Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 22:33
Unexplained
Unexplained is offline
Wil ik een notebook bestellen bij Dell, krijg ik deze vraag:

Q4. Wordt het product/worden de producten gebruikt in verband met massavernietigingswapens, dat wil zeggen, in nucleaire toepassingen, rakettechnologie of voor chemische of biologische wapens?
Ja Nee

Zijn jullie wel eens dingen tegengekomen waarvan je denkt ?
Oud 29-08-2003, 22:36
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 29-08-2003 @ 23:33:
Niet echt, maar jouw voorbeeld is wel lachen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 00:58
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Toen me broer deze vacantie naar Newyork ging (tijdens de blackout) werd hem op het vliegveld gevraagd of hij een terrorist was, en of hij van plan was een terroristische aanslag te plegen, of of hij van plan was terroristische aanslagen in het land te plegen.
Oud 30-08-2003, 01:25
Vice
Vice is offline
Citaat:

Q4. Wordt het product/worden de producten gebruikt in verband met massavernietigingswapens, dat wil zeggen, in nucleaire toepassingen, rakettechnologie of voor chemische of biologische wapens?
Ja Nee

Wat zouden ze doen als je ja invult.
Oud 30-08-2003, 02:24
Verwijderd
Dat geniale voorbeeld van Dell stond ook al een keer op Software & Multimedia hehe . Heeft volgens dat topic te maken met een wet in Amerika; Dell is dus verplicht dat te vragen .
Ik kom dat soort dingen regelmatig op school tegen, vooral bij docenten.
*lid van de betwetersclub *
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 06:51
Koen
Koen is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-08-2003 @ 03:24:
Dat geniale voorbeeld van Dell stond ook al een keer op Software & Multimedia hehe .
True, maar dat topic stond hier.

Ze zullen 't wel moeten vragen maar 't slaat idd helemaal nergens op. Vul maar geen Ja in, straks krijg je 'm niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mn broertje op de schietclub als je dan lid wilt worden moet je verklaren dat je geen lid bent of wordt van een revolutionaire organisatie
Oud 30-08-2003, 10:03
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
hmm niet zo idioot en grappig als die van jou
maar toen ik me inschreef voor de universiteit moest ik wel mijn kerkelijke gezindte opgeven :-s
Oud 30-08-2003, 10:03
Verwijderd
Nog voor 11 september, ik geloof zo'n 5 jaar geleden ging ik ook naar NY. In het vliegtuig krijg je al een blaadje waar je een aantal persoonlijke gegevens moest invullen. Dus eerst naam, nationaliteit en reden van bezoek etc. Op de achterkant stonden nog 5 vragen die werkelijk echt te stom voor woorden waren.

Onder de vragen: 1. Bent u dictator, of maakt u deel uit van een dictatroriaal regime? 2. Gebruikt u drugs? Zo ja, hoeveel en wat?
3. Heeft u ooit terroristische activiteiten ondernomen in uw land of elders. En dan nog 2 die ik niet meer weet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 10:06
marlies
marlies is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-08-2003 @ 11:03:
Nog voor 11 september, ik geloof zo'n 5 jaar geleden ging ik ook naar NY. In het vliegtuig krijg je al een blaadje waar je een aantal persoonlijke gegevens moest invullen. Dus eerst naam, nationaliteit en reden van bezoek etc. Op de achterkant stonden nog 5 vragen die werkelijk echt te stom voor woorden waren.

Onder de vragen: 1. Bent u dictator, of maakt u deel uit van een dictatroriaal regime? 2. Gebruikt u drugs? Zo ja, hoeveel en wat?
3. Heeft u ooit terroristische activiteiten ondernomen in uw land of elders. En dan nog 2 die ik niet meer weet.
alsof je, als je echt onder zoiets valt, je de waarheid in zou vullen
Oud 30-08-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 30-08-2003 @ 11:06:
Dat hebben de terroristen van 11 september iig niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 10:30
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-08-2003 @ 11:08:
Dat hebben de terroristen van 11 september iig niet gedaan.
Oud 30-08-2003, 11:19
zwoesj
zwoesj is offline
ik zou ja invullen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:41
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 30-08-2003 @ 11:03:
maar toen ik me inschreef voor de universiteit moest ik wel mijn kerkelijke gezindte opgeven :-s

Tenzij het een Universiteit is dat aan een kerk gebonden is, is dat wettelijk verboden om te vragen....
Oud 30-08-2003, 12:50
Vault
Vault is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 30-08-2003 @ 12:19:
ik zou ja invullen
en dan?
Oud 30-08-2003, 13:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
marlies schreef op 30-08-2003 @ 11:06:
zo gek is het toch niet? als dan blijkt dat je je misdraagt (b.v. drugs gebruikt) kan de overheid zich beroepen op het feit dat je het formuliertje niet naar waarheid hebt ingevuld. je visum is dus niet geldig en je wordt zonder problemen het land uitgekickt. scheelt de vs weer een hoop moeite..
Oud 04-09-2003, 11:25
checko
checko is offline
Citaat:

Ja Nee

want nou als je daar ja invult??? Krijg je er dan een raketgeleider bij??
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 09:10
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
checko schreef op 04-09-2003 @ 12:25:
want nou als je daar ja invult??? Krijg je er dan een raketgeleider bij??
ja, en speciale software om een chemische raket te richten en af te schieten
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 09:32
Menahem
Menahem is offline
Op een doosje visvoer (oid) stond: Waarschuwing! Dit middel wekt geen dode vissen tot leven!

Ya Think!?!?!
Oud 05-09-2003, 09:39
the tourist
the tourist is offline
Ik stap het zwembad uit en ben dus helemaal nat.
Vraagt er iemand: heb je gezwommen?

Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:15
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 05-09-2003 @ 10:39:

Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:

Das net zo iets als dat je haar 'opeens' 30 cm korter is en mensen vragen: 'ben je naar de kapper geweest?' Ja, oké, je kunt het zelf geknipt hebben of je moeder, zus, tante, buurvrouw of wie dan ook en de kapper kan ook bij jou lang zijn geweest, maar toch...

Of als je knie bloed van een schaafwond ofzo: 'ben je gevallen?' Nee, iemand heeft met een tegel langs m'n knie geschuurd...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 23:30:
Das net zo iets als dat je haar 'opeens' 30 cm korter is en mensen vragen: 'ben je naar de kapper geweest?' Ja, oké, je kunt het zelf geknipt hebben of je moeder, zus, tante, buurvrouw of wie dan ook en de kapper kan ook bij jou lang zijn geweest, maar toch...

Of als je knie bloed van een schaafwond ofzo: 'ben je gevallen?' Nee, iemand heeft met een tegel langs m'n knie geschuurd...
Mja, 't kan toch

'k Vind het ook wel geinig dat er in de handleiding van onze combi-magnetron staat dat het níet bedoeld is om koud geworden huisdieren op te warmen in het apparaat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ja Nee

Mijn moeder had dat ook

Ook leuk is t als je America's Army download. En dan word je gevraagd of je niet uit ...... (lijst met vijandige landen voor de VS) komt en of je ook niet van plan bent deze aan mensen uit die landen uit te lenen, te distributeren, etc..
Oud 05-09-2003, 23:12
NERD
NERD is offline
Citaat:

Ja Nee

Ik ben in 2000 in Estland en Rusland geweest. Als je over de weg de grens wilt passeren moet je ook een aantal formulieren invullen, o.a. eentje over de zaken die je mogelijkerwijs te declareren hebt. Een van die vragen lijkt erg op de vraag die jij kreeg, alleen wilden ze dan weten of ik misschien heel toevallig de desbetreffende eindprodukten in m'n rugzak mee aan het sjouwen was (o.m. raketten en nucleaire toestanden). Ik vraag me nu nog steeds af wat er precies gebeurd zou zijn als ik die vraag bevestigend had beantwoord Toch fijn dat ze het zo eerlijk op de man af vragen, scheelt een hoop zoekwerk op die manier...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2003, 23:14
NERD
NERD is offline
Citaat:
Mij wordt meestal de vraag gesteld "heb je je haar geknipt?". Ik antwoord dan altijd naar waarheid met "nee, dat láát ik doen."
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 23:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 30-08-2003 @ 11:03:
Aan de KUN?
Oud 05-09-2003, 23:18
NERD
NERD is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-09-2003 @ 00:16:
Aan de KUN?
Ja ja, dan denk je wel drie keer na voordat je iets anders als "katholiek" invult
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 17:05
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-08-2003 @ 01:58:
Toen me broer deze vacantie naar Newyork ging (tijdens de blackout) werd hem op het vliegveld gevraagd of hij een terrorist was, en of hij van plan was een terroristische aanslag te plegen, of of hij van plan was terroristische aanslagen in het land te plegen.
ik zou automatisch gaan lachen, uhm nou niet echt meneer.
"Oohhh ze lacht BEWAKING *fwuut* ze is vast van plan ons land te terroriseren!'"
Oud 07-09-2003, 18:04
Shock
Shock is offline
Citaat:

Gebruikt u die kinderstoel?

Nee sorry, ik paste er niet in
Oud 07-09-2003, 19:16
Verwijderd

dat is uit veiligheidsvoorschriften...
alsof je netjes 'ja' gaat invullen als je em voor die doeleinden aanschaft.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:20
snoopy
snoopy is offline
nou ja... toen ik naar amerika op vakantie ging heb ik wel een reeks stomme vragen moeten beantwoorden, oa of ik deel had uitgemaakt van het duitse nazi-regime (of ik een oorlogsmisdadiger ben )
eh... nee.
maar ik snap wel waarom dat allemaal is. Als ik nu "nee" invul, en het blijkt "ja" te zijn, dan ben ik strafbaar.
Oud 07-09-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 07-09-2003 @ 20:20:

maar ik snap wel waarom dat allemaal is. Als ik nu "nee" invul, en het blijkt "ja" te zijn, dan ben ik strafbaar.
Ja precies, maar 'k vraag me toch af wat er gebeurt wanneer je 'ja' invult...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:26
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-09-2003 @ 20:26:
Ja precies, maar 'k vraag me toch af wat er gebeurt wanneer je 'ja' invult...
nou... dan word je sowieso niet toegelaten tot het land, denk ik...
Oud 07-09-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 07-09-2003 @ 20:26:
nou... dan word je sowieso niet toegelaten tot het land, denk ik...
Als je bijvoorbeeld zegt;'Ja, ik heb een raket bij me!' gaan ze dan niet eerst naar die raket zoeken? Zullen toch wel meer mensen grapjes mee uithalen...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:32
Yolcu
Yolcu is offline
ik lig echt helemaal dubbel om sommige dingen hier..
Oud 07-09-2003, 20:55
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:

of als je met een mooi albert heijn blousje (jaja) vakken staat te vullen en je buurvrouw komt langs met de vraag: werk je hier?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 01:32
rockyj
rockyj is offline
Nederlanders die vragen:
"Do you speak Dutch?"
Oud 08-09-2003, 07:10
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-09-2003 @ 20:30:
Als je bijvoorbeeld zegt;'Ja, ik heb een raket bij me!' gaan ze dan niet eerst naar die raket zoeken? Zullen toch wel meer mensen grapjes mee uithalen...
hmmm... denk t niet, eerlijk gezegd... Als je ziet wat ze er een toestand van maken op de luchthaven!
Ik zou t iig niet meer durven...
Oud 08-09-2003, 07:58
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik kocht het laatste broodje bij C'est du pain in Den Bosch. Vraagt die miep: "Anders nog iets?".

Ja mevrouw, doet u mij maar dit tafeltje hier.
Oud 08-09-2003, 10:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 08-09-2003 @ 08:58:
Ik kocht het laatste broodje bij C'est du pain in Den Bosch. Vraagt die miep: "Anders nog iets?".
Wat is daar zo vreemd aan?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:30
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-09-2003 @ 11:25:
Wat is daar zo vreemd aan?
Voorwaar, de mensheid is blind.

Citaat:

Ja mevrouw, doet u mij maar dit tafeltje hier.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:35
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 08-09-2003 @ 11:30:
Voorwaar, de mensheid is blind.
Ze verkopen daar toch ook dranken en andere spijzen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:39
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-09-2003 @ 11:35:
Ze verkopen daar toch ook dranken en andere spijzen.
Waarlijk, u bent van de gulzige aard!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 11:41
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:36
Verwijderd
Dit stond een week of 3 terug in de krant, ik moest er ineens aan denken:

Citaat:

Brazilianen geweigerd om slechte Beatleskennis

Zes Braziliaanse toeristen zijn na aankomst op het vliegveld Heathrow in Londen weer naar huis gestuurd omdat ze geen vragen over de Beatles konden beantwoorden.

De Brazilianen zeiden op weg te zijn naar het aan de Beatles gewijde Mathew Street Festival in Liverpool, maar de immigratiedienst vertrouwde het niet, zegt festivaldirecteur Bill Heckle. De immigratieambtenaren stelden vragen zoals 'Wie is Yoko Ono?'. De zes hadden geen idee, maar wisten wel te melden dat Ringo Starr dood is - wat niet klopt. De zes kwamen het land niet in.

De zes maakten deel uit van een groep van 72 Brazilianen op een georganiseerde reis naar het festival. De rest van het gezelschap mocht Groot-Brittannië wel in. Reisleidster Fabiana Carvalho zegt dat het gezelschap schandalig behandeld is. Ze draaiden liedjes en vroegen ons de titel te geven. Ze dwongen mensen zelfs om liedjes te zingen. Sommige jongeren weten niet zoveel van de Beatles. Zij wilden de Braziliaanse bands zien.

Het minsterie van binnenlandse zaken in Londen bevestigt dat donderdag zes Brazilianen de toegang tot het land is ontzegd, maar wil niet ingaan op de omstandigheden. Mensen die het land in willen moeten aan de regels voldoen, zegt een woordvoerder. Als zij zeggen dat ze hier zijn voor een bepaald evenement, zullen ambtenaren nagaan of dat interdaad het geval is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:07
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-09-2003 @ 00:16:
Aan de KUN?
ja
Oud 08-09-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 08-09-2003 @ 15:36:
Dit stond een week of 3 terug in de krant, ik moest er ineens aan denken:
*lang verhaal*

Wat een sukkels
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 23:04
Atje85
Atje85 is offline
*ligt dubbel*
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-09-2003 @ 20:30:
Hmmm, heb je gelezen over die man die een paar maanden geleden zei dat er een vuurwapen in zijn vioolskistje zat? In plaats van dat die douane nou even keek was hij gewoon drie dagen bezig met formaliteiten... Gedoe zeg...
Reageren

Regels voor berichten