Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 19:33
***ailá***
***ailá*** is offline
ik ga elke maand dus kapot van de pijn (1e en 2e dag)
Ik slik dan het maximale aantal paracetamol per dag wat ze adviseren. Maar het helpt niet!

Wat doen jullie tegen erge pijn?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:39
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik weet niet of je aan de pil bent, maar dat zou wel kunnen helpen. En verder helpen een warm bad en een warme kruik ook wel eens.
Oud 16-10-2005, 19:42
Verwijderd
paracetamol helpt inderdaad nauwelijks tegen pijn aan een orgaan. Probeer eens aspirine
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:43
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 16-10-2005 @ 20:39 :
Ik weet niet of je aan de pil bent, maar dat zou wel kunnen helpen. En verder helpen een warm bad en een warme kruik ook wel eens.
in bad? dat doe ik eigenlijk nooit als ik ongesteld ben... wil alleen douchen dan. Want dat is ook weer zo'n rotprobleem *schaamt zich dood* ik bloed gwn door zelfs MET een tampon in (super) ik draag dan altijd ook maandverband en dat zit dan helemaal vol
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:50
zus en zo
zus en zo is offline
wat betreft je pijn: probeer ibuprofen, dat is veel sterker dan paracetamol. Ik gebruik het ook en heb dan de hele dag nergens last van

wat betreft tampons: misschien gebruik je wel te grote tampons, dan wordt het niet goed opgenomen.
Oud 16-10-2005, 20:07
Verwijderd
Ibuprofen, ja.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:11
Briseďs
Briseďs is offline
De pil werkt bij mij een stuk beter dan ibuprofen.
Oud 16-10-2005, 20:14
Estar
Estar is offline
Seks, heel erg veel seks. Pijnstillers helpen bij mij niet, en de pil verlicht ook niet, dus seks is echt de enige wat nog enigsinds verlicht.

Ik heb nu eindelijk een pil gevonden die bij mij aanslaat, dus ik slik de pil nu tot in de eeuwigheid door
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:16
PV
PV is offline
Aan de pil
En verder gewoon ff doorheen bijten. Al die paracetamol/aspirine/enz mijd ik zoveel mogelijk, zou iedereen moeten doen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:23
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
PV schreef op 16-10-2005 @ 21:16 :
Aan de pil
En verder gewoon ff doorheen bijten. Al die paracetamol/aspirine/enz mijd ik zoveel mogelijk, zou iedereen moeten doen
Mja, kom nog maar eens terug als je van de pijn niet eens meer kan liggen en alleen maar kan heen en weer lopen en huilen.
Oud 16-10-2005, 20:34
Anno2007
Anno2007 is offline
hebter gelukkig (vrij wel) geen last van, maar lijkt me stik vervelend! me zusje gaat als die veel last heb in bad. ze lekt ook vrij stevig, amar in bad zie je t toch nie en stel dat je t wel ziet, ben je altijd nog alleen en kan je t zo weghalen...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Briseďs schreef op 16-10-2005 @ 21:23 :
Mja, kom nog maar eens terug als je van de pijn niet eens meer kan liggen en alleen maar kan heen en weer lopen en huilen.
Idd.

@TS: Als je nog niet aan de pil bent idd de pil proberen. Verder zijn er wel homeopathische dingen (weet ff niet precies wat, maar kan je bij de drogist vast wel vinden) en ipv paracetamol ibuprofen of Alčve feminin ('k weet niet zeker of dat van Alčve is, maar dac ht wel) ofzo. En een warm bad nemen of een warme kruik tegen je buik/rug aanleggen ofzo. Als niets helpt het een keer met je huisarts overleggen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:42
Nonaj
Nonaj is offline
Naproxen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 22:30
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 16-10-2005 @ 20:50 :
wat betreft je pijn: probeer ibuprofen, dat is veel sterker dan paracetamol. Ik gebruik het ook en heb dan de hele dag nergens last van

wat betreft tampons: misschien gebruik je wel te grote tampons, dan wordt het niet goed opgenomen.
ik ben juist langzaam overgestapt.. Eerst had ik mini-tampons. Dat was een ramp. Ik lekte door binnen een uur en dan was dat ding echt vol. Toen ging ik dus naar regular... die maat daarna. Dat ging een hele tijd goed, tot mijn menstruatie verergerde en ik hetzelfde gedoe kreeg. Dus nu heb ik super en ook die zit dan helemaal vol.

Misschien zal ik maar ibuprofen nemen dan.. zal het mn moeder vragen, want de pil kan ik niet nemen door religieuze redenen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 23:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik gebruikte altijd aleve feminax, en dat werkt bij mij wel goed.
Maar omdat het bij mij heel erg hevig was, lang duurde en onregelmatig was, ben ik begonnen aan de pil.
Of het echt goed werkt kan ik nog niet zeggen, want ik ben van de week pas begonnen, maar ik was wel ineens 3 dagen ongesteld ipv 7. Wel een pluspunt dus.
Maar als je geen zin hebt in al die hormonen zou ik gewoon die aleve eens proberen.
Oud 17-10-2005, 09:14
carla-tje
carla-tje is offline
Een orgasme helpt, maar is altijd even een drempel om over te komen (want wie is er nou opgewonden als ie pijn heeft?)
Oud 17-10-2005, 09:29
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
carla-tje schreef op 17-10-2005 @ 10:14 :
Een orgasme helpt, maar is altijd even een drempel om over te komen (want wie is er nou opgewonden als ie pijn heeft?)
Het kan helpen bij sommige vrouwen misschien. Ik krijg er alleen maar extra pijn van.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 16-10-2005 @ 23:30 :
Misschien zal ik maar ibuprofen nemen dan.. zal het mn moeder vragen, want de pil kan ik niet nemen door religieuze redenen
Ook niet om medische redenen? Bedoel, het wordt ook wel voorgeschreven als iemand er heel erg veel last van heeft en heftig ongestelt is. Kan daar zeer goed tegen helpen. Het gaat toch om het hebben van geen sex voor het huwelijk (ik neem aan dat je nog niet getrouwt bent) en als je dat niet doet zie ik het probleem niet zo. Dat het ook de kans op kinderen tot een minimum beperkt kan je dan meer als een bijwerking zien, maar goed, als je toch geen sex hebt boeit dat geen bal. Ik zou zeggen, praat erover of ga eerst naar de huisarts en als hij je dat wil voorschrijven praat er dan over.
Oud 17-10-2005, 11:15
Verwijderd
Er zijn genoeg culturen waarin geen anticonceptiemiddelen gebruikt mogen worden (los van waar het voor gebruikt wordt, denk ik, feit is dat de pil ook werkt als anticonceptiemiddel).

@TS: Het is wel iets om over na te denken...misschien mag het wel als je het gebruikt omdat je zo'n last hebt van het ongesteld zijn? (Overleg anders iig ff met je huisarts over eventueel andere mogelijkheden.)

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 16-10-2005 @ 22:42 :
Naproxen.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:32
KiMZz
KiMZz is offline
Je huisarts heeft zwijgplicht en als je ziekenfonds verzekerd bent zie je niks van de rekening van de pil terug, wordt meestal meteen door je apotheek gestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.
Dus je kan best aan de pil gaan, als je zorgt dat je ouders er niet achter komen. Dus niet zomaar ergens laten slingeren, misschien juist altijd mee nemen in je tasje ofzo?
Oud 17-10-2005, 11:46
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 17-10-2005 @ 12:32 :
Je huisarts heeft zwijgplicht en als je ziekenfonds verzekerd bent zie je niks van de rekening van de pil terug, wordt meestal meteen door je apotheek gestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.
Dus je kan best aan de pil gaan, als je zorgt dat je ouders er niet achter komen. Dus niet zomaar ergens laten slingeren, misschien juist altijd mee nemen in je tasje ofzo?
Het wordt lang niet altijd verzekerd.
Oud 17-10-2005, 21:16
Verwijderd
Mjah, kruik erop, rustig aandoen, Aleve nemen als paracetamol niet werkt, of een andere pijnstiller. Toch proberen afleiding te zoeken. Aan de pil gaan kan helpen.

En soms gaat het met de jaren ook beter, ik weet nog dat ik in het begin altijd niets merkte wanneer ik ongesteld was, toen na een jaar, anderhalf, was het echt een hel elke maand, kon ik vreselijk slecht dingen doen, lag ik piepend van de pijn in mijn bed, maar dat duurde ook een jaar of twee. Toen ging het weer beter, nu ben ik aan de pil en heb ik er meer last van dan voorheen, niet de erge periode, maar tussenperiode zegmaar.

Sja
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 22:52
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-10-2005 @ 12:04 :
Ook niet om medische redenen?
dat kan wel. We hebben het er ook wel over gehad hier thuis... want naast die pijn is het ook niet normaal meer. Tussentijdse bloedingen, al jarenlang en die duren dan soms TWEE weken, een erg hevige menstruatie zoals ik al zei.

We wilden naar de gynaecoloog, want inmiddels heb ik behoorlijk bloedarmoede en reken maar dat het door die menstruatie komt.

Ben het nu weer... maar op zich is het helemaal geen ramp als ik maar die eerste 2 dagen ben doorgekomen. Nu is het de 3e dag en heb ik niet echt last, maar eergister was ik de hele dag misselijk van de pijn en heb ik 's nachts geen oog dichtgedaan en gister kon ik niet rechtoplopen omdat ik geen gevoel had in mijn benen

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 10:52
Ieke
Ieke is offline
Ik zou iig langs je huisarts gaan met dit probleem. Lijkt me niet echt goed meer. Dan kan die kijken of hij wat doet of je doorstuurt naar de gynaecoloog.
Oud 18-10-2005, 12:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 17-10-2005 @ 23:52 :
dat kan wel. We hebben het er ook wel over gehad hier thuis... want naast die pijn is het ook niet normaal meer. Tussentijdse bloedingen, al jarenlang en die duren dan soms TWEE weken, een erg hevige menstruatie zoals ik al zei.

We wilden naar de gynaecoloog, want inmiddels heb ik behoorlijk bloedarmoede en reken maar dat het door die menstruatie komt.

Ben het nu weer... maar op zich is het helemaal geen ramp als ik maar die eerste 2 dagen ben doorgekomen. Nu is het de 3e dag en heb ik niet echt last, maar eergister was ik de hele dag misselijk van de pijn en heb ik 's nachts geen oog dichtgedaan en gister kon ik niet rechtoplopen omdat ik geen gevoel had in mijn benen
Je zou fem fit multi-vitamine kunnen proberen, die gebruik ik ook als ik ongesteld ben, helpt tegen bloedarmoede klachten( niet veel maar alle kleine beetjes helpen) en bij de arts melden dat je het hebt dan kun je misschien staaltabletten krijgen.

Ik heb ongeveer dezelfde klachten als jij (met pijnen enz), en ik kreeg de pil voorgeschreven.Ze kunnen ook pijnstillers voorschrijven misschien dat die helpen tegen de pijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
De pil helpt heel goed. Sinds ik dat gebruik heb ik niet meer zo erge pijn als voordat ik de pil slikte.
Oud 19-10-2005, 23:29
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 19-10-2005 @ 16:42 :
De pil helpt heel goed. Sinds ik dat gebruik heb ik niet meer zo erge pijn als voordat ik de pil slikte.
ik denk dat ik het maar serieus in overweging ga nemen.. de pil... en ik heb ook al van die staalpillen gekregen van de dokter
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:22
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Ik zit aan de naproxen. Ik vind het heel fijn, minder tot geen buikpijn en de menstruatie is een stuk minder erg. Het ligt natuurlijk ook aan de persoon wie het slikt, hoe degene erop reageert, maar ik hoor er vaak goede verhalen over en ben er zelf ook blij mee.
Oud 20-10-2005, 08:54
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
dat ijzer is denk ik gewoon omdat je zoveel bloed verliest.. ik ben ook aan de pil gegaan.. uhm.. afgelopen januari en ik heb nog wel last van kramp af en toe, maar ik ben maar vier ŕ vijf dagen ongesteld en verlies ook niet meer zoveel troep
Oud 20-10-2005, 10:11
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-10-2005 @ 20:42 :
paracetamol helpt inderdaad nauwelijks tegen pijn aan een orgaan. Probeer eens aspirine
aspirine is niet zo goed voor je maag

kun je beter gewoon inbuprofen nemen
Oud 20-10-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 20-10-2005 @ 11:11 :
aspirine is niet zo goed voor je maag

kun je beter gewoon inbuprofen nemen
dat is ook niet goed voor je maag, dus wat dat betreft maakt 't niet zo veel uit
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 12:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-10-2005 @ 20:42 :
Haha, is dat zo? Gaaf placebo effect dan
Oud 20-10-2005, 12:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik de pil en heb nog steeds last van menstruatiepijn. De pil werkt daar lang niet altijd tegen. Ik slik er de eerste dagen ibuprofen (gewoon 200 mg) bij, dat helpt wel (alleen krijg ik het daar weer benauwd van )
Oud 22-10-2005, 17:19
volkapagal
volkapagal is offline
Ik gebruik geen enkel medicatie of pil of weet ik veel. Door beweging heb je zowieso minder pijn. Je bloedt er wel meer van maar het helpt echt! Ik ga altijd rennen of mijn honden uitlaten en ik sport ook erg veel.
Oud 22-10-2005, 18:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-10-2005 @ 13:18 :
Ik slik de pil en heb nog steeds last van menstruatiepijn. De pil werkt daar lang niet altijd tegen. Ik slik er de eerste dagen ibuprofen (gewoon 200 mg) bij, dat helpt wel (alleen krijg ik het daar weer benauwd van )
Bij mij hangt dat dus af van het soort pil. Ik heb de Diane gehad en die hielp niks tegen die pijn en hevigheid. Maar de microgenon deed dat wel, had er amper last van en duurde een stuk korter.
Misschien een andere pil proberen dan. Bij de ene werkt de ene beter terwijl het bij de ander een andere pil kan zijn.
Oud 22-10-2005, 18:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-10-2005 @ 19:12 :
Bij mij hangt dat dus af van het soort pil. Ik heb de Diane gehad en die hielp niks tegen die pijn en hevigheid. Maar de microgenon deed dat wel, had er amper last van en duurde een stuk korter.
Misschien een andere pil proberen dan. Bij de ene werkt de ene beter terwijl het bij de ander een andere pil kan zijn.
Ik ben al aan mijn tweede pil bezig. Heb eerst jarenlang microgynon geslikt maar die hielp in het begin wel maar na een paar jaar niet meer en daar had ik nog veel meer bijwerkingen van (misselijkheid, rugpijn, buikpijn, stemmingswisselingen, geen zin in seks etc). Ik slik nu ruim een jaar Yasmin en daar heb ik al die bijwerkingen niet bij. Ik ben ook minder ongesteld maar heb soms nog wel veel pijn. Dat neem ik nu maar voor lief omdat ik allang blij ben dat ik voor de rest geen bijwerkingen meer heb. Ik ga dus liever niet weer een andere pil proberen.
Oud 24-10-2005, 08:41
Lilium
Lilium is offline
Misschien wat vreemd, maar bij mij helpt het wel: met je benen omhoog liggen. (met je benen op de bovenkant van de bank oid) Paracetamol helpt bij mij wel
Oud 24-10-2005, 09:29
mcflem
mcflem is offline
Ik had eerst altijd femerital als pijnstiller speciaal voor menstruatiepijn en dat hielp op zich wel een beetje. Nu ben ik aan de pil gegaan omdat ik er toch nog wel veel last van had en ik heb er nooit meer last van.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:08
pyres
pyres is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-10-2005 @ 12:03 :
dat is ook niet goed voor je maag, dus wat dat betreft maakt 't niet zo veel uit
ow ja nou toen mijn maag en darmstelsel stil lag door operatie kreeg ik mooi geen aspirine heur
Oud 24-10-2005, 15:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pyres schreef op 24-10-2005 @ 13:08 :
ow ja nou toen mijn maag en darmstelsel stil lag door operatie kreeg ik mooi geen aspirine heur
Asperine is werkt op stollingsfactoren (bloed stolt slechter) dus dat zou eerder de reden zijn dat je dat na een operatie niet kreeg.

Regels voor berichten