Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 16:14
Scooter B0y
Scooter B0y is offline
Weet iemand hier wat over?

Ik vind mezelf tedun en wil gewoon iets breeder er uit zien dus ik dacht laat ik eens leuk gaan trainen en een soort van eiwitten dieet nemen

heeft iemand hier informatie over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 16:40
Verwijderd
Zo lang je nog genoeg andere dingen eet, is dat een goed idee, als je alleen nog maar eiwitten wil eten, dan niet . Eiwitten zitten vooral in vlees, eigeel en peulvruchten (en dingen die daarvan gemaakt zijn zoals tofu of sojasaus). En ik geloof dat 't ook in de meeste paddestoelen vrij veel zit. En in melk natuurlijk. En in pasta's.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:52
Scooter B0y
Scooter B0y is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-01-2004 @ 17:40:
Zo lang je nog genoeg andere dingen eet, is dat een goed idee, als je alleen nog maar eiwitten wil eten, dan niet . Eiwitten zitten vooral in vlees, eigeel en peulvruchten (en dingen die daarvan gemaakt zijn zoals tofu of sojasaus). En ik geloof dat 't ook in de meeste paddestoelen vrij veel zit. En in melk natuurlijk. En in pasta's.
vis en kwark

nee maar daarnaast wil ik wel een beetje blijven eten, ik heb dinsdag een gesprek met de huisarts er over kijken wat die voor me kan doen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:39
Drizzt
Drizzt is offline
Ik zou me meer op koolhydraten concentreren als je aan wilt komen.

[Edit] Als je traint moet je idd ook genoeg eiwitten eten. Eiwitten zijn essentieel voor spieropbouw en -herstel. [/Edit]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:51
dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Scooter B0y schreef op 17-01-2004 @ 17:14:
Weet iemand hier wat over?

Ik vind mezelf tedun en wil gewoon iets breeder er uit zien dus ik dacht laat ik eens leuk gaan trainen en een soort van eiwitten dieet nemen

heeft iemand hier informatie over?
als je aan wilt komen moet je juist vooral verzadigd vet tot je nemen. In 1 gram vet zit 9 kcal, in 1 gram koolhydraten maar 4 (eiwitten ook, en in alcohol zit 7, dus veel drinken wil ook wel helpen).
Oud 22-01-2004, 11:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dinkie schreef op 22-01-2004 @ 11:51:
als je aan wilt komen moet je juist vooral verzadigd vet tot je nemen.
Dat vinden je aderen en je hart ook zoooo geweldig.
Oud 22-01-2004, 17:49
lingua
lingua is offline
eiwitten dieet is nie goed.
neem een vetten dieet
Oud 27-01-2004, 13:16
Stevill
Stevill is offline
Vleesvervangers bevatten veel meer eiwitten dan vlees zelf en ik heb het hier dus voornamelijk over Quorn dus gewoon veel Quorn naar binnen werken, daarnaast kun je ook (of je het wil is een 2e) dagelijks 2 eieren pakken en in een glas doen, zorg dat je het eigeel niet meegiet beetje melk en suiker dr bij heel even roeren en neus dicht en achteroverslaan.
Oud 27-01-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 27-01-2004 @ 14:16:
daarnaast kun je ook (of je het wil is een 2e) dagelijks 2 eieren pakken en in een glas doen, zorg dat je het eigeel niet meegiet beetje melk en suiker dr bij heel even roeren en neus dicht en achteroverslaan.
Ja, rauw eiwit eten, vooral doen als je graag een salmonellabesmetting op wilt lopen
Daarbij, het eigeel bevat meer eiwit dan het eiwit (ja, klinkt heel logisch, maar t is echt zo).
Je kunt een ei beter gewoon koken of bakken of pocheren of wat dan ook, dan bevat het net zo veel eiwit en is het stukken gezonder.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 00:19
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-01-2004 @ 14:37:
Ja, rauw eiwit eten, vooral doen als je graag een salmonellabesmetting op wilt lopen
Daarbij, het eigeel bevat meer eiwit dan het eiwit (ja, klinkt heel logisch, maar t is echt zo).
Je kunt een ei beter gewoon koken of bakken of pocheren of wat dan ook, dan bevat het net zo veel eiwit en is het stukken gezonder.
Lees hetgeen dat tussen de vraagtekens staat (wtf is het dan echt zoooo moeilijk?)

Eigeel bevat niet meer eiwitten, als je het niet rauw wilt eten (wat slim is ja, zo goed?) kun je ze beter koken (zo hard als kan) Daarna door midden breken en het eigeel ertussenuit halen en vervolgens opeten.
Oud 28-01-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 28-01-2004 @ 01:19:
Lees hetgeen dat tussen de vraagtekens staat (wtf is het dan echt zoooo moeilijk?)

Eigeel bevat niet meer eiwitten, als je het niet rauw wilt eten (wat slim is ja, zo goed?) kun je ze beter koken (zo hard als kan) Daarna door midden breken en het eigeel ertussenuit halen en vervolgens opeten.
Wáárom het eigeel eruit halen? En eigeel bevat wél meer eiwitten dan eiwit.

En als jij zegt 'of je het wil is een tweede', dan ga ik er van uit dat jij het belangrijk vindt of de ts zin heeft om rauw ei te eten, maar niet dat jij het belangrijk vindt of de ts gezond blijft. Dan zou je namelijk beter kunnen zeggen 'of het gezond is is een tweede'.

Zo hard koken als kan is trouwens ook nergens voor nodig, en voor het aantal eiwitten doet het er ook niet toe of je het kookt of bakt (voor het vet wel, ja).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten