Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 20:16
Verwijderd
Zoals gewoonlijk zat ik vandaag op station Naarden-Bussum weer eens te wachten op de trein van 12:00 richting Amersfoort. De trein richting Utrecht had iets van 15 minuten vertraging, dus die stond er nog.

Ik zit dus niets vermoedend op een bankje, de secondes aftellend.
Dan opeens hoor ik wat geschreeuw, en ik kijk op. Een vrouw van in de dertig, maar die eruit ziet als een vijftigjare junk, loopt huilend en protesterend weg van de trein. De conductrice stuurt haar weg, ze had geen kaartje.
Ze gaat dus op het perron op een bankje verderop zitten, en probeert hopeloos aandacht te trekken van een meisje dat daar zit. Terwijl dat meisje zoiets heeft van 'Sodemieter op' krijst het wijf erbarmelijk door over hoe onrechtvaardig het wel niet is dat ze er zomaar uitgestuurd werd...Vanuit mn ooghoeken kijk ik naar het eenzijdige gesprek. Dan plotseling draait ze haar hoofd naar mij en roept ze iets onverstaanbaars mijn richting op. Het meisje ziet haar kans om weg te glippen.
Dus komt het lelijke wicht (de vrouw, niet het meisje ) mijn richting maar op, met haar tas vol rommel en haar pak bedorven yoghurt in haar handen.
En ja hoor, ze gaat naast mij zitten. Tot mijn grote ergernis gaat ze een verhaal beginnen over dat haar man boodschappen doet in de coffeeshop en dat zij daarom geen geld heeft voor een kaartje. Ik knik maar een beetje, daarbij de andere kant opkijkend om zo weinig mogelijk stank te hoeven ruiken. Dan begint ze te smeken om geld: "Heppie meschien 80 eurocente voor me, dan kan ik een kaartje kopeh."
Ik negeer haar. Dan wil zij plotseling even weg. Of ik even op haar spullen wou letten. Hoewel ik de grote behoefte had om weg te lopen, wist ik dat als ik dat deed, ze me wel achterna zou rennen om me te vragen waarom ik zo ontwijkend deed. Dus ik blijf maar zitten. Nog even en het verlossende moment van een arriverende trein was daar. Helaas komt 'het' weer aanwaggelen. Dit keer met een kaartje, wat ze triomfantelijk voor mn neus houdt. Nu kan ze eindelijk met de trein, vertelt ze, terwijl ik haar inmiddels spuugzat ben.
En ja hoor, daar komt eindelijk de trein. Snel sta ik op, haar compleet negerend terwijl ze nog doorlult over van alles en nog wat. Maar het lot is mij niet gunstig gezind. Ze loopt achter me aan, alsof ik haar soulmate ben. Nog steeds druk pratend, waar ik totaal geen aandacht aan schenk, stapt ze na mij in. Ik vlucht naar boven, 2e klas, en door de coupédeur. Snel zoek ik naar een plaats waar al anderen zitten, om maar niet naast haar te hoeven zitten.

En warempel, ze gaat bij andere mensen zitten. Ik haal opgelucht adem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 20:19
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik vraag me wel eens af waar al die foute mensen vandaan komen en wie of wat ze bedacht heeft..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 20:22
Quiana
Quiana is offline
:\ best zielig voor dr eiglijk..
Oud 13-11-2002, 21:32
qghp
qghp is offline
ik snap eigenlijk niet helemaal wat je met dit topic wil bereiken?
maar ik heb niet echt medelijden met jou maar eerder met dat vrouwtje.
maar omdat ik haar achtergrond niet weet kan ik er ook moeilijk een mening over geven.

als ze te lui is om te werken en spuiten leuker vind, dan heb ik totaal geen medelijden met haar .
maar als ze zelf niet veel kon doen aan de manier dat ze in deze situatie is beland vind ik het zielig voor dr.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef:
maar omdat ik haar achtergrond niet weet kan ik er ook moeilijk een mening over geven.

als ze te lui is om te werken en spuiten leuker vind, dan heb ik totaal geen medelijden met haar .
maar als ze zelf niet veel kon doen aan de manier dat ze in deze situatie is beland vind ik het zielig voor dr.
Nou vooruit, laat ik er een vraag achter plakken:

Heb je zelf wel eens ervaring gehad met mensen die je irritant vond overkomen? Zo ja, post het hier!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:49
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
mat-ice schreef:

eens.

Citaat:
Heb je zelf wel eens ervaring gehad met mensen die je irritant vond overkomen? Zo ja, post het hier!
natuurlijk.. wie niet?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:54
Verwijderd
Ik vind 5.999.999.980 van de 6.000.000.000 mensen op deze aardkloot irritant overkomen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 03:48
Eva*
Eva* is offline
Het zou best eens kunnen dat ik weet wie die vrouw is. Ik stap namelijk ook vaak bij Naarden-Bussum in of uit de trein. Er loopt daar vaak zo'n vrouw rond.
Ze heeft mij eens gevraagd om 2 euro, zodat ze een fles cola kon kopen; dat was het enige wat ze die dag nog nodig had. Ze begon een heel verhaal aan me op te hangen over uitkeringen, onderdak en blaat, blaat. Ondertussen vroeg ik mij af waarom ze wel geld had voor die zwarte make-up die royaal onder haar ogen gesmeerd was.
Maar goed, omdat ik zin had om een euro weg te geven , gaf ik die aan haar. Haar reactie was: "Dit is 1 euro, ik vroeg om 2 euro!! Nou, ik bedank je niet!!"
En weg was ze, op zoek naar andere mensen met geld.

...wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:35
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik vind 5.999.999.980 van de 6.000.000.000 mensen op deze aardkloot irritant overkomen.
En wie zijn de overige 20?
Oud 14-11-2002, 13:40
qghp
qghp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ons laten meeluisteren naar z'n verhaal misschien :?
mededelingen mochten toch niet?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
En wie zijn de overige 20?
Mensen die op hetzelfde niveau zitten als ik.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:48
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
nare man schreef:
wat ben jij saai zeg...

maar geef toe, je hebt irritante mensen nodig...
Oud 15-11-2002, 18:05
Kirk22
Kirk22 is offline
was er laatst ook een forummer die een enorm verhaal gaat ophangen over een avontuur dat hij had beleefd, iets over junks en stations ofzow. Heel irritant.
Oud 15-11-2002, 18:08
Wait_a_sec
Wait_a_sec is offline
Citaat:
nare man schreef:
En wat is dat niveau? Voel je je boven ons zitten?

Greetz
Oud 15-11-2002, 18:29
Innocent_goblin
Innocent_goblin is offline
Citaat:
Wait_a_sec schreef:
En wat is dat niveau? Voel je je boven ons zitten?

Greetz
hij is met zijn kop in de wolken maar staat met z'n voeten in de koeistront
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
* heeft het gelezen *

Hmz.... ja en nu?
Oud 16-11-2002, 16:10
ESCO
ESCO is offline
Met Junkies kan je lachen moeten ze natuurlijk wel met een mooi verhaal komen.
Huilende kinderen,koor studenten, mensen die zomaar aan je vragen of je met problemen zit en associale mensen die zijn gewoon kut irritant moeten gewoon neergeknald worden.
Oud 16-11-2002, 16:25
Demiurge
Demiurge is offline
Op de weg van school naar huis kom ik ook altijd zo'n vage vrouw tegen die in zichzelf aan het praten is over al het onrecht wat haar word aangedaan enzo....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 17:17
Shock
Shock is offline
al die vage gasten op het station die geld van je nodig hebben...
Oud 16-11-2002, 18:04
ABrules
ABrules is offline
Zwervers,
reactie: grapje over dat je zelf alleen maar groot geld hebt en niet klein geld om weg te geven... ja, heb daar nooit echt zin in...
Oud 16-11-2002, 21:28
Verwijderd
Pff is een standaard verhaal, zwervers vallen mij ook altijd lastig... in het begin gaf ik nog wel geld maar tegenwoordig doe ik het anders: u kunt wel met mee meereizen hoor, kunt u een kaartje met 40% korting kopen... (dus dan hebben ze wel voldoende geld en zie je ze niet meer... meestal hoeven ze die trein toch niet te hebben)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:55
Jules
Jules is offline
Citaat:
N00dles schreef:
JA!
Bij mij in de straat woont een oude Surinaamse meneer, met een hele harde stem. Ik werk in een supermarkt, en ik hoor hem al van heinde en verre aankomen, naar alle kleine kinderen schreeuwend: "Halloooo vriendje/vriendinnetje, hahahaha, hoe is het meissie, hahaha, gaat het goed op school, hahaha, en hoe heet jij dan, hahaha!". Als hij mij ziet, roept hij meteen leuzen als: "heee meissie, hahaha, hoe is het met jou hahaha, elke keer als ik jou zie moet ik denken aan toen je nog klein was hahaha, toen liep je moeder zo met een wandelwagen met jou erin voor mijn huis langs (maakt duwgebaar om aan omstanders duidelijk te maken hoe mijn moeder een kinderwagen duwt) hahaha, en die broeken die jij draagt droegen ze vroeger ook al hahahaha!".

Dit doet hij trouwens ook als hij me tegenkomt in de bus, dan zit 'ie altijd helemaal voorin, en ookal zit ik helemaal achterin: hij schreeuwt de hele handel zo door de bus heen. OMG ik word echt gestoord van die vent..
Oud 17-11-2002, 10:25
qghp
qghp is offline
Citaat:
Sooz schreef:
JA!
verhaal over irritante surinamer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten