Advertentie | |
|
![]() |
|
Zoals al gezegd.. je hoeft niet persé caloriën te tellen of te braken om een eetstoornis te hebben. Je hebt ook de eetstoornis BED, waar ik dat van jou wel op vind lijken (maar zoals Aragnabite al zegt, dat kunnen wij niet vaststellen, alleen een deskundige).
www.sabn.nl zegt over BED: Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag. Deze eetstoornissen lijken in veel opzichten op anorexia en boulimia. De lichamelijke effecten kunnen verschillen, maar de sociale en psychische aspecten tonen veel overeenkomsten. BED kan leiden tot gebrek aan essentiële stoffen (zoals vitamines, mineralen), en het uit balans raken van de natrium/kalium huishouding. Dit zijn heel gevaarlijke effecten. BED is veel meer dan alleen soms een frustratie "wegeten". Het kan je hele leven gaan overheersen, en dan wordt het tijd om er iets aan te doen, en steun en hulp te zoeken voor je probleem. Als je een eetbuienstoornis hebt, zul je jezelf in veel van de onderstaande punten herkennen. Als je aan veel van de genoemde criteria voldoet, en zeker wanneer je de eerder genoemde lichamelijke verschijnselen herkent, is het belangrijk dat je hulp zoekt. Maar ook als je geen duidelijke lichamelijke klachten hebt, is het verstandig in te grijpen. Hoe eerder je hulp zoekt, hoe groter de kans op genezing. Daarnaast bestaat er ook nog NAO, Niet Anders Omschreven (geloof ik). Dat is zeg maar alles wat wel een eetstoornis is, maar waar je niet de naam anorexia, boulimia of bed aan kan geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dit lijkt er zeker op, ik had hieronder in dit topic de reactie van iemand gelezen (Sorry weet je naam even niet) en ik herkende mezelf té erg erin. alleen de oorzaak.......das een goeie. Ik heb het afgelopen jaar ontzettend druk gehad met allerlei shows, repetities, optredens, tentamens etc. en dat is nu in ene helemaal afgelopen, misschien dat dit het is? dat ik in een soort gat val? ik weet t echtf niet.
||
![]() |
Citaat:
ik eet als ontbijt echt wel genoeg, meestal drie boterhammen of meer, tussen de middag is het helemaal genoeg, want dan eet ik gewoon heel veel tijdesn t werk door nu helemaal. soms wel 5/6 boterhammen. En bij het avondeten ook genoeg, dus het is niet dat ik echt te weinig binnen heb, het is gewoon dat ik iets wil aanvullen, maar wat.
||
![]() |
Citaat:
Verder kan ik je weinig tips geven. Wat ik wel kan zeggen is, probeer (het is heel moeilijk, ik weet het) vóór je het eten pakt bij jezelf na te gaan: Waarom doe ik dit? Is het nodig? Heb ik echt honger? etc. en trek dan voor jezelf de conclusie of je 't op wil eten of niet. En een rare tip misschien, maar die voor mij helpt: Blijf op je kamer als je denkt dat 't mis gaat. Moet je natuurlijk op je kamer geen eten hebben ![]() Veel succes iig ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Heb ik een eetstoornis? Verwijderd | 4 | 09-08-2014 20:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik een eetstoornis of niet? xeenmeisjex | 11 | 14-06-2011 15:28 | |