Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 19:02
LaDy-Dtje
LaDy-Dtje is offline
Ik heb een vriendin die zwanger is, ze is 2 maanden zwanger en ze heeft al een tijdje veel pijn in haar buik en in haar urine zit wat bloed dit is toch niet goed??
en wat ik verder wil weten is hoe weet je wanneer je een miskraam heb gehad en wat moet je doen????
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
---> l&g
Oud 27-12-2005, 19:10
Uice
Uice is offline
Pijn in de buik is wel redelijk normaal, bloed in de urine lijkt me geen goed teken. Mee naar de dokter gaan.

Verder denk ik dat je het zelf wel weet wanneer je een miskraam hebt gehad. Niet dat je blijft volhouden dat het kindje heel gezond is ofzo. Wat je dan doet moet je helemaal zelf weten.

Tot slot: resultaten van seks hoeven niet op het seksualiteitforum.
Oud 27-12-2005, 19:26
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Juice schreef op 27-12-2005 @ 20:10 :
Pijn in de buik is wel redelijk normaal, bloed in de urine lijkt me geen goed teken. Mee naar de dokter gaan.

Verder denk ik dat je het zelf wel weet wanneer je een miskraam hebt gehad. Niet dat je blijft volhouden dat het kindje heel gezond is ofzo. Wat je dan doet moet je helemaal zelf weten.

Tot slot: resultaten van seks hoeven niet op het seksualiteitforum.
wat hij zegt.
Oud 27-12-2005, 20:16
HoneYy
HoneYy is offline
bij een miskraam krijg je vaak een prop met bloed ipv bloed in urine... ga wel naar de dokter...meot je goed mee oppassen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:01
Verwijderd
Zwanger of niet, bloed in je urine is nooit goed. Altijd naar de dokter met dingen die niet horen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:15
Verwijderd
Als ze bij een arts zou zijn geweest, zou ze weten dat ze nu naar die arts zou moeten gaan. Als je zwanger bent en denkt dat er niets aan de hand is wanneer er bloed in je urine zit, dan moet je eens wat informatie gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Abortus
Oud 27-12-2005, 21:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
De kenmerken van een miskraam zijn plotselinge hevige buikpijn met het gevoel van erg heftige menstruatiekrampen, veel bloedverlies in één keer, vaak ook het verliezen van een bloed/slijmprop en de onderbuik kan erg hard aanvoelen.

Bloed bij de urine duidt meer op een urineweginfectie, wat ook pijn in de buik kan veroorzaken en een kwaaltje is dat wel meer bij zwangere vrouwen voorkomt. Ga in het geval van buikpijn en bloedverlies (vaginaal of bij de urine) sowieso altijd langs de huisarts (of eventueel de verloskundige of gynaecoloog als je je echt zorgen maakt en je hier sneller terecht kunt)

Verder hoort dit niet hier, maar op L&G.
Oud 27-12-2005, 22:41
remy476
remy476 is offline
Citaat:
tomtommertje schreef op 27-12-2005 @ 22:01 :
Zwanger of niet, bloed in je urine is nooit goed. Altijd naar de dokter met dingen die niet horen.
ik sluit me hierbij aan
Oud 27-12-2005, 22:50
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon langs de dokter gaan, bloed bij de urine is nooit goed en hij weet daar wel raad mee.
Oud 28-12-2005, 16:00
AngelLena
AngelLena is offline
sowieso langs de huisarts, zit iets niet goed kan van alles zijn. Vraag verder op L&G.
Oud 02-01-2006, 14:24
Linda1985
Linda1985 is offline
Wat bloedverlies tijdens het begin van een zwangerschap kan ook duiden op een meerling. Maar ik zou sowieso voor de zekerheid even langs een arts gaan ermee.
Oud 02-01-2006, 15:19
coopergirl
coopergirl is offline
Bij een urineweginfectie kun je ook wat bloed bij je urine hebben. Potje met een beetje urine bij de huisarts inleveren kan nooit kwaad
Oud 02-01-2006, 16:21
Verwijderd
Dokter.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:13
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
LaDy-Dtje schreef op 27-12-2005 @ 20:02 :
Ik heb een vriendin die zwanger is, ze is 2 maanden zwanger en ze heeft al een tijdje veel pijn in haar buik en in haar urine zit wat bloed dit is toch niet goed??
en wat ik verder wil weten is hoe weet je wanneer je een miskraam heb gehad en wat moet je doen????
je spreekt over bloed in de urine? Bloed in de urine duidt meestal op een blaasontsteking (zoals gezegd door Thee Muts). Het is niet erg logisch, de associatie met een miskraam als er een beetje bloed in de urine zit.
Bij een miskraam is dit eerder bloedafscheiding, niet zo zeer uit de urine, eerder uit de baarmoeder.
Verder sluit ik mij, om op miskraam over te gaan, voor symptomen van een miskraam aan bij Thee Muts. Het is net een hele heftige menstruatie.
Een miskraam komt (helaas) vaak voor tussen verwekking en 3 a 4 maanden zwangerschap.

Ze moet hoe dan ook goed onderzocht worden. Dit ook i.v.m. het feit dat ALS het een miskraam is, er gekeken moet worden of alles weg is, uit de baarmoeder enz.
Het kan namelijk goed dat ze dan gecurriteerd moet worden (je wordt vanbinnen helemaal schoongemaakt).

Neem inderdaad contact op met verloskundige als ze die al heeft (anders huisarts).
Oud 04-01-2006, 15:17
Roos
Roos is offline
Let op: het is moeilijk om te onderscheiden of het bloed uit je urinebuis of uit je vagina komt. Het kan dus net zo goed, dat je vriendin vaginaal bloedverlies heeft.

Ik zou je vriendin dus aanraden om zo snel mogelijk contact op te nemen met een zorgverlener (huisarts bijvoorbeeld).
Oud 04-01-2006, 15:36
*Primo
*Primo is offline
[QUOTE]Roos schreef op 04-01-2006 @ 16:17 :
[B]Let op: het is moeilijk om te onderscheiden of het bloed uit je urinebuis of uit je vagina komt. Het kan dus net zo goed, dat je vriendin vaginaal bloedverlies heeft.

Dit is naar mijn weten PRIMA te onderscheiden, te onderzoeken i.i.g.

Wat betreft het vaginale bloedverlies geef ik je gelijk; dit kan heel goed, maar is een ander verhaal
Oud 04-01-2006, 15:56
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
LaDy-Dtje schreef op 27-12-2005 @ 20:02 :
Ja, je hebt een probleempje, ga ermee naar de dokter
Oud 04-01-2006, 16:34
Roos
Roos is offline
Citaat:
*Primo schreef op 04-01-2006 @ 16:36 :
Dit is naar mijn weten PRIMA te onderscheiden, te onderzoeken i.i.g.
Ja als je er goed op let wel, zeker als onderzoeker.
Maar als een meisje heeft geplast en zich afveegt met toiletpapier, en dat wordt rood/roze, kan het natuurlijk ook makkelijk vaginaal bloedverlies zijn.

Zeker in combinatie met die buikpijn en het feit dat ze zwanger is, moet je vaginaal bloedverlies niet gelijk uitsluiten (voordat je het hebt onderzocht)
Oud 04-01-2006, 16:41
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2006 @ 17:34 :
Ja als je er goed op let wel, zeker als onderzoeker.
Maar als een meisje heeft geplast en zich afveegt met toiletpapier, en dat wordt rood/roze, kan het natuurlijk ook makkelijk vaginaal bloedverlies zijn.

Zeker in combinatie met die buikpijn en het feit dat ze zwanger is, moet je vaginaal bloedverlies niet gelijk uitsluiten (voordat je het hebt onderzocht)
klopt helemaal. natuurlijk kan dat meisje dan niet weten waar het bloed vandaan komt, daarom heb ik ook erbij gezet dat ze onderzocht moet worden.
Er staat verder ook nergens dat ik vaginale bloeding uitsluit hoor ik zeg louter de oorzaken die het meest voor de hand liggen, maar het kan i.d.d. even goed een vaginale bloeding zijn.
Oud 04-01-2006, 16:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
*Primo schreef op 04-01-2006 @ 17:41 :
ik zeg louter de oorzaken die het meest voor de hand liggen, maar het kan i.d.d. even goed een vaginale bloeding zijn.
Al lijkt me dat je je dat dan toch ook moet zien op het moment dat je niet net geplast hebt, dus gewoon in je slipje zeg maar. En als er echt zichtbaar bloed in je urine zit, dan zie je dat eerder aan de kleur van de urine zelf, dan dat het toevallig op het toiletpapier zou zitten na het afvegen. Om me ook maar even in de discussie te mengen

Maar ook ik ben van mening dat je vrij snel zelf in de gaten hebt waar dat bloedverlies vandaan komt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu verder afgelopen is?
Oud 04-01-2006, 17:05
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 04-01-2006 @ 17:53 :
Al lijkt me dat je je dat dan toch ook moet zien op het moment dat je niet net geplast hebt, dus gewoon in je slipje zeg maar. En als er echt zichtbaar bloed in je urine zit, dan zie je dat eerder aan de kleur van de urine zelf, dan dat het toevallig op het toiletpapier zou zitten na het afvegen. Om me ook maar even in de discussie te mengen

Maar ook ik ben van mening dat je vrij snel zelf in de gaten hebt waar dat bloedverlies vandaan komt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu verder afgelopen is?
inderdaad, volledig mee eens. Ben ook benieuwd, we horen de resultaten nog?
Oud 04-01-2006, 17:07
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-12-2005 @ 22:16 :
Abortus
Hoe loos

Verder,
Dokter lijkt me duidelijk nodig ..
Zowieso als je zwanger bent en er is iets 'mis', zou ik gelijk voor alle zekerheid naar de dokter gaan..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten