Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 07:25
Lelliej
Lelliej is offline
Hey Mensjes.`!!

Ik heb een probleem...
Tis een lang verhaal.. dus kijk uit...
K had eerst een vriend in groningen wonen, en ik woon in arnhem.. Maar mijn vader mocht hem niet.. omdat ie een te grote bek had, en omdat wij ant liegen waren tegen me vader, mijn vader kreeg toen een relatie met zijn moeder, wat stuk liep, en daarna is het eigenlijk egt fout gegaan.. k mocht hem niet meer zien enz.. daarom ben ik vaak naar hem "weg gelopen"
Veel lopen liegen over dat k naar een vriendin ging een weekend, en dan toch naar hem toe..
Toen heeft me vader gezegt van.. tis uit..
het ging ook gewoon niet meer toen, zoals t ging..

Maar nu heb ik een nieuwe vriend, die kwa uiterlijk heel veel op hem lijkt, daarom moet ik er nu zo aan denke.. en ik ben dus bang, dat het weer fout gaat.. dat k weer ruzie krijg enzo.. Maar me vader zei dat de eerste indruk goed was..
Gister avond was hij bij me.. ( me vriendje ) En toen hebbe we gezoend achter de webcam en een foto van gemaakt.. Die foto zag hij net.. en hij zei dat ie dat niet normaal vond enzo, kortom hij vond het egt niet leuk! Hij was beetje boos erover..

Nou ben ik dus egt doodsbang dat het weer fout gaat, kep er zelfs over gedroomt vanacht..

Gister avond ook.. gingen we naar me kamer.. spellen op mijn computer zetten.. waren we half uurtje mee druk ofzo.. kwam ik ondertusse nog ff naar benede, andere discettes ophale, toen zei ik van ja, k kan geen cd's er in doen.. hij leest ze niet, toen zei hij kom je daar nu pas achter naa een half uur? Dus hij dacht dat ik bove iets gedaan had met hem enzo..

ik weet niet.. Maar k ben zo bang, wat moet ik doen..??
Met mijn vader gaan praten..??
Ik weet het niet... please give me some advice..

Kusz Lesley..
Oud 24-06-2004, 07:28
Verwijderd
Praat er met hem over? Dat lijkt me de meest simpele 'oplossing'.

Overigens kan ik wel begrijpen dat een vader het niet zo geweldig vindt dat zijn vijftienjarige dochter met haar vriend voor een webcam gaat zoenen en daar foto's van maakt...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Pfff, jouw vader mist een vrouw in zijn leven die hem af en toe eens kan remmen!

Uh ja, praat er eens met hem over. Dwars gaan doen en liegen heeft géén zin. Daar wordt je vader alleen maar meer dwars van vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:31
Lelliej
Lelliej is offline
Jah.. ik weet het.. maarja, ik ga gewoon proberen om erover te praten met mijn vader.. want hijs egt iemand van macht weetje, als ie dat niet heeft over mij.. word ie gek..
en hij controleert me continu.. bij mijn ex was het zo dat hij me ging afluisteren via de telefoon , en mijn chatlogs ging lezen.. en mijn ex had me toen een discette op gestuurd.. met verhalen over zijn ouders ( Ouders zaten in scheiding ) En die discette had mijn vader gewoon stiekum gekopiert.. kwil egt niet dat het weer zo gaat...!
Oud 24-06-2004, 07:41
Lelliej
Lelliej is offline
Weet iemand waarom er sown ander tekentje voor staat bij mijn post ? sown soort mapje met nog iets..??
Oud 24-06-2004, 07:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lelliej schreef op 24-06-2004 @ 08:41 :
Weet iemand waarom er sown ander tekentje voor staat bij mijn post ? sown soort mapje met nog iets..??
Dat betekent dat jij in de desbetreffende post gereageerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 07:45
Lelliej
Lelliej is offline
okeej.. thnx... Maar iemand nog andere tips...?
Oud 24-06-2004, 09:32
fractuur
fractuur is offline
Stoppen met dwarsliggen, dit werkt averechts denk ik. En ik zou idd even aan je vader voorleggen wat jouw probleem is, en wat hij denkt dat jij beter kan doen. Stel desnoods iets van een paar regels op ofzo.. Over het bij hem zijn, en weet ik veel wat. Dat maakt veel duidelijk denk ik, en dat is toch iets van jullie missen.. een beetje duidelijkheid.
Oud 24-06-2004, 10:18
Dzjes
Dzjes is offline
Gewoon eerlijk zijn t.o.v. je vader, en eens met hem praten,
door dwars te doen maak je het enkel nog erger (zo is het met de meeste ouders wel hoor).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:22
The0
The0 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 24-06-2004 @ 10:32 :
Stoppen met dwarsliggen, dit werkt averechts denk ik. En ik zou idd even aan je vader voorleggen wat jouw probleem is, en wat hij denkt dat jij beter kan doen. Stel desnoods iets van een paar regels op ofzo.. Over het bij hem zijn, en weet ik veel wat. Dat maakt veel duidelijk denk ik, en dat is toch iets van jullie missen.. een beetje duidelijkheid.
Oud 24-06-2004, 10:48
Myuki
Myuki is offline
Volgens mij is het enige wat je kan een ontzettend braaf meisje zijn.... soms kan je misschien nog dingen stiekem doen maar verder moet je je maar aan al zijn stomme regeltjes houden.

(zelf zou ik dit nooit kunnen, dus ik zou echt een ontzettend groot probleem hebben denk ik) succes ermee....
Oud 24-06-2004, 11:19
Verwijderd
Jij kunt niet braaf zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:22
annetjuh
annetjuh is offline
praat met je papa.
en ja het was voor hem toen ook niet prettig om met ze zoon van zijn vlam te zijn.
daarnaast is hij ook vast bang dat hij zijn dochter moet verliezen.
Oud 24-06-2004, 15:55
Lelliej
Lelliej is offline
Dat is het ook ja, zijn dochter kwijtraken.. maar ik denk dat ik het nog even afwacht.. maar ik hou mezelf er aan vast, dat als er weer een opmerking word gemaakt diek nie leuk vin.. dat gaak met m praten... thnx voor jullie advies!
Oud 24-06-2004, 16:36
elektrovolt
elektrovolt is offline
je pa is gewoon para aan het doen

probeer hem ervan te overtuigen dat dat echt niet nodig is en juist averechts werkt...
Oud 24-06-2004, 17:13
Giovanna
Giovanna is offline
als je pa door ma vervangt had ik dat ook.. toen heb ik het maar uitgemaakt
Oud 24-06-2004, 19:47
Verwijderd
volgens mij is je vader een oude zeiksnor... zo iemand die altijd iets te zeiken heeft... niets van aantrekken! het is jouw leven
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:54
ThugL!fe
ThugL!fe is offline
Citaat:
Lelliej schreef op 24-06-2004 @ 08:25 :
Hey Mensjes.`!!

Gister avond was hij bij me.. ( me vriendje ) En toen hebbe we gezoend achter de webcam en een foto van gemaakt.. Die foto zag hij net.. en hij zei dat ie dat niet normaal vond enzo, kortom hij vond het egt niet leuk! Hij was beetje boos erover..

Kusz Lesley..
waar maakt die gast zich nouw druk om.. om een fotootje ?.. en probeer gewoon jezelf teblijven (cliche) maarja soms moet je es gewoon en keer schijt op iemand hebben... en moet je het op jouw manier laten gaan
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:03
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 12:19 :
Jij kunt niet braaf zijn?

uhh
Oud 24-06-2004, 21:05
Lelliej
Lelliej is offline
Maar ik wil neit dat het zo gaat.. wnat dan gaat me pa me weer vanalles verbieden enzo...
Oud 24-06-2004, 21:06
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Lelliej schreef op 24-06-2004 @ 22:05 :
Maar ik wil neit dat het zo gaat.. wnat dan gaat me pa me weer vanalles verbieden enzo...
Nee daarom heb je denk ik weinig keus...
Oud 24-06-2004, 21:10
Lelliej
Lelliej is offline
Dus.. met hem er over praten...
Oud 24-06-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Lelliej schreef op 24-06-2004 @ 22:10 :
Dus.. met hem er over praten...
Lijkt me een goed en praktisch begin.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:13
Myuki
Myuki is offline
Nee, volgens mij heb je een vader die een beetje vastgeroestte ideeen heeft... misschien heeft het schrijven van een hele nette brief nut?

Maar voor de rest denk ik dat je je heel braaf moet gedragen omdat je anders in voortdurend conflict met je vader zit... En braaf zijn is dan net iets makkelijker en minder vermoeiend... Ook denk ik dat daardoor de sfeer beter is.

na een tijdje wordt t dan denkk ook wel beter, omdat hij je vertrouwt en jij ouder bent geworden.

(Ik zou t, zoals eerder gezegd, niet kunnen. Gelukkig zijn mijn ouders minder stroef)
Oud 24-06-2004, 21:16
Verwijderd
Of hij geeft extreem veel om zijn dochter, maar uit dat op de verkeerde manier? Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor het gedrag...lijkt me handig om eerst proberen uit te zoeken waar het door komt voor je op een bepaalde manier handelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 21:33
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 22:16 :
Of hij geeft extreem veel om zijn dochter, maar uit dat op de verkeerde manier? Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor het gedrag...lijkt me handig om eerst proberen uit te zoeken waar het door komt voor je op een bepaalde manier handelt.
het lijkt mij eerder dat hij vroeger gepest is en nu de baas wil spelen ofzo

pf extreem veel geven om... net alsof mijn ouders minder om mij geven omdat ze minder stoef zijn
Oud 24-06-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 24-06-2004 @ 22:33 :

pf extreem veel geven om... net alsof mijn ouders minder om mij geven omdat ze minder stoef zijn
Zeg ik dat? Volgens mij niet. En het lijkt me logisch dat mensen dingen op verschillende manieren uiten, dus het is sowieso onzin dat je uit de manier waarop iemand met een ander omgaat altijd exact af zou kunnen leiden hoeveel iemand om de ander geeft.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:56
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 22:48 :
Zeg ik dat? Volgens mij niet. En het lijkt me logisch dat mensen dingen op verschillende manieren uiten, dus het is sowieso onzin dat je uit de manier waarop iemand met een ander omgaat altijd exact af zou kunnen leiden hoeveel iemand om de ander geeft.
muhja... daar ben ik t wel mee eens

(maar nu weer ontopic )
Reageren

Regels voor berichten