Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik herken me heel erg in dit verhaal!!!
Zelf heb ik ook een beetje last van hypochondrie en, toen ik klein was, was ik ook heel erg bang om een hartaanval te krijgen. Op die manier ben ik ook hyperventilatie beginnen krijgen, wat het allemaal nog erger maakte want de symptomen van hyperventilatie lijken erg op die van een hartaanval. Als ik verhalen hoor over mensen die gestorven zijn aan hersenbloedingen begin ik ook te paniekeren. En ik ben ook bang dat ik gek ga worden... al weet ik niet waar die angst vandaan komt. Ik ben ook onderandere voor schyzofrenie bang geweest! En die 'tics', dat had ik toen ik klein was heel erg. Dat zijn eigenlijk geen echte tics, maar eerder een vorm van dwangneurose. Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Ik heb wel nog last van verschillende angsten. Groetjes, Poempiedoem.
|
ben ik ook heel erg bang voor, maar het is echt jezelf gek praten op die manier...ik ben bezig om m'n gedachten te veranderen, door gewoon te denken van "ja, wat schiet je er nou mee op als je zo denkt, geniet gewoon van het leven en wat je hebt...". Ook denk ik dat je maar zo moet denken: zo vaak komt het echt niet voor, vooral niet als je jong bent, dus je zal het heus niet krijgen. Naïef, maar voor mij helpt het wel. Verder, als je bang bent, gewoon praten met iemand waar je veel van houdt, even iemand om je te knuffelen....en bedenk maar zo: als je echt gek wordt, heb je het toch niet door...
|
ik herken dit verhaal heel erg.. vroeger en nu ook nog wel was ik erg hypochondrisch gevolg was ook hyperventilatie. Door die hyperventilatie werden die angsten nog groter. Ik was toen 10 en ging om de twee weken naar de doktor die mij een andere manier van denken heeft laten zien.
Daardoo verdween het weer, maar naarmate ik ouder werd des te bewuster ik van het leven werd. Nu spelen er weer angsten op en had besloten dat ik maar hulp moest zoeken. Zodat ik zo snel mogelijk weer "normaal" kan leven. Dit ga ik met open mind tegemoet en ben er zeer positief over. het trouwens doodnormaal voor mensen met angsten een dwangneurose te hebben. Dat hebben mensen immers om bepaalde angsten af te zweren. (b.v. als ik dit doe gebeurd er niets) Je moet anders leren denken en dat is normaal, ik doe het met hulp. Dan krijg je gedragstherapie. Dat verandert je denkwijze. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Scharrelen Scholiertjeee | 16 | 13-05-2011 09:03 | |
Verhalen & Gedichten |
[vervolgverhaal] Ik durf geen ik te zijn Tovenaar | 3 | 04-01-2006 14:22 | |
Psychologie |
Bang om volwassen te worden Sterretje* | 40 | 31-05-2004 16:40 | |
Psychologie |
nou gebeurd me iets engs Verwijderd | 21 | 13-10-2002 14:13 | |
Psychologie |
Wantrouwen veroorzaakt angsten Eend | 16 | 03-07-2002 14:04 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 |