat het lekker liep en er spelletjes op doen, wat met 2000 gewoon minder werkte (hoewel die wel wat stabieler is) Dit is XP (home & Prof) in een paar woorden en zinnen: Tis een NT-Kernel, gebruikersinterface is ![]() ![]() Dat was het wel zo'n beetje! |
![]() |
|
![]() |
win98se:
- lagere systeemeisen - minder stabiel (zeker als het 32 maanden erop staat) - simpeler te configgen - makkelijkere games WinXp - superstabiel - wel erg hoge eisen (933 met 128 mb ram trok het niet al te best, en ja alle grafische zooi stond uit) - goede hardware support - updates verkrijgbaar - doet soms moeilijk met games - geen msdos is best eenm gemis - dual monitor beter gesupported kortom als je een lekkere pc hebt zou ik voor win XP gaan 1ghz + 256 ram heb je lager en geef je de voorkeur aan snelheid ga je voor win98
|
![]() |
Duron 800 + 256 RAM draait XP ook best aardig op
![]()
||
![]() |
Citaat:
geheugen upgraden?
|
K denk xp k draai zelf 2K pro en dat is zo stabiel als ik weet niet wat. het nadeel van xp is, is dat het een vrij zware prog is en niet goed te draaien op oudere comps.
Maar naar mijn idee is 98SE HELEMAAL NIET stabiel, k heb er heel lang mee gewerkt voordat ik overstapte naar 2k en nu wil ik nix anders. Dus omdat 2K en XP beide gebasseerd zijn op NT zou ik tog XP aanraden ![]() En anders 2k dat is pas echt stabiel ![]() |
![]() |
|
Ik draai op minimale systeemeisen van XP (PII 233, 128MB) en het bevalt echt beter dan 98. Hij is veel stabieler, ik kan makkelijker meerdere programma's tegelijk draaien. Heb al in geen maanden het beruchte blauwe scherm gezien (afgezien dan van op een andere computer met ME). Het start sneller op (mede dankzij de slaapstand
![]()
||
Citaat:
Dan ist namelijk bull. Ik draai op 233 MHz/128 MB ram. Heb nergens last van, kan zelfs meer programma's tegelijk draaien met 98. XP draait prima, ook op minimum. Je moet alleen geen grafische onzin hebben draaien.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
betrek effe winnt4.0 server erbij:
Citaat:
![]() cyrix166, 128mb SDRAM, 2x 2gb hds... draait op: -PDC service (domein controller voor 4 pc's ![]() -IIS4.0 -web -ftp -Winroute Lite -DHCP -MySQL -DirectUpdate (dns service) -WinVNC SERVER -Printerserver en nog wat kleinere zooi ![]()
Laatst gewijzigd op 30-11-2002 om 17:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
128mb is het minimum van winxp
||
![]() |
Citaat:
![]() zoals hierboven al gezegt werd, als je gewoon de interface verandert naar de 'Classic Windows Look' zal het al wat beter gaan. maar denk dat Windows2000 beter voor je systeem is (de gewone versie). Even SP3 installen, nog wat windows.updatjes en het draait als een trein.
|
XP, duidelijk. 'k Heb zelf XP-pro, en ik ben er zeer tevreden mee. Zeer stabiel, compatible met alles wat ik wil draaien.
Heb je wel drivers of andere dingetjes, zijn er altijd wel XP-updates te downloaden voor die software, dus daar kan het ook niet aan liggen. Verder is alles wel genoemd.
|
WinXP Pro
ik heb behalve toen ik met mn tv out met de verkeerde drivers bezig was geen één BOSD gehad. bij 98 waar ik minder programma's tegelijk draaide had ik er minimaal 10 per week xp loopt niet vast (of ik moet bepaalde progs draaien die niet kunnen omdat pc niet op geaard zit ![]() xp gaat mijns inziens beter om met het geheugen dan 98 (heb momenteel 640MB erin, regelmatig 95% load door audiobewerking) terwijl win98 met zo'n bewerking ging hangen.
|
Ik gebruik XP home NL en da's echt stukken stabieler dan 98SE. 98 loopt steeds compleet vast als bijv. IE of Outlook vastloopt, terwijl XP de schade beperkt en je enkel het programma zelf opnieuw hoeft te starten. Ook sluit XP niet meteen alle IEvensters als er eentje vastloopt, in tegenstelling tot 98.
En ik ben persoonlijk nog geen spel tegengekomen dat ik niet aan de praat heb gekregen onder XP. Zelfs Tiberian Dawn (C&C1 uit '95) doet het ![]()
|
Smaken verschillen he.
De ene zegt dat 98 se het beste windows programma is, de andere zegt Windows Xp, de andere zegt weer Windows 2000, de andere weer iets anders. Heb zelfs iemand horen zeggen dat Dos nog het beste was. Maar ik vind 98SE. Heb geen problemen met het beruchte blauwe scherm of vastlopende applicaties die ik wel in het begin met XP ( home ) gehad heb.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
tijdslimiet voor pc: lees (eerst) vetgedrukte tekst ditismijnnaam | 12 | 19-03-2006 21:47 | |
Software & Hardware |
[Windows XP] Waarom start mijn computer opnieuw op? Verwijderd | 4 | 16-03-2004 20:41 | |
Software & Hardware |
Windows 98 versus Windows XP Seven of Wands | 5 | 20-10-2003 13:06 | |
Software & Hardware |
Geluid weg na herinstalleren windows. Mara | 11 | 23-06-2003 10:18 | |
Software & Hardware |
Windows 98 hangt tijdens afsluiten.. .Mpje Dual | 11 | 03-05-2003 11:04 | |
Software & Hardware |
Win2k verwijderen Verwijderd | 37 | 03-06-2002 07:24 |