Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap heel goed wat je bedoeld.. Je moet vooral niet denken: owow, ik moet het gesprek gaande houden, dan valt het namelijk stil, omdat je veel te druk daar mee bezig bent.. Ik begrijp ook dat je niet zomaar een opmerking durft te maken, vind ik ook eng.. Je moet gewoon denken: what the fuck, ik doe 't gewoon..!! En wat denk je wat er gebeurd als je een opmerking/grapje maakt?! Misschien zullen ze je dom aankijken, als de opmerking/het grapje hen niet bevalt, maar dan kijk je toch gewoon dom terug?! Tenminste ik ben/was altijd bang dat mensen mij dom aan zouden kijken en mij dom zouden vinden. Ik durfde er dan niets van te zeggen.. Maar voor de rest kan er niet veel gebeuren & kijken ze je wel aan van: ben je niet wijs?! Of zeggen ze zoiets; niets van aantrekken.. Die mensen zijn gewoon niet aardig..
Misschien lijkt 't net of ik er erg simpel over denk/praat, maar 't zal moeilijker zijn dan hoe ik 't nu vertel.. Probeer in ieder geval zekerder van jezelf te zijn! Je bent vast een leuke meid! Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 18:49. |
![]() |
|
jup, wat ze zeggen is waar... ik ben zelf ook bijzonder verlegen van aard. In feite is de helft van de bevolking van nederland introvert.
oefening baart kunst. Wat ik zelf altijd doe is iets totaal onnozels bedenken om aan iemand te vragen, als die persoon op je zit te wachten zal het gesprek wel gaan lopen. voorbeeld: "ik probeer erachter te komen hoeveel mensen nu eigenlijk idols kijken.... kun jij mij vertellen wie er uit is gegaan" nou... als je daar geen gesprek mee op gang krijgt. 2e punt is zelfvertrouwen... kleed je op een manier dat je je goed voelt. Dat je je aantrekkelijk voelt. oefen is op de cassiere bij de supermarkt ofzo... moet je kijken hoe makkelijk het eigenlijk gaat!!!!
|
Ik ben ook best wel verlegen maar het verbeterd bij mij wel erg de laatste tijd. Ik durf nu makkelijker dingen te vragen in winkels en vreemden op te bellen. Bij mij helpt het als ik van te voren een soort openingszin ingeprent heb, als ik dat heb dan kan ik niet meer struikelen over mijn woorden en weer ik iig duidelijk waar ik mee wil beginnen. Als je eenmaal een beginnetje hebt dan is het makkelijker om daarna verder te gaan in een gesprek.
Probeer het maar eens, bij mij helpt het echt goed en verlegen zijn is best wel zonde want het kan zo ontzettend leuk zijn om in contact te komen met nieuwe mensen en anders blijft je wereldje ook zo beperkt. Succes! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() kan je dan nog iets doen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan ga ik me namelijk tot in detail afvragen of ik wel de juiste woorden heb gekozen, hoe ik overkom als ik het zo zeg, hoe die ander dan reageerd. En onbewust ben ik in m'n hoofd bezig een soort worst case scenario te maken van een kort onzinnig gesprekje. Daarom probeer ik juist zo min mogelijk na te denken over wat ik ga zeggen. (en dan hebben we het dus over gesprekken over koetjes en kalfjes. Als je de belastingdienst of de IB-Groep belt is het een ander verhaal) Mijn tip is, vooral veel oefenen. Klinkt stom, vond ik ook, maar het gaat nu een stuk beter. Gewoon op een verjaardag iemand aanschieten en een gesprekje beginnen. Je merkt van zelf wat er goed of fout gaat. succes.
|
Ik vraag me af of dat wel handig is om dat zo op die manier te doen. Wat je wel kunt proberen als je dan toch een dialoog-voor beginners wilt aangaan, is bijvoorbeelt als je een kado gaat kopen. Op die persoon afstappen en bijvoorbeeld vragen: ik wil wat voor mijn moeder kopen, wat kunt u mij aanraden?
Meestal zeggen ze dan dat zoiets afhangt van de persoon en gaan ze vragen stellen. Het is geen 'gezellige' conversatie zoals je op feestjes zou hebben, maar verlegenheid is dan ook iets wat je naar mijn mening met kleine stapjes stap voor stap aan kunt pakken. Ikzelf doe dat tegenwoordig zo vaak dat ik gewoon over de waren die iemand verkoopt weleens een vraag stel. Koop ik een ijsje bij de australian ijszaak/bonbonzaak, dan vraag ik bijvoorbeeld: welke smaken zijn naar jouw mening het lekkerst? Er zullen heus wel vroeg of laat verkoopsters zijn die dat vervelend vinden dat je hun 'lastigvalt', maar die horen daar dan zowieso niet. De andere zijde van het verhaal is dat je interesse toont en dat soms gewaardeerd wordt. Zo leer je ook dat mensen het soms leuk vinden om aangesproken te worden. Klets je eenmaal op je gemak (het hoeft niet lang te duren), dan gaat de rest vanzelf ![]() Durf ook een duidelijke mening te hebben over bepaalde zaken trouwens. Dat helpt ook weleens aangezien je met tegenpolen heftige discussies kunt hebben en met medestanders een gevoel van identificatie kunt hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
tis maar net wat je humor vind. en lache om mezelf zal ik al helmeaal niet kunnen |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pizzaforum zei het al, je moet niet bang zijn om te blunderen of teveel nadenken over een onderwerp. Je merkt vanzelf wel of iemand jouw gespreksonderwerp wel of niet leuk vindt. Of meng je anders in een ander gesprek. |
![]() |
|
Verwijderd
|
k heb dat altijd met telefoongesprekken, zeker naar officiele instanties enzo. Ik ga me dan altijd heel druk zitten maken over wat ik moet zeggen. Maar ik dwing mezelf te bellen en zie wel hoe het gesprek loopt. Ik moet mezelf alleen wijsmaken dat het niet uitmaakt of je jezelf belachelijk maakt, niemand zal het zich herinneren.
Bij mij werkt het iig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben laatst naar een paranormaal genezeres geweest ( niet vanwege mijn onzekerheden ect. maar iets anders) en na eventjes zei ze meteen al dat ze dacht dat ik heel erg onzeker ben, en nog wat andere dingen, en ze zei dat ze maar daar ook mee ging helpen, dus ik weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien is zoiets wat voor je?
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Is verlegen zijn een afknapper voor jongens ? Amberx08 | 28 | 30-01-2017 21:42 | |
Algemene schoolzaken |
Verlegen.. ~Onmymind | 9 | 15-11-2012 10:50 | |
Psychologie |
verlegen lovenasty | 5 | 19-11-2007 18:49 | |
Liefde & Relatie |
Wel of niet gaan + verlegen ydhja22 | 27 | 27-10-2006 14:35 | |
Psychologie |
te verlegen meesje | 7 | 20-10-2006 10:43 | |
Liefde & Relatie |
extreem verlegen... l{us | 16 | 10-05-2004 21:05 |